teisipäev, 21. oktoober 2008
Mille siis Postimee.ee ikkagi purustas?!
Ülaloleva tabeli võttis täna ette Postimehe vanemtoimetaja Priit Pullerits (väljavõte Postimehe veebist) ja jõudis järeldusele, et Postimees on veebis purustanud möödunudaastase pronksiöö külastajate arvu tippmargi:
Aga mulle tundub, et vanemtoimetaja Pulleritsul on asjad segamini nagu puder ja kapsad. Tema jutust jääb mulje, justkui oleks Postimehe veebil ligi pool miljonit külastajat, eri inimest. Tegelikkuses on tegemist nn klikkide arvuga. Tegelikke külastajaid, inimesi, on ligi 4 korda vähem. Näiteks populaarseima veebisaidi neti.ee lehelt võib välja lugeda, et neti.ee ligi 900 000 kliki puhul nädalas on tegelikke külastajaid vaid 190 000. Ehk Postimehe veebil on tegelikke külastajaid vaid 100 000 ringis nädalas.
Näiteks Inno-Irja blogi külastatavus kerkis möödunud nädalal pärast "Pildid Kadiga" rubriigi avamist ligi 100 000 klikini päevas (nn küpsiste ehk cookie'de põhjal tehtud statistika põhjal), mis tähendas tegelikkuses ligi 30 000 külastajat. Ehk 30 000 eri inimest.
Ja mida see Postimees.ee number seal tabelis õigupoolest tähendab? Kas seal sees on ka meelelahutusosa Elu24 numbrid? Ilmselt on. See tähendab, et Elu24 lehele minnakse läbi Postimees.ee. Miks muidu on nii Elu24 kui Postimees.ee klikatavus ühepalju kasvanud. Ehk teisisõnu, see Postimees.ee "hüpe" tuleb vaid tänu Elu24-le.
Ja ilmselt oleks ka Delfi tulemus parem, kui Delfi oleks oma meelelahutusosaga Publik varem lagedale tulnud. Liigne konservatiivsus ei tule veebis kasuks, paraku. Ja mina tahaks neid numbreid vaadata ka aasta pärast, sest just viimasel ajal on Delfi kõvasti järgi tõmmanud ja arenenud.
Ja mida muneb Õhtuleht? Tahaks küsida. Sest sellise profiiliga veebid on üle maailma pikalt esimesed. Eestis tilpneb Õhtulehe veeb kõigil teistel kannul. Ilmselt seetõttu, et sealne juhtkond on eelmisest ajastust ja ei jaga veebiasjandusest tuhkagi. Pealegi on Õhtuleht koondanud kokku Eesti kõige paksemad ja ilmselt ka kõige laisemad töötajad, eesotsas kõige paksema peatoimetaja Väino Koorbergiga. Istutakse lihtsalt oma perseid ja mune laiaks, muud midagi.
Teemad
Ajakirjandus,
Kuulsused,
Äri
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
4 kommentaari:
Need ei ole päris klikid, vaid külastused, külastussessioonid. Kui sa lähed Postimees.ee-sse ja seal ringi patseerid (nii, et uue lehe laadid vähem kui 15 minuti jooksul), siis loetakse see ühe külastuse alla. Kui paus on suurem kui 15 minutit, siis see lehelaadimine on juba uue sessiooni teema.
kui te viitsiks seda tabelit uurida, siis näeksite, et see mõttetu elukakskendneli on esindatud lausa oma reaga. ei ole PMi klikid nendega seotud. teie suureks kurvastuseks :)
Kas tõesti nõnda palju klikke?
Kui oleks samapalju kommentaare!))))
Inimesed miks te ei kommenteeri?!
Mis on teil viga?
Need kuradima anonüümsed PR kommentaatorid teevad endistviisi ajupesu ja tõukavad eemale kommenteerimast palju inimesi.
Ja üldse,see delfi tsensuur viskab ka juba maksa üle kopsu.Ma kirjutasin Manona artikli alla pika kommentaari,ei maininud kukuku raadiot,mainisin vaid seda kolme meest ja savisaart,ning kirjutasin sellest kuis iirimaal oma algatuslike organisatsioonide aktiivsuse tagajärjel ei võetud vastu Lisaaboni lepet.Mainisinka oma saavutusi kommimisel-Savisaar käis hiinas,leian see on minu komenteerimise teene,ja seda ka , paljud meedia töötajad kasutavad minu koomentaarides olevaid mõtteid jne.Mulle väga meeldib mil minu kommetaarid kajastuvad meedia kanaleis.
Lõpp kokkuvõttes anonüümsed PR kommijad ahju!
Tabelit algsel kujul näeb aadressil: http://tnsmetrix.emor.ee/
Loetakse unikaalseid külastajaid (unique visitor) selle perioodi ehk siis nädala jooksul. Lisaks on veel terminid: külastused (visits v sessions), lehevaatamisi (page view).
Alternatiiv: http://www.metrix.ee , mis baseerub saitide Google Analytics statistikal.
Postita kommentaar