pühapäev, 25. september 2016

Mees peab tegema naisele süüa

Vanades kultuurides on tavaks, et süüa teevad mehed. Tänapäevalgi peetakse paremateks kokkadeks mehi. Miks? Sest neil on looduse poolt kaasa antud anne ja oskus süüa teha. Teha naisele süüa ajal, kui naine imetab lapsi ja ise süüa teha ei saa. See on mehe instinkt - perele süüa teha.

Laialt on levinud arvamus, et mees peab pere juurest tööl käima ja nõnda leiva lauale tooma. See on tööstusrevolutsiooni ajal tekkinud ilus müüt. Töö ei too mingit leiba lauale ja paljast leivast ei saa keegi söönuks. Mees peab olema pere juures, see on nii kogu aeg olnud. Mees peab peret kaitsma ja toitma. Vanad inimasumid olid jõgede ja järvede ääres, sest toit oli sealsamas käeulatuses. Mees astus paar sammu, püüdis kala ja tegi perele süüa. Vaadake kasvõi metsikuid gorillasid - pere on kogu aeg koos, keegi ei käi kuskil "ära". Kui pikemaks ära jäädakse, siis tuleb uus isane, võtab perekonna üle ja läheb oma teed.

Kui mees käib pikalt ära, siis võib imetav naine koos väikeste lastega hukkuda. Või lihtsalt kaduma minna. Kui mehed oleks niimoodi pere juurest ära käinud nagu seda praegu tehakse, siis oleks inimkond juba ammu hukkunud.

28 kommentaari:

Alice ütles ...

Inno ma nüüd tõusen püsti ja plaksutan sulle kõvasti su tänase tarkuseterakese eest.Tule minevikust välja ja hakka elama. Tänapäeva naised pole sugugi nii saamatud nagu sa oma peremudelt kirjeldad.Järjekordne rumal jutt, mis ei vii mitte kuhugi.

Inno ütles ...

Võibolla on sul õigus. Aga minu arvamus on, et naistel puudub tänapäeval turvatunne, kuna mehed on kogu aeg ära ja turvatunde puudumise tõttu ei taha naised sünnitada. Kõik kodused kohustused on naise õlul ja kedagi abistamas pole. Mehe kohus on naistele anda turvatunnet ja seda saab anda ainult kohalolekuga, ma mõtlen siin abistamist, mitte õlleklaas ees pärast tööd kalapilguga teleka ees istumist.

Alice ütles ...

Minul on kogu aeg turvatunne olnud just tänu minu mehele.Ta ehitas ise meile kodu kui oli alles 23 aastane. Meil oli siis just teine laps sündinud. Mul on kindlustunne just sellepärast, et tema on alati olnud see, kes muretseb, et meil oleks maksud makstud, et meil oleks toit laual, et meil oleks võimalik perega koos palju huvitavaid tegemisi ette võtta. Ma ei kujutagi ette, et ta oleks 24/7 kogu aeg minu kõrval ja ma ei saaks päeval üksi oma laste või emaga hakkama. Meil on toredad nädalavahetused ja õhtud ja kui tahta, siis jõuab uskumatult palju.
Tänapäeva kodutööd pole ju ka enam nii keerulised. Vanasti pesti pesu käsiti, polnud pamperseid ja kõik mähkmed tuli pesta. Minu pere kindlustunne seisneb just selles, et ma tean, et ma saan oma mehe peale loota, et mul on homne päev kindlustatud. Minu mehe tarkusetera on just see, et tema toob mammuti koju ja naine valmistab sellest süüa, kuigi ta saab söögi tegemisega suurepäraselt hakkama ja meil ongi tavaliselt nii, kes varem koju jõuab, see alustab.Meil pole ka eraldi meeste-ja naistetöid, aga maja juures on selliseid asju tõesti, mida ma ei oska ja ei hakkagi proovima.

Inno ütles ...

See mammuti koju toomise lugu on samuti ilus müüt. :) Kunagi oli tõesti selline pilt ajalooõpikus, aga see on kellegi väljamõeldis. Ma ei taha sind kurvastada, aga varasemalt elati kõik koos jõe või järve ääres, püüti kala ja tehti kohapeal süüa. Keegi kuskil ära ei käinud. Mammutijahi ajal võis tulla mõni hunt või karu ja naise koos lastega nahka pista. Nii lihtne see ongi! Tänapäeval on tekkinud tööjaotus, kuna naine üksi kodus saab hakkama, aga instinkt on ikka koos püsida. Mulle näiteks ei meeldi perest eemal olla, mu naisele ka ei meeldi. Koos on kõige parem. Miks on kokku saanud paarid õnnelikud? Sest nad on koos! Miks on reisi ajal inimesed õnnelikud? Sest nad on koos! Tülid ja erimeeldused tekivad siis, kui hakatakse ära käima.

Alice ütles ...

Ära nüüd jälle hakka selle minevikuga pihta.Vahel peab natuke ka ära käima ja sed asuurem on rõõm jälle õhtul kokku saada.Mina tutvusin oma mehega kui olin 15 aastane ja 3 aasta pärast abiellusime. Esimese lapse saime kui olin 21. Arvan, et meie elu on piisavalt õnnelik ja me naudime teineteise seltskonda, aga kui me oleksime ainult 24/7 koos, siis ma küll ei usu, et kõik nii roosiline oleks. Mina tahan vahel hingamisruumi ja oma sõbrannadega omavahel olla. Samuti võimaldan seda aega ka mehele ja ei taha alati igal pool temaga kaasas käia. Perereisid ja ühised ettevõtmised on alati toredad ja selle üle ma üldse ei vaidle.Vahel on hea isegi kahekesi ilma lasteta teineteise seltsi nautida ja selleks on meil ka kõik võimalused olemas.Kui mu mees päeval tööl on ei tähenda see ju seda, et me oleme nüüd eemal teineteisest ja kõik on pahasti. Õhtul saame ju ikka kokku ja on mida oodata.Tülid ja riiud võivad tekkida just siis kui ollakse päevast, päeva ninapidi koos väikese ruumis. Kogu aeg on mingi sebimine ja sahkerdamine.

Inno ütles ...

Alice, see on õige, sobimatud paarid saavadkui ainult nii koos püsida, kui teineteisele nn hingamisruumi annavad. Oleneb ka sellest, kui palju suudetakse ennast alla suruda ja teisele seda ruumi anda, mõnede valulävi on kõrgem, teiste oma madalam.

Alice ütles ...

Lõpeta ära.Me sobime väga hästi ja me olema väga kaua juba koos elanud ja endiselt käime käest kinni ja naudime teineteise seltskonda. Mina ei pea ennast mitte kunagi alla suruma, sest mees arvestab alati minuga ja kõiges peame kahekesi nõu ja otsustame koos.Sinu peremudel mind kohe üldse ei isutaks ja minu meelest on see normaalne, et mees ja naine käivad tööl ja õhtud ning nädalavahetused veedavad koos perega. Puhkuse veedame loomulikult ka alati koos.

Inno ütles ...

Aga miski ju sunnib siin blogis istuma päevad läbi. See näitab, et midagi on suhtest puudu. Mis see on, Alice?

Anonüümne ütles ...

Inno, sinu jutule toetudes, siis on ka sinu suhtes midagi puudu, et siin istud ja mõttetuid lugusid produtseerid, sama kehtib ka Irja kohta, kes kirjutab teinekord ka mõne särava loo, aga enamasti samasuguseid tühijutte. Ja milline turvatunne on tänapäeva naisel, kui tema mees on nii saamatu, et ei saa töölegi mindud??? Ära vabanda oma söögitegemist, Irja on sul lihtsalt saamatu kokk ja sina paras laiskvorst. PS ma ei istu 24/7 teie blogis, selle 5 minutit oma normaalsest suhtest suudan ikka näpistada.

Inno ütles ...

Ma ei hängi teistes blogides.

Kiisukeauh ütles ...

Mida sa omale sisse sööd, et sellist asja kirjutada suudad? Või lõpeta ometi see enese õigustamine looderdamise teemal. Sul ikka vaevab ja kripeldab, kui nii palju sellest kirjutad.

Anonüümne ütles ...

Inno ei saa seepärast tööle minna, et siis saaks ta palka.Palgast aga arvestatakse maha elatisvõlgnevuse katteks kõik, mis on üle 200 euro.Inno võlgnevusi maksta ei taha .Seega pole mõtet tööl käia, parem otsida toetusi. Kuna see on täiskasvanud terve mehe jaoks pisut piinlik lugu, siis leiutatakse igast fantastilisi põhjusi,miks kogu aeg peab kodus istuma ning naisi-lapsi kurjade kollide eest kaitsma.

marge ütles ...

Minu jaoks hakkab Alice pidev enesekiitus ja oma mehe, pere ja töö ülistamine juba ka väga imelikuks ja isegi kergelt hirmutavaks muutuma.. Milleks peaks siin võõras blogis võõrastele inimestele nii "veri ninast väljas" tõestama et tema elu on nii korras ja mees ja lapsed nii tublid ja kõik on olemas ja igal pool käiakse ja töö juures hinnatakse ja lapsevanemad tunnustavad ja direktor kiidab jne jne? Minul on ka kõik see olemas, aga ma ei pea küll vajalikuks iga päev nii maniakaalselt seda igaühele kinnitada ja tõestada üritada. See tundub juba võlts. Tavaliselt käituvad niimoodi need inimesed, kellel tegelikult midagi sellist ei ole..

Inno ütles ...

Väga õige märkus, Marge! Niimoodi see tõenäoliselt ka on. Näiteks meeste puhul on nii, et jutu järgi kõige suurematel kepivendadel tegelikult ei tõusegi.

. ütles ...

Alguses ründate Alice' õige näotult, ma pean silmas mitmeid eelmisi siinsete blogipidajate poolt Alice mõnitamiseks kirjutatud kommentaare ja siis imestate silmakirjalikult, miks ta teie suhtes teatud mõttes enesekaitsepositsioonil on?
Fuu, annate isegi poliitikutele kahekeelsuses silmad ette!

Alice ütles ...

Kahjuks eksite Marge ja Inno mõlemad. Tulge mulle Tallinnasse Nõmmele külla ja vaadake ise kuidas me elame. Ma ei ole terve päeva siin blogis ka istunud. Kui ma telefonist kommentaare kirjutan, siis ei tähenda see kaugeltki seda, et ma siin päeva läbi istun.Täna pole ma lõunast saadik siin käinudki, aga üllatusi on kui palju. :D

marge ütles ...

See on ju tore, kui teil kõik nii hästi on ja te nii hästi elate, aga miks seda iga päev siin nii pidevalt korrutama peab? Piisaks ju ühest korrast, aga te laskute lausa detailidesse (kui palju külalisi teie poja sünnipäeval ikka oli ja mis aastal mehega kohtusite ja millal ta maja ehitas jne), milleks? Äkki kaaluksite hoopis oma blogi tegemist, pealkirjaks võiks olla näiteks "Minu imeilus ja ideaalne elu"- või siis hoopis "Alice imedemaal" :D

Alice ütles ...

Marge sa panid kümnesse. Mul on oma blogi täitsa olemas ja juba 10 aastat. :D Pealkiri läks ainult natuke metsa, aga kui sinna top 100 vaadata, siis sealt leiab ta küll üles.

marge ütles ...

Alice, JÄLLE on sul kõik hästi ja kõik olemas ja lausa topis ja.. :D Ei, ega midagi, mul on sinu pärast hea meel!

Anonüümne ütles ...

Inno, teoorias oled sa tugev, aga tõesta siis palun praktikas ka, sa taod rinnale ja väidad, et oled koopamees, miks te siis virelete korteris toetuste najal? Kolige siis järve äärde, metsaveerde elama. Saad küttida ja kala püüda ning peret kaitstes savionni ehitada. Miks te ripute sel juhul ühiskonna küljes saamatu ja abituna. Maailmas on väga palju inimesi, kes on hakanud naturaalset elu elama, oma kätetööga end elatades ja põldu pidades, kodu ehitades, isegi rahast lahti öeldes, teilt tuleb vaid sooja ininat voodis olles.

Alice ütles ...

Top 100 on ju enamus blogijaid. Ma tahtsin sellega ainult öelda, et sealt võib mind leida. Kohvik on ka seal olemas.Tore, et sa minu pärast rõõmustad.

Ann ütles ...

Innol oli maakodu ja Irjal 2 maja. Kõik maha reisitud ja lapsed ilma jäetud. Maale ei saa nad kolida, Irja ei sõida autoga ja buss on maakatele. Päranduse eest oleks saanud ju Irjale helikopteri osta.

Anonüümne ütles ...

Marge mis sa Alice kallal kogu aeg õiendad? Inno ja Irja ka kogu aeg korrutavad ühte ja sedasama. Muud pole kui üks eneseõigustamine, et me ei saa üksi kodus hakkama ja peab kogu aeg tissitama.Igal inimesel on õigus ennast kaitsta kui teda rünnatakse ja teda laimatakse.
Inno postitus on täielik bullshitt ja midagi sellist annab tõesti välja mõelda, et saada endale järjekordne vabandus laiskuse eest.

Pille ütles ...

Alice kuidas sa jaksad igas teemas nii palju sõna võtta? Kust tuleb see aeg?

Anonüümne ütles ...

kahjuks Eestis on naturaalse elu elamine suht võimatu - küttimiseks/kalastamiseks tuleb luba osta (raha..), põldu saab harida vaid omal maal (mille ostmiseks ka on vaja raha..), onni ehitamiseks tuleb võtta projekt ja ehitusluba (ka selle jaoks on vaja raha...) - ainus asi, mida normaalselt teha saab on korteris vireleda ja valitsust kiruda, õnneks saab isegi toimetulekutoetust selle eest...

Anonüümne ütles ...

"Tuleb luba osta" on taas ühiskonna ehk riigi küljes rippuv mõtteviis, mees mine püüa paar kala ja ei küsi sinult keegi luba. Isegi Eestis on maatükke, kortereid jagatud tasuta, mine ja ela. Ma ei räägi utoopiast, mida viljeletakse vaid välismaal, Eestis on samuti selliselt elavaid peresid juba mitmeid, nimetavad end põlisasukateks ja püüavd elada nii palju riigiväliselt kui vähegi võimalik.

Kana Kaks ütles ...

Pille, kui päevad läbi voodis hülge kombel ei püherda, siis jääb aega igasugusteks asjadeks üle.

Anonüümne ütles ...

Tänapäeval on kommenteerimine nii lihtne ja selleks ei ole mingit imeaega vaja.Oled ükskõik kus bussis, trammis, rongis, loed ja kirjutad. Ja kui ei ole vaja 24/7 tissi anda, siis jõuab isegi tööl käia.