esmaspäev, 3. oktoober 2016

Tulevasel presidendil siis ikka polegi meest? Irja kui feministi kommentaar asja kohta

Väljavõte Õhtulehe veebist.

Õhtuleht tegi eile presidendikandidaat Kersti Kaljulaidiga intervjuu Nõmme mändide vahel jalutades. Kaljulaid räägib, et mõtleb presidendiametis laste ja erivajadusega inimeste peale, mis on kahtlemata tänuväärne. Ta pajatab veidi oma eelmisest kooselust, aga ei peatu praegusel kooselul. Õhtuleht annab mõista, et president ongi üksik, see tähendab, et tema kõrval pole meest. Üksikpresident, nagu üksikema. Ses mõttes sarnaneb paljude Eesti naistega. Aga kas president peaks olema üksik?

Irja: Mina leian seda, feministina, et naispresidendil ei pea tingimata olema meest. Kui Edgar Savisaar tahtis presidendi kandidaadina üles astuda ja temal pole ju naist, siis miks peaks Kaljulaiul olema mees? Ma arvan, et see ei välista inimese presidendiks saamist. Minu silmis küll ei välista mehe puudumine ühe naise presidendiks saamist, kui ta on tark ja hea inimene.

Savisaarest oleks saanud president paarkümmend aastat tagasi, kui ta oli lehvivate vallatute lokkidega vabadusvõitleja. Praeguseks on temast saanud kuri vanamees. Tark küll, aga kuri. President minu meelest ei saa olla kuri vanamees ega vanamutt.

Inno: Aga kas Karsti on nüüd tark ja hea inimene?

Irja: No vot, ma pole sellest veel aru saanud. Sellepärast ma oleksingi tahtnud, et ta oleks kaasa teinud presidendiralli. Selle käigus oleks aru saanud, kas ta on tark ja hea inimene. Praegu olen aru saanud, et ta oskab rääkida.

Tänu sellele presidendikampaaniale sain ma aru, et Mailis Reps on inimene, kes vastab nendele kriteeriumitele, et ta on tark ja hea inimene. Marina Kaljuranna puhul ütlen, et ta on lihtsalt hea inimene, tal jääb tarkusest puudu. Kaljulaiu puhul pole ühe esinemise põhjal seda öelda.

Inno: Nii et Reps võiks saada ikkagi presidendiks hoopis?

Irja: Sa mõtled, et seatakse uuesti üles või?

Inno: Ei, ma mõtlen, et Eesti saaks omale ikka parima presidendi. Et siis oleks Reps parem või?

Irja: Noh, ma tahaksingi Repsi näha debateerimas Kaljulaidiga. Ma ei tea, kas Kaljulaid on kehvem kui Reps. Või et ta oleks targem kui Reps, või isegi targem kui Kaljurand.

Inno: Nii et lahendus oleks siis ikkagi panna kandideerima Reps vs Kaljulaid?

Irja: No aga Kallas ja Jõks, siis oleks nende suhtes ebaõiglane. Minu meelest ei saa sellega ka hulluks minna, et tingimata naispresident. Et igal juhul otsime naispresidenti.

Inno: Aga kes oleks sinu arvates praegu teadaoleva info põhjal parim president Eestile?

Irja: Minule meeldib Ülle Madise. Tema sõnavõttudest on ilma kahtluseta selge, et ta on nii tark kui hea inimene. Tema on seda tõestanud.

Kommentaare ei ole: