pühapäev, 20. märts 2016

Savisaar nagu James Bond

Olime parajasti köögis ja jõime kohvi, kui Savisaar Moskvasse läks. "Savisaar läks Moskvasse!" hüüdis Inno, justkui oleks sündinud midagi kohutavat. Samasuguse häälega oleks ta võinud hüüda: "Algas sõda!". Või midagi sellesarnast. Aga hoopis Savisaar sõitis Moskvasse.

Kuna ma olin sel ajal, kui Savisaar Moskvasse sõitis, väga haige - esmaspäeval oli tõusnud kõrge palavik, pea raius valutada, suurest köhimisest oli hääl ära - , siis ma ei viitsinud ise ajusid ragistada ja palusin Innolt, et ta mulle asja puust ja punaseks selgeks teeks. No ok, Savisaar sõitis Moskvasse - ja siis!?

"No aga kas sa aru ei saa?" ütles Inno, tõstes viivuks pilgu arvutiekraanilt. "Sealt ta enam tagasi ei tule!". Sain teada, et prokuratuur oli Savisaarele teisipäeval veel posu kahtlustusi esitatud ja krimasi on praktiliselt ära uuritud. Ainult kohtusse saatmise vaev.

Imestasin, et no huvitav, miks ta rongiga läks. Mitte lennukiga. Inno arvas, et see on kindlasti vene rong ja venelasi täis. Ilmselt peetakse rong Eesti piiri peal kinni, sest Savisaart ei taheta Venemaale lasta. Aga venelased, kes on rongi kavalalt rohelisi mehikesi täis pannud, tulevad Savisaarele appi ja sellest saab alguse relvastatud konflikt Eesti ja Venemaa vahel… Hmm, see tundus väga tõenäoline - eriti pärast seda, kui kaitsevägi ja kaitseliit "valmisolekusse" viidi.

Appi, mõtlesime meie. Küll on hea, et me siin Portugalis oleme. Kes teab, mis muidu. Lähme Rimisse ja jääme poolel teel kuulirahe alla. Pidi see Savisaar sinna Moskvasse minema!

Nüüd loen, et Savisaar on Moskvast tagasi. Hingan välja, mis on tõeline kergendus, sest hoidsin siiamaani hinge kinni. Ja mõtlen - julge mees. Tõeliselt julge mees.

Ja mulle kerkib silme ette kujutis ratastoolis James Bondist. Muide, nüüd ma saan aru, mikspärast Savisaar läks Moskvasse justnimelt rongi ja mitte lennukiga. Rongid on romantilised!

Kommentaare ei ole: