kolmapäev, 9. november 2016

Inno ettepanek uuele valitsusele: maa tuleb täita majade ja lastega!

Ma olen seda mõtet varem korranud, aga kahjuks kurtidele kõrvadele, mistõttu kordan seda uuesti: Eestimaa tuleb täita majade ja lastega.

Mida see tähendab? Kõigepealt ehitada peredele majad, nii nagu ehitati neid pärast Vabadussõda 1920ndatel aastatel. Siis anti inimestele maad, tekkis palju uusi talusid, nüüd pole maal enam seda tähendust, kuna mehhaniseerimise tulemusel on põllumajandus muutunud efektiivsemaks ja käsitsitööd enam ei tehta, samuti ei langeta pereisad enam metsa ja ei vea hobusega palke välja. Metsa ja põldu pole vaja, küll aga vajavad pered kohta, kus elada. Vanad majad on amortiseerunud ja uute ehitamiseks siinsed Skandinaavia pangad laenu ei anna. Samas on Eestis piisavalt metsamaterjali, puitu, on oskustöötajaid, kes suudavad need majad püsti panna, on mööbliettevõtteid, kes suudavad need ära sisustada, on sidefirmad, kes suudavad vedada interneti, elektri ja muud kommunikatsioonid. Majad saaks üle viia pelletiküttele, mis on tõhus ja soodne kohalik küttematerjal. Samuti saab paigaldada katustele päiksepaneelid, mis võimaldaks soendada vett ja saada tarbe-elektrit suvisel ajal. Kodus võiks valgusteid ja seadmeid käigus hoida nutisüsteemid.

Sellise majaehitusega saavad tööd tuhanded inimesed, oleks võimalik inimesed Soomest ja mujalt tagasi tuua. Eesmärk peaks olema võimalikult kõik Eestis valmis teha, selleks võiks asutada oma päiksepaneelide tööstuse. Samuti võiks Eestis toota roostevabu kraanikausse.

Majade ehitus, nimetagem seda siis riigimajade ehituseks aitab peatada maapiirkondade tühjenemise ja viia ellu paljude perede unistuse minna maale elama. On selge, et linnakorteris, keset linnamüra ja saastet ei tule elanike arvu kasvatamisest midagi välja.

Majade ehituse kõrval tuleb riigiasutuste töötajatel võimaldada töötada eemal, kas siis kodus või mujal üle interneti. Kui valitsus saab suheldud interneti teel, saavad seda teha ka ametiasutused. Pole mingit vajadust ehitada uusi ministeeriumide ja muude asutuste hooneid Tallinna, selle asemel tuleks rajada peredele kodud üle Eesti puhta ja kauni looduse keskele.

Elanike asustamine üle Eesti laiali aitab ühtlasi parandada Eesti kaitsevõimet, sest riigikaitse seisukohalt pole midagi ohtlikumat, kui kogu rahva koondumine suurtesse keskustesse.

Eestimaa algab kodust.

36 kommentaari:

Üllar Saar, ehitaja/rakennusmies Virosta ütles ...

Inno, maksa kõigepealt oma võlad ära.
Ilukõnega aga, tead, mine parem perse...
Savisaarega või Savisaareta.

Anonüümne ütles ...

Oo, kas nüüd saab jälle vabalt kommida?
Ma Perekoolis juba ennustasin, et ega see koht siin igavesti suletuks jää - kaua sa ikka iseendaga kirjutad ja vaid kiidulaulu kuulad��

Anonüümne ütles ...

Kui on kindel sissetulek ja puuduvad võlad, siis saab ka pangast laenu. Miks peab riik kõik tasuta kätte andma?

Inno ütles ...

Kogu aeg saab vabalt kommida.

Anonüümne ütles ...

Kust allikast peaks nende majade ehitamiseks raha tulema, sinu nägemuse kohaselt? Ja mida teha peredega, kes üürimakseid ei tasu?

Inno ütles ...

Ärge tehke palun nalja, Lõuna-Eestisse maja ehituseks ei anna ükski pank laenu. Raha tuleb Euroopa Liidust, sealt pakutakse kamaluga praegu. Üürimaksete võla puhul saab summa maha arvata toetustest. Aga kahe ja enama lapsega peredele võiks neis majades elamine olla tasuta, kui on soov maja endale jätta, saab selle jupikaupa välja osta.

Anonüümne ütles ...

Aga ikkagi- kust see raha peaks tulema? Ja veel tasuta elamine, kui kaks last. Kas meie, töölkäijad ja ise hakkama saajad, peaksime selle lõbu kinni maksma?

Inno ütles ...

Kui te hakkama saajad ei taha oma vanaduspõlve Eestis üksinduses veeta, siis jah.

Triin ütles ...

Eestisse on vaja 3ndaid lapsi ehk siis 3 last perre, muidu iive ei tõuse. Mina nt ütlen ausalt, et kolmas laps jääb tõenäoliselt sellepärast meie perre sündimata, et korter väike ja suurema kodu suurt laenu me kardame. Ja meie pere sissetulek on netos 2000+.

Anonüümne ütles ...

Miks ma peaks oma vanaduspõlve üksinduses veetma? Meil on kolm tublit last ja piisavalt kinnisvara, et endale koht pansionaadis kindlustada? Teil on ju vaid üks tuleviku maksumaksja sirgumas?

Inno ütles ...

Need kolm last lahkuvad ja kinnisvara muutub väärtusetuks, kui sündivus püsib väike ja rahvaarv kukub. Pensionisüsteem kukub kokku ja vanaduspõlve veedate mitte pansionaadis, vaid kuuse all. :)

Eks me ise oleme sunnitud ka lõpuks Soome minema, kui Eestis midagi ei muutu.

Anonüümne ütles ...

Ah ära fantaseeri! Ei lahku mu lapsed kuhugi ja kinnisvara asub Tallinnas, kus nõudlust piisavalt ka siis, kui mujal Eestis pole. Aga teie minge Soome maksumaksja kukile tõesti.

Anonüümne ütles ...

Ja eelkõige peate ikka teie muutuma, mitte Eesti.

Inno ütles ...

Naera aga naera, Reet! Sinu Tallinna kinnisvara ei maksa enam sittagi niipea, kui muu Eesti rahvast tühjaks jookseb. Ja see aeg polegi enam mägede taga. Kukkumine saab valus olema, nagu praegu Reformierakonnal.

Anonüümne ütles ...

Mis Reet? Lolliks oled ennast lamanud või?
Minu kinnisvara on praegugi mõeldud Eestis resideeruvatele välismaalastele, eestlaste jaoks on see liiga kallis. Nii et sinu ennustatav "tühjaksjooksmine" ei mõjuta mu üüritulu kuigivõrd.

Mind paneb hämmastama, et te veel siin elate, kui te meie kodumaast nii halvasti arvate?

Inno ütles ...

Ega need välismaalasedki enam tule Eestisse, kus ees ootab igav liiv ja tühi väli. Kui neid muidugi just massiliselt sisse vedama hakata, aga siis pole see enam Eesti ja põgenevad ka viimased kohalikud.

Ainult äärmiselt küüniline inimene leiab, et see, kui soovida oma kodumaale paremat tulevikku, tähendab halvasti arvamist. Selliste küünikute pärast ongi Eestis areng seiskunud ja viimases hädas planeeritakse massilist immigratsiooni, nii nagu 1980ndatel.

Irja ütles ...

Eesti muutub paratamatult, sest uus valitsus võtab hoopis teise suuna. Ja Eesti muutub juba seepärast, et maailm muutub - vaadake või Ameerikat, mitte keegi ei uskunud Trumpi võitu. Minul isiklikult on küll Eesti valitsusevahetuse üle hea meel. Eile oli selline tunne nagu kopitanud kapi uks oleks korraga lahti läinud. Vasakpoolne valitsus pöörab nõrgematele rohkem tähelepanu ning loodetavasti on nüüd lastega peredel motivatsioon Eestisse jääda, mitte Soome orjatööle minna.

Anonüümne ütles ...

Oot, kas teil oli plaan tööle minna Soomes?

Anonüümne ütles ...

Mul on kaks last ja laenuga maja Lõuna-Eestis. Miks ma poleks pidanud laenu saama? Sissetulekud on, siis antakse sulle kõike, ole mees ja võta vaid vastu. Helistavad ja pakuvad krediitkaarte ja väikelaene jne.
Ja miks ma peaks selle majaga tulevikus üksi olema? Elame ise vanemate lähedal ja lapsed on ka kasvatatud peresuhteid hoidma.

Irja ütles ...

Soome tööle minekut oleme arutanud, aga nagu ma olen ka siin Kohvikus kirjutanud - inimene ei saa lähtuda eluliste otsuste tegemisel ainult sellest, kus ja kuidas ta saaks rohkem raha. Rahast palju olulisemad on sobiv elukeskkond, head sõbrad ja tuttavad, lähedus, armastus, tervis ja eneseteostus. Ma olen rahvuselt soomlane ja mulle ei oleks Soome elama minek nii raske kui ehk mõnele eestlasele, aga ma ei ole nõus tegema seal sellist tööd, mida mulle teha ei meeldi. Seega ei ole Soome meie jaoks vähemasti praegu variant. Võib-olla kunagi tulevikus, aga praegu mitte.

Anonüümne ütles ...

Kas terves Soomes ei leiduks tööd, mida sulle teha meeldiks? Mis imetöö see siis on, kui saladus pole?

Anonüümne ütles ...

Lõpeta ära - kes selle majade ehitamise tsirkuse kinni maksab ka? Need, kes tööd teha viitsivad? Aitäh, aga ei aitäh!
Eestis annavad pangad kenasti laenu, ise tuleb olla laenukõlbulik. Ja selleks pole vaja Soome miljoneid kokku kühveldada..

Anonüümne ütles ...

Ja järgmisel aastal on valimised nii Saksamaal kui Prantsusmaal ning arvestades seniseid muutusi maailmas:Poola, siis Leedu oma Kaalikaga, BREXIt, USA, ka Eesti oma nn "vasakpöördega",muutub maailm paratamatult.

Irja ütles ...

Mul on juba töö olemas - ma kirjutan raamatut. Ühel päeval saab see ka valmis ja saab ära avaldatud. Inimesel on hea keskenduda ühele asjale korraga, vastasel juhul kaotad fookuse ja lõpetad oma elu vihates.

Anonüümne ütles ...

Irja, see raamat pidi ju septembris juba valmis saama? Ja kas loodad sellega midagi ka teenida? Nii huvi päest - kui palju? Veel huvi pärast - presentatsioon pidi olema Portugalis. Mismoodi sinna lähed? Reisiraha ikka kogutud?

Irja ütles ...

Eks see kõik paistab siis, kui ta ära ilmunud on. Mul ei ole mõtet hakata ennustama. Oma eesmärgi - kirjastus leida - olen ma juba täitnud ja no kui ta lõpuks ilmub ka, siis olen juba küll saanud. Kõik muu on boonus. Reisiraha kogumiseks on natuke vara. Kirjastusel läheb oma 3-4 kuud avaldamiseks, nii et aega on. Praegu keskendun kõige tähtsamale, milleks on kirjutamine.

Anonüümne ütles ...

Reet mässab jälle

Inno ütles ...

Ma ei saa aru, mis selles halba on, kui inimestele hulgi maju ehitatakse? Justkui kadedad ollakse, kui midagi toimub. Selle loogika põhjal, et maju ehitavad ainult laenukõlbulikud, pole mõtet ühtegi riigiteed ehitada - las igaüks võtab laenu ja ehitab ise omale tee, nagu kilplased. :9

Anonüümne ütles ...

Teil ju juba oli maja Massiarus?

Anonüümne ütles ...

Inno, ehita ise oma perele maja. Oled mees või ei ole!?

Inno ütles ...

Kindlasti ma rajan ükskord perele maja, aga ma pole suutnud veel asukohta välja valida. Olen proovinud siin ja seal, aga päris sobivat kohta pole leidnud. Praegu Võru tundub kõige etem, võibolla tuleb maja tulevikus Võrru.
Massiaru maja oli vana ja lagunenud, seal ei saanud aastaringselt elada. Oleks pidanud ehitama uue maja, mis maksnuks 100 tuhat eurot. Ma ütlen ausalt, et ei raatsinud sinna uut maja maja ehitada.

Anonüümne ütles ...

Kust te maja ehitamiseks ja krundi ostmiseks raha saate?

Inno ütles ...

Seina seest.

Anonüümne ütles ...

Kerjate?

Inno ütles ...

Ma loodan, et seda pole vaja.

Anonüümne ütles ...

Kerjates te seda raha kokku ei saa ka.