pühapäev, 24. veebruar 2019

Pilte vanast heast Eesti ajast

Tuuslasin jälle oma vanaema piltides ja leidsin sealt palju huvitavaid ülesvõtteid esimese Eesti Vabariigi aegsest ajast. Ehk on teilgi huvitav vaadata :)



Tartu naisüliõpilaste 1. õhukaitse ja esmaabi kursus 31. mail 1939. aastal. Eesti okupeerimiseni on jäänud vaid aasta. Huvitav on vaadata nende noorte naiste nägusid. Millest nad mõtlevad?



XI Üldlaulupidu 23.-25. juunil, 1938. aastal Tallinnas.



Osula kooli õpilased koos oma õpetajatega. Keskel minu vanaema Julie Eveline Vaher, tagumises reas vasakult kuues tema poeg, minu isa Georg Vaher.



Eestiaegsed mehed puutöödel.



Eestiaegsed naised ja mehed kraavipervel toimetamas.



Eestiaegne teatritrupp, tagumises reas vasakul minu vanaisa Gustav Eduard Vaher.



Eestiaegne haigla, väike tüdruk keskel minu isa õde Endla Vaher (hilisem Susi).



Eesti Vabariigi 7. aastapäev 1925. aastal.



Naiskodukaitse annab au. Kusagil on ka minu vanaema, kes oli Osula kodutütarde juht.



Muretud eesti noored, teises reas paremalt teine minu isa pruut Lonni Nurmoja.



Imeilusa Osula koolimaja peegeldus Võhandu jõe vees.



Suvine idüll. Poiss valge hobuse seljas on minu isa Georg, paarike paremal mu isa vanem õde Endla koos oma peigmehe Rudolf Susiga. Rudolf töötas Tartu poliitilises politseis ja 1944. aastal põgenesid nad koos oma väikese tütre Enega üle mere Saksamaale, pääsedes napilt põhja läinud Moero pealt.



Tüdrukud Tartu Õpetajate Seminarist. Vasakult viies on mu isa õde Endla.



Üliõpilased pidu pidamas. Vasakult kolmas minu isa vanem õde Aino Vaher, noormees tekliga tema kõrval on ta kavaler ning hilisem abikaasa Huko Kallastu.



Lõbusad noored punaste poolt õhku lastud Vabadussõja mälestussamba jalamil, mu isa koos oma sõbrannade Anna Saaroni (vasakul) ja Lonni Nurmojaga (paremal).

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Eestiaegsed mehe ja naised (ühel fotol) vististi ei toimeta kraavipervel vaid puhastavad aiatiiki, miks nii palju noori naisi ja vähe noori mehi-- nähtavasti mingi kooli- või ülikooli rahvas?

Anonüümne ütles ...

Mis ta nii hea ikka oli. Pursuid rõhusid töörahvast ja egas ilma asjata nõukogude võimu peale üle minek nii ladusalt ei kulgenud. Rahvas sai natuke hinge tõmmata.