reede, 9. september 2016

Mida Savisaar selle 2000 euro eest tahtis



Kui me Portugalis olime, siis helistas Savisaar meile päris sagedasti. Vahel küsis nõu, kuidas ühes või teises olukorras toimida; vahel palus, et kirjutaksime blogisse ühel või teisel teemal. Nagu vanasti. Ühtlasi suhtles meiega Keskerakonna peasekretär Oudekki Loone, kes soovis, et kritiseeriksime blogis Savisaare vastaseid Kadri Simsonit ja Mailis Repsi, kui nood midagi Savisaare kohta öelda julgesid. Savisaare ja Loone sooviks oli, et hoiaksime Savisaare vastasleeri kogu aeg pinge all.

Savisaar käis kogu aeg peale, et millal me juba Eestisse tulime. Et ta tahaks kokku saada ja rääkida. Kui ma talle ütlesin, et koju lendamiseks raha ei ole, siis pakkus Savisaar välja võimaluse, et Tallinna TV võib meile piletid kinni maksta. Ainult et see tuleks vormistada selliselt, et ma justkui osalen Tallinna TV vändatavas seriaalis „Savisaare protsess”. Tegelikku plaani mind seriaali kaasata ilmselt ei olnudki, sest kui Toomas Lepp mulle seriaali asjus helistas, siis ta oli enda sõnul Savisaarelt kuulnud ainult seda, et on tarvis mulle kiiremas korras raha üle kanda. No ja Lepp siis kandiski - paari päeva pärast laekus mu arvele 2000 euri. Ilma mingi töölepingu ja ühegi tingimuseta, mis tõestab veelkord, et Savisaarel polnud mingit kavatsust mind seriaalis näitlema panna. Tema tahtis lihtsalt mind näha ning oli nõus selle nimel Tallinna TV arvelt 2000 euri välja käristama.

Kuna Savisaar oli meid ka varem rahaliselt toetanud - aastatel 2008-2009 lausa 40 000 krooniga kuus - , siis polnud mul sellise toetuse vastu loomulikult mitte kui midagi. Võisin selle eest ju paar Kadri Simsonit kritiseerivat lookest Kohvikusse üles panna.

Kuna Eestis oli veel külm ja Portugalis mõnus soe, siis ega ma eriti koju lennata ei tahtnud. Ma ei saanud aru, miks Savisaar ei võinud oma asja telefoni teel rääkida. Aga no tema paranoia on legendaarne. Otsustasime siis Innoga, et läheme nädalaks ajaks ja tuleme siis tagasi. Broneerisime piletid ära. Aga just enne lendu jäid lapsed haigeks, täpselt nagu eelminegi kord. Teatasin sellest Tallinna TVle. Sealt öeldi, et ärgu ma muretsegu, nad leiavad seriaali uue näitleja. Ka Savisaar ei olnud pahane - tellis mult pärast seda Kesknädalasse kaks ennast kiitvat oodi.

Juunis hakkas Savisaar jälle paaniliselt Portugali helistama. Et millal te tulete, millal te tulete. Tahaks näha. Kui tulime, siis kutsus meid kohe enda poole Hundisilmale. Rääkis, et Kapo viis ära tema bioonilise jala jaoks kogutud raha. Ja et oleks tarvis hakata kiiremas korras väntama tõsieluseriaali tema kohtuprotsessist, mida kommenteeriksid Tallinna TV stuudios mina, Inno, Henri Sepp ja Virkko Lepassalu. Lubasime mõelda. Lisaks sellele soovis Savisaar, et kirjutaksin Kesknädalasse kaks artiklit sellest, miks Kapo ja prokuratuur lollid on ning tema protsessi võidab. Lubasin ka selle peale mõelda. Kui Savisaar Oudekki Loone ja Olga Ivanovaga Võrus käis, siis oletasid nad, et mul esimene lugu juba valmis. Palusin ajapikendust, aga siis jäi Juulike haigeks. Palusin jälle ajapikendust, aga seepeale saatis Toomas Lepp mulle kirja, kus hakkas tagasi nõudma toda 2000 eurot, millest enne ei olnud mingit juttu. Iga loll saab aru, et seda raha hakati tagasi nõudma ainuüksi seepärast, et ma Savisaare käsku ei täitnud.

Seega mina endal selle raha vastuvõtmise ja endalejätmise pärast mingit süüd ei näe. See on Savisaare enda asi, et ta meie toetamise ja aktsiooni Tallinna TV kaasas. Ja Toomas Lepa enda asi, et ta meile Tallinna TV arvelt ühegi lepingu ja tingimuseta raha üle kandis. Minu hinnangul peavad selle raha Tallinna TVle tagasi maksma Savisaar ja Toomas Lepp.

Pildil: Keskerakonna büroo ukse taga. Kas nii kohtleb siis vaeste ja rõhutute kaitsjana tuntud Savisaar puudega last ja tema ema?

6 kommentaari:

Ann ütles ...

Ja mis seisis maksekorralduses?

margus kiis ütles ...

Aga Te ei teinud selle 2000 eest midagi, ei seda ega teist, pistsite raha lihtsalt tasku. Nii et mis te õiendate.
Lepp tõepoolest vahel tegutseb ka ilma lepinguta aga see ei tähenda, et oleks õigus lihtsalt raha omistada.

Liina Lillak ütles ...

Miks te lahtrit Alus: fotoshoppisite?

Irja ütles ...

Ei fotoshoppinud. Nii ongi. Uskumatu, aga tõsi. Oleme valmis seda näitama nii ajakirjandusele kui kohtule. Või nõudke Tallinna TVst maksekorralduse koopia huvi korral välja. Või võtke minuga ühendust - ma näitan oma telefonist.

Irja ütles ...

Oot, parem mõte - Inno saab sellest teha video, minnes netipanka sisse. Kohe tuleb.

Chätryyn Männamaa ütles ...

Irja, palju su rindade kaaluvahe on?