Paar päeva tagasi tuli uudis Tallinki omanikuvahetuse kohta. Ehk siis Tallink müüakse maha. Väidetavalt hiinlastele - seda need hiinlased siin käisid luuramas, eksole!
Aga mis siis sai Tallinkile saatuslikuks? Vaevalt et Tallinn-Helsingi tunnel, sest sinnani on veel aega ja pole teada, kas seda tunnelit üldse niipea tuleb.
Mis siis on põhjus? Tõenäoline põhjus on seesama asi, mis praegu Eesti riigieelarvet laastab, nii et laastud lendavad: otsus alkoholiaktsiisi tõsta. See tõi kaasa suuremad muutused, võiks isegi öelda, et maavärina. Kogu Eesti senine majandusmudel, mis oli rajatud soomlastele odava alkoholi müügile lendas uppi. See oleks juhtunud muidugi varem või hiljem, aga nüüd see siis juhtus. Raha voolab Lätti ja neile eestlastele, kel oli nutti Eesti-Läti piirile suured alkokaubamajad ehitada.
Kui varem seilasid suured alkoholipoed - Tallinki laevad Eesti ja Soome vahet, siis nüüd on laevad kuival, seal sõidavad ainult inimesed ja ostud toimuvad mitusada kilomeetrit eemal Lätis. Sealt tullakse oma laadungiga tagasi ja laevalt ei osteta enam midagi. Üle poole Tallinki käibest moodustas varem alkoholi müük - võib arvata, mida tähendab Tallinki jaoks, kui laevalt enam midagi ei osteta. Et ots-otsaga kokku tulla, tuleks tõsta pileti hinda, aga siis kaovad reisijad ära. Nokk kinni, saba lahti olukord.
Kui mina oleks Tallinki omanik, müüksin ma firma samuti kiiresti maha. Kuni selle eest veel mingit hinda saab. Raha sulab ja seda mitte ainult Eesti riigieelarves.
P.S. Nüüd tuleb kerstikaljulaididel ja teistel poliit- ning majandusjumbudel vaadata peeglisse ja mõelda, mis on või saab Eestist pärast Soome alkoralli lõppemist. Ma kujutan ette, et see saab üks paras pohmell olema. Samale perioodile langeb ühtlasi ka eurotoetuste ärakukkumine, seetõttu tulebki aktsiise tõsta ja sandid tööle vormistada, sest muidu ei jõuta pankrotistuvat pensionikassat ülal pidada. Seni oli väga hea tegeleda kõikvõimalike põnevate asjadega, kuni raha voolas lihtsalt sisse, aga kui seda peab millegagi teenima hakkama ja selleks vaeva nägema, siis on hoopis teine asi. See on hoopis teine tera. Nagu näitab Tallinki saatus.
P.P.S. Eesti majanduse olukorda ja taset näitab muidugi ka see, et Tallink, viie laevakese omanik on Eesti suurim ettevõte. Ja see kõige suurem ettevõte oli seni sisuliselt üks suur alkoholipood (!!!). Suur osa Eestist elatus aastakümneid Soome rahvuslikust tragöödiast - alkoholismist. See epohh on lõppenud ja võibolla on see isegi hea.
4 kommentaari:
Viimane lõik toetab poliitikute ametlikku seisukohta, mille alusel oli käraka-aktsiisi tõstmise eesmärk vaid alkolembeste ületarbimise ohjeldamine? See on näide, kuidas riik oma kodanike eest hoolib!
Ja kust pärinevad härra "ajakirjaniku" argumendid??? Tallinki laevad on jätkuvalt purjutavaid põtru puupüsti täis. Lisaks eestlastest kalevipoegadele on veel lisandunud nende kolleegid lätist-leedust, harvemini ukrainast ja valgevenest. Ühesõnaga- inimesed, kes teevad tööd, sõidavad ka laevaga. Kellele aga tööd ei jätku, see kirjutab mingit jama kokku.
see epohh on lõppenud ja suures plaanis on see eestile kindlasti hea. ainult et paljude "väikeste inimeste" jaoks, just selliste jaoks, kellel on kohanemisvõimetuse probleem, on see mõnda aega siiski tragöödia.
Oss paneb ka merevee aktsiisi alla !
Postita kommentaar