pühapäev, 16. oktoober 2016

Kõige mõnusam sügis on Eestis



Pilt, millest ma Portugalis suurt puudust tundsin. Kollased puud! Kuna läksime ära juba oktoobri alul, siis jäi kogu see lehtede pillerkaar nägemata.

Ja teine asi - Portugalis jäid meie lapsed juba oktoobri keskel haigeks. Inno kirjutab sellest täpsemalt, kui oma meenutustega nii kaugele jõuab, aga see oli ikka täielik šokk. Mina lootsin, et Portugalis õnnestub meil haigusi täielikult vältida. Ent võta näpust - seal olid lapsed palju haigemad kui Eestis.

Nüüd käime iga päev väljas ja ei midagi. Lapsed on terved ja rõõmsad. Ilmselt on põhjus selles, et kui seal oli meie korter kütmata ja niiske (oktoobris läheb Portugalis ilm järsult jahedamaks, algavad sajud ja tõuseb udu), siis siin on meie tuba mõnus soe. Siiamaani võdistan õlgu, kui mõtlen Portugali korteri vannitoale, mis oli juba oktoobris nii niiske, et isegi rätikud ei kuivanud ära, brrr.

Portugallased ise kütmisel mõtet ei näe. Nende suhtumine on umbes selline, et ah, mis, kannatame ära. Paneme mitu kampsunit selga ja hoiame raha kokku. Minu eksi Joáo ema näiteks käis talv läbi toas paksu hommikumantliga ringi ja pani selle hommikumantli alla veel paksu kampsuni ka, aga radiaatorit sisse ei lülitanud. Ja Joáo ostis meie korterisse elektriradiaatori alles pärast seda, kui ma ähvardasin Eestisse tagasi sõita. Aga ainult magamistuppa!

Nii et midagi ei ole teha - sügisel ja talvel on Eestis parem. Või kui tahta Portugalis olla, siis tuleb tingimata üürida selline korter, kus on olemas mingi soojustus.

PS. Kui keegi tahab Portugali reisida, siis minu meelest on seal kõige mõnusam kuu aprill - toakütet ei ole enam vaja, aga pole ka veel liiga kuum. Märtsis peab radikas veel sees olema ja mais tuleb juba palavus.

62 kommentaari:

Võrukas ütles ...

Kuidas nüüd nende ilmadega siis on? Mõńed päevad tagasi kirjutasite, et Portugalis võttis teid vastu suvi, aga täna loen hoopis, et külm ja lapsed jäid kohe haigeks.
Miks te siis Titeblogis kirjutasite kogu aeg, et Portugalis on Irja tervis palju parem, kõiks,eljavalud ja muud hädad kaddusid ja lapsed ka palju tervemad. Mingi aeg tahtsite lausa sinna elama jääda. Mida siis peaks nüüd uskuma? Kogu aeg lihtsalt vassite ja ei mäleta mida varem olete kirjutanud.

Anonüümne ütles ...

Miks see Joa radika ostma pidi? TEIL oli ju külm. Ronite puukidena teise elamisse ja siis hakkad kritiseerima. Seda, et sa labane naine oled, olen ennegi aru saanud, aga et sa ka seljataga turumutilikult õel ja klatshiv oled, olen alles nüüd märkama hakanud.

Aga üldiselt ei ole kohustus kirjutada kui ei ole millestki kirjutada. Aastatagust reisi ikka ja jälle meenutada/ kajastada... no ma ei tea. Äkki jõuab teilegi kord kohale, et te pole ainus reisiv pere? Mida erakordset teie vegeteerimisreisis oli? Ei ühtegi põnevat või kas või naljakat postitust (kuigi lubasite lausa ÜLIpõnevat lugemist!) ei olnud, ainult põhikooli tasemel läksime-täna-poodi-meil-oli-tore-perepäev jura. Ise olete oma tasemega rahul?

Anonüümne ütles ...

Rinnapiima joovad lapsed jäid haigeks???? :o :o

Palun tõestavaid fotosid laste tuulerõugetest!

Inno ütles ...

Võrukas, rahune juba maha. Need on mälestused, mitte mingi ametlik aruanne.

Inno ütles ...

12:33 anole: Ja kui haigest lapsest pildi paneme, siis kaagutad, et näe, milliseid pilte paneb.
12:32 anole: aga miks sa siin nillimas käid, kui see jura on? Muudkui loed ja kulutad sellele oma väärtuslikku aega. Natuke imelik oled või?

Võrukas ütles ...

No aga kuidas saavad siis mälestused nii erineda? Mida te siis mäletate kui see ei vasta tõele? Teie mäluga on puhta pahasti. Kui mingid mälestused jäävad, siis oleks ju loogiline, et need oleksid tõesed mitte nii, et kirjutate seda mida tahate. Mida lugejad peavad siis mõtlema kui ühel päeval on oktoobris Portugalis külm ja teisel päeval kirjutate, et teid võttis vastu tõeline suvi. Me pole ju seniilsed või rumalad inimesed.

Anonüümne ütles ...

Mälestused muidugi. Ja jutukesed hirmsast eksnaisest on ka mälestused. Mälestused on ju midagi sellist, millega võib vassida, nende puhul ei kehti mingid reeglid, vääname täna nii ja homme naa😁😁

Anonüümne ütles ...

12:33 anole: Ja kui haigest lapsest pildi paneme, siis kaagutad, et näe, milliseid pilte paneb.
12:32 anole: aga miks sa siin nillimas käid, kui see jura on? Muudkui loed ja kulutad sellele oma väärtuslikku aega. Natuke imelik oled või?
------------

Ei ole mina kunagi kaagutanud. Pigem sina olid see, kes Epu laste kohta ohkis, et kuidas inimene saab netti oma lastest pilte panna. Nafgu näha, siis saab küll ja mitte vähe!
Tuulerõugepilte on korduvalt kommenteeritud. Õigemini - pole midagi kommenteerida, sest polnudki nimetet haigust. Ma lihtsalt eeldasin, et olete ausad ja julged... Aa, nii julged te siiski ei ole, et vastata ühele lihtsale küsimusele - miks Inno oma elus vanemaid surnuteks nimetas? Tänahommikuse kommnetaari kustutasite, aga mida see muudab? Et nagu Stalini ajal - pole inimest (kommentaari), pole probleemi?
Ja siis peavad Tähismaad endit ausateks, julgeteks, otsekohesteks...

Miks sa Inno oma vanemad maha matsid?

Mis puutub ajaraiskamisse, siis minul on täna pühapäev. Aiamaa on kaevatud, kevadlillede sibulad istutatud, majakoristusega saime mehega juba eile valmis, nüüd veedame aega veidi netis ja siis kobime õue. Aijah, oma elu kirjeldamine pidi ju tõusiklikkust, eneseupitamist ja mida kõike veel näitama :D Nujah, aga ma õpin parimatelt :D

Anonüümne ütles ...

Inno tegeleb nekrofiiliaga: mattis vanemad maha ja nüüd kaevas jälle välja (vastavalt vajadusele, eks).

Anonüümne ütles ...

See Portugali elu kohta üldistuste tegemine on nii haige ja vale, et paha hakkab. Te teate ainult pisikest osa Portugalist, täpselt nagu väide kuskil, et Eestis ei müüda Portugali oliiviõli. Ammu müüakse, aastaid juba Tallinna suurimates poodides.
Olen ise Portugaliga seotud üle 10 aasta ja avamas seal varsti oma väikest külalistemaja. Ma koen ja imestan ja imestan ja loen..Muide vanemat tüüpi majades, kus keskütet pole, on olemas kamin- seda tuleb kütta ja vanemad inimesed tõepoolest elavad koos aastaaegade vahetumisega ja talvel on korterid jahedad. Kuna õues on ka talvel päeval soe, siis inimesed veedavad oma päevi õues. Muidugi ei sobi selline elu toas arvuti taga vedelejatele. Elekter on korterites olemas- puhurid on lahendus, Ja kuna Irja on ju enne Lissabonis käinud, oleks pidanud teadma, et vanad korterid ei sobi neile. Kõikides uutes korterites on küttesüsteem olemas.

Anonüümne ütles ...

Väga hirmutav foto, keegi on arvatavasti öösel teie tuppa hiilinud akna kaudu ja savikausist hea suutäie hammustanud. Äkki oli Savisaar.

A.

Irja ütles ...

Inno ema on juba ammu surnud, isa pole aga kunagi surnuks nimetatud.

Inno ütles ...

12:43 anole: Epp pani oma lastest väga koledaid pilte üles.
12:52 anole: sa ei tea Portugalist tuhkagi - Irja elas oma elukaaslasega Lissaboni tutikas korteris, kus polnud mingit kütet.

Alice Nõmmelt ütles ...

Mina veedan oma pärastlõuna Harku metsas koos oma mehega, nimelt lähme sinna ratastega sõitma.

Inno ütles ...

Tublid!

Alice Nõmmelt ütles ...

Hiljem teen perele hakklihakastet, karjalapada ja pannkooke ja raseerin kenasti karvad ka ära. Selline imeline ja fantastiline elu mul. Ja mees ka.

Anonüümne ütles ...

"Epp pani oma lastest väga koledaid pilte üles"

Me kõik mõistame, selge! Inno paneb Roosist ainult ilusaid pilte ja videosid üles, näiteks selliseid, kus Roosi oma pool(?)alasti vanematega voodis kargab ja pissipott peas poseerib ning loomulikult imeline video (trummid: tarammtammtaa!!!!) Roosist peldikupotis solberdamas. Ja last, but not least: lugematus koguses udupilte lastest ikka sealsamas voodis, taustamängijana trussikutes isa Inno!


Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Anonüümne ütles ...

Alice Nõmmelt, palun fotot ka, millisena kõik need keskpärased road teil pärast ... väljuvad, fotod enne ja pärast. Et täpselt kursis olla te mittehuvitava perelooga.

Aliceroos727 ütles ...

Ma võiks ka kõike veel vaadata ja mitte välja teha ja suu kinni hoida aga see video, kus Roosi vetsupotis solberdab emme kingaga on ikka tõesti liig, mis liig.Kõige õudsam on veel Irja kommentaar seal, et võib küll solberdada.
Alice Nõmmelt. Kahju, et sinuga ei kohtunud täna, aga me sõitsime hoopis ratastega Viikingite külla. :D
Süüa ei pidanudki tegema, sest sõime hoopis enda püütud kala, mis kenasti valmis küpsetati.

Aliceroos727 ütles ...

Tänan mina küll ei soovi neid pilte vaadata ja just sellepärast olengi ma siin oma nime ja pildiga, et mind ei aetaks segamini igasuguste liba Alice Nõmmedega. :D

Irja ütles ...

Mina ei saa enam midagi aru. Milline on see Alice, kes lasteaias töötab?

Anonüümne ütles ...

Aliceroos727

Aliceroos727 ütles ...

Mina ja ma panin oma täis nime siia, sest muidu tuli neid valesid siia nii palju. :D

Irja ütles ...

Okei, Alice :). Alice Nõmmelt on siis keegi teine?

Alice Nõmmelt ütles ...

Mina ei ole liba Alice, ma elan Nõmmel, mu oma mees ehitas meie perele maja. Mul on ilus ja hea elu. Vitukarvad on ka kenasti raseeritud.

Aliceroos727 ütles ...

Just ja minu meelest näitab see inimese rumalust kellegi teise nime all labasusi kirjutada, aga jäägu talle tema naljad. Arvan, et ta on ainuke, kes enda "nutikuse" üle naerab.

Alice Nõmmelt ütles ...

Hoolimata sellest, et Inno mind koledaks naiseks peab, kes peab nussi nimel välismaale reisima, annan ma talle andeks. Sest ma armastan teda. Ja mulle meeldib siin blogis koos Teiega aega veeta.

Hakkan neljandaks Aliceks ütles ...

"Alice nõmmelt" tundub lausa Inno ise olevat, nii labane on ta ka ona nime alt esimese Alice vastu olnud päris mitu korda.

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Aliceroos727 ütles ...

Minul ükskõik, kes selle taga on. Vähemalt minu isik on nüüd kindlaks tehtud.
Labane ja nõme on tõesti, aga jäägu talle tema rõõm ja vaimustus. Kes saab talle seda lapsikust keelata. :D

Alice Nõmmelt ütles ...

Ma ei ole Inno, olen Alice Nõmmelt.

Ann ütles ...

Mille poolest teie udused, paljaste ja mäkerdunud lapsed pildid erinevad Epu piltidest? Viimasel ajal teil natuke paremad pildid olnud.
Te pindu teiste silmis näete aga palki oma silmas ei näe.
Vähemalt olete nüüd Juuli ka ilusaks lapseks teinud. Rõõm näha ilusat last.

Irja ütles ...

Olen nõus, Ann. Üritame edaspidi lastest ainult ilusaid pilte panna :).
Mulle Epu kirjutised tegelikult meeldivad, lugesin (ja loen) tema perest alati huviga.

Marina ütles ...

Jah. Haiglase huviga. Ehk kuu aega on sellest, kui ta teil jälle risti-põiki hammaste vahel järada oli.

Anonüümne ütles ...

Inno, pole mõtet vaielda! Ma sattusin teie blogi peale just nimelt siis kui te oma Portugali lugusid kirjutasite. Lugesin ja imestasin! Ma ise just saabusin sõbra juurest, kes elab Sintras, lisaks köetud majale on ka aastaringselt köetav välibassein. Solarsüsteemist oled kuulnud? Moodsatel inimestel on päikesepatarei katusel. Pole mõtet rääkida memmepojast Joăost, kes elas koos emaga ja tegi nii nagu ema ütles. Veidrikud tõmbavad ikka veidrike ligi ega ametikoht loe. Asi on ikkagi eelkõige rahas, ka teie oleksite võinud soojapuhuri osta- aga raha polnud?

Irja ütles ...

Joáo ei elanud koos emaga! Ta ostis endale ise korteri ja töötas rahandusministeeriumis arvutite osakonna juhatajana. Korter, kus me Joáoga elasime, oli viietoaline. Tema õde, tõsi küll, elas koos emaga, aga Joáo kolis juba kahekümnendates eluaastates omaette elama. Meil oli magamistoas elektriradiaator, mille Joáo ostis minu pealekäimisel (siis ikka minu eks Joáo, aastatel 2003-2005).

Anonüümne ütles ...

Päris kõva pauk siis- sellise tubli mehe juurest Inno-sarnase kehviku naiseks kukkuda?

Alice Nõmmelt ütles ...

Mina naudin ka Eesti sügist ja lausa kahju oli kümme päeva eemal viibida, ka teie blogist. Ano alt kommenteerisin pidevalt, ei suutnud eemale hoida. Õnneks leevendas mu igatsust pruun poisu.

Alice Nõmmelt. ütles ...

Tegelikult olen ma hullumajas arvel ja ma ei saa ise ka aru miks ma kogu aeg võõraste nimede all tahan kommenteerida, aga mida teha kui ma nii loll olen. Päriselus olen ma hoopis paadialune ja mitte keegi ei taha minuga sõber olla ja sellepärast varastangi ma teiste inimeste elusid, et natukenegi tähelepanu saada.

Anonüümne ütles ...

Jah, Inno, sa oledki paadialune, kes varastab teiste elusid, et pisutki tähelepanu saada. Nüüd on siis Alice hambus.
Äbarik oled.

Alice Nõmmelt ütles ...

Ma ei ole Inno, olen Alice Nõmmelt, oma majast, mille mu oma mees ehitas meile, oma enda kätega punus villakese.

Võrukas ütles ...

Inno käest peaks nüüd küsima kas ta on Alice armunud? Kui ta midagi vastata ei oska või ei taha siis ta ründabki kommenteerijaid selle küsimusega, et kas oleme temasse armunud.

Alice Nõmmelt ütles ...

Olen jah armunud. Vahepeal küll ähvardasin edasi liikuda ja lahkuda blogist, kuid ei suutnud. Isegi reis ja pruun poisu ei leevendanud valu.

Võrukas ütles ...

Kuule mine ravile. Mine ilgu kuskil mujal või kirjuta otse Irjainno meilile. Sa pole isegi naljakas. Täiesti haige oled.

Alice Nõmmelt ütles ...

Natuke kõht valutab küll, me nimelt sõime täna kenasti küpsetatud kala Viikingite külas, ju sain siiski mürgituse. Mehel pole midagi viga, aga mina istun puhitava kõhuga ja lasen sitta.

Anonüümne ütles ...

Sa ajad oma roppustega oksele. Niikuinii kõik teavad, kes sa päriselt oled. Lisaks kõigele pervert oled sa ka, et ajad näpuga ühe inimese jälgi ja ei saa kuidagi üle ega ümber.
Mine istu jah poti peal, ehk tuleb mõistus ka pähe ja saad natuke targemaks.

Anonüümne ütles ...

Inno kas sul on väga igav või?

Alice Nõmmelt ütles ...

Ma ei ole Inno, saage juba üle ükskord.

Anonüümne ütles ...

Kas te tõesti sellepärast lubategi anonüümsena jälle kommenteerida, et siis saate ise vinti üles keerata. Nõmedad olete tõeti.

Anonüümne ütles ...

Nii tore, et igale anonüümsele ja mõnele töllerdavale võru munnile siin midagi ei meeldi, aga keegi ju ei keela siit lahkuda ja mitte lugeda? Ju teile ikka meeldib siin kõigile, vastikud perverdid

Anonüümne ütles ...

Alice Nõmmelt miks sa anonüümsena kommenteerid? Sinu käekiri on kõigile selge ka anomnüümsena.

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Anonüümne ütles ...

See roppsuu on Irja. Ja kui ongi Inno, siis Irjakese suunamisel. Inno on selline pehmo ja lihtsameelne ja laseb endaga manipuleerida igal naisolevused kes tal parasjagu kõrval on. Irja on kaval ja kõige kurja juur. Kuigi mängib tihti leebekest.

Anonüümne ütles ...

Teadagi, tõmbas Innot tillist nii, et see venis 4 senti pikemaks.
Oh seda Irjat.

Irja ütles ...

Meie ei kommenteeri anonüümselt, me kommenteerime oma nime all. Katsuge, Alice'id, nüüd kuidagi omavahel ära leppida :).

Võrukas ütles ...

Irja aga sa võid Innole küll öelda, et kirjutagu ikka enda nime alt, sest ükski normaalne naine ei kasuta sellsit sõnavara nagu Alice Nõmmelt. See on hoopis selline mehelik lähenemine.Ma pole üldse aru saanud, et Aliced tülli oleks pööranud, aga Inno võiks ikka natuke leebemat sõnavara kasutada. See ei jäta temast sugugi naiselikku muljet.Kuidagi juba nii loetud ja tuttav

Irja ütles ...

Inno ei kirjuta Alice Nõmmelt alt! Äkki see on keegi teine mees?
Aga olen nõus - jääme üksteisega suheldes ikka viisakaks. Ma ise üritan ka ennast tagasi hoida ja mitte nii väga lahmida :).

Anonüümne ütles ...

Kui viisakaks, siis viisakaks. Sel juhul oleks viisakas ka see teine ''võru munn'' kommentaariunist eemaldada, mitte ainult see, kus otse välja öeldi, kes selle blogi ainus võru munn tegelikult on.

Anonüümne ütles ...

Kes on, kes on. Eks ikka see töll, kes kommentaatoritelt viisakalt uurib, kuidas musta mehe sperma maitses.
Kuidas peremees ees, nõnda viisakad külalised järel.

Aliceroos727 ütles ...

Mina pole küll mitte kellegiga tülli läinud ja arvan, et see, kes siin ropendab teeb sellega ainult endale halba. Mis sest, et ei kommenteeri oma nime alt, aga labaseks jääb ta ikkagi.
Mina küll tema pärast närvi ei lähe ja kirjutagu aga edasi kui ta muidu ei suuda oma päeva õhtusse saata. Näitab sellega ainult oma rumalust.

Alice Nõmmelt ütles ...

Mina olen väga viisakas ja ei taha kellegagi tülli minna. Tulingi korra vaatama, kuidas teil läheb siin. Mul on nimelt täna trenn, ning hiljem saun. Seljas on mul adidase trikoo ja pats on peas. Hiljem lähen oma Nõmme villasse koju, mille mu oma mees ehitas meile, omaenda kätega.