pühapäev, 14. aprill 2019

Imerohi caldo verde



Inno on mulle siin nüüd juba mitu päeva portugali traditsioonilist suppi caldo verdet teinud ja see on mu enesetundele väga hästi mõjunud. Võiks lausa öelda, et superhästi :D Kusjuures ma mäletan, et kui siin 2015-2016 elasime, siis sõin samuti pea iga päev caldo verdet ja ka siis oli see supp mu lemmik. Eestisse tagasi tulles ma seda aga enam ei söönud ja enesetunne läks kogu aeg kehvemaks. Nii et hakka või uskuma, et mu enesetunde kehvenemine Eestis on otseses seoses caldo verde supi söömise või mittesöömisega :D

Asi selles, et caldo verdet ehk inglise keeles kalet ehk eesti keeles lehtkapsast ei ole vähemasti Võrus kusagil saada. Vähemasti mina ei ole näinud. Olen seda igalt poolt otsinud, aga pole leidnud. Samas on see üks tervislikumaid toite üldse, Healthline kirjutab tema kohta nii:

Of all the super healthy greens, kale is king. It is definitely one of the healthiest and most nutritious plant foods in existence. Kale is loaded with all sorts of beneficial compounds, some of which have powerful medicinal properties.

Aga Eestis seda miskipärast ei müüda. Võib-olla Tallinnas müüakse, aga Lõuna-Eesti poodides  küll mitte. Ilmselt seepärast, et inimesed ei osta. Kui olen poes inimeste ostukorvidesse kiiganud, siis salatit pole ma seal kunagi näinud - põhiline, mida ostetakse, on saia- ja piimatooted, sekka mõned vorstid-viinerid. Alkohol. Salatipakid seisavad kurvalt riiulitel ja närtsivad enne ära, kui mõni huviline nad korvi pista jõuab. Mina olen sageli just seepärast ostmata jätnud, et ei taha närtsinud salatit näsida. 

Siin on aga riiulid salativaliku all lookas ja ma pole veel näinud närtsinud salatit. Kõik on värske. Paar päeva tagasi ostsimegi Pingo Doce'ist erinevaid juurviljasuppe ja mitu pakki caldo verdet ning Inno on mulle nendest nüüd mitu päeva järjest suppi teinud. Ja see maitseb suurepärane :D

Ühesõnaga - kui seda kuskilt leiate, siis tehke ka, soojalt soovitan :) Caldo verde mõjub ka põletikku alandavalt ning minul ongi ta tublisti kõrvavilinat vähendanud. Mul on nimelt veel kõrvas väike põletik, mis tekkis tegelikult juba aasta tagasi, aga läks eriti hulluks pärast seda, kui novembris ägedat bronhiiti põdesin. Ikka nii ägedat, et köhisin päevad ja ööd ning praktiliselt endal kopsud välja :D Astmahaigete bronhiidid on aga jubedad, sest lisandub ka õudne vilin ninas :D Detsembris hakkas kõrv huugama, seejärel tekkisid erinevad liigese- ja lihasevalud, surinad üle keha ja nii ta läks :D Nüüd siis vaikselt taastun sellest ja kõik muu peale tasase sahina kõrvas on kadunud. Ja nüüd hakkab seegi tänu caldo verdele kaduma :) 

Ülal pildike minu tänasest hommikusöögist: pakk caldo verdet, juurviljasupp ohtra caldo verde'ga, oliivid, kikerherned, kohalikust poest ostetud ülihea kitsejuust :) Ma olen paradiisis :D Hommikul serveeris Inno mulle bacalhao'd ka :D

P.S. Imede ime, aga caldo verde supp maitseb ka Juulikesele, rõõmsalt teeb suu lahti, kui talle seda lusikaga pakun :) 

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Eestis kasvatab lehtkapsast Grüne Fee.
http://grynefee.ee/tooted/