neljapäev, 8. detsember 2016

Kas ikka õige Edgar? Edgarist jääb pealtkuulatud kõneluste põhjal nati kohtlane mulje

Lugesin neid Postimehes avaldatud Kapo pealtkuulatud kõnelusi, kus Savisaar Tuulbergilt, Kofkinilt, Tederilt ja Reiljanilt Keskerakonnale raha välja ajab, ja ma pean tunnistama, et... temast jääb nende põhjal natuke kohtlane mulje. Eriti see kõnelus, kus ta räägib selle tšiki Nataljaga, kellega ta Kofkini hotelli numbritoas miilustas. Nagu ei olekski see Rahvarinde-Edgar, vaid kergelt seniilne vanamees, kes võib teel WCsse ära eksida.

Või ei olegi see, keda pealt kuulati, päris õige Edgar? Meil on Innoga juba ammu kahtlus, et eksisteerib mitu erinevat Edgarit. Võimalik, et päris Edgar ei ole enam ammu Eestis, vaid juba Venemaale putkanud, ja tema asemel toimetab siin üks hädine teisik. Kes on talle välimuselt sarnasem kui „Savisaare protsessis” üles astunud vale-Edgar.

Ka mulle tunudb, et olen suhelnud mitme erineva Edgariga. Kui Lissaboni helistas mulle intelligentse jutu ja terava taibuga Edgar, siis siia Võrru sõitis üks uimane ja väga sõnaaher Edgar. Kes ei mäletanud enam mitte midagi sellest, mida me paar päeva tagasi Keskerakonna büroos arutanud olime. Inno ütles ka, et polnud nagu üldse Edgar. Kummaline.

Teine võimalus on muidugi see, et kogu aeg on üks ja seesama Edgar, lihtsalt vahel - rohtude mõjul? - ajab ta natuke segast juttu ja näib kohtlane. Mida teie arvate?

PS. Vasta ka küsitlusele: Kas eksisteerib mitu Edgarit?

12 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Täpselt nii nagu eksisteerib mitu Irjat, kelledest üks on valmis raha eest Edgarist ülistava jutu kirjutama ja teine, kes on valmis talle keskmist sõrme näitama.

Anonüümne ütles ...

Eks lugege, palju ätt rohtusid manustab, siis ehk ei imesta, miks ta on kord selline ja kord mitte-selline. Eelmisele kirjutajale aga 12 punkti!

LPR ütles ...

Seda minagi. Üks Irja näitab tissi ja meelitab, teine käratab peale, et minge perse.

Irja ütles ...

Me oleme Savisaarega nagu kaksikud :).

Irja ütles ...

Vahel riidleme, aga siis lepime jälle ära. Ilmselt seepärast, et oleme nii sarnased ;)

Anonüümne ütles ...

Irja, kui Savisaar sulle abieluettepaneku teeks, koos ülalpidamisega niis sulle kui lastele (innoke jääks mängust välja), kas võtaksid selle ettepaneku vastu?

Sama küsimus ajaloolises tagasivaates, kas sa paar-kolm aastat tagasi, kui savikas veel täies jõus rahakas mees oli, võtnuksid selle ettepaneku vastu?

Irja ütles ...

No Savisaar tegi mulle paar aastat tagasi ettepaneku astuda Keskerakonda, aga ainult ilma Innota. Ma ütlesin: ei. Ma ei kahetse, sest mulle sellised tingimused ei meeldi. Samuti ei ole ma kunagi olnud suhtes kellegagi, kelle vastu mul puuduvad romantilised tunded, nii et ei. Ei oleks võtnud sellist ettepanekut vastu. Nüüd ka mitte. Pean Savisaarest lugu, sest ta on minu meelest jätkuvalt intelligentne mees, kelle kõrval enamik teisi poliitikuid kahvatub, aga mind häirib tema autoritaarsus. See on meid ka mitu korda tülli ajanud. Mis ei tähenda, et ma ei hindaks teda inimese ja poliitikuna.

margus kiis ütles ...

Kmoon, kui me hakkame meie kõigi tekste kusagil köögilaua taga pläratuna üksühele üles kirjutama, saaksime enamasti väga kohtlase jutu.

Irja ütles ...

See on küll õige :). Ma imestan, miks neid salvestisi üldse avaldatakse. Juba Villu omad olid väga naljakad. Lõhnab kohtu mõjutamise järele.

Anonüümne ütles ...

Joao suhtes puudusid sul ju romantilised tunded, omet kõlbas tema kulul mitu aastat Portugalis teeselda?

Irja ütles ...

Mida juttu, palun? Alguses olid väga romantilised tunded: kohtusime Tallinnas kohvikus Moskva ja ta tundus alguses kui minu unistuste prints. Järgnes kirglik meilivahetus ja kuu aja pärast sõitsin lootusrikkalt Portugali. Okei, me ei sobinud, aga romantika oli sellegipoolest.

margus kiis ütles ...

Eesmärk ei ole ainult ES kohtus süüdi mõista vaid ka ühiskondlikult tasalülitada. Kohtus võib proks vabalt kaotada, nad niigi esitasid süüdistused suure surmaga, viimasel hetkel ja peale Euroopa Inimõiguste kohtu järelpärimisi. Kui materjale lugeda, siis juriidilisel tasandil on seal vähe vettpidavat. Proks peab kohtus väga hoolega võimlema ja kõvasti esinema ning mõned kohtualused veenma Savisaare vastu otseselt tunnistama, et võita. Võimalik, et Pettai veendi Savisaare vastu tunnistama (näiteks väitma, et Tederi raha oli mõeldud Savisaarele, kuigi see on dokumentideta nõrk argument aga psühholoogiliseks mõjutamiseks sobib). Samas ES-e maine lörtsimine hea hooga käimas ja võimalik, et eesmärk on tegelikult ta lihtsalt kuidagimoodi surnuks piinata.