teisipäev, 17. veebruar 2009
Maaleht- Hans Hadnieli parim investeering!
Väljavõte Äripäeva veebist.
Kes veel möödunud aastal oleks osanud ennustada, et Hans Hadniel Luige viimase aja parim investeering pole olnud mitte Delfi ega ka tema suur armastus kinnisvara, vaid hoopis Maaleht, see valdavalt talupidajatele suunatud väljaanne, mida loevad ka paljud lihtsalt maa- ja linnainimesed. Või need, kes igatsevad nostalgiliselt maale, aga seda ühel või teisel põhjusel ei saa endale lubada. Ja mis seal salata, ka ajakirjanduslik tase on Maalehel olnud väga kõva, näiteks Peeter Ernitsa uurivad artiklid tõusevad esile kogu Eesti praeguse kiirsöögi-ajakirjanduse taustal.
Ekspress oli varem selline hea ajakirjanduse lipulaev. Ent mida rohkem on olnud Luigel igasugu tegemisi ajakirjanduse kõrvalt, seda rohkem on talle siginenud sõpru ja tuttavaid, kellest siis kas ei saa kirjutada või saab kirjutada ainult teatud võtmes. Mõnes mõttes sama või isegi hullem olukord kui Oliver Kruuda meediaäris, mida on palju kirutud ja millega seostatakse Kruuda meediaäri kõrbemist. Ja võib arvata, et sellised tingimused on muutnud laisaks ka Ekspressi ajakirjanikud, kes siis ootavad ammulisui nagu pääsupojad, mida Hans-batjuška neile ette söödab. Endal pole vaja vaeva näha ega midagi. Ning siis pole imestada, et lugejate erv muudkui kukub. Ja kukub kivina ka Ekspressi aktsia börsil, mis on juba 9 krooni, ja kogu Ekspress Grupi turuväärtus 170 miljonit. Võrdluseks, veel mõni aasta tagasi osteti ainult Delfi üles 800 miljoniga. Maaleht maksis vast 60 miljonit. Praegu tundub, et Maalehe osa Ekpsressi turuväärtuses on vähemalt pool, seda nii paberil kui ka tegelikult. Ja olukorras, kus Delfi on nagunii jalgu jäämas Postimehe veebile, ehk on mõttekam hoopis arendada Maalehe veebi, keskenduda rohkem maainimeste nišile. Seal Luigel palju sõpru-tuttavaid pole ja saab asjadest ka ausalt kirjutada.
Ekspressile võib muidugi mõjuda ka pettus, millega Luik Ekspressi tellijatele paar aastat tagasi aktsiaid müüs, 90 krooniga tükk. Lubades elu investeeringut. Nüüd on sellest järel vaid ilus mälestus. Samuti on Ekspressi tiraaži viimastel aastatel turgutatud kõikvõimalike kingituste ja loteriidega nagu majad, autod, heliplaadid. Nüüd vaesel ajal on need präänikud kõik ära kukkunud. Ja välja tuleb ajalehtede tõeline pale. Nö tõehetk paljude jaoks ka meediaturul.
Teemad
Ajakirjandus,
Kuulsused,
Äri
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar