pühapäev, 30. detsember 2018

Juulikese aasta kokkuvõte



Meie väikesele armsale Juulile on see aasta olnud uute oskuste õppimise aasta. Edusammud tulevad aeglaselt, aga kindlalt :)

Näiteks õppis ta sel aastal ära end unes ühelt küljelt teisele keerama ning sel ajal mitte üles ärkama. Varem oli sedasi, et kui Juulil ühes asendis ebamugav hakkas, siis hakkas ta kisama, sest ei osanud end ise pöörata. Nüüd läheb pööramine aga nagu niuhti ja Juuli ei ärka enam sellepärast üles. Vaid magab norinal edasi, mis tähendab seda, et ka mina, kes ma teda varem öösiti pöörata aitasin, saan nüüd palju paremini magada. Vanast harjumusest muidugi ärkan veel öösel mitu korda üles ja käin teda vaatamas - ilmselt läheb veel nati aega, enne kui selleks enam sisemist sundust pole.

Ja siis õppis meie väike armas Juulike veel ära väikese palliga mängimise. Kõigepealt õppis ta ära hiilglasuure trennipalliga mängima, siis natuke väiksema, aga ikka suure palliga, ja nüüd veeretab Juulike juba väikestki pallikest oma käte vahel nagu proff. Ja see on tema arvates väga lõbus.

Roosile pakub aga suurt lõbu meile „tõlkida”, mida Juulike ütleb või tahab. „Emme, Juuli ütles, et ta tahab kalli,” vahendab Roosi mulle eile Juulikese sõnu. Või: „Emme, Juuli tahab jäätist.” Ja kui ma siis Juulile kalli teen või jäätist annan, ütleb Roosi mulle, mida Juuli vastas :) See on hästi armas.

Täna hommikul ärkas Juulike kella kaheksa ajal üles ja vaatas mulle naeratades otsa. Ma sain aru, et ta tahab oma hommikust moonisaia. Juuli sööb igal hommikul esimese asjana ära ühe Katariina kohviku moonisaia. Ulatasin selle talle tema voodisse. Juulike sõi selle ära, jõi oma pudelist natuke vett peale (pudelist joomises on ta samuti juba täielik proff) ja jäi uuesti magama.

Mul on nii hea meel, et ta nii hästi magama on hakanud. Angelmanide kõige suuremaks mureks on unehäired, mida leevendatakse unerohtudega. Juulike on aga lõpuks ometi täiesti loomulikult magama hakanud. Ja end unes pöörama õppinud, see on hästi tähtis, sest mõelge ise, kui te end ebamugavaks muutunud asendist teise pöörata ei oskaks. Igaüks ärkaks selle peale üles.

Aga jah, ma olen nii õnnelik.