kolmapäev, 6. mai 2009

Parim ravi on ravimite ärajätmine!


Väljavõte ajakirjast Apu.

Soome ajakiri Apu, mis meil koju käib, kirjutas läinud nädalal huvitavast nähtusest, mille nimi on ylilääkitys ehk ülearstimine, mis tähendab seda, et väikeste kaebustega inimesele määratakse mingid arstirohud, mille tulemusena tema tervis läheb järjest halvemaks ja halvemaks.

Nii juhtus endise Suosikki-ajakirja peatoimetaja Jyrki Hämäläisega, kes läks arsti juurde, kui tal tekkisid väikesed tervisehädad. Midagi tõsist tal polnud, tavalised 60-aastase mehe hädad. Ja arst pani talle rohud nö peale. Kohe hakkas Jyrki tervis drastiliselt halvenema, ta võttis kaalust alla ning tal hakkas kõht kõvasti valutama, mis olid, nagu hiljem välja tuli, selle arstimi kõrvalmõjud.

Ja mida tegid arstid? Määrasid kohemaid uued arstimid nende kõrvalmõjude vastu. Mehe tervis läks järjest halvemaks, kuni ta ei jaksanud enam tooli pealtki üles tõusta. Lõpuks mees suri, suure arstimise tagajärjel.

See lugu tuleb väga tuttav ette, sest ka mina olin neli aastat tagasi väga haige. Mul oli arsti poolt tuvastatud südameklapirike ja astma, krooniline bronhiit ja krooniline puusaliigesepõletik. Läksin arsti juurde ja ta määras mulle astmarohud. Nende rohtude tagajärjel hakkas mul aga hullusti kloppima süda, mille vastu oli omakorda vaja võtta rahustit. Rahusti võtmise tagajärjel langes aga vererõhk, nõnda et ma minestasin 4 korda päevas. Kord kukkusin nii hullusti, et lõin pea radiaatori vastu ära. Et end virgutada, jõin kohvi. Sellest hakkas jälle kloppima süda jne jne jne. Jalutamas ei saanud ma üldse käia, sest mu puus läks kangeks niipea, kui õhus oli natukegi niiskust, ning ei möödunud talve, mil mul poleks olnud kas bronhiiti või kopsupõletikku. Ühesõnaga, ma olin üsna desperate. Ja tervis läks kogu aeg hullemaks. Astmarohtu võtmata ei saanud ka jätta, sest kui ma seda ei teinud, tabasid mind jubedad lämbumishood, ja kui ma seda võtsin, siis mul oli tunne, nagu mu süda tahaks rinnust välja karata.

Mina ja Inno leidsime oma tervisemuredele lahenduse, kui hakkasime jälgima oma dieeti ning jätsime oma menüüst välja KÕIK teravilja (nisu, oder, rukis, kaer) ja piimaproteiini sisaldavad toiduained (sh piim, kõik koored, hapupiim, või, jogurt, kohupiim, keefir). Ja uskuge või mitte, aga tervis läks kohe paremaks ja mida aeg edasi, seda parem ta on. Kadunud on igasugune astma. Süda on igati ok ning ma jalutan iga päev kümme kilti, tundmata vähimatki valu puusas. Mis oleks enne olnud mõeldamatu. Enne jaksasin vaevu-vaevu Riia mäest alla jalutada ning trepist üles ronimine oli juba vägitöö.

Ma ei väsi seepärast kordamast ja kõigile soovitamast, et jätke, inimesed, kel teil on väikesed tervisehädad, lihtsalt ära teravili ja piim ning vaadake, mis saab. Ime võib sündida.

20 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Mõnda aega võib seda pidada, ent hapupiim on mikrofloora pärast soovitav ja ka tervavilja tooted mõõdukates kogustes on seedimisele pigem kasulikud. Tervisehädad tulevad liiga rasvasest, monosahhariidsest toidust ja konservantidest. Ka valmistamisviis pole viimase tähtsusega.

Anonüümne ütles ...

Oleks huvitav tutvuda näiteks teie ühe päeva menüüga. Olen leidnud sarnasust - allergiad, astma.

Gluteeni-teema on minu jaoks täiesti uus.

Olen teie kohvikust ka ühe hea mõtte saanud - hiljuti praadisin üle saja aasta peeti ja kaalikat :)

a.

Anonüümne ütles ...

mida te siis sööte?

Inno ütles ...

Ma tegin näiteks paellat. Kalaga. Ajasin oliiviõli pannil kuumaks ja lõikusin sinna sisse küüslauku, pipart, paprikat, kala, oliive. Siis valmistasin ette safrani: panin tassi poole poes müügil oleva pakikese sisust ja valasin sinna peale kuuma vett poole tassi ulatuses, ning lasin mõnda aega tõmmata. Siis kallasin selle safranitee pannile. Samal ajal keetsin riisi, mille kallasin pärast keetmist samuti pannile. Ja oligi paella valmis.

Sööme palju kala. Siis on poes müügil gluteenivabu saiakesi, millega saab teha võileibu. Kasutame Beceli margariini, mis ei tekita vaevusi.

Anonüümne ütles ...

olen näinud gluteenivaba saia tartu kaubamajas. kus rakveres seda myyakse?
see mis tartu kaupsis myygil oli- see oli väga kallis ikka mingi 60.- või rohkem saiakeste pakk vist. ei raatsinud ära proovida.

Anonüümne ütles ...

olen olude sunnil pidanud kaks korda piimatoodete-vaba dieeti (neid lihtsalt ei olnud võtta), ühel korral 4 kuud ja teisel korral 5 kuud. Ja mitte midagi ei juhtunud, ei mingit puhastumust, erilist erksust, vanade tervisehädade kadumist, rasva kadumist ja jõu tulekut. Nihe oli null.

Need teie haibitud dieedid töötavad siiski nende peal, kellel on vastavad organismi eripärad, mitte kõigi inimeste peal. Näiteks on erinevatel populatsioonidel/rassidel erinevad suhtarvud neist täiskasvanutest, kes ei suuda piimavalke omandada (valgetel eurooplastel ~5% populatsioonist, ameerika pärismaalastel 100%).

Anonüümne ütles ...

Viimasele.

Juhul kui kahe suupoolega liha õgid, ei saa tullagi mingit puhastumist.

a.

Irja ütles ...

Rakveres on gluteenivabu saiu kenasti selveris, samuti gluteenivaba müslit, mida on väga hea süüa sojapiimaga, seda saab samuti selverist. Samuti on väga tervislikud Taarapõllu talu mahlad ja moosid, mida võib osta Võrumaalt, Kangstist Edgar Koltsi enda käest või Tallinna Kaubamaja toiduosakonnast.

hiidvana ütles ...

Mnjah, tuleb meelde esimene kogemus paastuga - ontlik Emakiriku jünger ju peab seda, eks ole.
Kuna olin kuulnud miskitelt new age tegelastelt, kus ikka maailm selgineb ja pea läheb helgeks ja rinnus kergks (või oli see vastupidi?), ootasin neid sümptomeid nagu lisaboonusena või nii. Koristan kõhtu üks päev ja siis teine ja siis kolmas. Tuju läeb aga üha tigedamaks ja kõht jube tühi. Neljandal päeval sattusin kusagile paastuõdede saiti ja esitasin vastava küsimuse, et kus pergel on kõik need paradiislikud aistingud? Üks tegelane vastas umbes nii: "Sa ära muretse, vaat need on nende jaoks, kes oma päevi naguinii ainult seljaaju funktsioonidele tuginedes õhtasse saadavad...."

Anonüümne ütles ...

See on tore,et te nõnda tugevasti ajate seda tervise rida aga paraku keegi ei aja sama jõudsasti narkovastast kampaaniat...
Vargad ahju!

Anonüümne ütles ...

Inno küüslauku ei tohi panna kuuma
õli sisse, ta kaotab kohe oma aroomid ja toiteväärtuse, tee teinekord nii- külm õli pannile, sinna sisse küüslauk ja alles siis õli kuumaks ajada.
Minu teadmised pärinevad Itaalia meisterkokalt.

Inno ütles ...

Ok, tänan soovituse eest.

Inno ütles ...

Siis täna näiteks keetsin kartulit, ma keedan neid koos koorega, panen poest ostetud pestud kartulid otse potti, veidi soola, lasen keema ja mõnda aega keeda, ca 20 min, kuni on enam-vähem pehmed, siis valan vee ära ja lasen veel potis kaane all minuti auruda, ja siis võtan poti pliidilt ja kaane pealt. Vesi aurab ära ja kartul suurepärane.

Ning kõrvale küpsetasin ahjus fooliumis lõhet, küpseb ca 20 min 200 kraadi juures, lõikan lõhe pooleks, panen peale Santa Maria seafood&fish maitseainesegu, müüakse koos veskiga.

Anonüümne ütles ...

mmmm...see viimane roog ajas suu vett jooksma!

Anonüümne ütles ...

kes see loll sojat tervislikuks toiduks peab`?

Anonüümne ütles ...

kommentaariks esimesele kommentaarile niipalju, et momosahhariidid on toitainena kasutud, pigem kahjulikud, jah. aga mis rasvu puudutab, siis pigem syyakse liialt halbu rasvu (n transrasvad) sisaldavat toitu. inimorganismile on hädavajalikud kyllastunud ja polykyllastumata rasvhapped. vähemal pääral ka monokyllastumata rasvhapped. iseäranis suur puudus on omega3 rasvhapetest, kuna neid saab peamiselt rasvasest kalast ja linaseemneõlist. rasva hulk päevasest kaloraazhist peaks olema laias laastus samas suurusjärgus valkude ja sysivesikutega. täpsem arvestus sõltub paljuski eluviisidest. arvestada tuleks sellega, et rasv - 9 kcal/g, valgud ja sysivesikud 4 kcal/g.
kui menyys on palju kypsiseid, jäätist, kohukesi, majoneesi, margariini (va Becel), siis pikka pidu ei ole.

ken taur

Anonüümne ütles ...

Muide, Inno võiks päris-kohviku rajada, aeg-ajalt muu poliitpläma sekka saab temalt asjalikke kirjeldusi, kuidas ta üht või teist toitu tegi ja tunda, et mees viitsib ja tahab pliidi taga askeldada
piimatoodete ja teraviljade suhtes - kaera ehk võiks jätta? Piima suhtes on sama asi - ikka jube paljud jamad kaovad kui piimatooteid ei söö. Loomulikult, kui neid jamasid pole olnud, pole vist põhjust loobuda, aga igasugu kõhuhädade asemel tasub KÕIK piimatooted ära jätta ja mõjub pareminu kui mingid puhitusetabletid jms.

Edmund ütles ...

"olen olude sunnil pidanud kaks korda piimatoodete-vaba dieeti (neid lihtsalt ei olnud võtta), ühel korral 4 kuud ja teisel korral 5 kuud. Ja mitte midagi ei juhtunud, ei mingit puhastumust, erilist erksust, vanade tervisehädade kadumist, rasva kadumist ja jõu tulekut. Nihe oli null."

Isegi gluteeni/laktoosi tarbimata su keha võib balansist olla mingil teisel moel väljas. Kindlasti vaata, et sa tarbid piisaval määral liha (või kala) ja juurvilju. Ja tähtis on ka see, kuidas sa toitu sööd: kommentaatoril, kes vihjas kahe suupoolega liha õgimisele, on õigus, ma kahtlustan. Toitu peaks mäluma võimalikult aeglaselt, kuni see suus peaaegu vedelaks muutub. Liiga kiiresti süüa on seedimisele koormav.

Edmund ütles ...

"kes see loll sojat tervislikuks toiduks peab`?"

Ran Prieur kirjutab sedasi:

"Soy is Bad for You unless it's fermented. Tempeh, miso, and tamari are fermented. Almost all other soy products, including soy milk, tofu, and soy-based fake meats, are unfermented and contain toxins and antinutrients."

Ehk siis: soja on kasulik käärinuna/hapendatuna.

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

Olen Erkkiga ses suhtes nõus,et peab palju mäluma.
Ses suhtes võiksite võtte eeskuju hiinlastelt sest nemad söömise ajal matsutavad.)))
Matsutamisel maitseb toit paremini ja sülge eristub rohkesti...
Vargad ahju!