neljapäev, 30. juuni 2016

Saatkond ütles EI: Raha kaotamise või rahaliste probleemide tekkimisel kehtib eelkõige „oska end ise aidata” põhimõte



Mõned sõbrad soovitasid meil küsida lennupiletite ostmiseks abi Eesti suursaatkonnast Lissabonis. Nad olid täiesti kindlad, et saatkond aitab meid lastega koju tagasi.

Mis seal ikka, proovime, mõtlesin mina ja saatsin 25. juunil saatkonnale järgmise kirja:

„Tere,

Lendasime perega (kaks täiskasvanut ja kaks last) 5. oktoobril kuuks ajaks Lissaboni. Kuna mõlemad lapsed jäid vahetult enne tagasilennupäeva raskelt haigeks (tuulerõuged ja kõrge palavik), siis me ei saanud lennata ja kaotasime piletid.

Oleme üritanud Eestisse tagasilendamiseks raha koguda ja osa summast on ka koos. Mind huvitab, kas saatkonnast oleks võimalik puudujääva summa osas raha juurde küsida ning millistel tingimustel. Kuna läbi Pariisi toimunud siialend oli lastele väga kurnav, siis seekord eelistaksime võimalusel lennata otselennuga Helsingi kaudu, mis maksab ca 1000 eurot.

Lugupidamisega ja vastust ootama jäädes

Irja Tähismaa.”

Saatsin kirja ära ja jäime vastust ootama. Ootasime ja ootasime, aga kulus viis päeva ja mitte mingisugust vastust ei saabunud. Täna proovis Inno ka saatkonda helistada, aga mitte keegi ei võtnud toru. Huvitav, kas peavad veel jaane, mõtlesime meie ja kirjutasin neile igaks juhuks Facebook’i (Eesti suursaatkonnal Lissabonis on oma Facebooki lehekülg), et saatsin neile 25. juunil kirja, kas nad on selle kätte saanud. Inno soovitas meili ka uuesti saata. Saatsin.

Pärast seda tuli mõne aja pärast Facebookis selline vastus: „Tere, Saime Teie kirja kätte. Konsulteerime ministeeriumiga ja vastame Teile esimesel võimalusel.”

Olime juba väga rõõmsad. Ilmselt konsulteeeritakse selle üle, millises suurusjärgus on võimalik aidata. Inno arvas, et meiega vormistatakse laenuleping.

Kuid just nüüd saabunud vastus oli hoopis selline: „Lp Irja Tähismaa,

Eesti välisteenistuses kehtivad kodanikele konsulaarabi osutamisel kindlad põhimõtted. Üks toimingutest, mida konsulaarabi korras teha ei saa, on anda raha või tasuda hotelli-, haigla-, laevapileti jm arveid. Raha kaotamise või rahaliste probleemide tekkimisel kehtib eelkõige “oska end ise aidata” põhimõte. Konsulaarabi korras saab esinduste kaudu ühendust võtta oma lähedastega ning nõustada neid vajadusel pangaülekande tegemisel. Konsul saab hättasattunule raha anda vaid sel juhul, kui vastav summa on lähedaste poolt kantud Eesti välisministeeriumi pangaarvele. Raha ülekandmiseks lähedaste poolt on võimalik kasutada ka rahvusvahelist rahaülekannete teenust MoneyGram või paluda sõbral või sugulasel osta lennupilet. Lähedaste puudumise korral või kui neil ei ole vahendeid abistamiseks võib pöörduda ka Eestisse elukohajärgse kohaliku omavalitsuse poole rahalise abi saamiseks!

Lugupidamisega,


Sekretär
EV Suursaatkond Lissabonis”

Nii et nõnda. Saatkonnalt seega abi loota ei ole. Tuleb osata ennast ise aidata! Samas on mul hea meel, et järele küsisin, sest muidu oleks sõbrad küsinud, et miks sa saatkonna poole ei pöördunud, ja nii teavad ka teised reisil hätta sattunud eestlased sellega arvestada.

Nii et kogume aga raha edasi. Kui on veel mõni tore inimene, kes saab ja mis peamine, TAHAB, meid aidata, siis siin on minu ehk Irja Tähismaa arveldusarve number Swedbankis: IBAN: EE112200001100329486. Välismaalt üle kandes panga BIC kood: HABAEE2X.

Kes teeb vähemalt 25-eurose annetuse, saab soovi korral vastukingiks minu Portugalis ilmuva inglisekeelse raamatu – sellisel juhul märkige palun selgituseks „Raamat”. Kui te raamatut ei soovi, siis kirjutage lihtsalt „Toetus”.

Oleme rõõmsad iga euro üle, mis meid meie unistuse täitumisele lähemale aitab :). Täname südamest kõiki seniseid annetajaid ning lubame omalt poolt ka edaspidi selliseid blogisid, mida lugedes kohe kindlasti mitte magama ei jää!

Pildil: Mida nüüd teha???