neljapäev, 3. aprill 2008

Millest tuleb sählamine linnade ümbruses ja sees?!


Väljavõte Postimehe veebist.

Tänane Postimees kirjutab, et linnades ja nende mber toimub hirmus sõitlemine, mistõttu lükkub Tallinn-Tartu tee-ehitus ilmselt väga kaugesse tulevikku, kuna seal ei liigu "piisavalt" autosid. Välja on toodud hulk tagajärgi, välja on toomata põhjused.

Esiteks, näiteks mina väldin Tartust Tallinna liikudes igal võimalusel Tallinn-Tartu maanteed, sõidan kas mööda nn Piibe maanteed, või Pärnu või siis Rakvere kaudu, vastavalt kas sii Pärnu või Narva maanteed mööda. Ühendades siis muid tegemisi, või nautides niisama Eestimaa ilu. Sest Tallinna-Tartu maanteel on lisaks ohtlikkusele väga närvesööv sõita. Ja ma tean paljusid, kes samuti eelistavad märksa rahulikumat Piibe maanteed. Nii et see pole mingi argment, et Tallinn-Tartu maanteel ei sõida "piisavalt" autosid. Olen kindel, et kui tee on korralik, hüppab selle kasutatavus mitmekordseks. Ja juba praegu on reede õhtuti maantee otsast otsani autosid täis.

Aga nüüd jõuame teise pointi juurde: miks siis toimub linnade ümbruses suur sõitlemine. Ma vabanadan maainimeste ees, aga tõesti, ma olen ise näinud, kuidas nö "maalt ja hobusega" inimene teeb autoga kõigepealt linna ümber paar tiiru, leiab lõpuks õige teeotsa ja siis tiirutab veel linnas pikalt ringi, enne kui õige koha üles leiab. Nad on varunud ühe asutuse külastamiseks terve päeva, ja nii on mõnus ka linnas veidi ringi vurada. Niisama. Vaikselt ja rahulikult, sõites 40ga ja Järvevana teel igaks juhuks teises reas. Ja selliseid sõitlejaid on päevas kümneid tuhandeid. Kes kas käivad maalt linna tööotsi tegemas, või siis tulevad poodi, või mingeid asju ajama. Ja käib üks suur tiirutamine, kuna esiteks viitadega on asjad nagu on, ja teiseks puuduvad autodel navi-süsteemid. Ja mis maainimesed, isegi need tallinlased, kes on seal vähe elanud, ei tunne linna ja tiirutavad pikalt, enne kui õige koha üles leiavad. Postimees võiks veidi vaatlust teha ja mõne maainimesega kaasa sõita. Ja vaadata, mis toimub. Tuleks päris lahe reportaaž.

Ja mis on lahendus?! Tuleb rajada linna äärde piisavalt suured parklad, kust on korralik bussi-, rongi-, trammi- või trolliühendus kesklinnaga. Ja nende kasutamist siis motiveerida ja propageerida.

Kommentaare ei ole: