laupäev, 24. detsember 2016

Meie pere jõulud. Eestiaegne jõuluvana



See siin on eestiaegne jõuluvana, mille tagumisele küljele on kirjutatud „G. Vaher” ja „10 krooni”. „G. Vaher” tähistab asjakese esimest omanikku, kelleks oli väike Osula poiss nimega Georg, minu isa, ja „10 krooni” hinda. Isa rääkis, et selle toreda jõuluvana kinkisid talle jõuludeks ema ja isa, Julie Eveline ja Gustav Eduard Vaher. Isa hoidis seda hoolega, isegi pimeda nõukaaja elas eestiaegne jõuluvana üle, ja ühel päeval, kui mina olin väike tüdruk, andis ta selle mulle üle.

Sellest ajast peale sai mu iga-aastaseks traditsiooniks jõuluvana jõulude ajal kapi peale kaunistuseks seada. Mitte kunagi ei ole ma teda ära unustanud ja nii ka täna - isa kingitud eestiaegne jõuluvana seisab uhkelt meie raamaturiiuli otsas ja loob tuppa jõulumeeleolu, mida suudavad ainult VANA AJA ASJAD.

Ka mina üritan jõuluvana hästi hoida, et saaksin selle ühel päeval Roosikesele üle anda.

Kommentaare ei ole: