neljapäev, 6. märts 2008

Veidi ärijuttu: SEB hea kvaliteet- BULLSHITTTT!!!

Olen nüüd olnud mõned aastad nii Hansapanga (Swedbank), Ühispanga (SEB), Nordea kui Sampo klient.

Ja kui nüüd nägin teles reklaami, et SEB näeb kliendi nimel hirmsalt vaeva, siis lubage naerda. Kus see vaev on õigupoolest? No ok, tšekke lunastada on SEBis ehk tõesti soodsam, võrreldes Hansaga, aga muud teenused, nagu näiteks laenunõustamine ja internetipank on ajast ja arust, samasugused nagu Hansal olid 10 aastat tagasi. Ja üldse on SEB selline õline. Näiteks kontorid, kus pidevalt pikad järjekorrad. Nagu Tele 2 mobiilsideturul. Et ajab küll asja ära ja reklaamib maru head teenust (iga päev uus mast- aga kus need mastid on? kurat võtaks!), et tehakse kogu aeg kõvasti tööd, aga see töö ei paista kuskilt välja, sest kui asjaks läheb, siis pole teda kusagil. Umbes nagu nõuka-aegne kaubandus, kus polnud kunagi seda, mida vaja oli. Ja eriti siis, kui tõesti midagi vaja oli. SEB-Ühispank on jäänud sinna Maapankade ühenduse tasemele. Wallenberge-SEBi, Rootsi üht kvaliteetseimat panka ei paista kusagilt.

Ja Nordea ning Sampo on samuti naljanumbrid. Kus on nende raha-automaadid?! Lubage alustuseks küsida. Ja mul ei lähe meelest, kuidas Nordea sebis mulle mõned aastad tagasi Statoili kaudu krediitkaardi (või oli see vastupidi). Igatahes tuli ühel heal päeval, ligi aasta enne kaardi aegumistähtaja saabumist, teade, et nüüd, sõber, kaotab su kaart kehtivuse. Lihtsalt nii! Peale seda ei tankinud ma ligi aasta Statoilist ühtegi liitrit kütust. Ja Nordeast hoian kaugele eemale. See paistab olevat mingi Soome S/M (sado-maso) kiiksuga pank. Kes lasevad ennast tillist tõmmata nii kuis jaksavad. Tegelt ma ka ei imesta enam, miks Soomes on R-Kioski riiulid täis S/M ajakirju.

Ja Sampo. See on ehk tõesti rahaveski, aga mitte kliendi kasuks. Paar aastat tagasi liisisin sellest firmast auto, millel oli esiklaas ja üks kumm katki. Ja selline auto oli müüki pandud! Mis ei vastanud isegi elementaarsetele tehnilistele tingimustele. Häbi peaks olema!

Hansapangaga on mul olnud väiksemaid jamasid, aga seal on igati viisakas teenendus ja ilmselt maailma parim internetipank. Ning piisaval hulgal raha-automaate. Kindlasti on Hansapank parim pank Eestis, ilma kahtluseta.

17 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

U-neti on pidevalt baltikumi parimaks internetipangaks valitud. Virtuaalse krediitkaardi tegemise võimalus on väga bueno.

Mulle sobib, et rahaautomaatide taga on lühemad järjekorrad. :)

Nordeast on siis kasu, kui on Soomega tihedad sidemed.

Anonüümne ütles ...

hansapangal on rohkem raha-automaate, seda küll. laenu-andmise kohta ei tea midagi. aga mis puudutab internetipanka, siis seb interface on hulga loogilisem ja silmale ilusam vaadata. seb-l on ka virtuaalkaart (endine u-kaart), millega krediitkaarditud kliendid saavad välismaa netipoodidest kaupa tellida (see on ka ohutum kui tavaline krediitkaart). u-kaart on ka põhjus, mille pärast ma hansast ühispangale üle läksin.

Anonüümne ütles ...

pffff..
see siin on küll esimene kord kus ma absoluutselt, inno, sinuga nõus ei ole.
esiteks. sampo v nordea (ei mäleta, võibolla mõlemad) kliendid saavad teenustasuta võtta sularaha NII sebi KUI KA hansa automaatidest.

teiseks. hansa teenustasude hinnad on ikka üle mõistuse. sampo/nordea pole uurinud, aga on ka nagu meeles, et kas odavamad v suisa tasuta. internetipank peakski olema tasuta, muide. sest internetipanga progemisele ja arendusele kulub kümneid kui mitte sadu kordi vähem raha kui pangakontorite (äripind+töötajad) kuluks.

kolmandaks. kontorid. tellerid on subjektiivne ja järjekord on otseses suhtes kontori asukohaga. ise olen ühispanga kasutaja (seni veel) ja parim ühispanga kontor on tarvase oma, kunagi järjekorda pole.

neljandaks. liisingud. kas krediidiasutus on mingi remonditöökoda v? krediidiasutus pakub _liisingut_ mitte konkreetset itemit.
mul on sampost kaks liisingut võetud ja mõlemal korral oli kaugelt parimate pakkumistega tegu kui hansa ja paremate kui sebi omadega. by far!

kokkuvõttes. kui nii laisk ei oleks siis koliks end sebist samposse.

Anonüümne ütles ...

kuidas on liisingfirma (sampo) vastutav selle eest, et ostsid mingi odava rondi kusagilt autoturult?

Anonüümne ütles ...

See pangaautomaadivärk ja netipank saadi päranduseks Hoiupangalt, enne seda polnud Hansal midagi.

Anonüümne ütles ...

Selle parima eest maksad parimat raha kah, iga liigutuse eest. Nagu ka parima kvaliteediga mobiilikõnede eest ja parima kütuse eest. bull shit ja marketridide möla kõik. SEB netipangal pole häda kedagi, tele 2 levib sealgi kus emti pole (kindlasti on ka vastupidiseid kohti) ja üldse hind ja kaup peavad tasakaalus olema, siis ongi kõik hästi. Mõni võib ja pastaka ja käekella eest mõne miljoni maksta, kuid kas asi seda väärt on?

Anonüümne ütles ...

aga SEB on vähemalt maal postkontoriski, hansabuss käib harva ja pahal ajal.

Inno ütles ...

See virtuaalne "oma pildiga" krediitkaart on puhas PR-nõks. Ja mis seal SEB-interfeisis mõnusat on? Näiteks saab Hansas võtta maksete ajaloost vana makse ja teha seda uuesti samadel tingimustel, või veidi muutes, milline SEBis puudub. Seal toksi aga uuesti oma asjad sisse. Ja pea kõik meeles.

Ja mis loogikasse puutub, siis pakub Hansa veeb 10 korda rohkem võimalusi kui SEBi oma, sel juhul mind see loogika enam eriti ei huvita. Nagu see, kas sõita sapaka või mersuga. Sapakal võib olla loogikat miljon korda rohkem, aga mul savi, ausalt.

Ja nende sommi pankade puhul saavad kliendid võtta sulli välja tasuta ainult teatud kliendisuhte puhul ja teatud arv kordi. Oled nagu mingi vaene sulane, ausõna.

Ja see "tasuta" kehtib samamoodi. SEBi puhul ei saagi aru, mitu tehingut tuleb teha, et soodustingimusi saada. Tegin muudkui tehinguid, ja kogu aeg oli 2-3 puudu. Mingi kuramuse kasiino-värk.

Ja ma ei ostnud autot "tavaliselt" turult, vaid Sampo enda käest. Müüja oli Sampo. Müüs oma kliendi autot.

Ja Hoiu suhtes pole ma nii optimistlik. Need vanad "hoiu" automaadid on kõik välja vahetatud. Hansa kultuur on tegelt üle kõige, ma soovitan kõigil firmaomanikel ja juhtidel saata oma töötajad Hansasse koolitusele (soolapuhujast Vainu asemel), või praktikale, garanteerin, et saate oma vaeva tagasi kuhjaga! Olen ise suhelnud kümnete Hansa töötajatega, ja võrreldes teiste firmade töötajatega, nagu öö ja päev. Tõesti.

Ja, kurat, ma olen nõus maksma hea kvaliteedi eest ka palju paremat hinda! Ausalt! Nagu annan restoranis jootraha hea teenuse puhul.

Anonüümne ütles ...

Hansa jääb minu antilemmikuks juba ainuüksi oma üle mõistuse kasumi tõttu. Ja usun, et Inno pole "väikese inimesena", kelle arvele laekub kuus tegelik eesti keskmine (7-8 tuhat), panga klient olnudki. Seepärast pole ta ehk ka tunda saanud hansahärraste jäist suhtumist? Aga see on teema, millest ma aru ei saa. Eestlane nutab verd, aga valib reformi ja hansa. Miks?

Inno ütles ...

Mina tegelt eelistan neid, kes hesd kasumit teenivad, sest see näitab, et nad meeldivad rahvale. Nii nagu eelistan restorane, mis on täis. Mitte neid, kus 1-2 klienti, või päris tühjad.

Anonüümne ütles ...

"See virtuaalne "oma pildiga" krediitkaart on puhas PR-nõks."
Wow. Nüüd tegid küll ennast lolliks. Esiteks räägid sa füüsilisest krediitkaardist, mille saab tellida oma pildi (jah, ta on pr-trikk). Aga mina rääkisin virtuaalkaardist, millel ei ole mitte mingit pilti, rääkimata siis "oma pildist". Seda kaarti ei väljastata füüsilisel kujul. Peaksid ikka teadma selest küll midagi??

Teiseks on graphical user interface lihtsalt kole ja grupeerimata ja värvilahendus on nagu aastast '96. My eyes are bleeding.

"Seal toksi aga uuesti oma asjad sisse."
Kolmandaks. Kui tahad SEB keskkonnas tehingut tulevikus korrata, siis saad klikata "määratud maksed" nuppu.

Anonüümne ütles ...

Olen Ühispanga tarvitaja, sattunud sinna tavainimesena kunagiste ühinemiste kaudu ja ei ole veel näinud mingit põhjust iga liigutuse eest raha nöörivasse Hansapanka kolida. Lisaks - alatasa pean kuulma elukaaslase vandumist, kui ta öösel (kui mujal maailmas veel päev ja saab mõni Ebay ost tehtud näiteks) järjekordselt põhjab, kuna Hanzanet on JÄLLE maas ja taas ei saa oma arvega tegutseda. Ma ei saa aru, selle panga arvates elame me lapikul maakeral või, kus elu sureb pimeduses välja? Miks öösel internetipank töötada ei või?!? Ilmselgelt on arve Hansapangas selle nähtuse algusest peale üks neist vidinatest, mis "tõelisel tegijal eestlasel" oma komplekside varjamiseks olemas peab olema. Ma ei suuda tõepoolest näha mingit põhjust Hansapanga nuumamiseks peale mingi küsitava sotsiaalse staatussümboli funktsiooni.
Ja mis SEB netipanka puutub, siis mina saan küll sama arvet uuesti kasutada, lihtsalt salvestan sellised, mida võib korduvalt vaja tulla, ühe lisaklõpsuga "määratud makseks". Või mis see termin seal ongi.

Anonüümne ütles ...

No Sampost veel nii palju, et Soomes ta rohkem vanade kommarite soosingus, kuna Sampo praegune juht omal ajal Hakaniemi platsil vehkis punase lipuga ja oli kangesti riigipöörde poolt, ta isa varastas riigilt miljoneid jne.Seega see veski jahvatab vaid ühes suunas

Anonüümne ütles ...

Ehh, Inno, seebimaja netipanka sõimad küll puhtalt oma lollusest. Kontoväljavõtteid saad seal igasugustes rakurssides vaadata, makse kordamiseks klõpsad kontoväljavõttel saaja kontonumbrit ning saadki ette makse samade andmetega, paranda või saada kohe; virtuaalkaart on minu arust parim idee, mis olla saab -- minimeerib netipoodides tegutsedes andmevarguste ohvriks sattumise. Hansa netipank ON selle kõrval niru (ainult Nordea on veel nigelam), harjumuse mõjul võib mõnele muidugi meeldida.

Anonüümne ütles ...

Anonüümsele 7. Märts 2008. a 2:39 -- Hanssudel kestab pangapäeva lõpetamine (n-ö päeva lõpu saldode tekitamine) paari tunni ringis, sel ajal ei taha nad andmete muutumisest midagi teada. Seep teeb sujuvalt vahekoopia oma muulgi ajal kiiresti ja sujuvalt toimivast süsteemist ja laseb kahe minuti pärast edasi, seda seisakut klient isegi ei märka.

August Sügavast ütles ...

Sellega seoses meenub mulle, et kuu-paar tagasi helistati mulle SEB pangast ja taheti kangesti finantsnõustamisele kutsuda. Ei maksvat midagi ega kohustavat millekski. Teisel korral oli aega nendega rääkida ja sai siis nõusolek antud. Asi ei käinud aga nii, et oleks siis kohtumise plaksti kokku leppinud ja asi ants, vaid minu nõusoleku peale pidi ca nädala jooksul helistama veel omakorda nõustaja ja leppima siis täpse aja. No ei ole seniajani ükski nõustaja ühendust võtnud. Ei teagi millest see huvi neil nii äkki rauges. Tea kas said jälile, et ma polegi suuremasi rahaboss või…

Anonüümne ütles ...

Teema, milles olen Innoga absoluutselt mittenõus! Mina vahetasin aastaid tagasi just Hansa Ühispanga e siis SEB-i vastu just sellepärast, et minusse kui üliõpilasse suhtuti seal kui putukasse. Täielik variseride pank! Saadavad kõiksugu flaiereid, kus kuulutavad, kui väga paindlikud nad on. Aga kui mul oli tõepoolest korra probleem õppelaenu tagasimaksega ja läksin siis heas usus panka asja arutama nende väljareklaamitud paindlikkusele lootes, siis sain oma naiivsuse eest ikka korralikult nuiaga vastu pead! Ei ole meil mingit võimalust Teie laenu maksetähtaega pisut edasi lükata, ainult siis kui rase oleksite. Nu aitäh! Kui maksetähtaeg paar päeva üle juhtus minema, siis saadeti juba kõigile käendajatele kurjad kirjad välja, kuigi tavaliselt oli selleks hetkeks kui need hirmutuskirjad kohale jõudsid, juba makse ammu makstud. Uhhh! Jube pank! Lisaks kõigele eelnevale ütleks veel seda, et tänu tohutule kaadrivoolavusele, on neil ääretult ebakompetentsed tellerid. Viisakas teenindus on tekkinud alles päris viimasel ajal ja järjekorrad on Hansapanga kontorites ja sularahaautomaatides konkurentsitult pikimad!See oli ka minu üheks argumendiks panga vahetamisel.
Tänu sellele, et osa õppelaenust on veel maksmata, olen endiselt ka Hansapanga klient, aga kõik oma aktiivsed tehingud ja maksed teen ikkagi SEB-s. Just sellepärast, et seal ei maksa iga liigutus hingehinda. Ja soodustuse tehingute loogika on väga lihtne - 45 tehingut kvartalis.Kui see tehtud, siis on kõik interneti maksed tasuta.
Samuti on SEB internetipank oluliselt loogilisem, lihtsam ja kasutajasõbralikum. Hansa plaanib ju oma sisselogimissüsteemi alles nüüd kaasajastada st hakata kasutama sama loogikat, mis SEB-netis on kasutusel juba pikemat aega. Just selline vananenud hanza.net on minu jaoks veel üks Hansapanga puudustest.
Laenud oleme samuti juba põhimõtteliselt sealt võtnud, sest kui kunagi Hansast laenu tahtsime võtta ja ametlik palk nende tingimustele ei vastanud, siis saatsid nad meid ülbelt pikalt. SEB-st saime aga täpselt samade paberitega oma vajalikud rahad kenasti kätte. Ja osad laenud on praeguseks kenasti tagasigi makstud.
Kummas pangas on siis tegelikult paindlikumad tingimused?
Eriti hea meel on selle üle, et Hansapank meid kunagi üliõpilaspõlves oma lühinägelikkuses pikalt saatis ja nüüd kui sellest üliõpilasest on saanud edukas ettevõtja, saadavad aina oma pakkumisi - Võtke meilt laenu! Võtke meilt krediiti!
Vot nüüd on küll hea tunne seda sama panka ise pikalt saata ja mujalt oma rahad võtta!
Aga ega ma eriti SEB kiita ei julgegi, ei taha ära sõnada ja järgmisel korral ehmatusega avastada, et SEB on sama allakäinud kui Hansa...