pühapäev, 25. september 2016

Ema on tiss ja isa on leib

Kust tulevad sõnad mamma ja papa? Sõna mamma tuleb kreeka keelest ja tähendab tissi, õigemini rinnanibu. Kusjuures, mis huvitav, Roosike ütleb rinnanibu kohta "emme".

Ja kui olime Portugalis, siis õpetati lapsi leiva kohta ütlema papa. Leib kirjutatakse pao, aga hääldatakse pa. Lapsed ütlevad leiva kohta "pa-pa".

20 kommentaari:

Kiisukeauh ütles ...

See tähendab, et isa kohus on leib lauale tuua. On aeg tööle minna Inno

Inno ütles ...

Mina saan sellest nii aru, et isa teeb emale süüa ajal, kui ema imetab. Nii meil ongi. Tööl käies ei saa mees imetavale emale süüa teha ja ema jääb nälga.

Alice ütles ...

Issand kui naljakas.Imetav ema on päeva läbi voodis nagu mingi kodumasin ja mitte midagi muud ei jõua teha. Kas poti viid ka talle voodisse või on tal ka pampers all?

Inno ütles ...

Vetsus saab käia ja söömas. Muud eriti ei jõua teha jah.

Alice ütles ...

No siis on ikka eriti saamatu.Kas sa arstiga oled konsulteerinud? :D

Inno ütles ...

Ta on täiesti tavaline naine. Minu eks oli täpselt samasugune. Kas kah saamatu?

Alice ütles ...

Sinu eks polnud selline kohe mitte. Sa jätsid ta 2 lapsega maha kui noorem oli 2,5 aastane ja ta kasvatas poisid üles ise üksinda. Sina ei maksnud isegi elatist. Kas oled juba unuustanud?Tööl käis ka veel lisaks kõigele.

Inno ütles ...

Ta ei kasvatanud üksinda, vaid tema õed kasvatasid. :) Kodutöödes oli ta veel saamatum kui Irja, isegi pärast lahkuminekut käisin tal veel abis, kuni ta hakkas mulle ligi tikkuma ja mind voodisse tiris.

marge ütles ...

Imetav ema saab ainult vetsus saab käia ja söömas?! See on nüüd küll lausa uskumatult rumal jutt! Kuidas su Irja siis ise on kirjutanudsiin, et mängib ja tegeleb terved päevad lastega? Käib ju jalutamas ja kohvikus ja kirjutab blogi ja... Ma jälgin seda blogi juba mõnda aega (umbes kuu vist) aga ei saa ikka veel aru, kas te provotseerite või oletegi nii rumalad? Aga kuna nii rumal ei saa ükski täiskasvanud inimene olla, siis arvatavasti provotseerite :)

Inno ütles ...

Oleneb, kui vana laps on, Marge. Vastsündinu juurest korraks saab tõesti mõne loo kirjutada ja väljas tiir teha. Aga põhiline aeg kulub imetamisele. Kui mees ei abista, ei pääsegi naine välja ju!

marge ütles ...

Jah, seda küll, et lapse vanus loeb. Pisikese beebiga tõesti üksinda olla oleks ikka väga väga raske. Mõtlesin millegipärast automaatselt, et peate silmas oma praegust olukorda, kus lapsed juba suuremad ju, seega vabandan rumalaks sõimamise pärast :) Aga ikkagi, osad teie seisukohad ja väljaütlemised tunduvad mulle siiski rumalad, tehke mis tahate, eks see muidugi sõltub ka vaatenurgast jne. Igatahes teie blogi on huvitav jälgida (Y)

Irja ütles ...

Marge - blogi/kohvik on teatavas mõttes häppening ja loomulikult me utreerime ja provotseerimine. Mulle on öeldud, et päriselus ei ole ma üldse selline nagu end blogis presenteerin :). Aga ega kirjanik ole ka tema tekstid ja kunstnik tema maalid. Mina kirjutasin kunagi seksuaaalselt väga väljakutsuvaid luuletusi. Pärast selle ilmumist hakkasid mulle helistama ja kirjutama mehed, kes tegid nende põhjal järelduse, et olen seksuaalselt väga vabameelne, ja soovisid minuga seksida. Ma kohkusin selle peale väga ära, aga sellega ongi nii, et kui sa kirjutad, siis hakkavad inimesed paratamatult sind su tekstidega samastama. Arvama, et sa oled üks-ühele su tekst. Tavaliselt on aga nõnda, et jah, tekstis on inimest, aga inimene ei ole kunagi tekst. Loomingulisel inimesel on vahel vajadus utreerida ja provotseerida, palun vabandust, aga nii see on.

Me selle nimel seda teemegi, et oleks huvitav, Marge :).

Anonüümne ütles ...

Miks te tahate endast nii labast ja nõmedat muljet jätta? Nimelt provotseerite?

Inno ütles ...

Me oleme lihtsalt ausad. Ausus jätab tänapäeval millegipärast labase mulje.

. ütles ...

Irja:
"..blogi/kohvik on teatavas mõttes häppening ja loomulikult me utreerime ja provotseerimine.."
Inno:
"Me oleme lihtsalt ausad"

Nii-nii, pilved paradiisis, isegu nii fundamentaalses asjas puudub üksmeel.
Emb-kumb valetab nii kuidas jaksab, pole olemas sellist asja nagu aususe ja provotseeriva utreeringu sohilaps.

Irja ütles ...

Ka see on häppening :). Selle blogipidamise puhul on mulle ikka ja alati kõige rohkem nalja teinud see, kui tõsiselt meie sõnu võetakse. Et sa loed mingit teksti ja sa näed ainult sõnu, aga mõtet ja konteksti ei näe. See on umbes sama, et sa vaatad maali, kus kujutatakse verevalamist. Aga sina näed seal ainult punast värvi ja väidad, et maal on punasest värvist.

Ann ütles ...

Miks laps 24/7 tissi otsas on? Jälle mingi soome teadlaste uuring?


Teie ja ausad? Iga päev on teie jutus eelneva jutuga erinevused. Hea arusaam aususest.

Anonüümne ütles ...

Ma olen seda blogi umbes nädala jagu jälginud ja mulle päriselt tundub, et need põlised kommenteerijad ei ole ka ikka nii korras, kui nad ise arvacad end olevat.

. ütles ...

Need põlised kommenteerijad on seda blogi tõenäoliselt ligi kümme aastat jälginud.
Nii, et nad kahjuks teavad, kellest nad kõnelevad.

Anonüümne ütles ...

Viimase kommentaariga kinnitasid veel rohkem mu arvamust.