neljapäev, 30. aprill 2009

Minu arvuti on minu pronkssõdur



Eile, rääkides Izvestija ajakirjaniku Ksenja Fokinaga, tabasin end Eesti riigist pahasti rääkimas. Ma ütlesin, et Eesti on politseiriik ja et ma ei taha sellises Eestis elada. Et tahan elada teistsuguses Eestis. Mul ei ole häbi ega kahju, et ma nii ütlesin. Sest täpselt nii ma tunnen ja mõtlen.

Ma tunnen ja mõtlen, et mitte ükski inimene Eestis ei peaks läbi elama midagi niisugust nagu mina üleeile hommikul kell kaheksa. Ma tunnen ja mõtlen, et ükski eesti inimene ei peaks ärkama seepeale, et ta kuuleb poolunes, et keegi kõnnib ta toas. Et see keegi, kes on murdnud lahti ta kodu välisukse, kõnnib ta toas ja tuleb ta magamistuppa, käsutab ta voodist välja ja sunnib istuma elutoa toolile. Sest just nii juhtus minuga.

Kuna ma olin shokis, siis ma ei lugenud korralikult läbi läbiotsimise määrust. Kui ma oleks selle Harju Maakohtu kohtuniku Eha Popova sanktsioneeritud läbiotsimismääruse korralikult läbi lugenud, siis ma oleks neile neljale võõrale inimesele (Indrek Jürgenson, Kadri Levand ja kaks Rakvere politseinikku) öelnud, et läbiotsimine on ebaseaduslik, sest kohtu luba on saadud kohtunik Eha Popovale valetades. Kadri Levand märgib oma määruses, et "Inno ja Irja Tähismaa eitavad nimetatud veebipäevikuga (blogiga) seost ning hoiavad väärteomenetlusest kõrvale, mistõttu ei ole olnud võimalik neid menetlusaluste isikutena üle kuulata".

Kõigepealt minust. Kuidas on võimalik öelda, et ma hoian menetlusest kõrvale, kui minu suhtes ei ole isegi mitte menetlust alustatud? Vähemasti ei ole mind sest teavitatud. Mulle ei ole saadetud mitte ühtegi kutset, hoiatust ega ettekirjutust. Kuidas saan ma hoida ülekuulamisest kõrvale, kui mind ei ole sinna kordagi kutsutud?

Innost. Innole saadeti tähitud kirja teel ettekirjutus. Niipea, kui ta selle kätte sai, helistas ta Kadri Levandile ja leppis kokku kohtumise aja, mida nädala aja pärast pikendas, kuna jäi haigeks. Ettekirjutuse kohta tegi Inno kaebuse Tallinna Halduskohtule ja Tallinna Halduskohtu kohtunik Elle Kask tühistas oma 16. 04. 2009 määrusega Andmekaitseinspektsiooni ettekirjutuse. Määrati ka kohtuistung aeg, mis on 25. 05. 2009. Inno teavitas Andmekaitseinspektsiooni sellest, et Halduskohus on ettekirjutuse tühistanud. Seepeale järgnes inspektsiooni poolt vaikus.

Vaikus enne tormi, nagu selgub nüüd. Sest inspektsioon otsustas meile kaebamise eest omal moel kätte maksta. Kadri Levand koostas määruse, kus valetas, et me hoiame menetlusest kõrvale, jättes mainimata, et asi on juba Halduskohtu menetluses, ning sai selle valega Eha Popovalt läbiotsimisloa. Ma mõistan muidugi ka Eha Popovat. Ega ta eriti tark kohtunik ei ole, aga enamik Harju Maakohtu nõukaaegseid kohtunikke ongi rumalad. Ega minagi, kui veel prokurör olin, eriti neid pabereid lugenud, mis konstaablid mulle allakirjutamiseks ette viskasid. Lugesin diagonaalis läbi ja viskasin allkirja alla. Lihtsalt aega oli vähe ja ikka ju usaldad menetlejat, ei kontrolli toimikut. Küllap ei kontrollinud ka Popova, sest muidu ei oleks ta ebaseaduslikku läbiotsimist sanktsioneerinud.

Aga tagasi läbiotsimise juurde. Istusime vaguralt elutoa toolidel. Politseinikud seisid kohtlasel ilmel, nagu ei teaks, mis teha, ukselävel. Levand sättis end tähtsalt laua taha istuma, tõi lagedale oma väikse kompuutri ja hakkas sellega kõbistama. Jürgenson jälgis kullipilgul me liigutusi. Kui läksin kööki teed tegema, tuli järele. Kui läksin pissile, seisis WC ukse taga. Et te asitõendeid ei hävitaks, tõi ta selgituseks. Lõpuks tuli mul ähmaselt meelde, et mul on õigus advokaadile. Ütlesin seda Jürgensonile. Ta lubas mul helistada. Helistasin läbi kõik Rakvere advokaadibürood. Küllike Namm ütles, et tal on tihe kohtupäev, aga andmekaitsjad peavad mulle ise advokaadi leidma. Lembit Nirgi sai tulla alles lõunaks. Tema oligi ainus Rakvere advokaat, kes sai tulla. Jürgenson ja Levand ei olnud nõus nii kaua ootama. Ma ütlesin hädiselt, et aga mulle öeldi, et te peate mulle advokaadi leidma. Jürgenson helistas kellelegi, pidas natuke nõu ja teatas, et ei pea nad midagi.

Kõigepealt teeme teile ettepaneku oma arvutid vabatahtlikult välja anda, teatas Jürgenson. Ei tahaks kohe laamendama hakata, ütles Levand. Läksin värisevi jalu oma arvuti järele, mis oli magamistoas padja all. Stop, tulen kaasa! ütles Jürgenson ja tuli muga kaasa. Tahtsin arvuti üles tõsta. Stop! ütles Jürgenson. "Kõigepealt pildistame!". Ta võttis fotoka ja pildistas patja, mille all oli mu arvuti. Siis võttis ta arvuti pealt padja ära ja viis arvuti elutuppa, kus Levand klõpsis oma väiksesse kompuutrisse, et "Irja Tähismaa andis vabatahtlikult üle arvuti". Sama protseduur kordus Innoga, kes andis samuti "vabatahtlikult" üle oma arvuti.

Nüüd magamistuppa, kamandas Jürgenson. Enne seda küsis ta veel, kas meil on ebaseaduslikke tulirelvi või narkootikume, mida võib leida läbiotsimise käigus. Ei, ütlesin mina.

Jürgenson otsis kõigepealt läbi me riidekapid. Siis Inno öökapi laekad, madratsialuse, minu öökapi. Ta luges piinliku hoolega läbi kõik mu kirjutised, märkmed poolelioleva romaani jaoks ja isegi luuletused. Osa kirjatükke konfiskeeriti. Põhjendus: "Kuna neil võib olla seos blogiga". Samuti konfiskeeriti kaks mu märkmikku. Võtta taheti ka isa kirju, mis ta oli mulle kirjutanud, aga mul õnnestus neile seletada, et neil ei ole mingit seost blogiga.

Magamistoast võeti kaasa veel kõik sealt leitud kassetid ja kõvakettad, kaks mobiiltelefoni, mitu fotoaparaati, hulk mälupulki, videokaamera ja videokaamera kassetid. Peaasjalikult võeti kaasa see materjal, mida pildistasime ja filmisime eemisel päeval Öise Vahtkonna piketil. Üks tore saksa vanahärra Klaus Dornemann rääkis meile, kuidas teda D-terminaalis peksti - see video võeti kaasa, samuti intervjuud Aeksandr Korobovi ja Leena Hietanenga. Me olime veel niiii õnnelikud, sest need intervjuud olid väga huvitavad, ja mõtlesime need sel päeval üles panna, aga kellelegi see ilmselt ei meeldinud. Pronksöö peksmised ja politseivägivald on siiani teema, millest eelistatakse vaikida.

Kui nad magamistoaga lõpule jõudsid, siis oli esialgne vaimustus kadunud. Elutoast võeti veel vaid Inno fotoaparaat. Köögis vaadati köögikappidesse ja prügikasti. Juhuks, kui ma olen sinna midagi kiiruga visanud. Siis otsiti veel läbi auto. Mind konvoeeriti auto juurde, kus ma pidin ükshaaval tegema lahti kõik auto uksed ja laekad, ning Jürgenson vaatas sisse. Mis te garaazhis hoiate, küsis ta. Midagi, ütlesin ma. Ta mõtles natuke ja otsustas, et siiski ei viitsi garaazhi vaadata.

Kui see kõik läbi oli, kästi meil meilt äravõetud asjade pakendamiseks kastid otsida. Inno leidiski keldrist (sinna lubati tal üksi minna) mõned pappkastid. Sinna me kraam pandigi, seejärel pitser peale ja musta prügikotti. Inno ütles, et tema arust on läbiotsimine ebaseaduslik ja Andmekaitse ei peaks tegelema ajakirjanduse tsenseerimisega. "Te võite ju kaevata," ütles Kadri Levand irvitades.

Te võite ju kaevata. Kas ei kõla lohutavalt need sõnad? Te võite ju kaevata, ütles mu isale NKVD ülekuulaja, kui oli talt ülestunnistuse välja pressinud. Te võite ju kaevata, öeldi küllap ka neile tuhandetele eestlastele, keda küüditajad 40ndatel aastatel varahommikuti oma vooditest välja ajasid. Muidugi, alati võib kaevata. Totalitaarsed riigid pööravad kaebamisele eriliselt suurt tähelepanu. Kellegi kaebeõigust ei takistata. Vastupidi, seda julgustatakse. Kaebaja on totalitaarse riigi kangelane.

Nii et muidugi, ka meie võime alati kaevata. Jüri Pihli politsei, Märt Raski kohus ja Rein Langi justiitsministeerium ootavad pikisilmi meie kaebust.

Lõpuks läksid ka läbiotsijad ära. Kõik halb saab kord otsa. Ja mina hakkasin helistama. Võtsin ühendust kõigiga, keda tundsin ja teadsin, ja nemad omakorda võtsid ühendust kõigiga, keda tundsid ja teadsid. Suhtlesin nelja vene väljaandega, Õhtulehega, Kroonikaga, Delfiga, Virumaa Teatajaga, TV3-ga, Kanal 2ga jpt-ga. Päeva lõpuks olin tühi kui katkine õhupall.

Läksime lihtsalt metsa jalutama. Tahtsin värsket õhku hingata, linnulaulu kuulata, sinililli nuusutada. Tahtsin, et see viha, mis oli mu sees, läheks välja. Ja ta läkski, aga vaid osaliselt. Osa jäi sisse.

Ma olen vihane selle riigi peale, mille kohtunik lasi meie kodu läbi otsida. Ma olen vihane selle riigi peale, mille ametnikud on nii ülbed. Ma olen vihane selle riigi peale, mille valitsus on lasknud asjadel nii kaugele minna. Ma ei ole vihane selle maa peale, mille eest mu isa oleks olnud nõus andma oma elu, selle rahva peale, mille verest mul on pool, aga ma olen vihane selle riigi peale ja see viha ei lähe minust välja.

Mõistan nüüd venelasi, Sashat, Pjotri, Dimat, Maksimi ja teisi palju rohkem. Ma saan aru, mis tunne neil oli, kui miski, mis oli neile püha, jõhkralt kohalt kangutati ja minema viidi. Ma saan täpselt aru, mida nad peavad silmas, kui ütlevad, et oleks ju saanud ka teistmoodi. Minu arvuti, mis on Andmekaitseinspektsiooni mustas prügikotis, on minu Pronkssõdur. Minu kodu on mulle püha, aga nüüd on siin käinud inimesed, kel ei olnud seks õigust. Inimesed, kes rüvetasid minu kodu. Ja mul on tunne, et ma et saa seda kunagi andeks anda, isegi kui mu pronkssõdur tagasi peaks toodama.

Igast inimesest võib saada riigireetur, kui trambitakse sel, mis on talle kõige püham. Kui teda aetakse tema enda kodus hommikul kell kaheksa voodist välja ega lubata riidesse panna. Kui politsei peab ta WC ukse taga valvet. See on naljakas, aga see on ka traagiline.

Riiki, mis lubab selliseid asju teha, ei saa armastada. Saab armastada maad ja saab armastada rahvast, aga ei saa armastada riiki. Must ei saa riigireeturit Rein Langi eelnõus, veel mitte, aga nüüd tahan ma veel rohkem suhelda venelastega. Eriti nendega, keda eesti politsei taga on kiusanud. Nüüd on meil midagi ühist.

P.S. Kasutan juhust ja tänan südamest inimesi, kes kuulasid mind sel päeval ära ja olid sellega väga abiks.

Aitäh,
Sasha ja Dmitri,
Anna-Maria,
Jaan Väljaots ja Karoliina Vasli,
Toomas Herm,
Getter Lukjanov,
Stella ja teised Delfi ajakirjanikud,
kõik vene ajakirjanikud (nimesid ei suuda meenutada),
TV3,
Sven Raudsepp (eriti suured tänud, sest intervjuu oli hästi südamlik). Õiendan siinkohal ära ka ühe vana vea; kirjutasime kunagi, et Sven peksis ühelt inimeselt intervjuu välja. Selgus, et intervjueeritav ründas siiski esimesena, me lihtsalt ei näinud seda. Vabandame. Vabandame ka Antti Oolo ees, kelle kohta kirjutasime, et ta on äraostetud ajakirjanik. Tegemist oli arusaamatusega, mille saime eile selgeks rääkida.

Veel tahan tänada kõiki teisi heade sõnade eest. Sellest oli uskumatult palju abi.

37 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

http://virgokruve.wordpress.com/2009/04/18/andmekaitse-uuribki-inno-ja-irja-kohvikut/

Anonüümne ütles ...

Kui te oleks johe märganud, et läbiotsimisluba on saadud valetades, kas te oleks saanud siis läbiotsimisest keelduda kuni "paberid korras"? Või oleks hakatud ikkagi käsi väänama?

Muide mis puutub Eesti riigi vihkamisse, siis on mul ikkagi tunne, etvenelased ei armasta lisaks riigile ka eesti rahvast ega maad vaid üksnes vene rahvust. Mulle näib, et nad pole NII idealistlikud nagu teie.

Teie teete vahet nendel asjadel, venelaste jaoks on kõik aga üks suur puder. Eesti, kui maa käekäik ei paista neid siiski huvitavat. Pigem isiklik tähtsus ja võim.

Võin muidugi ka eksida...

Anonüümne ütles ...

Irja, mis puutuv siia eesti, tõesti see et oled pooleestlane lööb välja ehk... kuid eesti ja eestlased jäta rahule! sellessuhtes olen aga tänulik, et avalikustate, et selline läbiotsimine teile tehti, selle võik küll edasi kaevata ja õigluse jalule seada. Kuid kõik taandub võimu kuritarvitamise teemale, mida mulle tundub et on tõesti tehtud... kuid võimu kuritarvitamine on ka see, kui toetad nõrgemat ! selline filosoofiline mõte tekkis, toetada tuleb ikka ainult seda, keda toetada tuleb, ja alati pole "Hea" niiööelda "nõrgem" ... kuid jah .. ma nõuaks teieasemel vähemalt kahjutasu, või avalikku selgitust, milles teid süüdistatakse??? kuidas tohtis teile sisse murda, see on ju kriminaalne juba tõesti...

Anonüümne ütles ...

Neid inimesi, kelle kodu on sedamoodi rüvetatud on rohkem kui te arvata oskate. Ja uskuge mind. igal meis, kes on saanud seda tunda põleb sisimas viha. Viha nende ülbete võimukäsitlejate vastu. Kui juhtuks korduma olukord, kus võimalus selliselt käitunud tõpraid aia äärde panna, uskuge, ka mina ei kahtleks. Kodu on püha, kodu on puutumatu. Tänage õnne, et teil ei olnud pealnägijateks lapsed. Kuipalju on need pederastid suutnud selliselt käitudes lõhkuda kodusid-peresid! Võiks sellel teemal nata rohkem peatuda.. Kodu rüvetamine on nagu süütuse vägisi äravõtmine noorelt neiult. Kas arvate, et Irja käsi tõuseb neid püksikuid veel jalga panema, mis on organite poolt roojatud? Ei, ka teised naised mitte. See ei ole politseiriik. See on KGB riik, KGB meetodeid kasutades. Täpselt teatakse, et kellegile pole võimalik kaevata. Nii siis jääbki hetkel lahenduseta, mis oleks õigem teha. Ma üldse ei imestaka kui varem või hiljem kes iganes selliselt kannatanu astub omakohtu samme, võtab elu mõnelt ülbelt tõpralt, tema lähedastelt ja lõpuks ka eneselt.. See ei ole nali ja see pole ka mäng. Selliselt käituv riik jõuab varem või hiljem anarhiani. Ja mida rohkem perssekukunud riik oldakse, seda kiiremini see aega kätte jõuab närakad omavolitsejad. kartke raisad!

Anonüümne ütles ...

Kui Ansip oleks südamliku intrvjuu teinud kas siis oleksite tema ees vabandanud ja öelnud et tegelikult oleme me asjadest lihtsalt valesti aru saanud.

Anonüümne ütles ...

Ma ei viitsinud seda lõpuni lugedagi. Teile on liiga tehtud. Selge see. Ise olete ka käkki keeranud.

Kogu see krempel eemalt vaadates, nimelt ma elan USAs, tundub nii lameda ja lapsikuna.

Kõik türastavad üksteisele. Teie türastate, teid türastatakse ja kõik vihkavad vastamisi. See eesti raalsus on lihtsalt nutune. Lootusetu. Mingi üksteisele persekusemine ja ajunikkumine, ei midagi muud. Ei mingeid üllamaid eesmärke ega unistusi.

Pea asi, et saaks ainult kedagi türastada.

Anonüümne ütles ...

http://www.postimees.ee/?id=113933

Priksik

30.04.2009 22:49
Mitte sõnagi pole PM-i artiklis ega polnud ka Reporteris sellest, et tegemist reformierakondlasega. Oleks KE-st, rõhutaks seda kogu meedia.


Kuuldud lugu

30.04.2009 22:59
Kas see Paldiski linnapea pole mitte seesama mees, kes oma tütardele maid "kinkis"? Üks tütardest ôpib nüüd vist välismaal ja kohe lausa doktorantuuris. Imelik küll, et inimene selliste mahhinatsioonide peale tagasi ei pea astuma ja julgeb veel seletada. Ja sôimab neid, kes arvata ja môtelda julgevad kisakôrideks. Väga vastik takstika, aga näitab ka nôrkust, et ei suudeta hakkajate inimestega koostööd teha. Astuge tagasi maksumaksja raha eest liugu laskjad ja oma tütardele kingituste tegijad, häbi häbi ja astuge tagasi.
Ja need maksumaksja rahad peaks ju ikka tagasi maksma, vôetagu seda kui vôlga.

Anonüümne ütles ...

Mida te nüüd ulute, saite seda mida tahtsite. Aeg kive laiali loopida, aeg neid kokku korjata. Mida pidid tundma need inimesed keda te olete oma kirjatükkides alusetult mõnitanud ja solvanud? Neile soovitasite ka kohtusse kaevata. Ja nüüd vingute, et teile ülekohut tehtud ja kohtutee pikk ja raske. Enne oleks tulnud mõelda. Ja ärge kleepike asjale poliitilist maiku külge, riik kaitses nii oma kodanike, keda teie jalge alla trampisite. Häbi võiks teil olla!

Anonüümne ütles ...

Üht ma sulle ,Irja, ütlen paraku on Nirgil aega, sest ta pole ka mingi advokaat.Nirgil on aega, sest ta ei süvene su probleemi ja minu tutvusringkonnas pole inimest, keda ta oleks suutnud kaitsta.

Anonüümne ütles ...

te ei olnud eesti riigiga rahul ka enne läbiotsimist. teile ei meeldinud siis ka see riik.
see praegune sündmus on teil lihtsalt keeratud põhjuseks, et vot NÜÜD enam ei taha.
lugege oma jutte. te pole riiki kunagi sallinud. te olete seda alati õõnestada tahtnud ja halvustanud.
ma arvan, et te peaks siit rigist lahkuma.

Anonüümne ütles ...

Kui teil häda käes, siis kõlbavad info vahendamiseks ka need, keda te oma blogis ilgelt mõnitanud olete.

Õhtulehte olete meeletult siunanud, nüüd ei jõua ära tänada. äkki loobute hagist nende vastu? ah?
huvitav, kui te nii kergelt meelt muudate, siis on midagi ikkagi väga valesti.
Kuidas te seda raudsepa värki kirjutasite? ikka nii, et nägite kõike ALGUSEST ja täpselt pealt. kõik oli ju ikkagi nende poolt lavastatud. otsige oma vanad asjad üles ja vaadake, kuiads asi käis.

ja see pole ilmselt ainult inimene, kellele te liiga olete teinud. ma arvan, et enamus kellest te kirjutate on teie poolt asjatult mõnitada saanud.

tehke nüüd pikk nimekiri ja hakake kõikide ees vabandama. et tegelikult te ikkagi kõike päris täpselt ei tea ega näinud.
ning kirjutate kõike ainult selleks, et tähelepanu saada.

kuidas te irvitasite ingrid tähismaa üle, kui tal halvasti läks. aga kui teil on halb, siis kerjate ajakirjandusest almust. vastikult kahepalgelised olete.

Anonüümne ütles ...

Jah...me peame ühinema...Tiit Madisson moodustas uue liikumise...koondugem tema juhtimise alla...
Võtkem eeskuju väiketalunikest üle maailma kuhu on koondunud ligemale 800 millionit väiketalunikku...
Kirjutasin Maalehe kommentaariumisse ajakirja Ecologist artikli PLOUGHS INTO SWORDS ja see kustutati...
Selle artikli kirjutasin uuesti
www.kes-kus.ee
Juku-Kalle Raidi artikli alla...

Vargad ahju!

Anonüümne ütles ...

Seoses pronkssõduriga on EV maffia käpa all olev meedia vaikinud(korra mainiti aga...)selle mässu tagajärjel mõrvatud kahest Eestlannast keda uputati bituumenisse vms. pigi sisse...
jah mina seostan seda mõrva aprilli mässuga...sest see mõrv pandi toime vahetult peale seda mässu vene keelsete okupantide poolt...
Ühinegem Tiit Madissoni juhtimise alla...
Eesti vabaks!
Elagu õigusjärgne Eesti Vabariik!
Maha punaparunite "taasiseseisvunud" õigusvastaselt kehtestatud vabariik!
Vargad ahju!

Inno ütles ...

5:58 anole:
et see oli siis ikkagi kättemaks? Riik on asunud ühtede kodanike kallal teiste kodanike huvides omakohut rakendama. Kuidagi muud moodi ei saa seda defineerida.
Pigem on tõesti 40s coming back, siis ka NKVD rakendas omakohut. Ka siis tegutseti teatud kodanike huvides, kes kaebasid. Ja pärast seda lendasid tüübid une pealt kodudesse sisse.

Anonüümne ütles ...

Ei noh need kes siin Innot ja Irjat kiruvad on kindlasti mingid laisad ajakirjanikud sest Elu 24-s on ju samuti antud tuld meedia kritiseerijate pihta artiklis Kommentaatorite välimääraja...
Tehkem siis ka artiklite välimääraja:
1.Ajupesu artiklid
2.Reklaamartiklid(kellegile või millelegile)
3.Propaganda artiklid
jne.
Inno peaks seda asja paremini teadma.)))
Vargad ahju!

Anonüümne ütles ...

VALETAJAD!!!!!!!
VALAETAJAD!!!!!!!
VALETAJAD!!!!!!!!!!

Vaatasin reporteri video läbi.
ME OLEME ROHELISTE ERAKONNA LIIKMED!!! te ei saa isegi öelda, et teie sõnu on väänatud. te ütlete seda üheselt. iga üks oskab netti kasutada. kõik teavad, et erakondade nimekirjad on avalikud. te ei ole rohelised. valetate.
https://ariregister.rik.ee/erakonnad.py/search

igaüks võib tähismaade nime sisse toksida ja näha, et 1 jaanuar 2008 ei ole te enam rohelised. mida te raisk valetate. haiged inimesed.

Inno ütles ...

Ahsoo, väga hea. Me saatsime mitmeid teateid roheliste kontorisse, et ei soovi olla erakonna liikmed, aga ikka olime nimekirjas edasi. Viimasel ajal pole neid nimekirju enam vaadanud, aga tundub siis, et meie soove on arvestatud. Me soovime olla rohelise mõtteviisi toetajad, mitte erakonna liikmed.

Anonüümne ütles ...

jõudu, elu on vahel keeruline ja ebaõiglane, aga teil on sõpru, kes teid mõistavad ja toetavad.
pidage seda meeles head irja ja inno.
need kaebajad on lihtsalt hüsteerilised tankistid, kes ei julge isegi oma nimed avalikustada.
GO ON!!!!

Anonüümne ütles ...

küsimus on selles, et kes kes kaebasid? kui neil on õigus, miks nad vaikivad?
või tegemist on labaste tankistidega?

Anonüümne ütles ...

Võtke vabalt, ärge vihastage. Jääge vaatlejaiks.

Anonüümne ütles ...

Seda liigutavat postitust võiks ju sellisena võttagi. Kuid ega mingid jürgensonid ainult omast peast ei hakanud peedistama, vaid väidetavalt neil oli hulk kaebusi. Tahaks nende inimeste versiooni ka kuulda. Tasakaalustamise huvides.

Huvitav, kes need kaebajad olid? Teile on öeldud seda?

Anonüümne ütles ...

Kuidas koer külale, nõnda küla koerale . . .

Anonüümne ütles ...

Te olete lihtsalt ühed demagoogitsejad.
Pole kuulnudki, et inno nii haige on, et kohtusse minna ei saa. ja siis vaja pikendust ja vaja kokkuleppeid pikendada jne. see on ju kõigile näha, et te venitate ja hoiate teadlikult kõrvale.
Mul on kahju, et me ela tõelises politeiriigis. Siis te teaksite, kuidas inimestesse tuleb suhtuda,
Te nõuate austust enda vastu. Aga ise sülitate inimestele hinge.
Ma olen seda teile korda 100 öelnud, kõik tuleb tagasi. 10x mõõdetakse sulle sellega, millega teistele mõõdad. Mõelge sellele,
Valevorstid rohelised.

Anonüümne ütles ...

kuidas kõvad netissurfajad, ei teagi, et nad ise pole mingi erakonna liikmed ja seda juba üle aasta.
Siin on jälle vanasõna. teiste silmas pindu näeb, enda silmis palki ei näe. Raske uskuda, et te ei tea, et pole rohelise erakonna liikmed. Kuidas saate teiste kohta vajalikku infot välja uurida ja enda kohta ei saa? Täiesti lapsikud.

Anonüümne ütles ...

Irja on haritud, nutikas ja andekas.
Palju jõudu Talle!

Anonüümne ütles ...

Julgete teha - julgege ka vastutada. Ei ole vaja ajada lolli juttu, et te ei tea sellest blogist midagi. Valel on lühikesed jalad.

Ja mis Eesti riiki puudutab, siis mina küll ei tahaks elada sellises riigis, kus 2 veidrikku võivad karistamatult kõiki sõimata.

Anonüümne ütles ...

Andmekaitse? Naiivitarid, see on ikka eriti kokkusattumus, et pronkssõduri ajal andmekaitse teid läbi otsima ja asju konfiskeerima tuleb :) Kas Eesti ajaloos on andmekaitse kunagi varem kedagi üldse läbi otsinud? Arvatavasti vaadatakse/töödeltakse teie tehnikat praegu kuskil mujal majas läbi.

Anonüümne ütles ...

mh, ise ju alati haugud, Inno, et mis siis, vot kirjutan nii ja kõik!
Vastust tuleb anda selle eest, mis kirjutad ja räägid.Nii nagu te alati ütlesite, et kelle ei meeldi,mis me kirjutame, kaevaku kohtusse. No ja lõpuks ootasite ära.
Pole mõtet seda võrrelda ei küüditamise ega muuga. See on nende inimeste õigus seaduselt kaitset paluda. ja nad ei pe lehes kuulutama, et nad seda tegid. Enamik neist on teile ise kirjutanud ja palunud end puudutavad materjalid blogist eemaldada. Teie sülitasite selle peale.
Tehti teile ettekirjutus- selle peale teatas Inno, et tulge ja tõestaga, et meie kirjutame. Kutsusid- tuldigi.
See, aga et sa Vene väljaannetes Eestit sõimad- no mis sinust oodata on? Koduta, pideta, lastetu, mõttetu tibi.

Irja ütles ...

Ma arvan, et kui ma oleks suutnud läbiotsimisloa korralikult läbi lugeda, siis ma oleks pöördund juuresolevate politseinike poole ja informeerinud neid sellest. Mul oleks olnud palju kergem oma õigusi kaitsta, kui juures oleks olnud advokaat.

Mis puutub venelastesse, siis Pjotr on mulle öelnud, et ta armastab Eestit. Ja tema naine õpib püüdlikult esti keelt. Aga kõik ei juhtu nii kiiresti, igaks asjaks on oma aeg. Nagu ütles Pjotr, enne Pronksööd tahtsid paljud venelased endale eesti nime võtta, sest olid Eesti riigi üle uhked. Nüd ei taha seda keegi.

Irja ütles ...

Reporteri loos ütles Inno, et tegu on reformierakondlastega ja see jäi ilusti sisse.

Anonüümne ütles ...

Irja, kui sina oleksid olnud politseinik pronksööl, kuidas sina oleksid märulitegijatega käitunud? Kuidas oleks olnud nendega ÕIGESTI käituda?

Irja ütles ...

Õhtulehega olemegi juba leppimas.
Raudsepa asja nägime tõesti pealt ja nägime, kuidas tema ja Kanal 2e kaameramees hoidsid jõuga kinni üht inimest ja intervjueerisid teda. Seejärel pistis poiss jooksu ja Raudsepp ja kaameramees hakkasid teda taga ajama. Poiss kukkus maha ja kaameramees pani talle jalaga.

Nüüdseks on selgunud, et nad hoidsid teda kinni seepärast, et poiss oli tulnud neid ühe teise intervjuu, täpsemalt siis lumekoristusloo tegemise ajal segama, ning kaamera ees käega vehkima. Jalaga löömise kohta olla Sven ise tunnistanud, et läksid kaameramehega tõepoolest vähe liiale. Selline lugu.

Me ei ole kunagi jätnud avaldamata vastulauseid, kui keegi leiab, et tema kohta on siin blogis valeinfot edastatud. Ka Indrek Saul on saanud sõna, samuti Indrek Raag, Martin Smutov. Kirjutage, mis on valesti, ja me avaldame teie kommentaari täies mahus eraldi sissekandena.

Irja ütles ...

Ma küsisin, kes on kaebajad. Seepeale vaatas Levand Jürgensonile abipaluvalt otsa ja Jürgenson ütles, et kahjuks ei saa öelda, kuna need on isikuandmed. Kergelt kafkalik, kas pole?

Kuutlegem - mulle tuleb ukse taha politsei ja ütleb, et ma olen viis inimest ära tapnud. Kes, küsin ma. Ei saa öelda, isikuandmed.

Aga meil on tunnistajad, ütleb politsei. Kes, küsin mina, surmahirm kurgus. Ei saa ölda, isikuandmed.

Järgmiseks laseb mind maha timuka, keda ma ei tohi näha. Isikuandmed.

Inno ütles ...

10:54 anole:
ma ootan pikisilmi asja arutamist kohtus.

Irja ütles ...

Vastan: kui mina oleksin olnud politseinik pronksööl, siis ma oleksin järginud isiku kinnipidamise reegleid. Ma ei oleks inimesi asfaldile või politseiauto põrandale väänanud ja neid jalgade või kumminuiaga peksnud. Ma poleks keelanud neile D-terminaalis vett ega wc kasutamist. Ma ei oleks peksnud siniseks süütut saksa vanahärrat. Ma oleks kinni pidanud vaid märatsejaid ja kui ma oleks juhtumisi enesevalitsuse kaotanud ja oma võimupiire ületanud, siis ma oleks seda tunnistanud ning politseist lahkunud. Sest sellisel ametikohal ei saa töötada inimene, kes ei suda end kontrollida.

Anonüümne ütles ...

Te olete tublid, me armastame ja hoolime teist.
Olge julged!!!

Anonüümne ütles ...

Ma loodan ja palun Jumalat, et te saavutaksite kohtus võidu! Ma ise ka ei ela enam Eestis ja ei taha sinna kunagi tagsi minna just selle poliitika pärast ja vastikute inimeste pärast.