esmaspäev, 3. oktoober 2016

Inno ja Irja: Kaljurand presidendiks, Kaljulaid peaministriks!

Inno: Nii, sa tahtsid veel midagi öelda.

Irja: Jah, ma tahtsin öelda, et president ei pea olema eriti tark. Tark peab olema peaminister. Näiteks Rüütel polnud tark, aga ta meeldis inimestele. President peab olema rahva ühendaja, rahva ema või isa figuur. Hea haldjas, kes võtab nagu rahva sülle. Ma pean ütlema, et Marina Kaljurand oleks see.

Inno: Aga Kaljulaid?

Irja: Pigem võiks Kaljulaidu kaaluda peaministri kohale. Kaljulaid ütleb, et rahvaga peab rääkima, aga see on peaministri ülesanne. Peaminister peab aru andma rahvale. President peab rahvast hoidma, olema hea ema või isa rahvale, kes lohutab, poetab koos rahvaga pisara. Üks põhjus, miks Kaljurand on populaarne, et inimesed tajuvad ära, et ta on selline tüüp, keda nad vajavad. Koos rahvaga pisarat poetada ei suuda ei Kaljulaid ega Allar Jõks ega Siim Kallas ega Mart Helme.

Inno: Nii et Kalju-rand presidendiks, Kalju-laid peaministriks?

Irja: Just. Jah. Täpselt.

Inno: Aga Ülle Madise, mis temast saab siis?

Irja: Ma arvan, et Ülle Madise ise ka ei taha praegu, et ta on liiga noor veel. ma näen temas väga tugevat potentsiaali saada presidendiks tulevikus. Ta on õiguskantsler ja saab õiguskantslerina hästi hakkama. Temas on see sära olemas, aga see sära peab ilmselt natuke laagerduma veel.

Inno: Selge pilt!

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Ei tea mis rahvaga teie suhtlesite, aga mina ütleks küll et Eesti rahvale Rüütel pigem ei meeldinud