pühapäev, 24. mai 2009
Intervjuu Öise Vahtkonna juhi Aleksandr Koroboviga, I: pronkssõduri osas oleks pidanud toimuma referendum
Video vaatamiseks kliki pildil, otselink video vaatamiseks on siin.
Intervjuu Öise Vahtkonna (Nochnoi Dozor) juhi Aleksandr Koroboviga. Üles võetud Tallinnas Paldiski mnt Selveri juures 8. mail 2009.
Küsimus on, kuidas Öise Vahtkonna tegevus algas.
Korobov vastab, et pronkssõdurit rüvetati 2006. aastal 20. mail, ent politsei ei võtnud midagi ette. Korobovi sõnul oli see koordineeritud tegevus. Samba ümber oli märgata kolme provokatiivselt käituvat noormeest, keda hiljem pole kuskil näha olnud. Neid kamandas üks tütarlaps. Politsei ütles, et on võimetu midagi ette võtma ja kartuses, et ausammast võidakse edaspidigi rüvetada, otsustati seda hakata valvama. Esimene öö oli 21. mail vastu 22. maid. Valvati 5 ööd. Pärast seda valvas ala politsei 3 kuu jooksul. Selle peale kulus 3 miljonit krooni. Kuuldavasti maksid selle kinni rootslased. Esimesel ööl sõitis samba juurde kallis auto, kust tuli välja tähtis ja suurt kasvu mees ja tuli samba juurde, seisis seal. Kui temalt küsiti, kes te olete, vastas ta: "Ma olen NATO". 27. mail teatas Kalev Rebane, et seal tuleb piknik. See polnud keelatud. Kogunes palju inimesi, tuldi lilledega, lilli ei lubatud panna. Samas oli ka Peeter Ernits, Maalehe toimetaja, kes oli seal ka varem käinud. Ernits helistas president Rüütlile, et pärida, mis rahvas tegema peab. Samas olid ka kogunenud eestlastest rahvuslased. Rüütel soovitas minna vabaduskella juurde ja sinna ka mindi.
Küsimus pronksiöö kohta. Enne seda olid diskussioonid, mis teha pronkssõduriga. Peeter Ernits algatas sel teemal diskussiooni Maalehes. Korobov soovitas, et võiks korraldada referendumi, et las rahvas otsustab. Aga paljud Öise Vahtkonna liikmed polnud sellega nõus, sest ühiskonnas ei pruugi rahvusgrupid jagada sama arvamust. Näiteks Belgias korraldatakse referendumid rahvusrühmade kaupa. Selle vaatamata korraldati 2007. aasta märtsis Tallinnas küsitlus, mille põhjal leidis enamus, et ausammas peab kohale jääma. Seda pooldasid nii eestlased kui venelased. Korobov leidis, et mõistlik on lahku lüüa säilmed ja ausammas. Vahtkond polnud selle vastu, et säilmed ümber matta. Ent seda oleks pidanud tegema kooskõlastatult Venemaaga, kuna tegemist oli vene sõduritega. Genfi konventsiooni järgi oleks pidanud käima vastastikused läbirääkimised, 5 aasta jooksul ja ümbermatmine oleks pidanud toimuma. Kui Vene pool poleks 5 aasta jooksul nõus olnud, oleks Eestil olnud endal õigus otsustada. Ausamba osas oli eestlastel seisukoht, et nad käivad sealt mööda kogu aeg, rusikas taskus.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
20 kommentaari:
haige jutt aga mida ikka kaabakatest tahta... eriti hea on Genfi konventsioonile viitamine, võiksid seda parem tibladele soovitada...
ei tore et genfi konvensiooni mainiti ja ka referendumit-võiks toimuda üle eestiline referendum kas keegi soovib et pozoor täiega välja saadetaks.
siin ühe järjekindla venn kellegi tibu komm delfist,tibu on veic seniilne kuna ta kopib aastaid seda kommi igale poole.
tibu, 31.03.2009 12:05
väike meeldetuletus ei tee iial paha:
15. juunil 1940 okupeeris NSV Liidu Punaarmee Leedu, 17. juunil 1940 okupeeris NSVL Punaarmee Eesti ja Läti.
Okupeeriv riik ei tohi vastavalt 1907.a.Haagi Konventsioonile okupeeritud territooriumil sealset seadusandlust muuta.
Haagi 1907.a.Konventsioon keelab okupeeritud territooriumil muuta seal kehtivaid seadusi ja eraomandit natsionaliseerida;
Genfi 1949.a.Konventsioon keelab okupeerival riigil asustada okupeeritud territooriumi oma kodanikega. Seega on eesti rahvuse vastu suunatud genotsiidi eesmärgil toimunud ulatuslik Eesti koloniseerimine vastuolus rahvusvahelise õigusega
Pariisi rahvusvaheline konventsioon, mis on ratifitseeritud kõikide ÜRO liikmete poolt, näeb ette genotsiidi kui kuriteo eest karistuse.
NL-Venemaa kui ka EV 1992 on allkirjastanud rahvusvahelise inimsoovastaste kuritegude AEGUMATUSE konventsiooni ja see kohustab meid kahjunõuded esitama.
NL on 24.12.1989 MRP õigustühiseks ja kehtetuks kuulutanud ja Venemaa on iseennast NL õigusjärglaseks kuulutanud 25.10.1995.
1942 on NL andnud UN-le koos teiste riikidega lubaduse Atlandi hartat järgida.
Baltlaste jaoks kestab MRP, Hitleri-Stalini kokkulepe edasi, sest nii Eesti, Läti ja Leedu on endiselt osaliselt okupeeritud ja sovjetiokupandid pole lahkunud.
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.datelinehollywood.com/.a/6a00e550f08d9b883301156e44df84970c-800wi&imgrefurl=http://www.datelinehollywood.com/.a/6a00e550f08d9b883301156e44df84970c-popup&usg=__BZerOwqDQPxVzDNAXX9_ivmnsT4=&h=497&w=414&sz=19&hl=en&start=6&tbnid=49gaJZ_bHZ16uM:&tbnh=130&tbnw=108&prev=/images%3Fq%3Drobin%2Bwilliams%26hl%3Den%26sa%3DG
kehv jutt jah seekord, sest kui venelased sise tulid, lasid nad meie sambad ühe õhtuga õhku, ei mingit referendumit! kus sa sellega, minu onu laulis eesti lipu laulu kui vene tankid mööda sõitsid, lasti 16.a.vennike sealsamas tee ääres maha!Mille eest, ma küsin.
Aga mina küsin, miks peavad need lihtsad vene inimesed kannatama mingite grusiinide Stalini ja Beria kuritegude pärast? Oleks võind siis kõik venkud välja saata kohe, milleks neid nüüd piinata?
Ok, venelased piinasid, või õigemini grusiinid, kes olid NSVLi tippu jõudnud, piinasid eestlasi vangilaagrites, kasutades selleks venelastest sõdureid. Et nüüd on tasumise tund. Aga kas pole natuke küüniline materdada nüüd neid venelasi, kes ise Stalini ja Beria võimu all kannatasid? Miks ei minda ja ei protesteerita näiteks selle vastu, et grusiinid siiamaani Stalinit austavad ja kangelaseks peavad? Miks eesti rahvuslased nende sõna otseses mõttes stalinistidega kaelakuti käivad, näiteks selle Saakašviliga? Kes on ise tunnistanud, et Stalin ja Beria on tema suured eeskujud.
Eestlane ei saa ometi nii naiivne olla, et ei näe sündmuste taha. See vene sõdur, kes eestlasi küüditas, oli samasugune ohver. Kel oli politruki püstol kuklas, piltlikult öeldes. Ja kes täitis käsku. Kui teda süüdistada, siis oleks pidanud kõik sakslased peale II ilmasõda auku ajama. Ometi seda ei tehtud.
Ja küsimus on ka selles, miks ei lasknud Eesti valitsus, mida kangesti kiidetakse, see Pätsu oma, miks ei lasknud ta rahval sõdida? Minu vanaema rääkis ühtelugu, kuidas vanaisa ja tema tuttavad mehed olid valmis kohe piirile venelasele vastu minema, aga käsku ei tulnud. Miks seda käsku ei tulnud? Miks ei lastud eesti mehel oma maad kaitsta? Vot see on küsimus, millele ootan vastust.
Praegu on väga lihtne ja argpükslik, just nimelt argpükslik siin anonüümsena nurga tagant rusikaga vehkida. Kui tõe hetk käes on, siis on sellised tegelased kohe kuskile kadunud. Nagu näitab minu kogemus.
Vot nii.
inno ära unusta stalini ja beria kõrval ikka kõige kõvemat vennikest leninit, mis rahvusest see mees oli?
Lenini ürituse keerasidki tuksi võimu ja raha narrid. Seesama umbrohi, kes praegu maailmamajandust räsib.
Ärme nüüd hakka demagoogitsema.
See komm oli 21:28 anole.
Inno, sa oled demagoog ja kameeleon! Häbi on lugeda selliseid vastakaid ja ülinaiivseid arvamusi ühe eestlasest eksajakirjaniku peast. Ühelt poolt oleks sa tahtnud, et eesti mehed oleks toona suurearvulise ülekaaluga Punaarmee vastu igal juhul surma läinud, et nüüd oleks nagu meil järeltuleval põlvel ausam ja uhkem elada või nii. Okupeeritud oleks me olnud ikkagi.
Ja teisalt tahad, et needsamad punaarmeelaste järeltulijad saaksid ikka veel siin segamatult oma põhirahvusevaenulikku marodöörpoliitikat ajada. Provotseerida, süüdistada ja hiljem lambukesi mängida - ai-ai tuldi kallale, pekstakse, diskrimineeritakse - kuigi meie näe ei teind midagi - ääää!
Ilged parasiitlikud irisejad on need öised nuuskurid ja sina ja su tibi ühes nendega! Palun, vahetage juba kord ametlikult oma rahvused passis ära ja loobuge Eesti kodakondsusest, nagu te siin juba korduvalt hoobelnud ja tänitanud olete!
Ja kui teiesugused poliitidioodid, samuti ka see prl Normann, ikka veel seda sambatüli ei sorgiks, oleks see ammu juba unustatud teema. Kõik normaalsed venelastest arvamusliidrid on juba öelnud, aitab juba sest sambast, see on püsti ja kõik kes tahavad, saavad sinna lilli viia igasuguse takistuseta. Marodööride üle käib kohus ja organisaatoridki ammu juba kohtus õigeks mõistetud - milleks enam sel teemal pasu(a)ndana?
Kelle huvisid te kaitsete? On öönuuskurid teid ka juba palgale võtnud?
Appike, see seltskond, kes tuli eestisse head elu taga ajama, tarisid oma suguvõsa kaasa, sõjaveteranid said nõukaajal eelisjärjekorras kauplustes kaupa osta.Sa võisid järjekorda seisma jäädagi kui need veteranid kõik ilmajärjekorrata poes laiasid! Alandus ruudus! Korterite jagamisest ma parem ei räägigi. Pole nad siin midagi Stalini poolt tagakiusatud olnud, muidu jääb mulje, et Stalin "nad" siia küüditas.Milline õnn!Olen Ida-Virumaalt pärit ja tean, mida räägin.Endiste vabakäiguvangide järeltulijad ruulivad seal. Muidugi on ka intelligente ja mulle häid sõpru, aga tooni annavad ikka need roppsuud.Asi on hoopis selles, et "nad" on kaotanud oma kunagised privileegid.Mäletan ka seda aega, kus venelased ise suhtusid oma igavestesse tuledesse suht ükskõikselt, mis siis nüüd äkki lahti on.
Praegu on väga lihtne ja argpükslik, just nimelt argpükslik siin anonüümsena nurga tagant rusikaga vehkida. Kui tõe hetk käes on, siis on sellised tegelased kohe kuskile kadunud. Nagu näitab minu kogemus.
Mille poolest Arthur Alan Milne'i loodud fiktiivsete kirjanduskangelaste Puhhi ja Nodsu "Inno ja Irja kohviku" nime all peetav blogi vähem anonüümne ja argpükslik on?
P.S. - kas 200 K Edgari persevahe järele haisvat raha kärutatakse ka Saja Aakri metsa Puhhi ja Nodsu uste taha?
Whoops, typo - austatud kirjanikuhärra õige nimi ikka Alan Alexander Milne on, tuhat vabandust tema ees!
Ajudeta debiilikud kommenteerijad ja ansipi tagumiku lakkujad.lugege ajalugu.Inglismaa ja prantsusmaa ise palusid suurelt venemaalt abi,sest nad teadsid,et ilma venemaa kolmanda riigi osaluseta nad saksamaad ei vöida.stalini kindel hind oli osalemisel see,et baltiriikide iseseisvuse eest otsustab edaspidi ainult Venemaa.Praegu o0leksite köik saksamaa orjad ja egas palju ei puudugi ,kui reform vöimu saab,siis ongi enamus töölisklass käputäie Ansipi sabarakkude orjad.Tööd ei ole ja inimene töidu eest on vöimeline muutuma loomaks.
Eesti mehed TAHTSID ISE 4ondal aastal sõtta minna, aga neid ei lastud. Neil võeti relvad käest ja see on ühele mehele kõige alandavam. Kui tal ei lasta kaitsta ennast, oma peret ja isamaad.
See viha, see allasurutud, siberis kõikvõimalikel alandavatel viisidel tapetud eesti meeste viha elab teis, nende järeltulijates edasi, ja seepärast te nii vihased oletegi. Aga miks olete vihased venelaste peale? Olge vihased nende meeste peale, kes teie vanaisadest lambad tegid - s.o Päts ja Laidoner.
Inno ja Irja!
Olge tugevad ja jätkake tõe ja õiguse nimel seda,mida praaegu teete.
Ei maksa välja teha neist piiratud silmaringiga ajupestute sõimust.
Olen sama meelt,et see pronkssõduri eemaldamise viis oli äärmiselt vastutustundetu ja nagu kellegi stsenaariumi järgi nimme tehtud,et destabiliseerida meie riigi olukorda.
Lihtsam oleks uskuda,et see oli Ansipi isiklik suuruse hullustus,et koguda populaarsust ja teha Savisaarele ära,kuna teatavasti oldi juba lääkirääkimistega peaaegu kokkuleppeni jõutud.
Spekuleerida võib veel mitmete variantidega,näiteks et hoopis Ansip ise täitis Kremli soovi meie riiki destabiliseerida sisemiselt jne.jne.
Ka oli teada,et küsitluste järgi eestlaste enamust ei häirinud pronkssõduri asukoht ja ei nõutud selle ära vedamist.
Ansip on nii palju S....a keeranud meie maale ja rahvale,et sõnu ei jätku.
Olen täitsa samal arvamusel eelmise kommentaariga 23:54.
Ansipi diktatuuri hõngu on nii räigelt tunda,aga õnneks see majanduskriis avab rahva silmad ja seda ei juhtu enam.
Masu mõju on puhastav.
Seda oligi meile vaja,et peapeale pööratud väärtushinnangud uuesti jalgele tõstetuks.
Savisaare laimamine,sopaga ülevalamine aegade algusest,oli ja on sama seltskonna tegevus,kes praegu taas võimule on saanud.
Veatud ei ole meist keegi,nii on lood ka erakondadega.
Savisaart kardetakse,sest kui ta võimule saaks,siis hakataks uurima ja paljastama paremerakondade korruptiivseid tegusid.
Lisaks veel niipalju, et vene sõjaväepensionärid, kes näivad nüüd olevat pinnuks silmas, JÄTTIS EESTISSE KÕIGI POOLT PALAVALT ARMASTATUD, LAUSA PÜHAKUKS KUULUTATUD LENNART MERI, oma läbirääkimistel Jeltsiniga. Neid poleks olnud mingi probleem välja saata, tol ajal läksid paljud sõjaväelased koos peredega. Selleks tuli välismaalt raha ja puha. Millegipärast jäeti osa seltskonda Eestisse.
Äärmiselt küüniline on jätta inimesed Eestisse, ja hakata neile siis mitmed aastad hiljem tikke küünte alla suruma.
Ei vaidle üldse vastu, et 1940 tegi Päts ja klikk halvasti, aga praegusi okupantide järeltulijaid, kes eestlasi põlgavad, meie omariiklust hävitada tahavad ja keelt ei kavatsegi kunagi rääkima hakata (natsnoi dozor ja nende mõttekaaslased siis) ka hellitada ja rinnal soojendada ei tasuks. Niikuinii salvavad ükskord moel või teised. JA NAD EI OLE TAVALISED VENE INIMESED! Saage sellest ükskord ometi aru. Nad lihtsalt flirdivad teiega praegu, et kuidagigi tähelepanu saada.
Ja neile paarile viimasele kommentaatorile: pole iial reformareid toetanud, Ansipit ei armasta. Etsi ka paraku ei armasta, sest kõik, mida Ets puudutab, muutub varem või hiljem korruptiivseks.
Põhimõtteliselt toetan hoopis rohelisi ja sotside mõningaid ideid, aga valida ei tahaks tegelt kedagi - riigiladvik praegu ikka niiii perses, et kardan, et kõik on korruptandid, parteist sõltumata.
siiralt teie
üks idiootidest
Mart Laar jagas 120 EV passi venemaalt pärit kurjategijatele...
Tiit Vähi jagas 110 EV passi venemaalt pärit kurjategijatele...
Savisaar peitis ära 2000 KGB-lase nimekirjad....ja Lennart Meri andis neile(kgb-lastele) terroristidele õiguse elada Eestimaal...lisaks sellele nad jätsid Eestisse mitukümmend tuhat okupanti keda oleks tulnud saata maalt välja koos Nõukogude liidu sõjaväega...Kasahstanist jpm. maadest saadeti okupandid välja...
Eelpool nimetatud pederastid on ka ühtlasi reeturid...
Vargad ahju!
Kuule kalkunikitkuja 0:42 - kas kana pissis, et suu lahti tegid Eesti asjade kohalt? Ega ma ei arvanudki. Aga vutt-vutt liini taha tagasi siis!
Postita kommentaar