esmaspäev, 26. november 2007

Porduelu piiblis: mitmenaisepidamine ja intsest

Jätkame laheda raamatu piibliga, mis näiteks kirjeldab Esimese Moosese raamatu 16ndas peatükis seda, kuidas Aabraham, juutide esiisa, kellega Jumal lepingu tegi, pidas kaht naist. Saarat ja egiptlannat Haagarit. Ta nimelt ei saanud Saaraga soovitud last ja Saara siis kupeldas oma teenijat oma mehele, Aabrahamile. Mille tulemusena sündis Aabrahamil ja Haagaril poeg nimega Ismael. Jumal ei pane mitmenaisemagatamist sugugi pahaks, vastupidi - ta soosib ja julgustab seda ning ütleb Ismaeli kohta (I Mo 16, 20): "Aga ka Ismaeli pärast ma olen sind kuulnud. Vaata, ma õnnistan teda ja teen ta viljakaks ning üpris väga arvurikkaks. Temast sünnib kaksteistkümmend vürsti ja ma teen ta suureks rahvaks". Jumal on siis mitmenaisepidamise suhtes ülimalt tolerantne ning sestap ei maksaks ka meil, kes me pole Jumalale väärilised kohtumõistjad, mitmenaisepidamist ja -magatamist hukka mõista. Jaan Toots ja Tullio Liblik on õiged mehed. Kanatädid, suu kinni ja lugege piiblit.

Ka intsesti ei mõista Vana Testamendi Jumal sugugi mitte hukka. Pöörakem pilk Esimese Moosese raamatu 19ndale peatükile. Seal on juttu Lotist, Aabrahami vennapojast, kes pääses ära Soodomast ja Gomorrast, kui see hävitati (Loti naine mitte, kuna vaatas nö tagasi - sellest tagasivaatamise, tagasiminemise hirm). Lott elab pärast seda (I Mo 19, 30) piibli järgi mägestikus ühes koopas ning seksib seal oma tütardega, keda tal on kaks. Tütred on õige bravuurikad, nad joodavad oma isa viinaga (Lott - piibli teine lakkekrants) ja magavad temaga. Nende selline tegu ei leia Jumalalt vähimatki hukkamõistu, Jumal ei hävita neid nagu ta hävitas Soodoma ja Gomorra - vastupidi, piibel ütleb, et (I Mo 19, 36) mõlemad Loti tütred said oma isast käima peale. Ja vanem sünnitas poja ning pani temale nimeks Moab, kes on moabiitide esiisa. Ning noorem sünnitas ka poja ja pani temale nimeks Ben-Ammi, kes on ammonlaste esiisa.

Nii jah siis seks korraks. Rohkem tolerantsi, võtkem ses eeskuju Jumalalt.

P.S. Soodoma ja Gomorra hävitamise kohta levitab kirik muide müüti, nagu need imetoredad paigad oleks hävitatud seal vohava porduelu pärast. Kuid pöördugem jälle piibli juurde tagasi. I Mo 19 jutustab sellest, kuidas kaks jumala inglit (paralleel vana-kreeka müüdiga, kus Zeus ja Hermes saavad ulualust vaid vanakeste Philemoni ja Baukise juures) sheigivad mõnusasti Soodomas ringi ja Lott pakub neile ulualust ja süüa. Teised Soodoma mehed aga näitavad võõraste suhtes üles lugupidamatust ja koguni ründavad neid. Seepeale jumala inglid vihastuvad ning käsevad Lotil korjata kokku oma perekond ja põgeneda, sest nad kavatsevad Soodoma hävitada. Soodomat ei hävitatud niisiis sugugi mitte sealse eluviisi, vaid pigem külalislahkusetuse pärast. Vana Testamendi Jumal nimelt hindab väga (külalis-) lahkust.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

No kui juba kirjutate homoseksuaalsusest seoses Vana Testamendiga, siis ärge unustage mainimast VT kõige ilusamat homosuhet - Jonathan ja David. Davidi nutab kuuldes Jonathani surmast: "Mul on sinu pärast kitsas käes, mu vend Jonathan! Sa olid mulle väga kallis.
Naiste armastusest imelisem oli su armastus minu vastu."