laupäev, 16. mai 2020

JUBEDA RASEDUSSÜGELUSE PÕHJUS SELGUS



Mnjah. Inimese mälu on ikka lühike. Kuigi ma olin omast arust toitumise alal juba korüfee, siis selgub, et päriselt ikka veel pole. Nimelt olin ma täielikult ära unustanud selle, et gluteen põhjustab mulle tõsiseid vaevusi. Wait, mitte lihtsalt tõsiseid, vaid ikka väga tõsiseid - alustades seedimise seiskumise ning lõpetades tervet keha haarava piinava sügelusega.

Enda õigustuseks võin öelda seda, et raseduse esimesel trimestril võisin ma kõike süüa ning mitte mingisuguseid vaevusi mul polnud. Liha, kala, piima, saia - you name it! Kõike! Teisel trimestril ka enam-vähem kõike, aga nii kui seitsmes kuu ette lõi, tekkis mul korraga metsik sügelus ning kõht läks kinni ja paisus nii suureks nagu Juuli treeningpall. Inno ütles, et meenutasin vahepeal emalaeva ning ta kartis, et läheb juba sünnituseks.

Täna tuleb tõdeda, et ega siin mingit kõrgemat matemaatikat pole. Ma ikkagi ei talu üldse gluteeni. No ok, raseduse alguses millegipärast talun, aga pärast seda läheb asi iga ampsuga ainult hullemaks. Kuni on päris põrgu lahti. Nüüd ma pole nädal aega mitte ainsatki suutäit saia ega leiba (ega ka midagi muud gluteeni sisaldavat) söönud ja huuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhh. Kõht on jälle korras ning naha sügelemine hakkab ka järgi andma. Täna on esimene päev, kus ma ei pea end juukseharjaga kraapima :D

Nii et kui teil on juhtumisi sama probleem - arusaamatu kõhukinnisus ning metsik sügelus - , siis kahtlustage gluteeni. Mina igatahes ei vaata enam gluteeni poolegi. Vähemasti mitte enne neljandat rasedust :D :D :D

Pildil minu lemmik gluteenivaba sai - Schari mitmeviljasai hirsi- ning kinoajahuga.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Sooviks ise ka osta seda gluteenivaba toodet. Andke teada kus poes seda mitmeviljasaia müüakse.

Irja ütles ...

Näiteks Timmi poes Võrus. Ja Maksimarketis ning Rimis peaks ka olema.

Anonüümne ütles ...

Sügelus võib olla ka preeklampsia ehk rasedustoksikoosüks tunnus, igaks juhuks peab kontrollima.

Anonüümne ütles ...

Sügelus on tõesti raseduse ajal ohtlik sümptom, mis võib viidata probleemile maksa funktsioonid ja võib viia preeklpsiani. Mainige kindlasti sügelust rasedust jälgivale arstile.

Irja ütles ...

Jah, aitäh, ma käisingi eile ämmaemanda juures :) Tehti proovid. Õnneks sügelus on kõvasti järele andnud, aga käisin siiski igaks juhuks kontrollis ära.