teisipäev, 23. august 2016

Mis teha, kui mees on möku?


Möku mehe võrdkuju - Õnne 13 Allan (paremal), Postimehe veebist.

Viimasel ajal on palju juttu olnud sellest, et mehed on mökud. Minu kohta on ka öeldud, et olen möku, kuna tegelen lastega, teen süüa ja pesen pesu. Peaksin rohkem tööl käima ja raha teenima. Lastega tegelgu teised inimesed, kes on paremad ja targemad, kes pole mökud. Süüa tegema ja pesu pesema peaks kodus naine.

Paljud naised põhjendavad lahkuminekut sellega, et mees on möku. Jääb mulje, et meeste mökusus on üks põletavamaid probleeme ühiskonnas. Põhiliselt ongi mökud just mehed, naiste hulgas on mökusust vähem.

Ma olen ise alati selle möku-jutu puhul mõelnud, et huvitav, kuidas need mehed siis mökud polnud, kui abielluti. Või miks naised üldse selliste mökudega paari läksid. Mehi on ju palju ja miks valitakse välja just need kõige mökumad? Või miks nende mökudega lapsed soetati? Sest on küllalt tõenäoline, et möku mehega tulevad mökud lapsed ning siis ei jõua pärast lapsi ära kiruda.

Ma küsisin seda ka oma eksi käest, pärast seda, kui ta oli öelnud, et ma olen möku mees ja ei kõlba kuhugi. Näiteks polnud mul sellist sissetulekut nagu tema suurel iidolil Urmas Sõõrumaal. Ma ei näinud välja nii kena kui tema teine iidol Peep Vain. Ning mul polnud nii uhket autot kui tema kolmandal iidolil Toomas Sildmäel. Ma küsisin, miks ta siis minuga abiellus ja minuga lapsed sai, mitte Sõõrumaa, Vainu või Sildmäega. Selle peale ütles ta, et need kolm olid juba võetud, aga ta oli juba 22 ning talle öeldi, et kakskümmend kaks, viimane taks ja tal hakkas hirm, et jääb üldse üksikuks. Kõik tema endised klassikaaslased olid juba abielus, mõned juba lahutatud, ning neil kõigil olid juba lapsed, temal polnud veel midagi. Oli vaja ruttu keegi ära võtta, mina paistsin selline enam-vähem, et siis saaks hakata minu kõrvalt oma iidoleid taga ajama. Või umbes midagi seesugust.

Mökusus on viimasel ajal üha levinum. Suhtlesin hiljuti ühe oma sugulasega, kes ütles, et ta ei suhtle oma isaga, kuna isa on möku. Ta ütles, et see möku isa pole pole ligi 30-aasta jooksul muutunud ja on samasugune titemõistusega isik edasi. Mökuga koos elades poleks tal haridust, mida võimaldas emaga kasvamine ja poleks ka avaramat maailmavaadet. Nagu ta ema rääkis, siis oli ainuõige otsus sellest mökust lahutada, vabanedes vägivallast nii enda kui laste suhtes, vaimsest ning füüsilisest terrorist. Muide, tema tark ja mitme kõrgharidusega ema ise oli samuti üksikvanema käe all kasvanud.

Mökusid mehi on Eestis palju ja seetõttu on üha palavam küsimus, mida nende mökude meestega teha. Kõige õigem on muidugi mökuga üldse mitte tegemist teha. Aga kui oled juba säärasega abielus, sul on mökuga lapsed ning ka lapsed ilmutavad mökususe märke. Tundub päris lootusetu olukord. Mis siis teha? Mis teha, kui mees on möku? Kas lahutus on tõesti lahendus?

11 kommentaari:

Riinu ütles ...

Miks sa sellist jama ajad? Ukski kohus ei oleks oelnud, et lapsega kohtumine toimub ema reeglite jargi. Oleks sa sellesks kordagi soovi avaldanud, oleks kohus maaranud lastega kohtumise korra. Selles oleks saanud aidata ka lastekaitse. Aga sina ootad, et keegi oleks sinul jarel jooksnud, et tule ja kohtu lastega.

Riinu ütles ...

Vale posti alla laks mu kommentaar :(

Anonüümne ütles ...

Innokene, minu mees peseb ka vajadusel pesu, koristab ja teeb süüa ülimalt heal meelel, kuid mökuks pole ma teda kunagi pidanud ja ei hakka pidama ka.
Muuseas, poes käib ka tema suuremalt jaolt ja kui lapsed olid beebieas, siis aitas ta kõiges - pesi pepusid, vahetas mähkmeid ja kui lapsed suuremad, söötis-kattis.

Aga sellele vaatamata, ei ole ta kuskilt otsast möku, sest ta ei leba päevade viisi voodikeses, ta teeb päris tööd ning teenib üle keskmise hästi.

Inno, sa oled tõesti möku ja selleks ei pea sa kogu aeg treima Ingridist jutte. Mida teha kui mees on möku? Ilmselt on see loodusõnnetus ja teha pole midagi.

Inno ütles ...

Ju ma siis oma mökususes pole enamaks võimeline lihtsalt.

Anonüümne ütles ...

Hoia seda siis enda teada ja ära trei seda huumorinurka siin. Meie teame seda juba ammugi.

Anonüümne ütles ...

Ja nüüd asendage kogu tekstis sõna möku sõnaga poku: "Mis teha, kui mees on poku?" Tõsine probleem. Pokud ei käi ka tööl, teadaolevalt, aga ka kodus pole neist vist suuremat asja?

Anonüümne ütles ...

Lahendus on ÜKT.

Anonüümne ütles ...

Mökud võivad ka kasulikud olla, sest nende eesmärk on elu võimalikult mugavaks muuta, mistõttu nad võivad olla head leiutajad.
Mittemökudest aktiviste varitseb aga oht varakult läbi põleda.

Anonüümne ütles ...

Mees, kes kodus süüa teeb, pole möku.

ann ütles ...

Oled kuulnud seda ütlemist: "Kes tahab saada kindrali prouaks, abiellugu reamehega"? Ehk siis selline loogika: noorel naisel, kelle on ambitsioon saada kindrali prouaks, ei pruugi olla võimalust kohe kindraliga abielluda, kuna kindralid võivad olla juba teiste naiste poolt võetud. Seega, kavalam oleks abielluda noorukese reamehega, kelles tundub olevat potentsiaali saada kunagi kindraliks. Pealegi, "naine on mehe kael" ehk siis, kui naine on tubli "kael", siis ta lihtsalt kavakindlalt togib ja torgib meeest selles suunas, et mehest saabki kindral ja naisest vastavalt kindrali proua, millest ta noorena unistaski. Eh siis teisissõnu: selle põhimõtte järgi elav naine ei pruugigi valida meest, kes tema ootustele vastab, kuid ta valib sellise, kellest tema arvates saab teha selle, kelle proua ta tahaks olla.

Mina olen liiga laisk, et olla "kael", kes hakkab kedagi ümber kujundama - sellist tüütut rolli elu ma endale ei taha. Ja ega ma ei usu sellisesse asja ka. Kui keegi mees tundus mulle möku (midaiganes siis selle sõna all mõelda, minu jaoks ei ole möku kriteeriumiks küll mingi Sõõruka sissetuleku puudumine, pesu pesemine vms.).
Mul oli nö. testküsimus: "Kas see mees, sellisena nagu ta on, ongi see, kellega sa tahaksid aastakümneid sama köögilaua taga istuda?" Kui sisemine hääl piiksatas "Ee...eeei", siis minust jäi see mees teistele naistele...

PS. minu mees on meie pere põhipoeskäija ja pesu peseb ka, kuid söögitegemist minu mees vihkab ehk huvitub söögitegmisest sama vähe nagu Irja.

renata ütles ...

Sa Inno pole möku, vaid lihtsalt loll ja kogenematu. Tahad maailma asju paika panna, pole sul naistega kogemust ega üldse midagi... Aga kisada osakd kõvasti. Selline juunikommunisti tüüpi. Kui kuskilt miskit antakse, siis pole ei au ega väärikust.