neljapäev, 6. oktoober 2016

Jee-jee, ma sain auto korda!

Paar aastat tagasi suvel juhtus säärane asi, et tulime Põhja-Eestist Rakverest oma 1990. aasta Audiga (B3, 66kW) Võrru ja hommikul, kui autot püüdsin käivitada, see ei käivitunud. Viisin auto Võrus teenindusse, seda uuriti ja puuriti, aga korda ei suudetud teha. Midagi seal krutiti, pärast mida auto küll käivitus kergemini, aga külmalt suri kogu aeg välja. Ning bensiini hais oli üleval ja auto võttis hirmsalt bensiini.

Lasin vahetada hulga juppe ära kuskil 500 euro väärtuses, aga ikka ei midagi. Mehaanikud laiutasid käsi ja ütlesid, et ei tea, mis viga. Ütlesid, et kuskil Võrus on üks mees, kes oskab teha, aga mehel pidi olema viina viga juures ja alati ei pruugi teda kohal olla. Otsisin ka selle mehe üles, ta oligi kuskil joomas käinud ja selg oli haige, vist kukkumisest, nii et mees vaevu liikus. Ja ega ta suurt midagi ei osanud kosta ka, lisaks sellele, mida ma juba teadsin.

Siis oli veel üks mees, kes ütles, et seda tüüpi mootoreid ongi hirmus keeruline remontida ja see läheb hirmus kulukaks. Ta pakkus, et hind tuleb ikka kõvasti üle 500 euro. Ja et võtab aega mitu kuud. ˇMa ütlesin mehele aitäh ja tulin tulema.

Minu isa vaatas ka autot ja ütles, et kunagi oli tema vanal Volkswagenil sama viga ja seda ei saanudki korda ning ta oli auto poolmuidu ühele sugulasele ära andnud. Et see pidigi olema seda tüüpi autode viga, mida ei ole võimalik parandada.

Vahepeal proovisin ise sättida siit ja sealt, täitsin jahutusvedeliku paagi, kasutasin 98 bensiini, midagi justkui läks paremaks, aga kui hommikul külma mootoriga sõitma hakkasin, oli ikka jama. Auto suri iga ristmiku peal välja.

Ja nüüd, seoses ÜKT-ga puutusin kokku noormehega, kes tegi samuti ÜKT-d seoses joobes juhtimisega. Ta oli õppinud Tartus autolukksepaks. Ta pakkus, et võibolla on viga temperatuuri anduris. Tema ütles, et Eestis on üldse väga vähe neid, kes oskavad vanu Audisid remontida. Aga need vanad Audid pidid olema maru head, sellised paugupillid, nende sissepritse süsteeme kasutatakse tuunitud autodel. Ja minu ÜKT-sõber soovitas pöörduda kellegi Hannese poole, kes pidi pesitsema kusagil Harjumaal. Rohkem ta ei teadnud.

Ma otsiusin seda hannest ühel õhtul mitu tundi interneti kaudu, aga tulutult. Siis aga juhuslikult sattusin Speedster OÜ kodukale, kust vaataski vastu Hannese nimi. Firma asub Mustamäel Tallinna ARKi kõrval. Seletasin, mis autol viga ja ta küsis kohe, kas ma olen kõik kaitsmed üle vaadanud ja kas kõik on omal kohal. Vaatasin ja mis selgus, üks 10A punast värvi kaitse oligi puudu. Sõitsin eile hommikul Võru Automaailma poodi ja seal kohapeal eraldi 10A kaitset polnud, aga oli komplekt, mis maksis 75 senti. Võtsin sealt välja 10A kaitsme, panin oma kohale ja auto hakkas kohe korralikult tööle, ei surnud enam välja ristmiku peal.

Täna kontrollisin veel üle, külma mootoriga töötas nagu varem, ilma mingite jamadeta. Täiesti uskumatu, oligi kaitsme viga. Ma ei kujuta ette, kes selle kaitsme võis välja võtta. Võibolla kuskil teeninduses võeti vana välja ja unustati uus sisse panna. Ja et sellest ühest pisikesest asjast võib selline jama tulla. No ei ole sõnu. Ja Hannesele suur aitäh!