neljapäev, 6. oktoober 2016

Loobusime pitskardinatest


Ilma kardinata avaneb hoopis uus pilt elutoa aknast.

Eestis on kombeks akende ees hoida pitskardinaid, selliseid nailonist õhukesi kangaid. Ma ei teagi, mis on selle põhjus, võibolla see, et keegi väljast midagi sisse ei näeks, mis toas toimub. Aga sellega kaasneb ka see, et mitte midagi ei näe välja. Ja üldse on toas valgust vähem.

Eile tuli Irja mõttele, et võtaks need kardinad üldse eest ära. Ja vau! Tuba oli kohe palju valgem. Selline tunne, nagu oleks lühinägelikuna prillid ette pannud. Kõik on palju kirkam ja selgem. Ja mis peamine, nägi välja, sai vaadata, mis väljas toimub.

Mina mõtlesin, et miks me seda juba varem ei teinud. Irja arvas, et harjumuse jõud on suur. See on tõsi. Näiteks kunagi, kui tuvastasin, et piimatooted mõjuvad Irjal halvasti liigestele, ütles ta, et ei suuda kunagi loobuda jäätisest. Aga ära iial ütle iial: nüüd suudab Irja vajadusel päevapealt jäätise söömise lõpetada. Ja vaevused kaovad nagu lõigatult. NB! Liigeseprobleemid tekivad inimestel liigsest piimatoodete, eriti just värske piima toodete nagu jogurtite tarvitamisest.

Igal juhul on päevakardinate eemaldamine üks suuremaid revolutsioonilisi samme kodus, mida olen kogenud. Teine säärane oli triikimise lõpetamine. Kardinad on kodus lisaks muule suured tolmukogujad, mistõttu pole ime, et paljudel on allergiad ja astmad. Külgkardinad meil siiski jäävad veel, need, mida ööseks ette tõmmata.

Siin veel päevakardinate eemaldamisega teisest aknast avanenud pilt, mida ma samuti nautisin:

15 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Vau! Nii elamusterikas elu, kui räpase tüllkardina eemaldamine võrdub revolutsiooniga! Kahju, et te keldrikorrusel ei ela, muidu oleks igasugustel Lõuna-Eesti pervertidel hea teie akna taga seda va kolmikimetamist piilumas käia.

Ja ei ole Eestis valdavalt kombeks akende ees selliseid kardinaid hoida. Lihtsalt teie korter on mingi ärasurnud vanainimese korter (vaadate muud mööblit, see on sama vanamoodne). Teistel on ammu aknad avatud, vajadusel tõmmatakse ette õhuke screenkardin.

Inno ütles ...

No ma ei tea, mul endal on varem kõigis kodudes nii Tallinnas, Tartus kui Rakveres olnud need tüllkardinad ja kui majade või korterite aknaid vaadata väljastpoolt, siis paistavad ainult need tüllid.

Inno ütles ...

Kui varem kirjutasin, et ma ei ole tükk aega pesu triikinud, siis oli ka kommentaariumis arvamus, et keegi enam pesu ei triigi, aga samas tean ma väga paljusid, kes jätkuvalt triigivad.

Ann ütles ...

Mõne kuu pärast saate teha sissekande "Vahetasime voodipesu"

Anonüümne ütles ...

Teil rippusid need kardinad niikuinii ainult mõne lõksuga akna ees.
Minu meelest toovad küll ilusad kardinad tuppa hubasuse ja annavad kodule oma näo, aga eks see ole maitse asi. Minule näiteks üldse ei meeldi kardinata aken. Mitte, et mul midagi varjata oleks, aga ilma on selline tunne, et on pesupäev.

Anonüümne ütles ...

Ma jälle alles hiljuti mõtlesin pilte vaadates, et miks teil on päise päeva ajal ka külgkardinad alna ees - servadest paistis, et õues valge, just mõtlesin, et miks neid lapsi hämaras hoitakse. Teil need kardinad elamist ei kaunistanud nagunii, parem ongi ilma.

Kana Kaks ütles ...

"Tean väga paljusid, kes triigivad". Keda sa tead, teil pole ju sõpru? Suvalisi tänaval küsitlesid või?

Anonüümne ütles ...

Arvan, et nüüd peaks panema üles naabreid ja möödakäijaid hoiatava sildi: "Ettevaatust, sellest aknast võib paista aluspesus Inno, pilt võib olla häiriv!"

Anonüümne ütles ...

Ettevaatust, kole naine ja kuri mees.

Anonüümne ütles ...

No jumal tänatud, need vanad kardinad olid ikka jubedamast jubedamad. Sellised on vöibolla parmudel ainult akna ees ripakil.

Anonüümne ütles ...

Kirjutad_"Kardinad on kodus lisaks muule suured tolmukogujad, mistõttu pole ime, et paljudel on allergiad ja astmad."
Kas tead, et üldiselt on inimestel kombeks kodu koristada ja kardinaid pesta?

Anonüümne ütles ...

Miks te kommentaatorid ometi nii kuradi õelad olete? See on lihtsalt uskumatu, milline pahmakas väiklust ja tigedust siit vastu paiskab. Olgem ometi täiskasvanulikumad! Kui pole teemasse midagi lisada, siis pidage oma vastik suumulk ometi kinni!

Anonüümne ütles ...

Huvitav küll millest see küll tuleb? Ei tea kes siin öelam on kas asjaosalised või need, kes kommenteerivad. Irja ja Inno kogu aeg keerutavad intriige üles ja laimavad ka kommentaatoreid.

Anonüümne ütles ...

Tubli, et neist rõlgetest kardinatest loobusite. Peske nüüd aken ja ära.

Anonüümne ütles ...

Hei, ma just sattusin sellesse blogisse, keegi linkis selle mulle. Ma natuke tahan òelda lihtsalt seda- et kas see ongi siis see?? Selles mõttes, et me käime koolis ja õpime-et kõik on võimalik , saada vabaks ja sõltumatuks ja rikkaks rahaliselt aga äkki ka vaimselt..ja elada huvitavat elu aga äkki on see illusioon kõik ikkagi:( kas mina siis ka mingi 20 aasta pärast tunnen rõõmu sellest et koledad kardinad eest ära võtta mingis jumalast unustatud kohas:( kas see ongi siis elu:( aga jôudu teile, olete võõrad inimesed mulle, lihtsalt maailmavalu tuli peale..