neljapäev, 17. juuli 2008
Kas Estonian Air on see üleriigiline kompanii...
Väljavõte Äripäeva veebist.
...mis peatselt pankrotti läheb, nagu ennustas Handelsbankeni mees Bo Kragh hiljuti? Äripäevas toodud Estonian Airi juhi juttu kuulates jääb küll selline mulje. Kui vahetatakse Boeingud mingite propeller-kastide vastu. Kes nendega lendab, tahaks küsida. Või lennata tahab.
Jääb mulje, et need tegelased, kes seal firmas töötavad, ei tea lennundusest midagi, vähemalt ärilise poole pealt. Aga lennundus pole ilmselgelt telekomiäri või pangandus, kus juhtimisega saab hakkama iga vanaema, kes veidi arvutada oskab. Seal peab olema stiili. Estonian Air ei paista millegi erilisega silma. Ta on muutunud sisuliselt tühiseks SASi ripatsiks, mis kolinal allavoolu lastakse.
Teemad
Äri
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
15 kommentaari:
Lennujaama asend on ideaalne,lennukitest välja paisatav saast lendab Ülemiste järve ja sissejoodetva joogivee abil saame hävitada okupante.See on üks osa barbarossa plaanist.
tallinnas elavad vaid okupandid ja nende sabarakud,las joovad ülemiste järve mürgist vett ja kärvavad.
Estonian Air on Boeinguid vahetanud vaid uute sama tüüpi lennukite vastu. Boeingte koguarv on praegu Estonian Airi ajaloo suurim: neli 737-500, kaks 737-300.
Mis "propeller-kastide" vastu vahetamisest jutt on?
ohh, ei tahaks mitte sõna võtta siin aga teema on jällegi selline intrigeeriv ja kõiki meid puudutav. teate, minule isiklikult tundub vimasel ajal, et kus sõna estonia või estonian ees, sellel sita maik taga või siis nagu tegu meie rahvusliku uhkuse õhulinnuga... no krtmaitea.., ei taha ja ei kisu enam mitte kohe lendama. kasutan juba aastaid riia lennuvälja ja sealseid võimalusi. meie rahvuslind estonian air on 1000% määratud hukkumisele ja kui mitte muul kujul, siis mingi raske kukkumise näol kindlasti. annaks jumal, et see ei oleks kukkumine õhust ja koos reisijatega. ja jobskitele veel niipalju.., kui ikka austate kliente, siis pakkuge kuuma kohvigi tasuta, mis mäletamist mööda leige ja kallis odava kohvi solk
Air Baltic läks õigel ajal Boeingutelt propellerlennukitele üle, lennukid on täis ja lennupilet Eesti õhust odavam ning väljasuremist pole tal karta. Enamus inimesi (kellele ei ole pärandus pähe kukkunud) ei vali lennukit glamuuri järgi, vaid sõidab sellega, mis odavam.
No praegu lendavad AiBalticul ikkagi põhiliselt Boeingud, ei maksa siin kärbseid pähe ajada. Ja siis mõned Fokkerid ja Saabid:
http://www.airfleets.net/flottecie/Air%20Baltic.htm
Nii nagu ka Estonian Airil:
http://www.airfleets.net/flottecie/Estonian%20Air.htm
Aga Nombardier ei ole ju propelleritega lennuk... Ma olen ühe sellise analoogiga lennanud ja mulle meeldis nt rohkem kui 737. Aga see muidugi mu subjektiivne arvamus.
Tegelikult on nii, et lühematel lennuliinidel (näiteks Tallinnast Varssavini) ei ole praeguste kütusehindade puhul turbopropellerlennukitele reaktiividest vastast, pikematel liinidel on vastupidi. Sellest ka AirBalticu õiged otsused, kes vedasid Vilniusest Tallinna rahvast turbopropellerlennukiga. Eesti õhk vedas rahvast Vilniusse aga kolmveerandtühja Boeinguga.
Ja see bobardier900 on muide suur ning vaikne reaktiivlennuk, 90 inimest mahub peale. Võib olla isegi liiga suur Eesti Õhu jaoks, sest meil on neid, kes lennukiga sõidavad varsti juba väga väike protsent ühiskonnast.
Ma vaatasin seal Äripäeva loo juures oli toodud üks propelleritega lennuk, ma sain aru, et selline ongi see uus.
Ja mis raha jutt see on? Eestis palk inimstel tõuseb pidevalt ja järjest rohkem rahvast saab endale lendamist lubada. Ja hakkab ka kvaliteeti nõudma, pole enam rahul selle Estonian Airi ajast ja arust tasemega. Kes muid kompaniisid proovinud, see Airiga enam naljalt ei lenda. Tõesti, kohv on seal täielik pask. Aga ka teenindus kehvapoolne, stjuardessidel kogu aeg mornid näod peas. Et asja saada, peaks seal kogu selle vana poruka välja vahetama. Ma usun, et Eestist leiab ka häid teenindajaid, kes vaid ennast ei imetle.
See sinu jutt palkade tõusmisest ja sellest, kuidas saab järjest rohkem lubada glamuurlende tundub kummaline, arvestades et meil on hetkel majanduskriis ja üle mõistuse inflatsioon, mille tõsidusest ma arvan et saad isegi aru.
Ma ei räägi glamuurlendudest. Lendamine on pikkade vahemaade puhul jätkuvalt kõige odvam viis jõuda punktist a punkti b. Ja Eestis on jätkuvalt tööjõupuudus, surve palkade tõusule püsib, lisaks töötavad paljud välismaal.
Majanduskriis puudutab põhiliselt riigisektorit, mis on üle paisutatud ja vajab väikest saleduskuuri, samuti mõningaid ettevõtteid, mis on võtnud ehk ülemäära suuri riske. Ja see on ka kõik. Paanikaks pole põhjust, turumajandus liigubki üles-alla tsüklitega, sellega tuleb arvestada.
Ah Inno, siin üks keegi anonüümne ju väitis, et lennukeid ei valita glamuuri järgi vaid selle järgi mis odavam. Temale vist oli see üheksas kommentaar siin mõeldud? Sellest mulle jäigi mulje, et ehk mainisid sa äriklassi lendude lubatavusest. Vabandan eksituse pärast, kui ma paningi mõõda.
Ega sa juhuslikult seda õelda ei taha, et kõik need jutud sellest, kuidas hüperinflatsioon on Eestis ja kuidas praegu on käes rihma pingul hoidmise aeg pole enamat kui vaid alarmistlik hüsteeritsemine? Pean siin silmas muidugi Schibstedi väljaandeid, Äripäeva olen suht harva kiiganud. Oletad sa siis, et ajalehed on siin lihtsalt halva uudise lüpsmise peal väljas? Kindlasti on neid, kellel niigi raske toime tulla, miinimumpalka kinni jäänut ei aita palgatõus sittagi, aga mis info põhjal sa oletad, et asi pole tegelt nii hull, nagu Schibstedi väljaanded kujutavad?
Pikkade vahemaade kõige odavam läbimise viis on rong. Lennukite odavus tuleb asjaolust, et ei arvestata saastet. Üks edasi-tagasi lennureis soojale maale saastab ühe reisija kohta sama palju kui 22 000km aastas läbisõiduga auto.
Analoogselt lüüakse paberi peal tuumaenergia hind alla, jättes arvutustest välja kütuse kaevandamise mõjud keskkonnale.
Lahe jälle kuidas härra järeldusi teeb. Propeller-kastid. No Glamour jne. Isegi kui oleks propeller so what. sai see aasta lennatud nn. kastiga saksast austria ja tagasi. viini valss mängis , süüa juua pakuti ning ka äriklass oli olemas. aga näide jälle olemas kuidas härra süveneda ei viitsi.
Totter on lugeda kriitikat lennunduse kohta ajakirjanikult kes pole viitsinud isegi kritiseeritava objekti kohta oluliseimat välja uurida.
Uured CRJ 900 NG lennukid on täiesti uued ning Eesti turu suurust arvesse võttes parim lahendus Estonian Airile NING need ei ole propelleritega vaid on tavalised jetid.
Ning mille alusel sa ristid E.A. SASi ripatsiks? Samuti rumalus. Kahju kohe mõelda, et sissekande autor ennast ajakirjanikuks peab. Tore, et mitte uurivaks ajakirjanikuks vai lihtsalt sopaloopijaks, või on autoril selles osas ka mingi väärarusaam endast??
Postita kommentaar