neljapäev, 2. oktoober 2014

Äripäeva uus veeb ei kõlba kuhugi

Äripäeva uus veeb.

Eile oli Äripäeva veeb peaaegu terve päeva maas ja see tekitas huvi, mis nüüd lahti? Kas mingi küberrünnak on tabanud taas Eesti ajakirjandust? Või tuldi Venemaalt Eesti saite lugema seoses Jaak Joala surmaga?

Täna hommikuks selgus, et ei ühte ega teist- Äripäev on maha saanud veebi uue kujundusega, mis peatoimetaja jutu kohaselt on kümnendi suurim investeering. Khmm. Väliselt paistab asi küll pigem vana ja kulunud, midagi sellist, mida kunagi viljeles Äripäeva emaväljaanne, Rootsi majandusleht Dagens Industri. Siis tegi Dagens suure hüppe edasi, mida kopeeris kohe Äripäev. Ja mis pole üldse hull:


kuna on pilkupüüdev ja ohtralt pildimaterjaliga varustatud. Sest olgem ausad, lugeja ei tule veebi mitte kuiva teksti, vaid piltide pärast. Mida Äripäeva veebis kahjuks enam pole. Äripäev sarnaneb üha enam Eesti, või selle majandusega, mis on mattunud kuhugi mugavustsooni ja stagneerunud. Mis võibolla polegi paha, kui majandusleht on riigi majanduse nägu- vähemalt on investoril teada, mis värk on ja oma nina pole mõtet siia toppida.

Äripäeva veebilt kui Eesti veebinduse ühelt teerajajalt oleks oodanud eelkõige interaktiivset infograafikat (üks näide siin), mis praegu maailma veebinduses laineid lööb ja lugejaid köidab. Aga see on täiesti puudu. Samuti on videote tegemine väga lahjaks jäänud, kuigi Äripäeva ajakirjanikud võiks olulistel sündmustel Google'i prillidega ringi käia, millelt pilt otse veebi läheb.

Äripäeva praegune igav kujundus läheb ka lehe formaadist välja. Kui Äripäeva paberleht on, või vähemalt tahab olla kujunduse poolest särtsakas ja nooruslik, isegi seksikas, siis Äripäeva veeb on muutunud igavamast igavamaks. Isegi maailma kõige igavama kujundusega (see on taotluslik) väljaanne Frankfurter Allgemeine (FAZ), isegi selle väljaande veeb on, ma ütleksin särtsakam kui Äripäeva oma:


No ja sisselogimise nõudega on ka kommentaarium ära tapetud. Oleks võind siis kasvõi läbi Facebooki või Twitteri või LinkedIni lasta kommenteerida, aga ei, astuti samasse ämbrisse, kuhu varem on astunud Eestis Päevaleht ja välismaal lugematu hulk väljaandeid.

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Igavus või särtsakus on säärased subjetkiivsed kriteeriumid. Tõsi, eks neist saab kah mingi relevantse teabe kätte. Kuid sellise veebi (nagu äripäeval) edu või ebaedu algab ikkagi prototüüpimisest. Kui selle teeb isand aikjuuga 15 ja reede õhtul 15 pluss kuus õlut, ega siis miskit paremat tulegi.
Jah, Innol on õigus- epl veeb on juba sellepärast omaette tase, et võib võrrelda lennukitehasega, mis püüab ka aastal 2014 oma masinaid vahast ja sulgedest kokku panna.

Anonüümne ütles ...

See blogi ei kõlba ka enam kuhugi, postitusi on kuidagi väheks jäänud!:)

Inno ütles ...

See blogi pole ka raha teenimise koht, erinevalt Äripäeva veebist.

Anonüümne ütles ...

Kusjuures mina ei ole kunagi Äripäevas pilte vaadanud. Varem oli mul bookmarkis kõik uudised, kus ilma piltideta järjestuses kõik pealkirjad ja see oli super - kiire ülevaade ilma igasuguste scrollimisteta ja segavate piltideta. Nüüd ma mõtlen enne kui Äripäeva järjehoidjale klikin, et kas ma ikka tahan sinna scrollima minna ...ja paarist korrast külastusest päevas on saanud paar korda nädalas.

Inno ütles ...

See uudiste riba peaks ikka alles olema.

Anonüümne ütles ...

http://www.best-marketing.ee/article/2014/10/10/joel-volkov-kuhu-kaob-raha-seisakusse

Teie,
elektrik