kolmapäev, 25. veebruar 2015

Inno ja Irja kommenteerivad majandusdebatti

Irja: Minu jaoks on debati kõige suuremateks üllatusteks, et maksisardellist on saanud minisardell ja et Kadri Simsonil on juuksepikendused.

Inno: Ahjaa. Aga miks naised üldse neid pikendusi panevad?

Irja: Ma arvan, et see on seotud sellega, et ta on Priit Simsonist lahku läinud ja otsib meest. Võimalik, et ta soovib meest leida isegi debatikaaslaste seast.

Inno: Ohhoo, väga huvitav. Kes võiks olla tema kaaslane?

Irja: Ma ei tea, kas Samostil on naine või?

Inno: Minu teada on küll.

Irja: Vaatame, kes seal üldse on.

Inno: Helme ilmselt ei tuleks kõne alla. Ausalt öeldes on Helme minu silmis natuke kahvatu pärast seda metsamatka. Oleks võind saata kellegi teise.

Irja: Näiteks Mart Helme, oma isa.

Inno: Just. Mart on vana kooli mees nagu Pomerants, oleks paremini esinenud. Aga Palo ilmselt Simsonile ei sobiks. Või kas ta on nüüd uuesti Must? Kadri Must? Praegu on trend oma nimed tagasi võtta, kui Vilja Savisaar välja arvata. Aga Enn Meri! Kas tema sobiks Kadrile?

Irja: Ta on natuke vana Kadri jaoks, ma arvan. Tegelikult ma arvan, et kõige parem kandidaat oleks saatejuhtide seast. See Andres Kuusk või siis see teine.

Inno: Lauri Hussar.

Irja: Vaene Urmas Paet peab nüüd Samostist kõrvale hoidma, sest tema on nüüd see paksem sardell.

Inno: Paet jääb ikka sardelliks, öeldagu mida tahes.

Irja: Mhmh, ainult et Samostist on saanud minisardell. Aga kui sa vaatad saatekülalisi, siis ikka on kõige paksem Samost. Teised on lihtsalt palju kõhnemad.

Inno: Aga äkki on Samost Simsoni jaoks liiga paks?

Irja: Võibolla aasta pärast, järgmisel majandusdebatil on Samost veel kõhnem, kuni temast saab päris kriipsujuku, et ta peab seisma...

Inno: Toe najal!

Irja: Jah, või et ta paistaks üldse silma.

Inno: See oht on kindlasti olemas. Samas Helme on selline tore poiss. Aga minu arust on Samostil lihtsalt lohvakamad riided. Ta paistab vähe kõhnem. Varem oli tal selline kitsas pintsak, nagu Paetil.

Irja: Jah, see võib küll olla, ta on lihtsalt ostnud suuremad riided.

Inno: Aga Ligi on hästi naksakas.

Irja: Praegu sa mõtled või?

Inno: Jah. tema sobiks Kadrile äkki?

Irja: Jah. Neil on ju omavahel see tõmme ka. Öeldakse ju, et kes kiusab, see armastab. Lasteaias ka, poistele meeldivad need tüdrukud, keda nad patsist sikutavad. Jürgen ka ütles Kadrile, et ära kaaguta. See on tegelikult flirt ju.

Inno: Nonii, hakkabki arenema. Varsti on Kadri ka Reformi ridades, nagu kunagi oli Katja Ljubobratets. Huvitav, mis Katjast on üldse saanud?

Irja: Tõesti ei tea. Huvitav, miks Urve Palo on nii tagasihoidlikult riides, sellises kooliõpetaja stiilis?

Inno: Ta tahab targem välja paista, mitte selline tibi. Aga Palo paistab kuidagi krampis olevat, ilmselt ikka mõjus see OÜ-tamise lugu.

Irja: Ma tahtsin just öelda, et see OÜ asi.

Inno: Ma kujutan ette, et seal on ikka sadades tuhandetes seda raha optimeeritud. Sotside oma Autorollo. Seda võiks ka uurima hakata. Ja Palo ise on firma osanik. Sotsid räägivad m,aksude tõstmisest, aga ise hiilivad maksude maksmisest kõrvale.

Irja: Täielikud silmakirjateenrid.

Inno: Muide, see iseloomustab sotse terves Euroopas. Kõik maksuparadiisid on sotside kontosid täis. Suhtumine on selline, et makse maksavad lollid. Aga rahvale ajavad puru silma, et makske aga rohkem. Aga Urvel on lausa nutt kurgus.

Irja: Aga Jürgen on jälle tatine. Pühib nina kogu aeg taskurätikuga. Ilmselt siis gripis. Huvitav, kes teda nakatas. savisaar on ka haige.

Inno: See on see, kui kõik Tallinna kokku kogunevad. Jäävad kõik korraga haigeks. Aga Jürgen võis käia linnavalitsuse luurel.

Irja : Jah, ja mingid Savisaare pisikud sealt üles korjata.

Inno: See on ikka üks kange pisik, mis Savisaare maha murrab. Ta vaeseke ilmselt jälle vaagub hinge debatil.

Irja: Ma ei usu. See on Savisaare kaval plaan. Ta meelega kogub jõudu selleks viimaseks debatiks, ta jättis kõik muud debatid ära. Ta varjutab kõik sellel viimasel debatil.

Inno: Pole võimatu kusjuures, sest ega tal konkurente ju pole erakonnaliidrite seas.

Irja: Minu jaoks kujuneb kõige huvitavavamaks Partsi ja savisaare vastasseis. Parts ikka suudab Savisaarele konkurentsi pakkuda.

Inno: No ma ei tea. Parts on ikka vähe teise kategooria poliitik. Kallas või Laar oleks Savisaarele paras vastane. Aga Parts. Tema on ikka üks tubli ametnik, aga kahjuks ei enamat. Palol on ka kuidagi lohvakas kostüüm.

Irja: Selles debatis paistab Palo isegi lollim kui Simson. Sest tavaliselt kuulub kõige lollima debateerija au Simsonile. Seekord Palo ületab teda lolluses.

Inno: Ma tahtsin just sama öelda. Minu arust võikski Simson saate lõpuni vait olla ja ta paistab üks targematest.

Irja: Absoluutselt! Palo teeb kõik lollina paistmise töö ära. Et isegi konservatiivse pintsaku selga panemine ei päästa Palot.

Inno: Ma ütleks, et Simson on isegi täitsa naksakas.

Irja: Ma kujutan ette, milline piin on seista Jürgen Ligil Palo kõrval. Et ta peab end tagasi hoidma, et mitte räuskama hakata. Jürgenilt ikkagi imetlusväärne enesevalitsemine, kui ausalt tunnistada.

Inno: Ja mis veel valitsuse istungitel võib toimuda. See võib päris kino olla, põnevam kindlasti kui Mandariinid või 1944. Palo rapsib suht tühja.

Irja: Mõtle nüüd ise, kui sotsid saadavad majandusdebatile Urve Palo, siis see ütleb kõik sotside majandusliku võimekuse kohta. See on null tegelikult. Isegi saatejuhtidele teeb Palo lollus nalja. Ma ütleks, et Urve Palo kohta võib öelda, et ta selgelt kaagutab. Aga Jürgen ilmselt ei julge öelda, et ära kaaguta. Kuna ta sai kõvasti sõimata, et ütles, et Simson kaagutab.

Inno: Sotsid on ise valitsuses ju praegu. Võiks siis tegutseda. Mis neid takistab? ja on ka varem olnud valitsuses. Ise on süüdi, et majandus kiratseb.

Irja: No aga kui nad ei jaga majandusest ööd ega mütsi, noh.

Inno: Võib siis öelda, et Eesti majandus kiratseb, kuna sotsid ei jaga majandusest ööd ega mütsi, ja varastavad veel maksumaksja tagant raha.

Irja: jah, just nii.

Inno: Minule teeb nalja, et kõik tahavad Soomele järgi jõuda. Soomet peetakse majandusringkondades uueks Kreekaks. Et siis tahame omale Kreekat või? Kui Soomes madinaks läheb, on eestlased sealt riburadapidi tagasi ja hakkavad Eestit uuesti üles ehitama. Eesti käis augus juba varem ära ja nüüd ootab sama saatus Soomet, aga palju hullemini.
Selles debatis meeldib mulle siiski kõige rohkem Helme.

Irja: Aga minule meeldib see vanamees, ta on hästi viisakas ja samas asjalik.

Inno: Jah, tema on ka suht tore.

Irja: Ligi on oodatust vagasem. See tuleb ilmselt sellest, et ta on haige. Võibolla naine ütles, et ära siis väga palju pinguta ja ta lubas naisele, et väga ei pinguta.

Inno: Sama Palo on selline, nagu poleks mitu kuud seksi saanud.

Irja: Minule meenutab ta seda Duracelli jänest.

Inno: Just!

Irja: tegelikult Simson ka, nad on nagu kaks Duracelli jänest.

Inno: Simson hoiab end mu meelst teadlikult tagasi.

Irja: Huvitav mikspärast?

Inno: Isegi tema saab aru, et Palo paistab sedasi lollim temast.

Irja: Oot, aga Simson ja Palo kuuluvad mõlemad Amicitiasse või? Kas nad on korbiõed või?

Inno: Jah, on küll nii.

Irja: Kuidas nad üksteist niimoodi rünnata saavad. Kas see keelatud pole või?

Inno: Ega ta ilus pole. Aga ega ma neist korbi asjadest pole lõpuni aru saanudki. See on nagu mingi abielu värk seal, aja eks abielus ka jageletakse omavahel, ja pärast jälle lepitakse.

Irja: Aga meestest on Samost EÜS või?

Inno: Minu teada ei kuulu Samost mitte kuhugi. Aga see Vabaerakonna vanamees on tõesti asjalik.

Irja: Ma ütlesin. Minu arvates selle vanamehe kõrval paistavad kõik ülejäänud lollina.

Inno: Ma imestan, et ainus, kes seal majandust on õppinud on Palo, aga ta paistab kõige lollim. Samas Ligi on geograaf, aga paistab väga asjalik. Simson on ajaloolane minu teada. Ja Helme peaks ka ajaloolane olema. Samost on ajakirjanik. Muide, see vanamees on Enn Meri, Rootsis pikalt elanud ja õppinud mees. Seda on tunda.

Irja: Oot, aga mis Samostil taskus on kogu aeg?

Inno: See on mõnest restoranist pännu pandud salfrätt. Aga muide, Enn Meri on ka majandust õppinud, seda on tunda.

Irja: Minu hinnangul oli kõige targem Enn Meri ja kõige lollim Urve Palo.

Inno: Mul ei jää muud üle kui nõustuda.

Irja: Oot, aga sulle meeldib Martin Helme ju. Kas sa võtad oma sõnad tagasi?

Inno: Ütleme siis nii, et mulle meeldisid Enn Meri ja Martin Helme.

Irja: Jürgen oli keskmine, ütleme nii, see polnud tema kõige parem saade.

Inno: Aga ta sai hakkama.

Irja: Jah, arvestades seda, et ta oli ikkagi haige. Isegi tubli.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kui see pidi nüüd naljakas olema, siis ega ikka ei ole küll...

Anonüümne ütles ...

Majandusest kirjutades on Innot huvitav lugeda küll. Vähemalt minusugusel, kes selles teemas nii rumal, et ei haise ka enam. Säärane ise1tegevuslaste teatritükk jääb aga päris kurvakeseks.
Katja Ljubobratets on praegu ametis Balti laevaremonditehases.