neljapäev, 6. november 2008
Delfist on saanud reklaamibuklett veebis
Delfi esikülg veebis.
Kui vaadata nii Postimehe kui Delfi kodulehekülgi veebis (võtsin ette küljed tänahommikuse seisuga) ja neid võrrelda, siis torkab silma, et Delfi on nagu odav kuulutuste-brošüür, mida paberi kujul aeg-ajalt postkastidesse topitakse ja mis enamal jaol minema visatakse. Delfi küljel domineerib reklaam. Ja kui Ekspress Grupi juht Hans Luik ütleb, et Delfi ei taha panna pilte, siis praegusel juhul lämmatavad bännerid nii info kui pildid ja kokkuvõttes on seda saiti väga tülikas ja igav jälgida. Kusjuures mulle tundub, et need bännerid muutuvad pidevalt suuremaks, nad on haaranud juba lõviosa ekraanipinnast, kui Delfi külg ette võtta. Ekspress Grupi lipulaev Eesti Ekspress müüb samuti esiküljel reklaami, mitte uudist, mis on minu arvates üks põhjuseid, miks seda lehte üha vähem ostetakse ja loetakse, ja miks peab selle lehe müümiseks tegelema üha rohkem muuga: loosima välja maju ja autosid, viimasel säästu-ajal saab lehega kaasa küll vaid CD-plaate.
Samas peaks ajakirjandusväljaanne müüma eelkõige uudist, seda kasvõi lugupidamisest ajakirjanike vastu, kes neid uudiseid toodavad ja rasket tööd teevad. Ja inimene ei lähe saidile lugema mitte reklaame, vaid uudist. Hangib infot.
Postimees samas ei ujuta infot reklaamiga üle, domineerib uudis, mis on minu arvates põhjus, miks Postimehe veeb on üha populaarsem:
Teemad
Ajakirjandus,
Äri
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
4 kommentaari:
igasuguse graafilise ja blingiva reklaamijõleduse vastu on vähemalt Mozilla Firefoxil selline tore programm nagu Adblock plus. Ilma selleta ei kujuta brausimist enam ettegi mitte. Kindlalt leiab ka teistele brauseritele: Opera, Safari, IE, Google Chrome sarnast tarkvara. Soovitan soojalt
Ma ka ei saa aru, mis masohhistlikku naudingut pakub see reklaamide vaatamine kui saaksite AdBlock tarkvaraga selle firefoxis kinni keerata. Uskuge, see on väga lihtne, isegi nilbe sõnavaraga Nirti saaks hakkama.
http://virgokruve.wordpress.com/2008/10/10/adblock-likvideerib-delfi-reklaamid/
Mis puutub Postimehe ja tema grupi lehtede reitinguid (maakonnad, elu24, tarbija24) siis need teevad pättust ehk teatud aja tagant toimub lehe refresh. Sellega laetakse uuesti ka reklaamid! Kujutage nüüd ette näiteks mõnda riigiasutust, kus kell 17 lahkudes jääb interneti lehitseja lahti ja see uuendab ennast siis iga 10 minuti tagant, tunniga 6 korda, töövälise aja jooksul 90 korda. Nüüd korrutage see number 90 läbi ühe lehe moodustavate pildifailide ja reklaamide arvuga ja saategi ´hit´ suuruse ehk klikid vaid ühe 24/7 arvuti puhul. Niipalju kui mina tean asutuste kodukorda, siis arvuteid ei lülitata välja, tööd jätkatakse eelmisel päeval pooleli jäänud kohtast, näiteks postimehe artiklist.
Miks ei räägi keegi lehekülgede vaatamise arvust? Sellega saaks palju objektiivsema statistika. Lisaks ei peta Delfi lugejate brauseritega oma statistikat suuremaks. Kui seal märgistate artiklis lõigu ära, siis see püsib muutumatuna kuni arvutist voolu kadumiseni. Postimees suurendab klikkide arvu ka kunstlikult megapika lehe tegemisega, mille väljatrükk võtaks 5-6 lehekülge ja väga palju sellest pildimaterjalist on pärit väiksematest projektidest.
Innol peaks niipalju majandusteadmisi olema, et teaks lihtsat tõde - tasuta lõunaid pole olemas. Online-portaali pidamine pole mingi hobitegevus, vaid tõsine kulu. Lisaks avaldatakse online versioonis artikleid, mis paberlehte ei mahu või mahuvad lühendatult. See on töö, mis vajab tasustamist ja kuskilt peab see raha tulema. Lõppkasutajale tasuliseks ju keegi online-portaali ei vii.
Kui Postimees ei viitsi reklaame enda saidile müüa eelistades peale maksta, siis palju õnne. Ärifirma põhieesmärk peaks ikka olema kasumi teenimine.
Eriti võimatu on seda jama telefonis, näit I-Phone´iga vaadata, nii kui üritad teksti liigutada, on juba "kogemata" mõni (reklaami)link avanenud. Delfis pole praktiliselt kohta kuhu sõrm panna et seda I-phoneis üldse vaadata saaks
Postita kommentaar