teisipäev, 28. november 2017

Andkem siis isadele võimalus!

Täna algab Eestis riigi rahaga suur kampaania selleks, et isad oma lastega rohkem aega veedaksid. Lisaks panustab riik uuest aastast rahaliselt selleks, et isad veedaks lastega koos rohkem vanemapuhkust.

Põhjuseks tuuakse OECD 2013. aasta uuring, kust selgub, et mida rohkem osalevad isad lapse sünni järel tema hooldamises, seda suurem on isade kiindumus oma lastesse ja ka edasine osalemine lapse elus, sealhulgas lapse ülalpidamises. Suurem seotus oma lastega mõjutab omakorda positiivselt meeste tervist ja vähendab nii isade kui laste riskikäitumist.

Minu kogemus ütleb, et kahjuks läheb riigi tegelik poliitika siin sõnadest lahku. Näiteks kui ma kümme aastat tagasi oma vägivaldse abikaasa juurest lahkusin, siis lausa vägisi võttis riik mult õiguse lastega suhelda. Ma kordan: VÄGISI. Kuigi ma olin enne seda põhiliselt lastega tegelenud (laste ema oli kogu aeg tööl) ja mul oli kujunenud suur kiindumus lastesse. Mul oli väga valus lastest ilma jääda. Väga valus. Ma sain sellest eluaegse trauma ja ma kujutan ette, et lapsed samuti.

Minu kogemuse põhjal kulutas riik selleks praeguses vääringus sadu tuhandeid eurosid, et ma mingil juhul oma lastega suhelda ei saaks. See tundub uskumatu, aga ma ei valeta, nii oli, ja nii on see jätkuvalt Eestis kümnete tuhandete isade jaoks.

Milleks kallid riiklikud kampaaniad, mis kutsuvad isasid rohkem lastega aega veetma, kui tegelikkuses kulutatakse veel rohkem riigi raha selleks, et välistada isade suhtlemist lastega? Milleks isasid petta ja raha tuulde loopida? Pole mõtet mingit kiindumust isade ja laste vahel kasvatada, kui vanemate lahkumineku korral jäetakse isad ilma võimalusest oma lastega suhelda. Vägisi ja riigi rahaga.

9 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Inno, sa said selle võimaluse.
Sul ju uus pere ...

Anonüümne ütles ...

räägid ammusest ajast kui oli unzip puldis, nüüd on ratas, ratas on aus

Anonüümne ütles ...

Inno, siis pead tegutsema, miks sa asja inimõiguste kohtusse ei anna, see on pretsedent ja aitaks ka paljusid teisi isasid. Kas seal inimõiguste kohtus mitte üks huvitava nimega eestlanna ei tegutse? La Frank või keegi. Pane materjal kokku, alustades poiste kasvatamise kirjeldamisest, lõpetades sellega, kuidas eks sind laste elust täiesti välja lõikas. Tegutse!

Inno ütles ...

Hea soovitus kohtusse anda, aga lastesse puutuvate asjade puhul see ei tööta, sest menetlus kestab 10 aastat ja lapsed juba suured, kui sealt mingid otsused tulevad. Minu sissekanded on hoiatuseks ja õpetuseks teistele meestele, tulevastele isadele - eelkõige tuleb hoolikalt valida, kellelega lapsed saada või üldse mitte lapsi saada. Ma loodan, et paljud on õppust võtnud, sest lapsi sünnib väga vähe ja õige ka, kuni suhtumine ei muutu. Pole vaja lapsi ühiskonnale, mis isadest ega lastest ei hooli!

Anonüümne ütles ...

Ei lähe seal 10 aastat, usu mind. Palun tee see asi ära, internetis juhendit olemas, kuidas pöörduda, kuis koostada. Ise peab ka tegitsema, sinu inimõigusi rikuti, sinult varastati sinu lapsed, miks sa ei võitle nende eest? Inimõiguste kohtusse ja asi vask. Sul on vaja seda ka, et terveneda.

Inno ütles ...

Mul pole eriti kohtusüsteemi usku pärast kõike seda, mis ma olen pidanud läbi elama. Kaotad hulga närvirakke, aega ja raha ning tolku pole midagi. Kui mõni noor jurist või advokaat tahab nime teha omale ja mind esindada, siis olen valmis selle asja läbi tegema, aga muidu mitte.

Anonüümne ütles ...

Selliseid lugusid jõuab EIK-i väga, väga palju. Tavaks on, et hageja saab õiguse, suin üks näidislugu, vaheta end selle naisega seal ära lihtsalt.
Lihtsalt teadmuseks, sa võidaksid.


https://www.liberties.eu/en/news/parents-deprived-of-contact-with-children-sentenced-bulgaria-in-strasbourg/11728

Anonüümne ütles ...

Ja mis sa selle võiduga (hahaa!) peale hakkaksid? Laseksid kohtu määrusega "lapsed" sind armastama panna? Pärast seda, kui oled nende ema avalikkuse ees järjepidevalt laimanud ja mõnitanud, jõudes välja kõige intiimsemate seikade "avalikustamiseni"! Sa ise võtsid juba aastaid tagasi endalt ära igasuguse võimaluse poegadele isa olla, lälise ja nuutsu nüüd palju tahad. Aga õnneks on elu õiglane ja sina oled oma edaspidises elus karistuse kätte saanud, mispeale jääb ainult öelda: paras!

Anonüümne ütles ...

Viimasele, aga kui mina, võõras inimene sulle ütlen, et ingridi kohta olen kuulnud ka mina üht koma teist hoopis teistest allikatest ja ajal mil seda blogigi polnud, siis kus suitsu, seal tuld. Inno on jah naiivne ja rääkis kõik välja, aga rääkijaid on veel olnud.