pühapäev, 12. märts 2017

Evelyn Sepal on õigus!

Väljavõte Õhtulehe veebist.

Evelyn Sepal on tuline õigus: poliitikas on olulisem jutt, mitte reaalsed teod. Just nimelt seepärast on Eestis eestlaste rahvaarv kukkunud 900 tuhande peale ehk 1890. aasta tasemele, ajas 127 aastat tagasi.

Eesti poliitikud on rahva peal pannud toime suurema genotsiidi kui Stalin ja vene võim kokku. Ja kogu selle taustal on käinud jutt, et kõik on kõige paremas korras ja aina paremaks läheb. Inimestele valetatakse otse näkku ja silm ka ei pilgu.

Tegelikult on asi täiesti pekkis, sest midagi pole tehtud, ainult ilusaid sõnu on veeretatud valimistest valimistesse.

Nüüd öeldakse: aga miks ise midagi välja ei paku.

Aga palun: lapsetoetus kohe 1000 euro peale kuus. Ja sõiduauto maks on aastas võrdne auto turuhinnaga, ehk uue auto maks kuskil 1000-1500 eurot kuus, kasutatud autol 50-500 eurot kuus. Ostad 100 000 eurose auto ja maksad 8000 eurot maksu kuus. Transiidi pealt veoautodele samuti maks: 1000 eurot Eestist läbi sõitmise eest. Sadamas ja piiril on tõkkepuu ees, kust enne läbi ei saa, kui maksad. Suured veokid rullivad miljonite kaupa Eestist üle, lõhuvad ja ummistavad teid, aga mitte essugi ei maksa. Ja eestlased, kel pole lastele süüa osta, plekkigu need teed kinni. Samas igal pool mujal Euroopas autojuhid maksavad nii et silm sikkus.

Eestis on ligi 200 000 last ja 500 000 sõiduautot. Eestit läbib ühes kuus ligi 100 000 transiitveokit.

Kas on vastuväiteid, palun?!

30 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Vait, virisev väärakas!

Inno ütles ...

Paistab, et juba mõjub!

Anonüümne ütles ...

Kellele? Mina ei ole poliitik. Aga Tähismaade katkematu ving ja irin viskab igal normaalsel inimesel üle. Ma ei kujutanu ausalt ettegi, et üldse füüsiliselt on võimalik nii palju viriseda!

Anonüümne ütles ...

See on juba midagi! Kui saaks ka valida julgeid otsustajaid, kel orjageen ei domineeri. Keskerakonnas neid näha pole.

Ühe jalaga KEst väljas a.

Maret ütles ...

Lolliks olete läinud või?Kuu "palk" 700 euri ja automaks(kõige odavam škoda) 500 euri?Mida te küll sööte, et nii "targad" olete? Ilma autota aga ei pääse ei tööle ega poodi. -vahemaad 6-7 km.

margus kiis ütles ...

Panna teie automaks peale, siis minimaalselt 50% peredest ei saa enam endale autot lubada.

Anonüümne ütles ...

Eesti poliitikas on kõige olulisem omavahel kiskuda ja seda on kõik need 25 aastat ka suure mõnuga tehtud, sest Eesti poliitika on lihtsalt eestlaste endi nägu.
Huvitav, kas nad suudaksid muutuda?

Anonüümne ütles ...

Igat arvu, mis lõppeb 0 või 5-ga tuleb mitu korda kontrollida. Turumajanduses pole see hoopiski võimalik.
Aga - taastage nõuka aegne infra ja bussi ning rongiliiklus, siis saab võibolla autost loobuda.

Anonüümne ütles ...

Pilt on mõeldus sinisilmsetele, uskuge ikka mida vana poliitrott räägib. Automaks teeb teid ainult vaesemaks millegi eest on vaja ju suur rautee ehitus kinnimaksta.

ann ütles ...

Kujutan ette, et maal hajaasustuses elavad pered "rõõmustaksid" selle automaksu peale väga.

Aga noh, hobusele sadulat selga panna ja rakendada ma oskan, algtasemel ratsutada samuti. Abiks ikka. Väga romantiline oleks. Võiks vastava taristu (lasipuud, postijaamad) ka taastada.

Anonüümne ütles ...

Ja sellist juttu räägib härra tulevane Võru linnapea!!! Kas sa ikka tead, kui palju Võru elanikke käib tööl väljaspool Võrut? Nad jäävad ju kõik töötuks, kui neilt võetakse võimalus autot omada, sest nende netopalk oleks samas suurusjärgus kui automaks. Peale selle, vaata Võru linna piirist ikka mõni kilomeeter kaugemale ka. Need inimesed, kes elavad hajali Võrumaa kuplite vahel, vajavad hädasti nelikvedu, et talvel ja kevadel kodutalust kas või ainult lähimasse asulasse jõuda. Ilmselt olete teie Irjaga Võrumaa ilu nautinud ainult kaunil suveajal mööda asfalti siueldes ega aimagi, millistel kruusateedel metsade ja põldude vahel võrukad igapäevaselt liikuma peavad. Hajaasustuses on korralik auto ellujäämisküsimus.

Inno ütles ...

Kohe näha, et pole Võru inimene. Kui oleksite Võru inimene, siis teaksite, et Võru autopargi keskmine turuhind jääb 300-400 euro piirimaile. Ja pole siin mingeid nelikveolisi, need on rohkem linnainimeste poosetamise vahendid- peenise pikendused. Võru inimesi ei tapa, kui peavad paarkümmend eurot kuus automaksu maksma. Samas tuleb paari lapse pealt igas kuus 2000 eurot, millega saab juba midagi ette võtta. Nelja lapsega pere saab juba 4000 eurot. Ainult nii saab Eesti maad ja eesti rahvast uueks luua. Auto- ja muud peded tuleb maksma panna, et nad saaks anda oma panuse ühiskonna taastootmisse. Ainus, mis ühiskonda edasi viib on lapsed, mitte autod või pedereerimine. Vabandust, kui see kedagi solvab, aga nii see on.

Anonüümne ütles ...

Olen Võrumaa inimene, minu talu asub 30 km Võrust. Minu 9 aastat vana maasturi turuhind on hetkel ca 5000 eurot.

Inno ütles ...

Kui on kallim auto, saab seda mitme peale kasutada, siis pole asi üldse hull. Enamus autosid nagunii seisab suurema osa ajast kasutuseta. See ei peaks nii olema. Automaks aitab parandada autode kasutust. Niisama seisvad autod leiavad uue omaniku. Õhk ja keskkond saavad puhtamaks.

Ann ütles ...

Olen Lõuna-Eestis ja alles vahetasin oma pereauto maasturi vastu. Kui automaks panna ja lapsetoetust tõsta, siis meie peres lähebki see lasteraha autole. Uuesti väikest autot ostma ei hakkaks, meie kliimas maal elades pole tavalise autoga suht tihti midagi teha.
Kellegagi autot jagama ka ei hakkaks. Mul niigi omasõite nii palju. Ühegi naabriga vist ei klapiks ka sõiduajad. Ja jagamine võrduks ühistransport.
Hobust osta ka nagu ei taha, suur loom ja sööb palju. Talvel tuisuga kehva sellisega lapsi sõidutada.

Anonüümne ütles ...

Kuidas see ühiskasutus välja võiks näha, kui hajakülas, kus talusüdamete vahe on ca 2 km praegusel aastaajal väga porist ja roopas teed, töötavad ühe pere täiskasvanud üks Antslas, teine Võrus, teise pere omad Tsoorus ja Valgas ning kolmanda peremees osutab teenust üle kogu Võrumaa? Elu on keeruline ja kergem oleks linna kolida (või hoopis Soome, nagu paljud teevad), aga just tänu sellele, et on neid, kes maale jäävad, püsib ääremaal elu. Sinu erakordne automaks hävitaks ääremaa.

Inno ütles ...

Ääremaa sureb praegu välja ka ilma automaksuta. Nagu kirjeldustest välja tuleb, siis kasutatakse autot maal ettevõtluseks. Selleks võib soetada vajadusel kaubiku või väikeveoki, mis on maksuvaba. Maapiirkonnas, kus ühistransport pea olematu, võib kaaluda ka erandeid, näiteks maapiirkonna autona, milleks võiks eraldi korra välja töötada. Et on üks kindel auto, mida saavad soodsalt omale soetada maal nö pärapõrgus elavad pered. See oleks siis ühistranspordi lahendus nende jaoks.

Anonüümne ütles ...

See teki enda peale kiskumine jätaks paljud nii tekist kui voodist ja võibolla ka katusealusest ilma, mõtleks ikka ka veidike, pole see eesti mingi unelmate luxemburg, kus kõik rikkad koos. pigem vastupidi, enamus virelevad.

Ann ütles ...

Automaks oleks ääremaale väga suure kahju tekitaja. Maal on auto eluks hädavajalik. Maal on põllumehed, jahimehed, metsamehed.

Inno ütles ...

Veel üks asi. Maal tuleb teed korda teha. Kruusateed katta asfaldiga. Et poleks vaja mingeid kalleid džiipe osta, vaid saaks tavalise autoga asjad aetud. Eesti meenutab praegu Venemaad, kus teede jaoks raha pole ja inimesed peavad kulutama meeletult raha autode peale, et läbi mülgaste sõita.

Inno ütles ...

Ann, põllu-, metsa- ja jahimehed sõidavad tööautodega, mitte kallite lukslimusiinidega. Tööautodel pole mingit maksu. Lisaks tuleb teed nii korda teha, et saaks iga auto või jalgrattaga sõita. Eesti on nii väike, et on häbiasi, et teed on korrast ära.

Inno ütles ...

Lisaks tuleb tihendada busside graafikut, võtta kasutusele väiksemad bussid, et inimesed ei peaks tööle või kooli autoga sõitma. Tööle ja kooli sõit võiks olla maapiirkonnas bussiga tasuta - see säästaks kõigi aega ja raha ning oleks keskkonnasõbralik.

Anonüümne ütles ...

Inno peaministriks! Universumi valitsejaks! Inno valimisloosungit pole vaja välja mõelda, see on juba olemas: Tähismaad teavad lahendusi!

Anonüümne ütles ...

Mis kaubikud ja kallurid? Maal elavad kooliõpetajad, arstid, veterinaarid etc etc. Peale selle, tööautoga erasõitude tegemine tähendab erisoodustustasu maksmist. Aga eks sa tead seda kõike ise ka, tahad lihtsalt epateerida.

Ann ütles ...

Olen ennegi kirjutanud, et tegeleme põllumajandusega ja seal on ettevõtte raha ka peremehe raha. Mitte küll otseset, aga iga ettevõtte kulu on nagu oma kulu. Nii ei oma kõik põllumehed firma autosid. Mugavam on eraisikuna osta. Vähem jama ja sõida erasõite palju tahad.
Põllule seiret tegema minnes viid lapse lasteaeda ja kohe on erasõit.
Aga ega sa tegelt ei tea maaelust suurt midagi, nagu ka need suured isad seal mäeotsas. Aga nu sa ise ei saa aru, et sa aru ei saa.

Anonüümne ütles ...

Hallooo, kuppel kumiseb ja katus sõidab täiega...:(

MIS majadnusaajakirjanik Sa, Inno, oled? Anna Sulle ja Irjale 2000 eurot ja kumb teist siis nagu tööle tõõtaks? Anna 2000 eurot ükskõik millisele kahelapsele perele ja ütle, mis häda ajaks sealt perest kedagi kusagile tööle? Aga kui lapsi on 5 nagu pagulastel?

Sa oled praegu kusagil 45-aastane või sinna kanti, su esimesed lapsed hakkavad suureks saama. Minu lapsed on suured ja ma olen 50. Ja et mina, kes ma ka Võrumaal toimetan, peaksin oma 4000-eurose autoga hakkama Sind ja Sinu peret üleval pidama? No siis on mul kaks võimalust, surra nälga või kolida Soome. Aga kui suur hulk minutaolisi minema kolib, kes siis Sind siin üleval hakkab pidama?

Mis bussid, mis asfaltteed? Mine libedaga Plaksi mäe alla ja vaata, kas asfalt aitab Sind. Või mine sinna Urvaste orgu, vaata, mis Sind aitab. Kas nelikvedu ja naelad või asfalt.

Ja kuidas sa kujutad ette auto kasutamist mitme pere peale? Et minu auto ja Sina maksad lisaks bensiinile ja rehvidele 200 eur kuus, et saad minu autoga kolm korda nädalas linna?

Inno ütles ...

Praegu lähevad samuti inimesed massiliselt Soome, noored on kõik ära läinud ja lapsi ei sünni. Kui nii jätkub nagu seni, siis oled varsti seal Plaksi mäel all üksi oma 4000-eurose autoga ja ümberringi pole mitte midagi. Kõik on tühi. Kas see on Sinu ideaal? Kas oled siis õnnelik?

Eestis peab hakkama oluliselt rohkem lapsi sündima ning perede olukord peab paranema. Laste kasvatamine ongi raske töö ja selle eest peab olema väärt tasu. Muidu tänapäeval ei sünni ühtegi last. Nii on. Eesti jääb tühjaks kui midagi ei muutu. Ning varsti hakatakse immigrante sisse vedama, see on ainult aja küsimus. Kõige lihtsam on maksustada sõiduautosid, sest nad saastavad keskkonda, Eestis neid ei toodeta ja tegelikult pole neid ka vaja kui ühistransport on korralik. Kes tahab aga luksust nautida, see maksab. Ja see raha läheb lastele. Lihtne.

Anonüümne ütles ...

Paistab, et Inno viimanegi autoronts - see, mille pool aastat Viru parklas hoidmise eest Savisaare korraldusel maksma ei pidanud ja mille eest teda siis Portugalist naastes Hundisilmale tänama tõtati - on lõplikult saba andnud ja nüüd ei jää muud üle kui ühistranspordi peale loota. No ja märgades unenägudes on Inno muidugi juba linnapea, kel ametiauto ja juht...

Anonüümne ütles ...

Lisaks veel midagi sama tobedat kui Inno poolt senini välja pakutu:
1. Kõrget lastetoetust saavad vaid need lapsed, kellest tulevikus rahvastiku taastoomisel ja ühiskonna arengusse panustamisel kasu võiks olla. Haiged, homod jne ei saa.
2. Kui laps ei kujune ühiskonna arengusse ja taastootmisesse panustavaks indiviidiks näiteks 30.elusaastaks, on vanem tema kasvatamises läbi kukkunud ning kohustatud toetuse tagastama. Vanema surma korral tagastavad pärijad.
3.Teadlikult haige lapse sünnitanud/elustamist nõudnud vanem (rasedusaegsete uuringute mitte arvestamise või keeldumise korral, kodussünnitus, vaktsineerimata jätmine) ei saa toetust ning toetab tervet last.
4. Vanemalt, kes lastetoetust taotleb ehk siis tunnistab, et ei saa ilma toetuseta lapse kasvatamise raske tööga hakkama, võib lapsed koondada asutusse või inimestele, kes selle raske tööga odavamalt hakkama saavad.

Muuseas, Inno, kui laste kasvatamine on nii suurt toetust nõudev raske töö, siis miks ei ole sina oma vanemate laste emale seda toetust maksnud?

Inno ütles ...

Irvitage-irvitage. Tulevikus saate omale immigrantidest naabrid, keda peate hakkama ülal pidama, siis vaatame, kes viimasena naerab! Nii juhtub, ma olen selles 100% kindel!