esmaspäev, 22. august 2016

ÜKT kõrvalt ongi raske palgatööd teha

Kohus määras mulle karistuseks elatise võla pärast 545 tundi ühiskondlikult kasulikku tööd. See on Eestis selline suurem kogus ÜKT-d. Korduva joobes juhtimise eest määratakse näiteks 200-300 tundi.

ÜKT-ga on aga selline paha asi, et selle kõrvalt on üsna raske teha palgatööd. Sest ette on nähtud teha ühe kuu jooksul 25 tundi, see oleks justkui kolm täis tööpäeva. Aga alati pole päeva jooksul nii palju tööd võimalik teha, näiteks ei soosi ilm väljas töö tegemist, mistõttu selle koguse tegemine lükkub enamate päevade peale. Ning pole teada täpselt, kui palju päevi läheb. Ehk siis selline loterii värk. Mõni kuu ehk õnnestub, teine kuu jälle mitte.

Mina näiteks ei kujuta ette, mis palgatöö see võiks olla, mida ÜKT kõrvalt teha. Mis oleks selline palgatöö, mida saaks teha nagu parasjagu tuju tuleb või aega on. Palgatöö puhul eeldatakse ikka, et sa käid iga päev tööl. Mitte ei ilmu nagu kuuvarjutus.

Selles mõttes on minu arust ainus võimalus võtta end ÜKT ajaks töötuks, sest siis saab pühenduda täielikult ÜKT-le ning ühtlasi saada töötutoetust, toimetulekutoetust ja muid hüvitisi, mis on ette nähtud, kui oled töötu ja sissetulekut ei ole. Lastega on muidugi nõnda raske, eriti kui abikaasa on lapsehoolduspuhkusel, aga midagi pole parata, nii nagu iga teine karistus, tuleb see lihtsalt üle elada. Mina olen võtnud eesmärgiks hoida optmistlikku meelt ja elada päev korraga. Sest tänases maailmas nagunii midagi ette planeerida on puhas rumalus - nagu nii ei lähe nii nagu oli plaanitud.

25 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ja ÜKT tuleb ootamatult, et näiteks hommikul kell 8 helistatakse, et nüüd kohe ja praegu on vaja teha oletame 2 tundi?
Mingi graafik peaks ju ikka olema või eelnev kokkulepe, millal kohale lähed?
Ma käin täistöökoha kõrvalt teises linnas ülikoolis (kaugõpe, kuus umbes 30 tundi + õppimine kodus) + trennis (kuus umbes 24 tundi). Peres kasvamas 3 last, neist noorim on 2-aastane. Kõigega ja kõigiga jõuame koos mehega tegeleda. Kuidas üks mees võib nii palju hädaldada, et ei saa tööl käia (mitte kusagil), sest peab päevas tegema 40 MINUTIT ÜKT-d?

Inno ütles ...

No aga kui mees vangi pandaks, kuidas siis? ÜKT on olemuselt sama mis vanglakaristus, ainult et saab kodus magada. Ja ma ei hädalda, vaid lihtsalt kirjeldan oma elu. Vastupidi, mulle väga meeldib ÜKT ja meeldib olla töötu.

Anonüümne ütles ...

Sa ju räägid konkreetselt, et ÜKT-d tehes ei saa palgatööl käia, vang ei puutu üldse praegu asjasse, sa ei ole vangis, vaid pead 25 tundi kuus lihtsalt ÜKT-d.
Ja seadusest:
§ 10. Üldkasuliku töö tegemise koha valik
4) üldkasuliku töö tegemise ajaline jaotus arvestaks kriminaalhooldusaluse õppimis-, tööalaste või muude sotsiaalsete kohustustega.

Inno ütles ...

Seal on öeldud jah, et arvestatakse muude kohustustega, aga sõna arvestamine tähendabki sisuliselt, et võimaluste piires. Mulle on ikka määratud vanglakaristus, mis lihtsalt asendatud ÜKT-ga. Kui ma ei saa ÜKT-ga hakkama, siis pannakse vangi.

Anonüümne ütles ...

Aga see huvitab siiski, et kas kuu alguses tehakse mingi graafik või helistataksegi samal päeval, et nüüd tule?

Inno ütles ...

Tunnid pannakse paika, palju kuu jooksul teha tuleb, aga edasi sõltub juba sellest, palju ja kuidas tööd on pakkuda.

Ma veel 17:27 anonüümsele lisan, et minu soov on elus mitte lihtsalt mingeid asju teha hästi palju, vaid kui midagi teha, siis teha seda korralikult ja hästi. Ma pole elus midagi üle jala teinud, sest nii on mind õpetatud. ÜKT-d tahan samuti väga hästi teha ja kui seda hästi teha, on raske muud asja selle kõrvalt hästi teha. Ma olen üldiselt märganud ka seda, et inimest saadab edu, kui ta midagi hästi teeb.

Anonüümne ütles ...

Mina olen ka aru saanud, et sa teed kõike hästi. Kui virised, siis täiega, kui hädaldad siis täiega ja kui millegagi hakkama ei saa, siis alati on teised süüdi ja õigust jääb ülegi. Laiskled ka väga hästi. Nüüd võid jälle linade vahele ronida, sest tänane hädaldamine on tehtud. Tubli Inno

Inno ütles ...

Jah, ükskõik mida ma olen teinud, on mu eesmärk olnud seda teha kõige paremini, maailma tasemel.
Mõne jaoks on minu puhkeasend laisklemine, minu jaoks on see puhkus, et valmistuda ja keskenduda millegi hästi tegemiseks.

Anonüümne ütles ...

10 kuud puhkasite Portugalis ja kerjasite raha, nüüd jätkate sama taktikat. kaua võib.

Inno ütles ...

Aga me olime parimad kerjajad! Ning pakkuda lastele 10 kuud Portugalis, ka see oli saavutus omaette! Kui paljud pered, kel erivajadusega laps midagi sellist suudavad? Selleks, et midagi väga hästi teha, ongi vaja puhata.

Ann ütles ...

Teised pakuvad erivajadusega lapsele arenguid ja võimalusi. Te pole 4aastagi mitte ühtegi teenust talle pakkunud, peale kärus istumise ja teiega kaasa lonkimise.
Aga tegelikult on tööaeg kokkuleppelein asi. Kui sa just klenditeenindajaks ei lähe, siis ei ole ju hullu kui sa mõne päeva puudud. Aga enne tahan ma näha Eestis üldse mõnda tööandjat kes su tööle võtab. Ta loeb su blogi ja ei võta sind. Sa ootad suurt palka ja tervele perele tasuta reise.

Anonüümne ütles ...

Jah, ega enamus peresid, kel erivajadustega laps, tõesti suuda teid üle lüüa, selles on sul 100% õigus. Need pered vaatavad, kuidas jõuaksid kasutada ära kõik võimalused, mida puudega (sh raske) lapse arendamiseks pakutakse; käivad tööl;, hoolitsevad teiste peres kasvavate laste eest; täiendavad ennast, et tulevikus rohkem teenida ja tänu sellele oma lastele rohkem pakkuda; sageli hoolitsevad ka oma vanemate eest, isegi siis, kui need kusagil kaugemal elavad. Tõepoolest on seda kõike raske teha 10 kuud Portugalis pikutades, nii et teie tublidust ei löö keegi üle siin ilma peal. Muide, alles te kirjutasite, et tahtsite pakkuda oma lastele Portugalis parimat üks kuud, aga lõputud rasked haigused, rahapuudus, palav ilm, Eesti Vabariigi vastutulematus (julm konsul!), ebamugavad lennukiistmed ja ebasobivad vahemaandumised ja muud pahad asjad sundisid pikemalt pidama jääma (kuigi teie üldse ei tahtnud!).

Inno ütles ...

Meie prioriteet, fookus on hetkel perekond ja kodu, lapsed. See tähendab eelkõige koos veedetud aega. Mina ise näen, et erivajadusega laps õpib kõige paremini koos tegutsedes oma väikse õega, väikse õe pealt. See on kõige parem teenus ja sellist teenust ei pakuta ju mujal kusagil!

Anonüümne ütles ...

Kui need 545 ÜKT tundi ära teha, kas see vähendab elatise võlga?

Anonüümne ütles ...

see pilt sinust Töötukassa ukse taga oli ikka kuradima hästi välja tulnud - kauaaegse ettevalmistumise tulemusena, nagu nüüdseks aru olen saanud....

Anonüümne ütles ...

Just see väike õde oskab juba pissipotti kübarana pähe sättida.tubli tõesti.Juulil on millest eeskuju võtta.

Irja ütles ...

Tuleb teha ära ÜKT ning ühtlasi ära maksta elatis, mis ongi absurdsuse tipp.

Anonüümne ütles ...

Mismoodi see absurdsuse tipp on? igaüks peab ise vastutama oma kuritegude eest ja Inno on ju kurjategija.ega siis ÜKT ei maksa inno eest alimente. see on talle karistus 10 aasta eest.alimendid tuleb tal ikka ise ära maksta.Kui oleks iga aasta korralikult maksnud, siis poleks nüüd seda summat ju olnud ka.

Irja ütles ...

Elatisevõlglasele tuleb pakkuda mitte tasuta, vaid tasulist tööd. ÜKT karistab mitte elatisevõlglast, vaid elatisevõlglase lapsi.

Anonüümne ütles ...

Täiskasvanud inimene leiab endale ise tööd ja ei hädalada pidevalt. kui ta oleks korralikult alimente maksnud ja tööl käinud, siis ei oleks ka sellise sopa sees. miks peaks riik kõik Inno eest ära tegema. ÜKT on talle mingi osa karistuseks tegemata jätmiste eest.ja ma arvan, et se on isegi väga lebe karistus. 10 aastat lihtsalt kohustustest kõrvale hoida ja siis veel ennast õigustada ja loota, et keegi talle kaasa tunneb. parasiit ja oma tütardele ei näita ta ka mitte mingit eeskuju. kui lapsed näevad, et isa ainult vedeleb, siis neil jääbki selline mulje, et elu ongi niisugune ja ei peagi tööd tegema.

Anonüümne ütles ...

Milliseid lapsi siin siis täpsemalt karistatakse? Ingridi poisse ja Ingridit on juba 10.a sitase pasaga üle valatud. :( ja te muudkui leierdate,leierdate ja leierdate. Jubedad inimesed olete. Nüüd ise karistate oma tütreid sellise sitaga. Milleks?

Anonüümne ütles ...

Mõlemad olete ju kirjutajad. Irja on lausa kirjanik...Te saaksite ju vabakutselistena kirjutada väljaannetesse ja seda saab kodus teha. Inno ÜKT ei sega ju siis üldse...või kuidas.

Anonüümne ütles ...

Uskumatu, et sa oled õigusalase haridusega. US-KU-MA-TU!

Irja ütles ...

Kaagutage, kaagutage...

Anonüümne ütles ...

Jah, eks Tartu Ülikoolgi laseb aeg-ajalt praaki läbi...