teisipäev, 6. september 2016

E-Eesti my ass! Kõik käivad tööl!

Unistus kodutöökohast - kas selleks jääbki?!

E-Eestit on arendatud juba paarkümmend aastat. Võiks arvata, et kõik töökohad on mobiilsed ja tööd on võimalik teha soovi korral kodust, või kustiganes paigast Eestis või maailmas. Et inimesed saaks tööle minekule ja töölt tulekule kuluva aja pühendada millelegi väärtuslikumale, näiteks oma perele ja lähedastele. Et selline asi nagu tööl käimine on ajalugu. Aga võta näpust - midagi sellist pole toimunud, inimesed käivad jätkuvalt hommikust õhtuni suurematesse keskustesse rajatud klaasist ja kivist kuubikutes tööl, hingates sisse saastunud õhku. Ning neid ebatervislikke klaasist ja kivist kuubikuid mitte ei lammutata maha, vaid ehitatakse üha juurde.

Miks on see nii, et selle asemel, et võimaldada inimestel tööd teha mõnes väikses linnas või lausa maal, rajatakse pealinna üha uusi kontorihooneid, viimane neist üle aegade suurim ministeeriumihoone? Selle asemel, et soodustada elu maapiirkondades, tõmmatakse seda hoopis kokku. Midagi on nagu väga viltu läinud, või mis? Kuhu on jäänud e-Eesti?

89 kommentaari:

Ann ütles ...

Hakkame aga kodudes autosid remontima, põllumees hakkab facebookis vilja kasvatama. Õmbleja läheb hommikul linna, toob omale töö koju ja õmbleb kodus ja õhtuks viib toodangu tagasi.
Ja poed paneme ka kinni, hakkame igat asja talunikelt ostma, saaks talunikud ka facebookis toodetud asju müüa.
Elagu laiskuse vabariik :D

Anna kannatust, inimene ei saa päev läbi istuda kodus. Ja maal on elu, pead vaid ise veidi mõtlema ja tegema.

mkiis ütles ...

Sellised tööd, mida saab teha kodus, on pisikeses vähemuses. Valgekraed on enamasti ametnikud, kelle kohus on olla erinevatele inimestele hästi kättesaadav oma tööajal. Juhid peavad olema alluvate kukil kogu tööaja. Kuskil omas kodus passiv ülemus ei funka.
Omas kodus saab teha mingeid kirjutus/kujundustöid jms. selliseid töötajaid on Eestis mõni tuhat vaid. Töötajaid kokku on aga kokku mitusada tuhat.

Inno ütles ...

A miks ei võiks e-riigis kaup koju tulla? Traktorid juba sõidavad ise gps-iga. Õmblejad saavad väga edukalt kodus töötada. See pole laiskus, vaid innovatsioon. See eristabki inimest ahvist, või kuidas?

Inno ütles ...

Kauba, näiteks piima saab laiali saata droonide või e-sõidukitega.

Anonüümne ütles ...

Sinu erialal on kodus töötavaid inimesi ikka oioioi kui palju!

Anonüümne ütles ...

Oli ju näha see "kodus töötamine" - ühte artiklitki ei saanud valmis, sest... põhjuseid oli nii palju ja nii tähtsaid. Arvad sa, Inno, et laste tramburai selleks hetkeks katkeb kui sinul nn. "tööaeg" on? Saaksid mingit täisväärtuslikku panust anda pisikeses ruumis koos kolme häälitsejaga?

Mis sellise haiguse meditsiiniline nimi on, kui inimene ei julge/ taha/ saa kodust väljas käia? Agorafoobia, jah, aga midagi täpsemat paluks. Kui ühel veel tervel täisealisel mehel ei ole muud huvi, kui umbses kitsas ruumis 24/7 oma naise ja kahe väikelapsega passida. Sorry, neid KAITSTA. Mis kiiks on perekonnal, kel puduuvad sõbrad-sugulased ja oma igapäevategevust tuleb läbi hala ja vingu võhivõõrastega netikeskkonnas kajastada?

Ann ütles ...

Ma ikka tahan teada kuidas see traktor selle gps-ga ise põllule läheb, ümber pöörab ja vajaliku haakeriista järgi võtab ja seda kas tangib või seadistab?

Ja kas õmblejal on odavam vedada oma toodangut töökoha ja kodu vahel? Ja kes tahaks üldse ja mahutaks oma koju riidetolmu ja asjad?

Ning mul on veel üks loll vajadus, vajadus teistega suhelda. See e-riik on jama, see kapseldabki inimesed oma kodudesse ja teeb üksikuks.

Ei lähe enam baari, sööme igaüks oma kodus, rüüpame veini kõrvale ja ajame skyes juttu? Ise alles ütlesid, et ilma sotsiaalmeediata oleks hea elu.

Anonüümne ütles ...

Ei, just sotsiaalne tegevus väljaspool oma kodupuu oksi tegi ahvist inimese. Teie tase on sinnasamma jäänud - ripute vaid oma klanniga oksa küljes ja kaugemale ei julge kuskile minna.

Mina ennustan, et enne talve saame veel paari kerjakampaaniat lugeda - lastele vaja talveriideid, kom.maksud kallinevad jne. Lõpuks on ju Soome kolimiseks ka pappi vaja.

Inno ütles ...

E-riik jätab rohkem aega suhelda lähedastega, olla õnnelik.

Anonüümne ütles ...

Aga kuidas siis saiakestega jääb? Kuidas kohvikus saab käia?

Inno ütles ...

Kodukohvikud saab teha, need on väga popid.

Kana Kaks ütles ...

Kas keegi keelab sul kodust töötada hetkel? Pidid ju mingi perefirma tegema, mis sind takistab ja jälle virisema sunnib?
Kurat, oleks sul küljes mingi nupp, kust halina kinni saaks keerata....

Inno ütles ...

Mul oli Äripäevas kodutöökoht, väga hästi sai hakkama. Ainult selline abikaasa oli puudu, kes oleks tahtnud kodus töötada.

Anonüümne ütles ...

Inno, ma arvan, et isegi kui sul oleks töö, mida saaks kodus arvuti ja interneti vahendusel teha, see ei õnnestuks.Lapsed sahmerdavad ja kilkavad ümberringi, kord on neil vaja seda, siis jälle teist. Isegi kui oleks oma tuba, ikkagi oleks raske keskenduda.Oletame, et sul oleks lepinguline töö mingi raamat tõlkida kindlaks tähtajaks. Usun, et peagi sa tunneks, et kodus töötades jääd graafikust maha ja otsiks töötamiseks mõne rahulikuma koha, näiteks raamatukogu.

Miks isegi ametniku kontoritöö on kodust väljas, rääkimata siis asfaldipanejast ja kartulivõtjast - esiteks, see loob teistsuguse keskkonna, kus kõrvalised segajad on likvideeritud,töö edeneb paremini ja teiseks tõepoolest, -ülemustel on kergem distsipliini hoida .

Vaid väga vähesed inimesed on nii distsiplineeritud, et kodus istuvad k 9 arvuti taha ja rügavad õhtuni kui pisike lõunavaheaeg välja arvata.Kodu pole soodne keskkond palgatöö tegemiseks.

Inno ütles ...

Ja perefirma teen kindlasti, kui lapsed vähe suuremad.

Anonüümne ütles ...

Ma ei saa ka aru - TEEEEE siis oma firma, milles küsimus? Kiitlesid siin, et oled 25a ettevõtja olnud - kogemusi peaks ju olema? Miks sa ei tee, miks sa eeldad, et sind keegi teine pere palgata tahab? Mis sul takistab kodus töötamist?

Anonüümne ütles ...

"Mul oli Äripäevas kodutöökoht, väga hästi sai hakkama. Ainult selline abikaasa oli puudu, kes oleks tahtnud kodus töötada."

Oot, miks see abikaasa peab ka kodus töötama?
Perefirma puhul ehk jah, aga see polnud sul ju hetkel teemaks. Teemaks oli lihtsalt kodukontori töö.
Nüüd sul on ju see järjest paisuv koduperenaine olemas - mis jälle takistab? Mis see laste kasvamine asjasse puutub? Nad on nagunii kärudesse aheldatud, lasteaeda neid ei panda, sõpru ja sotsialiseerumist neile ei võimaldata - mis oluline osa nüüd kasvamisel on?

Ann ütles ...

Kuidas lapsed segavad sul firmat luua ja kodus tegutseda? Nu sel juhul sa ikka ei taha ju kodus töötada.
Tõlke asju otsitakse, miks sellist tööd ette ei võta? Selleks, et sa ei viitsi.

Õudne viripill oled. Naine olemas ja mitte midagi tehtud ei saa. Ainult vaja naise peeffi jõllata. Hiljem ei saa sa oma ettevõtet luua, sest siis on su võlad veel suuremad ja istud kinni. Ja siis ikka halised. Aga mitte midagi ei tee. Sa ei saa ju, sul on ainsana maailmas pere ja õnn. Kus su sõbrad on? Kus lähikondlased on?

Kana Kaks ütles ...

Irja ja lapsed on ju nagunii kodus, miks sina siis hetkel ilma nendeta töötada ei saa? Praegu teed üksi, hiljem aitab Irjake ka. Aga mis tööd need Roosi ja eriti Juuli sul kodus "kunagi hiljem" tegema hakkavad?

Anonüümne ütles ...

Innol on ju vahva nimega firma olemas - Vahemere Kaubandus OÜ. Ainult, et millegipärast on sel firmal maksuvõlg ja tegevusest pole miskit teada... Ahjaa, oütamise juures ilmselt seda kasutati...

Anonüümne ütles ...

Keskerakond pakkus ju tööd, lausa palus korduvalt, et olge head, kirjutage etteantud teemal lookesed valmis.
Kuidas ma saan tööd pakkuda kui avanss lahkelt vastu võetakse ja siis veel avalikult perse kah saadetakse.

Inno ütles ...

Lapsed on väiksed, nendega on palju tegemist praegu.

Anonüümne ütles ...

On üks amet, mis Innole ja Irjale sobib nagu rusikas silmaauku- nimelt pornostaari oma. Töö toimuks enamasti Inno meelispaigas ehk voodis. Töö oleks ühtlasi Innole ka hobiks. Pornoäris liiguvad väga suured rahad, nii et tasu oleks kindlalt üle eesti keskmise.Töö ei nõua ka tööriideid ega tööriistu. Alustamiseks piisab veebikaamerast ja internetiühendusest.

Anonüümne ütles ...

Viimase anonüümsega nõus. Pornoäri oleks Innole ideaalne kodustöötamise viis. Hiljem, kui lapsed suuremad, siis nad saavad ka aidata- vett tuua ja linu sättida. Esiagu võib nad teuse tuppa kinni panna, kuni filmitakse.

Anonüümne ütles ...

Ma olen ka kuulnud, et sellised ebastandardsed pornonäitlejad pidid inimestele hullult peale minema. Inno ja Irja paneks ikka hirmsalt pappi taskusse.

ann ütles ...

Minu tuttav, kelle tööks on kirjutamine (kirjutab ajakirjadele ja on ka raamatuid ilmunud), töötab küll kodus. Kusjuures ta elab linnas - Tartus, kuid töötab ikkagi kodus.

Väiketööstus (hauakivide raiumisest saiade küpsetamiseni)võib edukalt kodus seina taga tegutseda, aga päris kõiki tooteid väiketootmise võimalustega ei tee. Ja näiteks polikliinikut ka koju kaasa ei võta. Hambaravikabinet oleks võimalik pmst eramajja - kuid seda ikkagi ei tehta, ju selline töö koju lihtsalt hästi ei sobitu.

Anonüümne ütles ...

Sa, Inno, oled ikka üks uskumatu naljanumber. Püstitad oma postituses küsimuse:
"Miks on see nii, et selle asemel, et võimaldada inimestel tööd teha mõnes väikses linnas või lausa maal..."
Kui vastu väidetakse, et on ju võimalik, on sinul jälle vastus varnast võtta, miks sa seda tööd teha ei saa: "Lapsed on praegu väikesed, nendega on palju tegemist."
Mis sa teed siis sellise halapostituse, et ei saa, kui tegelikult ei tahagi? Ise väidad, et keeled suus - tõlkebürood otsivad kogu aeg tõlkijaid, valdavat enamikku neist ei huvita, kus sa oma tööd teed, ruume-lauda-arvutit isegi ei taha pakkuda, töö tulemust tahavad. Miks sa sedagi ei võiks teha?

Anonüümne ütles ...

Tõlkimise jaoks on nii Irja kui Inno keekeoskus kaugelt liiga nõrk. Korraliku gümnaasiumiõpilase tase parimal juhul, kui sedagi. Tõlgivad ikka filoloogid.

Inno ütles ...

Töö peab ikka meeldima ka, muidu ei jaksa seda kaua teha, jääd haigeks.

Ann ütles ...

ÜKT meeldis, aga ikka jäid haigeks. Jõid rinnapiima ja põdesid üle nädala.

Kaisa ütles ...

Milline on sulle meelepärane töö, ma ei tea kas oled seda blogis maininud, aga küsin üle. Ütle amet või konkreetne töö, mis vastaks sinu kriteeriumitele, mitte, et pakkuge midagi, mida saab teha kodus ja siis ma vaatan kas saab v mitte. Konkreetne näide, mille puhul sa kikitaks kõrvu ja mõtleks, et jah seda saaks ja tahaks teha.

Ann ütles ...

Kaisa, palk peab tal olema vähemalt 2000€ ja terve pere peab saam kaasas käia tööl.

Kaisa ütles ...

need on soovid jah aga ma tahaks teada just konkreetset tööd, mitte et nt midagi IT alal või midagi kirjutada, aga ajakirjaniku töö on pingeline, tõlkimine ei meeldi jms. Et mis see konkreetne töö on, töö nimetus, ameti nimetus mitte abstraktne kirjeldus millestki.

Inno ütles ...

Ajakirjanikutööd võiks teha kodus, nagu Äripäevas oli. Palk oli ka ligi 2000 eurot 10 aastat tagasi.

Anonüümne ütles ...

1.Tööd on vaja teha kodus, sest siis on pere koos ja lapsed kaitstud.
2. Tööd ei saa teha, sest lapsed on väikesed.
3. Ei saa teha tööd, mis ei meeldi
4. Tööd ei saa üldse teha, sest muidu võetakse raha ära "endistele" lastele.
5. Eks seda tööd ole juba tehtud ka kohe mitu aastat.
6. Töö on ebanormaalne tegevus, see võib tuua kaasa raha, aga raha on paha.
7. Milleks teha tööd, kui toitu saab toidupangast ja naabritädidelt ja kerjates.
8. Tööd teevad ainult lollid, kes ei oska veeta päevi voodis ühelt küljelt teisele rullides.
9. Kodus ei saa töötada, kui abikaasa ei ole nõus ka kodus töötama, aga miks peaks abikaasa üldse töötama, kui ta võib lihtsalt küljelt küljele voodis rullida.
10. Töö teeb haigeks ja õnnetuks.
Kes oskab Inno blogist nopitud tarkuseteradele veel midagi lisada, tehku seda, mul pole rohklem aega, pean tööd tegema, sest toidupank on jube kaugel ja naabritädisid üldse ei ole.

Inno ütles ...

Võru Teatajas oli pingeline, kuna olin ainus ajakirjanik ja kirjutasin 3-4 artiklit päevas. Äripäevas tegin 1-2 artiklit nädalas.

Inno ütles ...

15:11 anole: Need on kontekstist välja rebitud laused ja sellistena täiesti mõttetud. Ehk siis: tühi töö.

Anonüümne ütles ...

e-riik tähendab ikkagi seda, et sul on juurdepääs oma tööasjadele ka väljaspool kontorit, ja vajadusel saad ntx teha nädalavahetuse reedest teisipäevani, ilma et peaks end kohale vedama ja napakate kolleegidega tõtt vahtima..vabadus ja kvaliteetaeg on selle asja nimi, e-kirju lugeda, logistikat korraldada ning projekte kirjutada saab ka metsakülas..teostus ja elluviimine ning lõpptulemus on ikkagi asustatud punktide pärusmaa,

Kana Kaks ütles ...

Äripäevas on ehk palgad sellised jah. Miks sa ei küsi neilt, ehk pakuvad sulle jälle tööd?

Ann ütles ...

Äripäev on meedias ka öelnud, et ei võta teda enam tagasi.

Valgas on vaja reportereid, Viljandis ka. Teil oma elamist pole ju, et kolimine pole takistus.

olge ise ka tublid ütles ...

mkiis: "Sellised tööd, mida saab teha kodus, on pisikeses vähemuses. Valgekraed on enamasti ametnikud, kelle kohus on olla erinevatele inimestele hästi kättesaadav oma tööajal. Juhid peavad olema alluvate kukil kogu tööaja. Kuskil omas kodus passiv ülemus ei funka.
Omas kodus saab teha mingeid kirjutus/kujundustöid jms. selliseid töötajaid on Eestis mõni tuhat vaid. Töötajaid kokku on aga kokku mitusada tuhat."


---

Nõus, et võimalikud kodutööd on vähemuses, aga mitte pisikeses vähemuses. Päris paljusid kontoritöid saab üsna edukalt teha kodus või siis vähemalt kombineeritult, et suurema osa kodus ja päev või paar nädalas kontoris.

See ei hõlma üksnes kirjutus- ja kujundustöid. Väga paljusid analüütilisi töid, kus põhitöövahendiks on arvuti/internet, saab teha kodus. Mul ühes töökohas UK-s võimaldati teha üht sellist analüütilist tööd suurelt jaolt kodus, pärast seda kui olin pool aastat kontoris seda tööd teinud.

Väga palju sõltub töökohast ja juhtkonnast, kas nad on valmis võimaldama töötajatel, kes selleks võimelised, soovi korral kodus töötama. Nagu siin eespool kirjutati, siis tõesti, see kodus töötamine ei sobi kõigile, aga sobib väga hästi introvertse loomuga ja hea enesedistsipliiniga inimestele.

Väideti, et kodu pole soodne keskkond palgatöö tegemiseks - mina väidan vastupidist, et kodu võib olla väga palju soodsam keskkond kui kontor, eriti kui on mingi rahvarohke meeletu saginaga kontor. Minul just kontor, kus on palju kõrvalisi segajaid, takistab efektiivselt töötamast, kodus suudan töötada palju paremini. Kontoreid on muidugi igasuguseid, olen töötanud kuuel erinaval kontoritööl, kolm neist on olnud eraldi kabinettides ühe-kahe kaastöötajaga ja selline keskkond on tööks üsna okei. Kaks kontoritöökohta on asunud aga suurtes avatud ruumides, nagu need tänapäeval üha levinumad on, kus liigub ringi kümneid inimesi - mina sellistes ei suuda efektiivselt töötada. Ja üks on olnud nende vahepealne, pooleldi avatud ruum, kus aeg-ajalt esines ka suuremat sagimist.

Hetkel töötan kodus, on oma ettevõte ja suudan tegelikult ära teha suure meeskonna töö. Aeg-ajalt on töisemad-kiiremad perioodid, aga vahel jääb aega ka blogides käia jms.

Mis puutub sellesse kurikuulsasse e-Eestisse, siis see on suur naerukoht. Mäletan hästi, et juba sajandivahetusel käisid suured tiigrihüpped ja külatee programmid, et internetiga ka maapiirkonnad ära katta, mis võimaldaks teha kaugtööd kus iganes. Nendesse "Külatee" traadita interneti programmidesse (neid oli mitu, Külatee 1, 2, 3) maeti tohutuid summasid ja tulemus oli nullilähedane. Tegelikult toimus suur rahade kantimine, nagu siinmail ikka kombeks, mõned ajakirjanikud võiks üles võtta selle teema.

Laura ütles ...

Mina töötan aastaid juba kodus, lapsi on kolm, väikseim Roosi vanune. Kasvatan neid üksi. Ise otsin omale tööd ja kliente ja töötan, teenin 2000+ eurot kuus. Tõlgin, kirjutan artikleid jne.

Ma ei näe selles midagi võimatut, kättevõtmise asi täitsa. Ma olen kindel, et kui te Inno-Irja vaid sooviks, saaksite samaga hakkama. Kui mina alustasin polnud mul isegi mingisugust tõlkimise või kirjutamise kogemust, teil see ju olemas. Mul pole ülikoolikraadigi. Miks te seda siis ei tee? Selline töö vastab ju (vist) kõigile teie kriteeriumidele.

Aga seda ma ütlen, selline töö nürib täitsa ära. Tahaks ikka käia ja suhelda ka.

Kaisa ütles ...

Kas sa Inno läheks tagasi Äripäeva, kui sa nt pakuks ennast ja antaksegi võimalus, et tule ja kirjuta (hüpoteetiliselt võib ju oletada). Võtaksid sa selle pakkumise vastu.

Anonüümne ütles ...

Inno ilmselgelt ei tea, et Äripäevas pole palgad enam ammu need, pole need... nagu ka muudes väljaannetes. Egas kõik pole nii lahke anniga nagu Võrumaa Teataja, aga see-eest ei maksta mujal ka enam ammu ümbrikupalka ega peteta riiki.

Inno ütles ...

Ma võtaksin küll Äripäeva pakkumise vastu, aga ainult siis, kui saan töötada endistel tingimustel kodus. Nad pakkusid mulle üksvahe tööd, aga see oleks tähendanud kontoris istumist. Ja ega tookord ka Äripäevas palgad need polnud, aga minu palk oli selline. :)
Laura, kommentaari eelviimases lauses on vastus küsimusele, miks me sellist tööd ei tee. :)

Mariiha Antuanjeta ütles ...

Inno ütles ...
Kodukohvikud saab teha, need on väga popid.

St et ise küpsetan, ise söön?

Laura ütles ...

No selge siis, Inno. Ma lihtsalt arvasin, et kuna sa ise siin räägid kogu aeg, et otsite tööd mida kodus teha, reklaamid välja oma kirjutamis- ja tõlkimisoskusi jne., siis teile see töö meeldiks.

Mul on nüüd selge, teile sobiks, kui teile sellesama blogimise eest makstakse 2000 eurot. Siis saate teha seda, mis meeldib. Aga jama selles, et selle teenimiseks, tuleks teil teha reklaampostitusi jne, kuid teie tahate kirjutada ainult sellest, mis teile meeldib (kuigi hiljuti olite nõus 25 euro eest tellija valitud teemal kirjutama).

Pange siia blogisse Paypali annetuste nupp (donations), ehk mõni annetab siis ilma palumatagi. Mina teile ülekannet ei teeks, aga läbi paypali võiks küll vahel meelelahutuse eest mõned eurod saata :)

Inno ütles ...

Tegelikult tahaks ma ikka ajakirjanikutööd teha, see tuleb mul kõige paremini välja, soovitavalt kodus, olen nõus ka väiksema summa eest kui see 2000, oleneb tingimustest. Ideaal on muidugi jah see, kui sellise sõltumatu blogimisega teeniks 2000, aga see on Eestis vähemalt praegu utoopia.
Paypali annetuste nupp on nüüd olemas. Päikest!

Kana Kaks ütles ...

Unistada ju võib, aga minu meelest pole sa suurem asi kirjamees. Su blogi on igav ja kaootline, täis lahmimist, laimu ja uduseid kolepilte. Sellise blogiga poleks võimalik 2000 eurot kuus teenida isegi mitte Šveitsis.
Ja tagasi Äripäeva????? Ma luban, et munen muna, mis on suurem kui gloobus, kui see peaks juhtuma.

Anonüümne ütles ...

15:11 anole: Need on kontekstist välja rebitud laused ja sellistena täiesti mõttetud. Ehk siis: tühi töö.

---------

Need ei ole kontekstist välja rebitud (ehk saad isegi kirjastiili järgi aru, et originaal ei ole sinu kirjutatud?), vaid sinu enda vastused igasugustele soovitustele ja nõuannetele. Kui sa suudaksid veidi süveneda, siis näeksid, et iga eelmine lause käib teisele risti vastu, st. ükskõik mida soovitatakse, saab vastuseks ei.

Teie üks vigadest Mahvaldaga on see, et teil ei ole mitte mingit loogilist mõtlemist. Ma ei ole aru saanud, kas see peab olema nali või hoopis provokatsioon, aga kui oletada, et selline loogikapuudus on tõsi, siis ma imestan siiralt üleüldse meie ajakirjandusmaastikul eksisteerivaid tööpakkujaid - millistel kriteeriumitel teile küll tööd pakuti? Kas loogika ja minimaalnegi mälu ei oleks ajakirjaniku puhul elementaarne?
Ma tõesti ei viitsi hakata üksipulgi praegu neid fakte välja koukima MIS teie ja muude inimeste loogika vahel erineb, aga küllap ma ajapikku seda teen ja teilegi näitan. No lähim Ameerikaavastamine oli odava toidu halb külg paksuks tegemisel, mida minu arvates teab isegi laps kui talle vähegi on kodus toitumisalast informatsiooni seletatud. Teie loogika ütles, et juurvili on kallis (jessas! mis hinnaga see siis peaks olema küll? aga vbl need ulmekallid aedviljad ongi siis kodus tagatoas kasvatatud - põllumees tahtis ka kodust tööd teha?), aga materjal veiniga risotto või nori lehtedega sushide jaoks ei ole. Et Irja arvates õun on vastik (ok, maitse asi), aga muid odavaid kodumaiseid puuvilju pole olemaski. Et suurettevõtted on saatanast ja ainuõige töö on kodus, aga mis pisike käsitöö maksma võib hakata.... las ta olla, eks?
Jne.

Ühesõnaga loogikaga pole teid õnnistatud ja mida rohkem ma siin tiksun, seda rohkem ma mõistan, et see polegi nali. Et need üllitised ongi teie reaalne vaimne kapatsiteet. Irjalt siis varasemalt räige sõim ja ropendamine, mis nüüd asendunud algkoolitasemel lihtlausetega "Roosike vaatab paremale!", "Roosike vaatab vasakule", "Roosike otsib sahtlist kahvlit", "Oli tore päev!" jm, ning Innolt ammuleierdatud vanainimeselik hala riigi, valitsuse, eksnaise jm. suunal. Iga päev üks ja sama.

Nende olematu loogika leiab, et selline teavitamine mitu korda päevas on huvitav, põnev ja peaks vähemalt 2000€ sisse tooma. Muude inimeste loogika leiab, et see on halenaljakas ja hädas inimesed võiksid alustada reaalselt mingi töö tegemisest. Aga....

Las ta olla. Vaatame kino edasi!

olge ise ka tublid ütles ...

Huvitaval ja müstilisel kombel see igav ja kaootiline blogi paistab just sellele "kõrgintellektuaalsele" kanakarjale ülimalt lummav olevat, siia tullakse oma pahasid päevi või mis iganes olmemurekesi välja elama või siis lihtsalt tänitama ja õpetussõnu jagama. Eks igas suguvõsas leidu mõni selline kõige-kõige-kõige targem baaba, kellele keegi ei või midagi vastu öelda või muidu lendab sulgi igas kaares.

Anonüümne ütles ...

Ja selliseid tublisid ning optimistlike pioneerijuhte, kes puruväsinud lapsi entusiastlikult matkale üritavad vedada ning käsi plaksutavad, et "teeme nüüd kõik rõõmsad näod pähe ja oleme sõbrad!", on ka igas keskkonnas olemas. Mahume meie, mahute ka teie, on ju?

NB! Päevi ega olemuresid pole enam aastaid. Saa sina ka neist jagu!

Kaisa ütles ...

Innole, aga miks sa ei paku ennast Äripäeva, ega magavale kassile ju hiir suhu ei jookse. Või Postimehesse. Kas sul oleks aega teha uurivaid lugusid või pigem päevakajalisi. On sul kartus, et äkki öeldakse ära? Selles suhtes, et kui ajakirjaniku töö on sobiv, siis võta väljaanded ette ja saada oma CV ja tingimused ja mida vastu pakud. Äkki näkkab ja inimesed siiski annavad teise võimaluse kasvõi katseajaga.

Anonüümne ütles ...

Innole jõudis alles nüüd kohale, et kõik inimesed käivadki tööl..

Kana Kaks ütles ...

Kaisa, Inno töölevõtt on Postimehe või Äripäeva jaoks liialt suur mainerisk. Kes võtaks lugejana tõsiselt lehte, kus kirjutab Inno-topin-endale-rusika-pärakusse-Tähismaa?

Anonüümne ütles ...

Kaisa, kallis, mõõõ-tteee-tuuu on Tähismaale midagi soovitada! Oleks, et Ingridit poleks iial maa peal eksisteerinud, siis vbl küll, aga me ei saa ju mineviku vastu. Kahju küll, aga tema pärast on vennaksed ju sellises olukorras nagu nad on...

Kana Kaks ütles ...

Selles olukorras on vennaksed ikka Inno ja Irja pärast, mitte Ingridi.

Anonüümne ütles ...

Kana, MEIE saame sest aru, aga vennaksed raiuvad nagu rauda - kogu allakäik sai alguse Ingridist. Aroonia, noh! Või pigem siiski iroonia.
Kirjutasin juba eespool loogikapuudusest: seegi on Tähidmaade üks "loogika" - Ingrid süüdi nende põhjalangemises ��

Kana Kaks ütles ...

Aa, issand, silly me! Aroonia, muidugi! Aroonia on mu lemmik!

olge ise ka tublid ütles ...

Mis mainest saab enam rääkida ajalehe puhul, kus toimetab selline skandalist kui Anu Saagim? Või selline skandalist kui Ingrid-lõikan-enda-mehel-munni-maha-Veidenberg?

Mis mainest rääkida ajalehtede puhul, mis täiesti varjamatult ja süüdimatult teevad vasakäärmuslikku ja globalistlikku propagandat?

Anonüümne ütles ...

Töötan juba viis aastat kodukontorist ja ei idealiseeriks nii väga seda vormi.
Pikapeale hakkab see eraldatus ikka väga ajudele.

Anonüümne ütles ...

Kanad kaagutavad,aga karavan läheb edasi!

Kana Kaks ütles ...

Kas tõesti leidub inimesi, kes seda mahalõikamise juttu usuvad? See on ju hülge möla.

Ann ütles ...

Vaatasin, et teie ettevõttel on võlg maksuametile ja ulmevõlg teliale. Varsti olete Irjaga koos võlglased ja kõik mis arvele tuleb, see võetakse ära.
Aga nu siiski tööle ei tasu minna. Tasub viriseda ja suuremat võlga kasvatada.
Terve inimkond on haiged ja võõrdunud. Nad käivad tööl... fuiii.
Ja ma leidsin sulle reporterite töid, küll teises maakonnas, aga nu kodu teil ju pole, et kolimine on kerge. Mõlemas tuttavaid tööl ja vähe nad ei teeni ja öösel tööl ei ole. Peaasi, et lugusid teed ja klikke kogud. Aga nu sulle see ei sobi, naine vajab käe hoidmist ja lapsed väikesed ja stress tuleb tööst ja mõelda vaid kui pojad ka isalt kopka raha saavad. Aga pole hullu, varsti ei saa Roosi ja Juuli peale toidupanga midagi.

Kana Kaks ütles ...

Mis karavan? Toidupanga kaubikud või?

Anonüümne ütles ...

Kuule tubli ära enam palun peale võta.Sa ajad oksele.

Vika ütles ...

No okey see elatisevölg on teil suur ei tahtnud maksta kuna Ingrid oli nii paha pahaaa! Aga tuleb väja et teil veel sada muud völga? Telia? Millest nemad syydi olid et te neile ei maksnud? Ikkagi tuleb välja et te olete kroonilised völglased! Krt ma ei saa aru mis jonn see ajab inimesi kerjama aga mitte tööle minema! Ma ei saaks ausalt öösel rahuliku sydamega magadagin kui mul sellised ulme völad oleks! Rääkimata siis kodus diivani peal rullumisest päevade kaupa!!!

Üllar, 48, katusetööd, güproc, san-tehnika - soodsalt ütles ...

Inno,
Te olete asotsiaal. Teil on asotsiaali nägu peas.
Ärge solvuge.

KÜSIMUS laiale ringile: Kumb juhtub varem: kas Eesti saab vabaks või Inno Tähismaa maksab ära oma võlad?

Kana Kaks ütles ...

Eriti mehelik oli nüüd Irja oma võlgades firma juhatusse panna, et ise töötu abirahasid saama hakata.

Anonüümne ütles ...

ma arvan, et enne läheb kipskuju pissile kui Inno tunnistab, et ta on võlgnik ja tal on tõesti võlad mitte kõik teised ei ole selles süüdi, aga nende maksmises ma küll kahtlen.

Anonüümne ütles ...

Kah mul asi, 7800 krooni öö praegusel suvisel perioodil, talvel ja kevadel mõnevõrra odavam. Aga tahtsin ära proovida, sest lukstuba katuse all jättis möödunud aastal kesise mulje.
Inno 17.06.07

Ja Ingrid tahtis lastele kuuaja eest sellist summat. Üks öö selle eest oli nii muuseas.

Anonüümne ütles ...

Kahtlaselt vaikne siin. Lapsed jäid ikkagi haigeks, jah?

mahlapress ütles ...

Offtopic, aga Inno - Võru Töötukassa otsib osakonnajuhatajat: https://www.tootukassa.ee/sites/tootukassa.ee/files/osakonnajuhataja_vorumaa_september_2016.pdf

Anonüümne ütles ...

Irja lasi endale lapsed valmis teha, et kindel olla,et lastega kodus olemine ja sellega kaasnev paratamatu rutiin talle ei sobi. Inmo kasvatagu ise oma lapsi, aga proua ei saa tööle ka minna, sest sesl tuleb samuti stress peale. Ja Inno ei oleks õnnelik. On vast inimestel raske elu siin Eesti Vabariigis. Raudselt on süüdi Taavi Rõivas. Huvirav on see, et rahalistes raskustes inimesed hakkavad toetama kõige konservatiivsemat parteid. Helme partei ei tolereeri ju üldse teiesuguseid hädapätakaid.

olge ise ka tublid ütles ...

"Helme partei ei tolereeri ju üldse teiesuguseid hädapätakaid."

Ära valeta, ära levita tahtlikku või tahtmatut väärinfot. EKRE, erinevalt näiteks sotsidest, kes pole siiani pidanud vajalikuks Eestis Euroopa sotsiaalharta täielikku jõustamist, hoolib kogu Eesti rahvast, sh eriti just raskes olukorras olevatest lastega peredest.

Näiteks hiljutine uudis:
Mart Helme: lastega kodusoldud aeg tuleb arvestada tööstaaži hulka


Kana Kaks ütles ...

Mahlapress, sa oled ka naljatilk. Inno täidab kandidaadile esitatavatest nõuetest vaid viimase (sa oskad hästi kasutada arvutit). Natuke vähevõitu vist?

Anonüümne ütles ...

olge ise ka tublid kas sinu meelest on Tähismaad sinna "raskesse"olukorda kuuluv lastega pere. Selle olukorra on nad küll iseendale ainult ise omaenese tarkusest kujundanud ja tundub, et nad naudivad seda täiega ja ei tahagi sealt välja tulla.Mina küll ei arva, et peaks neile kaasa tundma.

mahlapress ütles ...

Kana Kaks: Inno siin ju hiljuti oma töökohtadest pikemalt rääkides jättis mulje, et igale poole, kuhu ta tööle läks, olid segased ajad ja vana kaader kõik laiali jooksnud. Ja, et siis peale tema saabumist asi loksus paika. Sellistele jamade lappijatele sobivad juhatajalaadsed ametid. Ise teema on, kas Inno jutt, et just tänu temale hakkaski kõik laabuma, ka tõele vastab :)
p.s. kahtlaselt vaikne täna, ei tea kas eilne suplus oli tagajärgedega?

Kana Kaks ütles ...

Millal Inno jutt enne tõele on vastanud? Ja Võrumaa Teataja näiteks on hetkel veel suuremas jamas kui enne Inno tulekut.

Anonüümne ütles ...

Tuli ju uus postitus, aga tubane. Mina kardan küll, et suplusel oli valus tagajärg.Märgade riietega kodu poole tulles võis küll tuul oma töö teha. Ega enam pole ju maikuu.

olge ise ka tublid ütles ...

13:00 kirjutanu, jah, täiesti ilmselt nad ju on hetkel raskesse olukorda pandud Eesti riigi sotsiaalpoliitika mannetuse tõttu. Siin juba loetleti, kuidas sellist erivajadusega lapsega perekonda Soomes toetatakse.

Selle olukorra on nad küll iseendale ainult ise omaenese tarkusest kujundanud /.../ ja ei tahagi sealt välja tulla - üksnes ülimalt hingetu, südametu, sotsiopaatne, väärastunud mõtlemisega inimene saab sarnase avaldusega lagedale tulla. Kas julged ka teistele erivajadusega lapsega peredele sama öelda?

Kuidas ei taha välja tulla, kui otsivad aktiivselt erinevaid võimalusi, sh sobivaid töövõimalusi. See on ülimalt orjalik mõtlemine, et peab võtma esimese ettejuhtuva sandikopikaid pakkuva töö, mujal maailmas ei käi see kaugeltki nii, üksnes Orja-Oonias näikse see mõtteviis veel väga juurdunud olema. Eriti arvestades, et eelmisel töökohal kooriti inimeselt seitse nahka ja sisuliselt pumbati viimane elumahl välja, selles valguses ei saa öelda, et tegu laisa inimesega, pisut küll ehk naiivse ja liialt usaldavaga. Seda enam on hea näha, et enam ei ole nii naiivne, ei lase end igale suvalisele orjatööle värvata.

olge ise ka tublid ütles ...

Kuna siin korra tõsteti üles ja EKRE ja Helme teema, siis palun väga, Mart Helme vastus sellele:
Astume rahvaga ühte jalga!

Üks lõik sellest siia ka:

Terve mõistuse poolt

Me oleme terve mõistuse poolt, me oleme tasakaalus ühiskonna poolt, mida ei lammutata homopropagandaga, me oleme Eesti poolt, kus eestlane ei pea käima seinaääri mööda ja tont teab mis ilmakaarest siia kokku uhutud inimestega vigast inglise keelt purssima, me oleme uhkelt oma suveräänsuse eest seisva Eesti poolt, me oleme õiglase ja mõistlikult majandava, mitte eelarveauke elanikelt kokku kraabitud maksudega täitva Eesti poolt, me oleme riigi poolt, kus inimväärne elu oleks võimalik ka igas Eestimaa külas, mitte üksnes kahes tõmbekeskuses, me oleme selle poolt, et kõigepealt hoolitseda oma laste, vanurite ja puuetega inimeste eest ja alles siis, kui see meile üle jõu ei käi, aidata endast rikkamaid ja kavalamaid.

mahlapress ütles ...

Rääkides Võrumaa Teatajast, ei saa ma üleüldse aru mis seda lehte püsti hoiab. http://vorumaateataja.ee/ee/toimetus - no milleks on väikesele maakonnalehele vaja kahte küljendajat ja kuulutuste vastuvõtjat ning autojuhti? Lehe ainus reporter on lapsehoolduspuhkusel. Kes neid uudiseid treib seal üldse? Uudiste autoriks on keegi Võrumaa Teataja, vahel ka Kalev Annom. Lehte netis lapates tundub, et valdav enamik uudiseid on kopeeritud kuskilt teistelt lehtedelt. Ilmselt mingi reaalne raha tuleb vist nende kodukal olevatest reklaamide müügist. Palju selle lehe tiraaž on üldse?

Anonüümne ütles ...

olge tublid mina ei suuda küll sinu mõttekäiguga ühineda ja kaastunnet tõesti pole. olen väga mõistev ja arusaaja ja südamega inimene, aga ma ei suuda küll selliseid loodreid haletseda.

Kana Kaks ütles ...

Oh ei, Olge ise ka tublid, loomulikult ei pea vastu võtma sandikopikaid pakkuvat tööd. Hoopis kerjakopikaid peab au sees hoidma! Oleks vaid nendesuguseid rohkem!

Anonüümne ütles ...

Mulle küll tundub, et olege tubli on kas pime või kurt kui ta ei tee vahet inimeste vahel, kes vajavad abi või need kes on laisad ja südametud.Ma ei suuda uskuda, et perkond tähismaasid peaks haletsema.muidugi on kurb kui peres on erivajadustega laps, aga samas talle teraapiat ei pakuta ja isa võika rahus tööl käia ning ise pere jaoks kohvikuraha teenida, aga kogu aeg on midagi häda. Ometigi on eks ta pojad üles kasvatanud ise ja üksi ilma tema abita ja pole kuskil vingunud, et oi kui raske.

Anonüümne ütles ...

Selline elu meeldiks ka mulle https://www.youtube.com/watch?v=6Rj9PjT3Ya8

Anonüümne ütles ...

Tuttav kleit oli voodil :D

Keeks ütles ...

Tegelikult on siin ajalehele isegi positiivne pool olemas.
Kuna neil Innoga lepingut pole ette näidata, võib leht asja kohtusse anda kui Innopoolse rahomastamise. Süüdimõistva otsuse puhul Saab Inno võla lunasta lehele üükatee vormis lugusid kirjutades.