reede, 26. august 2016

Elatisega lahmimine toodab ülalpeetavaid

Viimasel ajal on elatise asjas läinud päris suureks lahmimiseks, seda eriti riigi eestvõttel. Ma saan sellest ühtpidi aru - probleem on tõesti suur, üksikuks jäänud vanematele ei maksta elatist. Või õigemini lastele ei maksta, lihtsalt üks vanem on see, kes elatist nõuab. Teiselt poolt võib selline elu kibedaks tegemine lõpuks riigile väga kalliks maksma minna.

Toon ühe näite oma elust. Mul oli abikaasaga elatise vaidlus, mis kestis kokku 3 aastat. Lõpuks, kui mult elatis välja mõisteti, tolle aja kohta küllalt suur summa, kahe lapse pealt 7500 krooni kuus, ja seda veel mitu aastat takkajärgi, siis oli loomulik, et ma korraga seda summat tasuda ei suutnud. Ent endine abikaasa tahtis kõike korraga ja lasi võla katteks arestida pangakontod. Ta ei arvestanud sellega, et ta oli olnud minu õppelaenu käendaja ning kuivõrd mina oma kontosid enam kasutada ei saanud, siis pidi tema hakkama maksma minu õppelaenu. See oli päris suur summa, ligi 30 tuhat krooni. Ehk siis, lootuses raha saada, pidi ta hakkama hoopis ise maksma. Ta oli selle, tegelikult omaenda rumaluse peale tulivihane ja nõudis mulle selle eest vanglat.

Praegune riigi lähenemine elatisele on umbes samasugune. Võlglase elu püütakse teha võimalikult kibedaks, aga ei mõelda sellele, et elu kibedaks tegemine muudab inimese automaatselt ülalpeetavaks. Ta lihtsalt ei tule enda eluga enam toime. Ehk siis selle asemel, et raha saada, peab riik hakkama ise peale maksma.

Näiteks mina olin enne elatise-nõuet korralik maksumaksja, endale ise tööandja, maksin oma õppealenu ja oleksin olnud võimeline maksma ka elatist - mitte kohe, aga mõne aja pärast. Mingi 1000 eurot kuus oleks olnud ikka võimeline maksma. Kokkuvõttes oleks kõik olnud võidus - nii mina ise, minu lapsed, endine abikaasa ja riik. Ent riik tegi minu elu väga kibedaks ja täna olen seisus, kus ma ei tule enam toime. Ma ei saa endale olla enam tööandja, nii nagu see oli olnud varasemad mitukümmend aastat. Mul on võimatu leida sarnast tasuvat tööd, vähemalt mitte Eestist. Riigipoolsed kulutused minule on üha kasvanud ja ulatuvad juba ca 1000 euroni kuus, mingit elatist ma sellises olukorras maksta ei suuda.

Ma millegipärast arvan, et ma pole ainus selline. Minusuguseid on tuhandeid, kelle elu riik on teinud kibedaks ja kellest seetõttu on saanud ülalpeetavad.

23 kommentaari:

Kana Kaks ütles ...

Õppelaen jäi ka veel eksi kanda? Üha jälgimaks muutud, Inno! Miks Irjake oma miljoonidest seda tühist laenu ära ei võinud maksta? Kas soov eksile "ära panna" oli nii suur? See oli sinu laen ju?

Anonüümne ütles ...

Kas sul ikka veel ei hakka piinlik?ikka veel otsid endale mingit õigustust ja järjest rohkem tuleb välja tegureid, mis sinu puhul sind veel halvemas valguses näitavad.

Anonüümne ütles ...

Üha hullemaks läheb.Tõesti sa oled vanglat väärt. Äkki pannakse midagi paika

Anonüümne ütles ...

Uskumatu! Ise ka ikka suudad kokku arvata, kui palju sa võlgu oled?!?!

Anonüümne ütles ...

Kuulge millal see mollusk kinni pannakse? Ingrid loe seda teksti siin ja lükka seaduserattad käima!

Mirjam Kala ütles ...

Ingrid teab kindlasti aastaid juba, et sellisega pole mõtet vaielda, sest niikuinii talle midagi selgeks ei tee. Praegu kindlasti lamaskleb jälle trussade väel voodis ja mõtleb mida nüüd Ingridist kirjutada, aga iga uue kirjatükiga kaotab natuke veel enda väärikusest kui seda üldse enam ongi olemas.nikaua kirjutab kuni enda auku langeb ja sealt enam välja ei saagi.

Anonüümne ütles ...

Kuidas inimene ise aru ei saa kui loll jutt see on? Keskendu lastele mitte Ingridile,halleluuja. Rumal oled,väga rumal!

Anonüümne ütles ...

Ajalugu ütles:
Vahest aitab juba Inno tümitamisest. Minu arvates on ta juba küllalt põhjalikult lahti kirjutanud asjaolud, mis teda tänasesse seisu viinud. Eeldades, et kui tema poolt kirja pandu ka tõele vastab, siis on kõik arusaadav. Kui ikka Inno eksabikaasa Ingrid Innot pettis - teate ju küll, mida ma mõtlen - Innot peksis ja talle muud moodi sitta keeras, siis on Inno tõepoolest kõige ehtsam ohver. Ja väärib mitte kanakarja poolt surnuksnokkimist, vaid kaastunnet. Innol oli lihtsalt halb õnn komistada vale inimese otsa. Inno, Ajalugu on Sinu poolt. Kanakari las kaagutab.

Anonüümne ütles ...

Kui ma õigesti mäletan, oli Ingrid see, kes esimesena peale lahutust tormas meediasse krokodillipisaraid valama ja oma eksabikaasat musta värviga üle valama, kuigi oldi varem kokku lepitud et avalikult seda teemat ei käsitleta..võin eksida, kes viicib, otsigu ise vajalik info välja..aga Inno oleks võind siiski oma asjade klaarimiseks parema juristi otsida, oleks pooled jamad vähem, ja keegi ei sundinud Võrumaa Teatajas seda jama kokku kirjutama, mis nüüd veskikividena kaelas ripuvad, nagu Eestis vähe normaalsemaid maakonnalehti oleks, kus end teostada..ja arvestades seda rahade ja kinnisvarade voogu, mis teil sõrmede vahelt läbi on käinud, ma eriti ei usu, et vaesuses siplete..sotsiaalne eksperiment on muidugi tore ja selles võtmes ma sellel blogil ka silma peal hoian ning oma arvamust kujundan, ütleme nii, et on ka hullemaid peresid ja olukordi kui teil, aga kõik leiavad lahenduse ja see pole sugugi kerjamine..ma loodan, et mõni Toidupanga tegelane ka seda juhtub lugema ja ehk paneb järgmine kord, kui sinna sammud seate, teid tööd tegema, minule isiklikult see Toidupanga idee ei meeldi ja olen arvamusel, et igaüks peaks suutma leiva lauale ise välja teenima, töö pole kuhugi kadunud, küsimus on eneseuhkuses, mõni mees vbl suudab selle oma tagumikust kätte saada, mõni aga mitte...

Inno ütles ...

Vangi ülalpidamine on ka mingi 1000 eurot kuus.

Kana Kaks ütles ...

Ajalugu on paraku näidanud, et Tähismaad on patoloogilised valetajad. Miks nad oleksid pidanud Inno eksi kohta tõtt rääkima?
Ja kanakarjal on täielik õigus selle kohta oma arvamust avaldada.

Inno ütles ...

See kanakari on elu Eestis täielikult perse keeranud, ja ise veel uhked ka!

Anonüümne ütles ...

Kuule mees. Maksa oma poegade elatisvõlg ära, krediitkaardi võlad ära, lõpeta oma poegade ema laimamine, mine tööle ja võimalda oma noorematele lastele elamistvääriv elu ja ära jäta neile sellist muljet, et Eesti mehed on nännipunnid kes oskavad oma saamatuses ja laiskuses ainult teisi süüdistada ja alles siis tule rääkima, kes on Eesti elu perse keeranud.

Inno ütles ...

Ma tegin tööd viimased 20 aastat ja sain selle eest ainult karistada.

Anonüümne ütles ...

Ikka süüdi vaid teised. Ja nii räägib mees kes pole aasta aega ennast voodist liigutanud.
Ise OÜ-sid ja varjasid palka kohtu eest. Ja nüüd halad, et teised kõik süüdi. Hetkel talunikel hädasti abikäsi vaja, mine paku ennast mõnele, saad lastele söögirahagi. Ära ütle jälle, et töö ei meeldi või raske on. Kindlasti on vanamammidel puid vaja laduda või kartult võtta, maksavad ka kohe peopeale ja saad jälle lastega süüa.
Aga ei lähe sa söögiraha otsima, kerjata ja halada on parem. Ikka on riik ja kallis armastatud eks süüdi.

Kana Kaks ütles ...

Kuidas täpsemalt on kanakari Eesti elu p...e keeranud?

Inno ütles ...

17:15 anole: Mismoodi saab tänapäeval palka varjata, selgitage palun! Vanamammidel pole raha, ma ei täi neilt küll midagi võtta. Ma võin vabatahtlikult tööd teha ja seda olengi teinud.

Kana Kahele: Oma kaagutamisega.

Kana Kaks ütles ...

Lugupeetud (eks)majandusajakirjanik võiks nüüd oma aju jälle sisse lülitada. Kanakari on oma kaagutamisega Eesti elu perse keeranud? Kas sa rohkemaks ei olegi võimeline? Argumenteeritud diskussiooniks näiteks?

Kaak-kaaaaaaak! Meie vähemalt muneme, aga sina lihtsalt lebad ja virised, laisik! Maailmale pole sul juba ammu midagi öelda, võiksite selle blogi siin kinniseks kuulutada, see on nagu mingi kordus-TV juba.

Inno ütles ...

Aga mida see kanakari on oma kaagutamisega saavutanud? Viimane 10 aastat käib üks suur kaagutamine, aga kõik on järjest rohkem perses. Siin pole isegi mingeid argumente vaja, vaadake enda ümber, mis toimub.

Kana Kaks ütles ...

Ega me siis riigi kallal ei kaaguta, seda me teeme ainult sinu kallal, Mupsik.
Riigile me muneme iga päev ühe muna. Mina täna munesin keedumuna, aga homme mõtlesin vahelduse mõttes praemunaga katsetada.

Inno ütles ...

Aga mis see riik siis on? Kari Mupsikuid!

Kana Kaks ütles ...

Mupsikud olete ju ainult teie Irjaga. Pole hullu, kaks tükki kannatab meie riik välja. Peaasi, et nad massiliselt paljunema ei hakka, need muidusööja-Mupsikud.

Vika ütles ...

Mina ei tea mina olen kyll rahul eesti eluga! Palk on hea, reisida saab, kliima talutav, völgasi ei ole! Aga jah ma teen ka tööd muidugi��