kolmapäev, 4. märts 2009

Tark Mees Taskus: Neinar Seli poob end Taskusse üles, kui tuleb devalveerimine

Suigatasin täna hetkeks ja end ilmutas taas Tark Mees Taskus (TMT), mäletate see vana, kes ennustas aprilliks devalveerimist. Mul õnnestus esitada talle mõned täpsustavad küsimused.
Mina: Tere.
TMT: Tere.
Mina: Kuidas siis olukord on?
TMT: Sitt.
Mina: Kuidas nii?!
TMT: Kõik on putsis.
Mina: Mis mõttes?
TMT: Neinar Seli seisab devalveerimisel ees.
Mina: Kuidas?
TMT: Ta lubas end Taskusse üles puua, kui tuleb devalveerimine.
Mina: Tõsi või?
TMT: Ja-jaa. Ta on mingi miljard eurot laenu võtnud. Ta hävib totaalselt, kui kroon devalveeritakse.
Mina: No aga kuidas tema siis saab mõjutada?
TMT: No aga tema on ju Anspi peremees. Tema juhib Eesti riiki. Tartust.
Mina: Nojah.
TMT: Temale allub ka see Lipstok, Eesti Panga president.
Mina: Aga Padar?
TMT: Tema on täiesti null. Ta ei otsusta midagi.
Mina: Aga ta on ju minister.
TMT: Nojaa, paljugi mis. Aga sa võiks uurida hoopis kulla asja.
Mina: Mis kulla?
TMT: Selle kulla, mis kunagi saadi Inglismaalt, vana Eesti kulla. Millega kunagi tagati Eesti krooni.
Mina: Mis selle kullaga siis on?
TMT: See müüdi mõned aastad tagasi maha. Sa võiks uurida, kelle kaudu.
Mina: Järsku on see kuld nüüd Atoneni käes. Tema läks sinna Tavidisse kuidagi ootamatult, Tammingu juurde. Kulda müüma.
TMT: Just. Uuri, mis hinnaga Eesti Pank selle kulla maha müüs. Ja mis see kuld praegu maksab.
Mina: See vahe võis olla päris suur.
TMT: Just.
Mina: Sealt võis päris palju raha vahelt panna.
TMT: (naeratab)
Mina: Ja Lipstok vaatas lihtsalt pealt.
TMT: Nojah. See Lipstok on ju täielik naljanumber. Ta ei seisa püstigi. Mõte ei liigu. Täiesti haige inimene.
Mina: Miks teda siis seal hoitakse?
TMT: (pilgutab kavalalt silma)
Mina: Mnjaa, huvitav. Aga devalveerimist siis ei tule?
TMT: Veel mitte. Seli pressib kõvasti vastu.
Mina: Millal siis tuleb.
TMT: Kui krooni kattevara päris otsas on.
Mina: Nagu Lätis juhtus. Aga seal ei devalveeritud.
TMT: Veel ei devalveeritud.
Mina: Mnjaa. Mis sa muidu sellest sotside juhi valimisest arvad? Kumb on etem, kas Saks või Pihl?
TMT: Sotsidel on ainult kaks enam-vähem tegijat, see Saks ja siis see Keila mees, Nestor. Ülejäänud võiks end maha lasta.
Mina: Padar ka?
TMT: Nojah, keegi ei käsi tal ju sel kohal olla, kui hakkama ei saa.

Sel hetkel ärkasin üles. Uhhh. Oli vast uni.

Aga. Mind hakkas huvitama see kulla asi. Kas keegi oskab täpsemalt öelda? Ma vaatasin Eesti Panga kodukalt, et kulda on vahelduva eduga ostetud ja müüdud, kusjuures müüdud siis, kui kuld oli odav ja ostetud nüüd, kui kuld on kallis. Kust Eesti Pank oma kulla ostab? Kas on nii, et Atonen müüb Lisptokile?

Kommentaare ei ole: