pühapäev, 11. mai 2008

Ostsin iPhone'i ja olen rahul


iPhone.

Ostsin üleeile Dallasest Apple'i poest omale iPhone'i (Oleme praegu Jacksonis, Mississippi osariigi pealinnas, ühes imearmsas hotellis Fairview Inn, mille leidsime Conde Nast Johansensi kataloogist. Irja tudub armsalt, ma ei hakka teda üles ajama, tal on täna sünnipäev!)

Olin seda ostu pikka aega seedinud, sest ma polnud päris kindel, et see ka töötab. Ja võibolla sellest uudishimust sai see ost lõpuks tehtud. Riski peale välja minnes. Ja ma pean ütlema, et risk õigustas end. Ja ma ei kahetse. Tegemist on väga hea riistaga.

Vestlesin eelnevalt, mõned nädalad tagasi ka Apple'i poe töötajaga, New Yorgis, kes ei öelnud ei ega jaa selle peale, kui ütlesin, et tahaks osta iPhone'i, aga selle kohe nö lahti murda ja kasutada Eestis. Ta ütles, et Apple teenib suure osa rahast ka selle eest, et annab teatud firmadele eksklusiivsed õigused ja lahtimuukimise korral jääb Apple sellest rahast ilma. Nii et pole päris eetiline lugu. Samas sai ta aru sellest, et kui Eestis muud moodi tõesti kasutada ei saa, siis pole midagi teha. Ametlikult Apple sellist tegevust ei soosi. Aga mitteametlikult küll, sest miks muidu on iPhone'id USAs Apple'i esindustes müügil, kui neid saab kasutada vaid AT&T võrgus.

Ja nii ma siis vahepeal seedisin seda teemat. Et kas on vargus või ei, selle iPhone'i kasutamine, lahtimuugituna. Samas pakub sellist teenust ka AT&T, kui osta selle firma esindusest telefon, ja maksta 200 dollarit "valuraha" lepingu ennetähtaegse lõpetamise eest. Samas saab asja Apple'i poest kätte ilma mingi valuraha ega lepinguta. Ja miks maksta telekomifirmale teenuse eest, mida ma ei kavatsegi tarbida?! See ei oleks millegagi põhjendatud.

Poes polnud saada 8GB mudelit, seega tuli võtta 16 GB mudel, veidi enam kui 500 dollari eest (499 pluss maksud). See on ligi 100 dollarit kallmi kui 8GB mudel, aga loodetavasti läheb seda lisamälu vaja.

Siis silitasin seda riista peos ja hakkasin uurima, kuidas saaks seda lahti muukida. YouTube'i üles pandud juhised ja tarkvara (tasuta) ei tundunud eriti usaldusväärne. Küll aga sain teada, et asi käib suht kähku. Siis surfasin veidi veebis ja leidsin ühe brittide saidi, sellise külje:

mis tundus küllalt usaldusväärne, nad reklaamivad, et nende tarkvara kasutavad ka Apple'i enda töötajad. Usaldusväärsust tõstis see, et nad küsivad teenuse eest raha, 35 naela koos maksudega ehk miski 700 krooni. Mul on varem olnud negatiivseid kogemusi tasuta tarkvaraga, kuna kipub olema nii, et kui ei küsita raha, siis ka ei vastutata, et asi töötab. Ja nagu selgus, ongi väärt tarkvara, mis võimaldab kasutada kõiki iPhone funktsioone ka muudes võrkudes, seejuures töötab kõige uuema iTunesi versiooniga. Mis on väga hea. Laadisin tarkvarajupi alla, siis laadisin telefoni uusima iTunesi versiooni (iPhone kasutab toimimiseks Apple'i populaarset iTunesi tarkvara, lisaks muule saab selega veebist muusikat alla tirida), panin selle tarkvarajupi käima, vahetasin telefoni sees olnud AT&T sim-kaardi koduse EMTi oma vastu (tõsi, mul polnud kirjaklambrit käepärast ja veidi raske oli sim kaardi pesa kätte saada, lõpuks see siiski õnnestus haaknõelaga) ja, bingo!, kõik toimis! Olin isegi üllatunud.

Ja nüüd olen iga päevaga üha rohkem üllatnud kui hea riist on iPhone. Ta erineb teistest nn nutitelefonidest, esiteks kasutusmugavuse poolest, kuna tal on suur puutetundlik ekraan. Lausa lust kasutada. Pole vaja mingite klappide või asjadega jännata. Siis muidugi teeb rõõmu, kui hästi ta ühildub Mac arvutiga. Õigupoolest ongi iPhone'i puhul tegemist arvutiga, pisi-Maciga, millega saab edukalt surfata veebis üle Wi-fi võrgu, lugeda ja kirjutada meile, vaadata YouTube'ist videosid, kuulata muusikat. Ühildub, vähemalt Maciga, seamlessly, nagu Apple'i toodete puhul tavaks. Ma viskasin oma senise Nokia e60 kohe nurka, sest see on ikkagi telefon, Nokia on telefonide tootja, ja peaks oma liistude juurde jääma. Pole vaja toppida nina arvutiasjandusse, kui ei oska. Sest, vähemalt selle Nokia e60 kasutamine oli tõeline pain in the ass. Kõik on nii paganama keeruliseks aetud. Kes on Nokiat kasutanud, need teavad, kui kuradima vaevaliselt ta ühildub PCga ja tal pole tarkvara Maci jaoks ollagi! Ja muidugi imepisike ekraan, millega arvuti-asju ajada on tõeline peavalu. Ma ei hakanud üldse proovimagi, ei kasutanud selle e60 puhul eriti mingeid muid funktsioone peale helistamise. Ja mul on tegelt Nokiast kahju, sest peale iPhone väljatulekut, tundub, on selle firma jaoks rong läinud. Sest tehnika areneb ja hea tootega peab kaasas käima hea tarkvara, mida Nokial pole. Ja ainus viga, mis Apple tegi, oli enda sidumine mingite teatud telekomifirmadega. Mis tuli ilmselt kartusest, et äkki inimesed muidu ei osta, turg ei võta vastu. Aga ostavad, ja kuidas veel! Kui on hea toode, ei tohi karta seda müüa! iPhone vallutaks kogu maailma mõne hetkega, kui neid telefone saaks igas võrgus kasutada. Umbes nii nagu on teinud seda Apple'i populaarne toode iPod. iPhone, muide, töötab lisaks muule ka iPodina.

Nüüd vaatan, kas saan kuskilt osta veel lisaks autolaadija, seda komplektis kaasas polnud. Ja bluetooth juhtmevaba kõrvaklapp, vaatasin, on ka väga äge müügis. Komplektis olid kaasas väiksed kõrvaklapid, kus juhtme sisse on peidetud ka väike telefon.

Ja mis mulle veel Apple'i puhul meeldib. Ta on stiilne! Praegu on iPhone'id vaid musta värvi, aga ma loodan, et peagi tulevad müügile valged, ja punased, või roosad, mis peaks kindlasti naistele meeldima. Siis saan sellise ka Irjale osta.

Siin veel mõned pildid iPhone'ist:



Tagumine külg.


Kõrvuti iPhone ja Nokia e60.


Ja teistpidi.


Meie kodukas iPhone ekraanil.

9 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Tule eile meile! Iphoned on eestis ju päris levinud juba, ja neid tehakse siin lahti ka!

Minu tutvusringkonnast on ikka päriski paljud selle endale soetanud, ja minumeelest on eestis neid juba päris palju liikvel. kohalik kommuungi asutatud:

http://iphone.spot.ee/index.iphone

Niiet welcome to the club!

Anonüümne ütles ...

Said nüüd uue mänguasja näppimiseks? Ma tean seda mõnusat tunnet... :))

Nokia E (äriklass) ja N (multimeedia) seerias olev Symbiani operatsioonisüsteem on pigem selle tugevuseks. Symbiani on kasutusele võtnud äriklassi telefonide hulgas veel Sony-Ericsson ja Samsung. Arendus toimub ning tarkvara leidub sitta-kanti. Symbian pole Nokia oma, vaid KA Nokia kasutab seda tarkvara. Tõsi, pole just kõige lihtsamini kasutatav operatsioonisüsteem.

E60 pole enam eriti uus asi ning see peaks kannatama vist tavalise vanade Symbian-telefonide häda käes - aeglus. Vanadel Symbianitel oli liiga nõrk protsessor ning see tegi asja kasutamise uimaseks.

iPhone plussiks on see, et tõesti on stiilne. Esteetiliselt ilus vaadata kohe. Suur ekraan on võrratu netis passimiseks. Netisõltlase telefon (huvitav-huvitav, kellele ma vihjan? :) ) Lihtne on ka. Ja tarkvara peabki olema lihtne ning inimlik kasutada.

Ise jään siiki Nokia E seeria juurde.

Anonüümne ütles ...

Kolm päeva aku vastupidavust keskmisel kasutamisel.

See kommenteerija on tagasi Nokia juures. Ei maksa kõige läikiva õnge minna nagu arutu vares.

Inno ütles ...

Minu Nokia aku saab tühjaks 1 (ühe!) päevaga, ostsin uue aku, sama lugu. Algul pidas vastu päeva-paar, sellise tavakasutamise juures. Jah, vanad 6110 ajad ei tule enam iial tagasi. iPhone aku pole teab mis parem, aga peab vastu mitu päeva. Üldse on Apple akud väga head, eriti pikaajalisel kasutamisel. Minu vana iBook G4 aku oli pärast 2-aastast kasutamist veel nagu uus, kestis ikka mitu tundi veel, samas kui olen varem kasutanud IBM-PC-d, kus aku kustus poole aastaga. Siis pidas vastu kõige rohkem paarkümmend minutit.

Inno ütles ...

Ja mis Symbiani puutub, siis loomulikult, neile, kes asju põlve otsas teevad, nagu vanasti autosid ise parandati ja tunti sellest rõõmu (mõni mees elaski garaažis) siis neile kindlasti pakub see tegutsemislusti. Aga mina, kes ma tahan, et asjad töötaksid nii nagu ma tahan siis kui ma tahan, sellised variandid ei sobi kahjuks. Minusugusele on Apple süsteemid parimad, kuna nad töötavad igas asendis. Ja on lihtsad kasutada. Ei jookse kokku. Ühilduvad kergesti.

Anonüümne ütles ...

See 35 naela oli totter väljaminek :)
Täiesti turvaliselt ja tasuta on saadaval päris mitu head programmi, mis teevad kõike sedasama. Näiteks iLiberty või Ziphone või... ;)

Anonüümne ütles ...

Väike kaitse teemal nokia vs iföön:
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone

Anonüümne ütles ...

Lugupeetud Inno ja Irja!
Olete sellest ameerikast vaimustuses nagu kolkast pärit noored kes on sattunud suurlinna tulede lummusesse. Ega ma teile auväärsed kallikesed miskit ette ei heida.Minu arust on siiski kultuurmaadeks Jaapan ja Hiina,ning musulmanide maad kus pestakse käsi enne söömist ja ei sööda rämpstoitu.
Hong-Kongi linna planeerimisel on kasutatud FENG SHUI kunsti.Selle kunsti abil on säilitatud suurlinnas kontakt loodusega ja tasakaal looduse energiatega.Selle tagajärjel on inimesed terved ja edukad,ilusad.
Chikago oma linna mitte planeerimatuse tõttu on jube peldik.Kas olete ameerikas külastanud neid getosid kuhu politseinikud oma jalga ei tõsta sest nad sealt naaseksid heal juhul vaid keretäiega,enamikul juhul neid lihtsalt tulistatkse surnuks.

elektritsaabtasuta.blogspot.com ütles ...

Ah,et siis Irja on sündinud sõnni
tähtkujus ja Inno jäära tähtkujus ehk teisiti öeldes "Ta on jäärapäine.))"
Huvitav,et kui ma eelmise kommentaari kirjutasin siis ei märganudki,et Irjal oli sünnipäev.)))
Sellised need inimesed on...