Tavaliselt käiakse tööl selleks, et raha teenida, aga Eestis, täpsemalt Lõuna-Eestis on olukord selline, kus inimesed peavad tööl käimisele peale maksma. Ma kirjutan seda, sest võib-olla mujal pole see nii hästi teada.
Nimelt on Lõuna-Eestis tavaline kuupalk 500-600 eurot, sellest tulumaks 20% maha ja kätte jääb 400-500 eurot. Nii. Kui arvestada, et Lõuna-Eestis tuleb tööl käia autoga, sest kes ei tea veel, ühistransport on nii hõre, et kõlbab vaid pensionäridele poes ja arsti juures käimiseks, siis auto peale kulub ühes kuus minimaalselt 200 eurot. Tööl tuleb käia kuskil 30 km kaugusel, lisaks veel muud tööalased sõidud, kokku bensiini peale veel 200 eurot. Lõunasöögi peale kulub veel ligi 100 eurot kuus, mis teebki 500 eurot. Aga tuleb veel osta rõivad, jalatsid, mis tähendab, et tööl käimisele tuleb peale maksta. Ehk tööl käimist saavad lubada endale väga jõukad ja heal järjel inimesed või need, kel elukaaslane selle lõbu kinni maksab.
8 kommentaari:
hmm kuidas kulub autole 200 euri , + kütus 200?
Meil on 97 a audi - ja kulu aastas kokku on vb 2-300 euri - midagi kõpitseda. 100 euri kuus töölõunad on küll liiga suurelt mõelda - kui raha ei ole, tuleb kodust eelmise päeva toit kaasa võtta v kaasa teha. Tuleb enne mõelda kui lahmida!
Millise auto kulud on 200 euri kuus? Auto, mille kytusekulu toole soitmiseks on 200 euri (toosoidud on teatavasti kinnimakstavad)peab bensiini votma yle 10 liitri 100 km kohta.
Täpselt nii see ongi, selle tõttu Lõuna-Eestis tööl käia erilist mõtet polegi.
Ma arvestasin auto liisingut, sissemakset, kindlustust, teenindusi, rehvide jms kulusid. Vana auto jooksvad kulud on küll väiksemad, aga alati tuleb arvestada, et midagi läheb kapitaalselt katki, mistõttu kulub remondi peale rohkem või tuleb üldse auto välja vahetada.
See 200 euri on isegi väga optimistlik hinnang, siin on ühe väikeauto ülalpidamise kuludeks arvestatud lausa 500 euri: http://blogi.djjance.com/kui-palju-uhe-keskparase-auto-omamine-tegelikult-maksab/.
13:08 anole: Töösõidud pole mitte kinnimakstavad, vaid neid ei maksustada eraldi erisoodustusmaksuga, kui inimene peab sõidupäevikut. Aga niipalju kui ma tean, siis Lõuna-Eestis on väga vähestel ettevõtetel sellist raha, et töötajate sõite kinni maksta.
Talvel tuleb autot soojendada ja selleks kulub päris palju kütust, eriti kui on bensiiniauto. Talvel tulebki arvestada keskmiselt vähemalt 10L 100 km kohta või isegi rohkem.
Siis jääb tööl käimata. Istuge kodus.
Inno. Ära ole niuke möku. Krt. sa arvestad kõike, et tööl käima ei peaks.
Sa jätad välimuselt ju normaalse mehe mulje. Kuid kui hakkad seda munnilõikamisejura ajama, siis ei saa sind normaalse mehena võtta.
Räägi majandusejuttu ja lõpeta kuradi sõjaõhutamine. Gaasimaski võid endale perse toppida, et sealt ohu korral lihtne võtta oleks.
Eestis saad ju kohe karistada, kui midagi teed. Ja siis polegi midagi muud teha, kui muutuda paranoiliseks ja kõiksugu asju ette kujutada.
Postita kommentaar