pühapäev, 4. september 2016

Pääsesime napilt vihma käest



Kui täna keskpäeva paiku välja läksime, siis hoiatas tädi (seesama, kes meile ikka kukeseeni ja marju toob), et võime vihma kätte jääda. Tema nimelt riisus hommikul muru pealt lehti ja sai kaela paraja sahmaka. Meie võimaliku saju pärast muret ei tundnud, sest Inno oli hommikul ilmaennustust vaadanud ja see küll mingit sadu ei näidanud. Ütlesime tädile, et lastel vankrites kiled kaasas ja me ise võime ju varju minna, kui peaks siiski sajule minema, nii et muret pole. „Nojah, siis küll,” ütles tädi, aga jäi meile ikka sellise näoga järele vaatama, et küllap see sadu ikkagi tuleb.

Ja tuligi, kus ta pääses! Õnneks mitte siis, kui mööda Kreutzwaldi tänavat Rimi poole jalutasime. Sel ajal paistis hoopis päike ja me arutasime omavahel, kui mõnus on ikka Eesti ilm. Näiteks praegu on Lissabonis 33 kraadi! See oleks minu jaoks kohutav, sest mul hakkab juba üle 25ga pea ringi käima ja süda puperdama. Mul on kaasasündinud südameklapi rike ehk mitraalklapi prolaps, mis annab ennast märku siis, kui olen viimaseid kuid rase, ja siis, kui on väga palav. Portugali mägikülakeses, kus juuni algusest juuli keskpaigani olime, hakkas mul näiteks kolmekümne kolme kraadiga pea hullult ringi käima ja rinnus pitsitama. Seepärast Inno minu pärast nii mures oligi. Sama häda oli mu isal ja ka mu eksi Joáo emal. Temale oli tehtud südameoperatsioon, et klapp välja vahetada. Mäletan, et üle kolmekümne kraadiga Joáo ema kunagi välja minna ei julenud ja enamik suvepäevi möödus tal kodus ettetõmmatud kardinate taga. Nii et mina olen Eesti 20-25-kraadise suve üle väga rõõmus ja eriti armastan ma selliseid päevi, mil näitab nii päikest kui pilvi.

Hüva. Läksime Rimisse ja ostsime sealt oliive (neid armastab Roosike), nektariine (lööge mind maha, aga õunad mulle ei maitse, ei suuda neid süüa rohkem kui ühe päevas) ja riisi (et teha nori lehtedega temakisid). Õnneks oli arvel veel natuke üle kolme euro. Reedel oli väike paanika, sest üks honorar ei laekunud, ja meile vaatas vastu nädalavahetus ilma rahata. Kuid just siis, kui seda kõige rohkem vaja oli, kandis üks lahke toetaja minu arvele 25 eurot! Tänu sellele saime nii reedel kui laupäeval poes käia ja natuke raha jäi pühapäevakski üle. Rõõmus üllatus oli ka kassas - mu Rimi kaardile oli kogunenud üle nelja euro ja sain lasta selle arvest maha võtta.

Sellest sai meel nii heaks, et ka meie poes olemise ajal alanud vihmavaling ei suutnud meie tuju rikkuda. Ootasime paduka poe katuse all ära ja sättisime ennast siis - nii umbes viie minuti pärast - rõõmsalt koduteele. Varsti tuli ka päike jälle välja.

Siin on taevas veel hall ja sajab:

27 kommentaari:

Kanasupp ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Anonüümne ütles ...

Miks te kommentaare kustutate? Kanasupp kirjutas lihtsalt, et teile just lubati homme suuremat sorti annetus teha? Kas seda infot on vaja varjata? Miks?

Irja ütles ...

Kohvikust visatakse välja laamendajad ja räuskajad.

Anonüümne ütles ...

Kas Kanasupp laamendas ja räuskas? Miks ei tohi lugejad teada, et teile homme sada eurot annetatakse? Oleks ju aus, kui nad teaks. Muidu mõni veel oleks oma viimased eurod teile saatnud, ehkki poleks vaja olnud?

Irja ütles ...

Kohviku reeglid kehtestab kohvikupidaja.

Anonüümne ütles ...

No aga pane need siis kirja siia! Kust kommentaatorid muidu teavad, et nad ei tohi näiteks tõtt rääkida annetuste kohta?

Anonüümne ütles ...

Loodetavasti tasute annetustelt ka tuumaksu. Taolised kingitused kuuluvad maksustamisele.

Anonüümne ütles ...

Kindlasti mitte :). I&I meelest maksavad makse vaid lollid.

Kanasupp ütles ...

Ahhaa! Irja kustutas mu kommentaari, kuna lootis, et siis ei saa Inno suuremat sorti annetusest teada :). Kogud mustadeks päevadeks?

Anonüümne ütles ...

Küll varsti hakkab nutt ja hala pihta, et kuri Maksu ja Tolliamet kiusab neid ning nõuab häbematult tulumaksu koos intressidega.

Vika ütles ...

Alati on see summa 25.-? Huvitav et mitte kunagi 20 v 30 ��

Kanasupp ütles ...

Homme tuleb suurem, tervelt 100.

Anonüümne ütles ...

Annetan homme 1000 eurot

Kana Kaks ütles ...

Kes trumpab Anonüümse üle? Tehke julgelt pakkumisi, aitame Tähismaadel siin karmis maailmas ellu jääda!

Anonüümne ütles ...

Soovitan käia korra nädalas poes, nii jääb raha rohkem alles ja ei kipu ostma igasuguseid mitte vajaminevaid asju. Käin ise nädalas korra poes ja ostab tervislikku toitu(kava järgi) ning arve läheb tavaliselt sinna 15€ kanti.

Kana Kaks ütles ...

Kahjuks ei ole kasu Innole ja Irjale näpunäidete andmisest. Neil on alati kümme põhjust, miks nad midagi teha ei saa. Esiteks nad ei osta tervislikku toitu ja teiseks neile meeldib kohvikus käia. Võimalusel iga päev.

Anonüümne ütles ...

Ma kingin terve maakera!

Liispett ütles ...

JAh, ilus oli see aeg, mil kommenteerida ei saanud! Irja ju lubas, et nõnda ka jääb. Blogi muutus igavaks, ah Irja? Ilma kommentaaatoriteta pole piisavalt sära?

Anonüümne ütles ...

Mind on alati huvitanud, kas nad ongi nii vähearukad? Või esitavad meelega endid kui kusagilt Ingerimaa laanest lassoga püütud isendeid, aga tegelikult on väääga intelligentsed, või jääb nende tegelik võimekus kusagile sinna kahe vahele?

Anonüümne ütles ...

Perekond Tähismaad on tüüpilised nartsissistid. Psühhikahäirega inimesed, kel väga vähe empaatiavõimet, kuid suur soov olla teiste poolt tähelepandavad ja märgatud. Tähelepanu saavutamiseks sobivad kõik vahendid.. Ise nad nimetavad seda "aususeks".
Tegelikult saab neid inimesi karistada ainult sellega, et ei tule siia blogisse ja ei pööra neile mingit tähelepanu. Mingi hurjutamine ja korrale kutsumine ainult ergutab neid ja nad saavad sellest energiat juurde.

Anonüümne ütles ...

No seda te küll keegi ei suuda , et blogisse ei tule. Mõni istub siin 24/7 kommenteerib nii ,et silme ees must.

Kalamajakas ütles ...

Tere, Innoke, kad uni läks ära ja tulid siia lugejaid tümitama? Miks sa anonüümne oled?

Anonüümne ütles ...

Kalamajake , millest sa järeldad ,et ma Inno olen ? Nii naljakas samas;) .Omaarust tunnete ju neid nii hästi ja nüüd siis ei pane pilti kokku ,millal inno kirjutab ,millal mitte ? !

Anonüümne ütles ...

Ma ei saa aru ,miks üldse Inno peaks anonüümsena kommenteerima ? Ta võib ju vabalt teile oma arvamust avaldada oma nimega. Nagunii see midagi ei muuda ,ikka passite 24/7 blogis silmad punnis peas ja kommenteerite. Milleks anonüümsus?

Kalamajakas ütles ...

Ja kuidas sa ise meist erined? Kella kuuest juba rabeled siin? Mingi lihttööline oled, et sel ajal juba üleval?
Muide, sina olid see, kes hülgepoiss Innole ja ta muumimammale pidi täna sada eurot kandma? On see tehtud juba?

Anonüümne ütles ...

Kalamajake ära sina ülds sellepärast muretse ,kes mina olen ja mis kell ma kuskil rabeln. Ja ega see 7,29 pole ka parem aeg, hommikul esimese asjana blogis passida.

Kalamajakas ütles ...

Kuule, kas sa ülekande tegid ära nagu lubasid? Irjake-Innoke ootavad ja lapsed karjuvad nämm-nämm.