kolmapäev, 19. oktoober 2016

Roosike ja võlukohvikust ostetud saiake



Väike vahepala - korp Katariina kohvikust. Teel koju näitas Roosi nimelt Katariina allee poole ja hakkas ise selles suunas minema. Meil ei jäänud muud üle kui talle järele rutata. Roosi lippas Katariinasse, ronis seal tooli peale ja ütles kohviku perenaisele Üllele: „Sai, sai!”  Väikese tüdruku soov täideti ja ta sai mööda Katariina alleed koju jalutades hambad oma lemmiksaia süüa.

Minu meelest on väga tore, kui lapsel on oma kohvik, kuhu ta ise teed teab ja kus teda alati sõbraliku naeratusega vastu võetakse. Parimat lapsepõlvekohvikut kui Katariina ma ei tea. Või üldse kohvikut. Oleme Innoga maailmas palju ringi käinud, aga sellist kohvikut, mis näikse olevat kui võlumaailmast, pole mujalt leidnud. Kui ma üksteist aastat tagasi Lissabonis elasin, siis viis eks Joáo mind Alvalade linnaossa, kus oli samuti üks väga armas kohvik-teemaja. Seal oli tohutult palju isuäratavaid saiakesi ja teenindajateks kolm sümpaatset vanahärrat. Joáo ütles, et need vanahärrad on seal olnud nii kaua, kui tema mäletab. See on üks kohvik, kuhu ma tahaks kunagi tagasi minna.

Mis teeb kohvikust hea kohviku? Minu arvates kohvikupidajad. Nad peavad tekitama sinus sooja tunde. Sellise, et oled alati oodatud. Ja et sa kohe mitte ei saa sinna tagasi minemata jätta. Kui Lissabonis olime, siis mul tekkis Katariina järele metsik igatsus. Proovisin seda leevendada Lissaboni pastelaria'tes, aga mitte ükski ei saanud Katariinale ligilähedalegi.

Nii et Katariina jääb alati meile üheks eriliseks kohaks, ükskõik, millises maailma nurgas me parajasti  ei viibiks või ei elaks...

57 kommentaari:

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Anonüümne ütles ...

Juhuuu! Kommentaarid lähevad varsti jälle kinni! Sest ninnunännu kommentaare siin blogis enam keegi ei kirjuta. Kedagi ei huvita lihtsalt te lapsed. Tehke üks tore perealbum patem. Või fb grupp, kinnine.

Anonüümne ütles ...

Irja eemaldas selle kommentaari...

Marina ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Irja ütles ...

Miks kommentaarid peaks kinni minema? Mul ei ole mingi probleem need, mis mulle ei meeldi, lihtsalt ära kustutada ehk endale ebameeldivad kliendid välja visata. Meie kohvik, meie seadused :).

Võrukas ütles ...

Ära unusta, et paljud on neid juba lugenud ja kustutamisel polegi suurt mõtet. Võiksid Inno ka korrale kutsuda, et ta siin anonüümsena sodi suust välja ei ajaks.

Anonüümne ütles ...

Aga kuhu jääb ausus? Teie olete oma blogis ju üdini ausad, miks kommentaarid siis ei või ausad olla?

Irja ütles ...

Just - see ongi meie blogi. Mulle lihtsalt ei meeldi osad kommentaarid ja hea tunne on neid kustutada. Muud põhjust nagu polegi. Hea tunne on, kui saad endale ebameeldiva kohvikulise kohvikust välja visata.

Irja ütles ...

Vahet pole, et enamus on lugenud, ikka on hea tunne kustutada :).

Anonüümne ütles ...

M;iks te siis ise kommenteerijate nimesid kasutades labasusi ja roppusi kirjutate? See ei sobiks ka kohviku hea etiketi jurde.Ja ärge tulge nüüd kirjtama, et Inno vaatas jälle telekast multikaid ja ei kirjutanud midagi.

Ann ütles ...

Kas laps peab saama kõike mida laps tahab? Vahel võiks ka ei öelda. Olete ju gluteeni vastased.

Võrukas ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Irja ütles ...

Me ei kirjuta kellegi teise nime all. Olen nõus - teiste nimede kaaperdamine ei ole ilus ja ei sobi kohviku etiketi juurde. Olen nõus arutama probleemi lahendust. Mida teie ette panete - kas kustutada ka need kommentaarid, kus keegi teist kommentaatorit solvab?

Irja ütles ...

Ann - no seda mitte, et kõike :). Me ei ole totaalsed gluteeni vastased. Arvan, et kord-paar nädalas saiakesi osta on täitsa asjakohane. Meie peres olen mina ainus, kes üldse gluteeni ei talu. Inno ja lapsed saavad seda süüa, aga olen nõus - mõistlik on pidada piiri. Kui sageli te ise saiakesi sööte? Sinu pere, ma mõtlen?

Ann ütles ...

Ausalt? Mina ei ole juba mitu mitu kuud söönud nisu. Olen õpetanud lapsi ka, et see ei ole primaarne söök. Saab ka ilma. Väiksem laps tahab moosi saia, selle olen ta hetkel asendanud sepikuga. Raskem on oma lubadusi/harjumusi täita koolitustel, lastel koolis jne. Aga võimalusel asendan kõik nisujahu asjad millegi muuga.
Meil taluvad seda kõik aga väldime, sest ühel lapsel on liikumispuue ja see ei ole selliste laste liigestele hea.

Anonüümne ütles ...

Irja, korrale tuleb kutsuda ka püsikliendid kohvikus, kes teid pidevalt labaselt sõimavad

Anonüümne ütles ...

Marina, Räme, Kana, Võrukas jne

Võrukas ütles ...

Mina küll ei arva, et meie oleme labaselt sõimanud. Seda teevad hoopis need, eks meie nime siin ära kasutavad ning ma ikka ei taha väga uskuda, et Innol pole sellega mingit pistmist.

Irja ütles ...

Ann - vast vahel võib väike laps ikka moosisaia süüa, kui tal selle vastu just allergiat pole :). Aga nisuga liialdada ei ole muidugi mõtet. Meie suvel sõime päris palju, polnud kaua aega söönud, aga nüüd oleme ka piiranud ühe-kahe korrani nädalas.

Sõimajate korralekutsumisega olen väga nõus :). Enne arvasin, et las olla, aga siis mõtlesin, et miks ma pean seda taluma? See on ju meie kohvik. Ainult idioot laseks ennast oma blogis valimatult sõimata. Minu teada ükski teine blogija ei lase. Teistel on ilmselt modereerimise süsteem, aga ma seda ei tahaks, sest mulle meeldib, et siin saab kommenteerida ka siis, kui meie hetkel arvuti juures pole. Mulle ei ole labaste kommentaaride kustutamine mingi probleem.

Irja ütles ...

Võrukas - Innol ei ole sellega mitte mingit pistmist, ma kinnitan sulle seda veel kord. Kui sa arvad, et see on Inno, siis ma saan aru su pahameelest, aga see ei ole Inno.

Anonüümne ütles ...

Kuule Võrukas, oled sa loll? Sa ju ei salli Tähismaasid ja väljendad seda iga kommentaariga ja kui üks ano sulle ja teistele hakkas ära panema läksid närvi. Sama juhtus Alice Imedemaalt-Älluga. Debiilikud olete ikka küll, et käite teiste blogis kohviku omanikke sõimamas.

Anonüümne ütles ...

Mina kinnitan ka, et see pole Inno kes teile toredaid kommentaare jätab :) Kõigest üks blogilugeja( MINA), kes on jahmunud sellest kuidas kari püsikommentaatoreid mölisevad ja alandavad kohviku omanikke

Võrukas ütles ...

Mina pole rumalaid sõnu kasutanud ja ma pole ka varjanud, et Tähismaade elupõhimõtted mulle sugugi ei meeldi, aga siin pidi kõigil olema õigus oma arvamust avaldada. 22. 37 siis oledki sina see püsiklient kohvikus, kes labaseid roppe kommentaare jätab. Ma ei saa üldse aru miks sina peaksid blogi omanike nimel kirjutama. See pole üldse sinu asi kedagi paika panna. Sa oled ropp ja labane inimene ükskõik, kes sa päriselus oled. Oled sa Inno või mitte, sellel polegi tähtsust, aga et üks inimene ainult labaseid kepinalju teeb on väga haiglane.Ei ole mina närvi läinud ja ei ole siin ka mitte keegi teine kelle nimel sa kommenteerid, sest kõik saavad aru, et need kommentaarid pole tulnud õige kommenteerija sulest. Sinu käekiri on äratuntav ükskõik kellena sa ennast siin esitled. Selline labasus jätab halva maigu ainult sinule mitte teistele.arvan, et sa vajad ravi, sest sinu elu ongi ainult siin kepinalju teha.Jälitad kommetaatoreid ja siis treid inetuid kirju. järelikult on su enda elus kõik ikka väga hullusti, et tahad teiste elu elada.

Inno ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Anonüümne ütles ...

Arvamuse avaldamisel ja alandamisel on suur vahe sees. Mul pole sooja ega külma mis sa minust arvad.

Võrukas ütles ...

Ja mida sa siis oma kepinljadega mõtled saavutada või paremaks teha. Siin ei muutu niikuinii mitte kunagi mitte midagi. Sellised kommentaarid on nende blogis olnud juba üle algusest saadik. Positiivseid kommentaare on olnud väga vähe. Usun kindlasti, et oma maine on nad savutanud just tänu oma vaenulikkusele ja teiste halvustamisele. sina ei tee oma roppustega siin mitte midagi paremaks, aga kui sa tunned, et see sinu heaolule aitab ja sa sellest rahulduse saaad, siis lase edasi. mina kirjutan ka just niikaua kuni ma siin loen seda blogi oma arvamuse ja sinu roppused ei pane mind kohe mitte kuidagi teisiti mõtlema. Näed ilmaasjata vaeva, aga eks igaüks läheb omamoodi lolliks. Sinu valik on sinu valik.

Anonüümne ütles ...

Mõnitajat tulebki mõnitada

Võrukas ütles ...

Väga hea. Praegu lähen magama, aga homme hommikul hakkan sind siis mõnitama :D

LPR ütles ...

Kas Inno on voodis parem kui Jao? Aus vastus on mulle kui Eesti mehele oluline. Olen ju ka kuulnud sahinaid, et need lõunamaa mehed on ühed kõvad kepivennad. Neil pidavat parem hardware olema ja ma ei tea mis veel.

Anonüümne ütles ...

Teisi blogijaid ei sõimata, kuna pole põhjust. Teie puhul järelikult on. Vaadake peeglisse, "kohvikupidajad"!

Võrukas ütles ...

Minu meelest on see ikkagi naljakas, et Irja kirjutab, et nemad ei kommenteeri siin anonüümsetena ja siis pärast tema tunnistust tuleb 2 paari mõne minutilise vahega kommentaari, kus väidetavalt 2 eri inimest annavad seletust miks just nemad siin roppusi kirjutavad. Väga väheusutav. Jään enda arvamusele kindlaks, et neid kommentaare kirjutavad ikkagi kohvikupidajad ise. Nad valetavad pidevalt ja miks peaks nende juttu uskuma. Mitte ükski normaalne inimene ei hakka koera kombel siin saba liputamas käima.Kirjanduslikud teosed räägivad ise enda eest.

Virsik ütles ...

Irja, kirjutad et sul ei ole labaste kommentaaride kustutamine mingi probleem, aga miks sa siis ei kustuta neid roppe ja labaseid kepinalju sisaldavaid kommentaare? Need on siin kõige jõledamad ja mittesobivamad kommentaarid üldse, aga neid sa ei puutu. Miks?

Marina ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Irja ütles ...

LPR, eesti mehele - lõunamaa meeste "kuumus" on suuresti müüt. Ütleme nii, et nemad teevad suuga suure linna, aga käega ei kärbsepesagi. Eesti mees on vaikne ja tagasihoidlik, aga lõunamaa mehest igas mõttes mäekõrguselt üle.

Võrukas - lepime siis kokku, et keegi ei labatse enam ja siis ei ole vaja ka enam ühtki kommentaari kustutada. Ka meie lubame, et hoiduma nii oma lugudes kui kommentaarides labasustest. Kriitika on okei, aga see võiks olla konstruktiivne, mitte alandav a'la su laps on rumalat nägu.

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
marge ütles ...

Kas Juuli ei saanudki saia..?

Irja ütles ...

Lisaks roppudele kommentaaridele lähevad kohe eemaldamisele ka kõik lapsi kritiseerivad ja teiste inimeste kohta valeväiteid sisaldavad kommentaarid.

Irja ütles ...

Sai ikka, lihtsalt Juulikese saiasöömisest on siin juba väga palju pilte ilmunud :).

Anonüümne ütles ...

R.I.P, Tähismaade blogi :).

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Marina ütles ...

Siis saab sellest ju kommentaarivaba blogi. Appi, kui igav.

Anonüümne ütles ...

Kommentaarivaba (mitteanonüümne jääb) blogi on siin kordi ja kordi alustatud. Teatatatkse resoluutselt, et "ja nii jääbki!", aga ikka pannakse kommenteerimisvõimalus tagasi, sest kaua sa ikka iseendaga räägid, eks? Külastatavus langeb ja see edevusehunnikutele ei sobi.
Tähismaad ei oska midagi lubada ja veel vähem oskavad sellest kinni pidada.

Anonüümne ütles ...

a tehke instagram endale

Irja ütles ...

Eemaldamisele lähevad ka teisi kohvikulisi jämedalt solvavad kommentaarid, a'la "oled mitte keegi".

Irja ütles ...

Kohvik ei peagi kogu aeg ühesugune olema, ka tavalises kohvikus "menüü" muutub. Kui kellelegi siin ei meeldi, siis võite ju alati lahkuda. Palume siia neid, kellele siin olla meeldib ja kel siin igav ei ole.

Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Anonüümne ütles ...
Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.
Anonüümne ütles ...

Marinka, kuidas tänane päeva möödus? Kas mees hellust jagas sulle? :D

Anonüümne ütles ...

Kas sa arvad, et mõni staarkommentaator tuleb veel siia "kohvituppa"? :D . See blogi on nii ära kastreeritud, et isegi sina varsti ei tule.

Anonüümne ütles ...

Arvan, et nüüd annab Alice end näole :D Talle meeldib kui kõik on ideaalne :D Hakkab meile pajatama oma ideaalsest Nõmme majast ja mehest :)

Anonüümne ütles ...

Aga Alice'i elu ju ongi ideaalne, miks ta ei võiks sellest siis rääkida? Võrreldes blogiomanike eluga on tema elu veel eriti ilus. Aga sina oled lihtsalt kade.

Anonüümne ütles ...

Alice suuvooder on kohal. Tead, paljude elud on ideaalsed ka minu oma, lihtsalt kummaline on kui inimene arvab, et peab seda käima igalpool tõestamas. Seega pean Sind kurvastama, ma ei ole kade ;)

Anonüümne ütles ...

Kus igalpool seda siis lugeda saab? Mina küll pole näinud. Ma tõesti ei saa aru miks sa sellest jahud ja jahud. Hommikul vara juba johvi kõrvale. :D Nagu Inno oma sõjapaanikaga. mitte kuidagi ei oska ära lõpetada.Järelikult sul on ikkagi kade meel, et võtad selle teema pidevalt jälle üles. isegi kui teist siin pole, ikka häirib sind. Saa juba ükskord üle.

Anonüümne ütles ...

Minule meeldib ka ideaalne rohkem kui roppused ja rõvetsemine. Mis nüüd sellest järeldada huvitav? Nalja võib alati teha ja Titeblogis olid naljakad kommentaarid. Seal ei kirjutatud selliseid rõvedusi kunagi nagu siin. Kommenteerija, kes neid kirjutas igatahes tegi oma margi täis isegi nüüd kui ta enam ei saa nii kirjtada on ta ikkagi juba rääkinud. Plekk on küljes. Ma ei usu, et teda kunagi keegi on tõsiselt võtnud.Oma eesmärki ta ka ei saavutanud.

Anonüümne ütles ...

Ossa raks, küll nüüd lajatas üks ano teisele :D

Anonüümne ütles ...

Mulle siin kohvikus küll ei meeldi, mingi daame muudkui korraldab siin. Nagu lasteaeda oleks tagasi sattunud. Kas kellelegi tõesti meeldib see komejant?