teisipäev, 3. märts 2009

Mida teha Estonian Airiga


Väljavõte Äripäeva veebist.

Minu meelest on õige otsus, et Estonian Air jääb tegutsema. Samuti on õige otsus vabaneda maapealsest teenindusest, sest kui aus olla, siis seda pole paljudel firmadel. Ja nagunii on check-in muutunud järjest elektroonilisemaks, seal saab kasutada iseteenindust.

Minu meelest on lennufirma jaoks tähtsaim see, mis toimub õhus. Ja see on Estonian Airil olnud suht kehvake. Kui nüüd firma suudab maapealse teeninduse kokkutõmbamise arvel õhuteenindust parandada, oleks see super!

Estonian Air võiks saada parima pardateenindusega lennukompaniiks maailmas. Kus on kenad stjuuardid ja stjuardessid, kes naeratavad lahkelt (eeldused selleks on olemas, eesti näitsikud on väga kenad, seda on rääkinud kõik, kes Eestis käinud, materjal on väga hea) ja arvestavad reisijate erisoovidega. Samuti võiks olla Estonian Airil parim lennukitoit (praegu pakutakse ainult võileibu), ja kindlasti hinna sees. Kusjuures oleks võimalik enne lendu valida omale menüü. Ja ka võiks olla võimalus omale internetis istekoht broneerida, põhimõttel, et kes ees-see mees. Ja laste peale peaks kindlasti mõtlema, neile erimenüüd, mänguasjad.

Äriklassi võiks üldse ära kaotada, sest Estonian Airi lennukites on nagunii istmevahed ja istmed kõik enam-vähem ühesugused kehvakesed ning lennud lühikesed, lennukid väiksed ja vabu kohti ülearu, nii et ühe õige äriklassi eeliseid ja mõnusid pakkuda ei saa.

Mis oluline, kindlasti peaks olema lennukis hea KOHV!!! PALUN!! PLIIZ!! Pakkuge head kohvi. See pole kallis, muretseda igasse lennukisse üks tasemel espressomasin. Praegu pakutav lahustuv solk pole ju kohv!!! Ja teede valik võiks olla ka lai. Miks mitte pakkuda kakaod!

Tehkem lennud mõnusaks! Et inimene saaks end ka lennukis tunda nagu kodus. Miks mitte pakkuda võimalust kasutada internetti. See võib tunduda elementaarne, aga millegipärast sellega eriti ei arvestata.

Alkohol võiks olla raha eest.

11 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

teenionduse osas nõustun, ei saa aru, kuidas raamatupidajad selle liigseks kuluks tembeldavad. kas nad siis ise ei lenda kunagi?

äriklass ei kao, iga esiotsas sõitev puuk (ärimees, ametnik - inimesed, kes teiste rahast laiavad) või loll (no neid ikka eriti pole), aitab 4-5 inimesel tagaotsas odavamalt reisida, makstes 4-5 korda rohkem.

ja kui keegi ostab äriklassi pileti kusagile kaugele, kuhu mudaklassis lennata on kaunis piinav, siis on feeder-lend Tallinnast Frankfurti ju muidugi ka äriklass.

kaduda võiks küll mõttetu keeruline struktuur, kus on kuni 40erinevat hinda.

Anonüümne ütles ...

Peaks olema ka koššer-toidu tellimise võimalus! Kindlasti saaks teha koostööd kohaliku sünagoogiga.

Anonüümne ütles ...

Alati, kui ma loen Inno asjatundmatuid targutusi lennufirmade teemal, kaob mul igasugune usaldus ka tema muude kirjutiste vastu. Sest kui inimene arvab, et suvaline lahmimine yhel teemal on tema tarkuse väljendus, siis miks ma peaks uskuma, et ta mõnel teisel teemal midagi jagab.

Kogu see jutt "saame parimaks lennukompaniiks, pakume supervõileibu ja gurmeekohvi kaunitaride naeratuste saatel" on umbes sama kui Sebe otsustaks, et "hakkame maailma parimaks bussifirmaks".
Trust me, iluduste palkamine, nende Singapore Airlinesi tasemele koolitamine, tipptasemel toidu pidev kvaliteedikontroll, maksab rohkem kui 10 I&I pärandust.
Tegelane on võimetu aru saama, et Euroopa piires 1-3 tunniste lendude puhul loeb ainult yks argument - HIND - ja kui EA ka teeks need jõhkrad investeeringud, kas Inno&Irja maksaks 5 tonni Londoni pileti eest, kui Easyjet myyks sama 2 tonni eest? Äkki nemad ja veel mõned tõusikud maksaksid, aga tyypiline Londoni prolepoissmees või Eesti tudeng/keskklass ei maksa. Never.

Inno ütles ...

Mitte hind pole oluline, vaid hinna ja kvaliteedi suhe. Ka odavlennufirmasid on pankrotti läinud, tegevuse lõpetanud. Estonian Air läks ka vahepeal seda teed ja kaotas täiesti oma näo.

Anonüümne ütles ...

Võib-olla on ka selliseid inimesi, kes valivad lennufirma kohvi järgi, mida seal pakutakse. Isiklikult pole kohanud. Minu tutvusringkonnas planeeritakse reise nii, et kammitakse läbi kõik veebis kättesaadavad lennufirmade andmebaasid ja valitakse soodsaim pakkumine. Nii et 12:15 kommentaatoril on õigus. Enamikul inimestel pole ju pärandust, mille arvelt reisitakse, reisimiseks kogutakse raha aasta läbi igapäevaelu kõrvalt ja siis loeb iga kroon.

Inno ütles ...

Just siis, kui oled raha kogunud, tahad, et see läheks täie ette. Odav ja niru reis võib ära käkkida kogu elamuse. Ma tean seda omast käest. Ainult väga rikkad saavad endale lubada kehva kvaliteediga reise (et siis vajadusel juurde maksta, kus vaja). Ja enamasti tähendab odavus just kehva kvaliteeti, kuigi mitte alati.

Ja kui odavus on peamine argument, siis võiks lennusõidu asemel kaaluda hoopis autoga reisimist. Euroopas, kuhu Estonian Air teeb oma lennupargist tulenevalt väikseid sutsakaid, on vahemaad väiksed ja maanteed suhteliselt head. Soovitan proovida!

Inno ütles ...

Ütleksin veel, ja see käib eriti turismiäri kohta, et tasuta lõunaid pole olemas. Pealtnäha odava pakkumise taga on alati mingi "kala", millest alles hiljem aru saad. Ja siis kirud ning vannud.

Valida tuleb pakkumine, mis on kõige otstarbekam, ainult odavusele rõhudes on pettumus kerge tulema. Olen küll lugenud selliste tegelaste kommentaare, kes on otsinud kõige odavamad pakkumised ja siis pärast kiunuvad ja kiruvad, kuidas nende reis lörri läks. Kohati tundub, et selline virisemine, või pettumuste otsimine ongi eesmärk omaette. Et saaks pärast uhkeldada, kellel on pärast reisi lahtisem kõht, kangem kael, haigem pea või mõni muu häda küljes.

Anonüümne ütles ...

Kui eesmärk on nädal aega ennast välismaal mõnusalt tunda, siis on põhirõhk just sellel, et kohapeal oleks rohkem raha kulutada, et saaks osta kvaliteetsema majutuse, et jätkuks raha nii muuseumide kui ka restoranide jaoks. Kui kusagilt kokku hoitakse, siis on see esmajoones transport (kaks tundi lennukis kannatab ikka ilma kohvita ära). See ei ole minu väljamõeldis, vaid paljude mu sõprade-tuttavate hoiak.
Reaalsus on see, et Estonian Air lihtsalt ei suuda odavlennufirmadega konkureerida, mitte mingis kohvis, mida nad pakuvad.

Inno ütles ...

Seda ma just ütlesingi, et Estonian Airist ei saa odavlennufirmat. Kui nii, siis tuleb leida mingi muu nišš. Ei saa olla nii, et oled kõigi jaoks hea.

Ja hea kohv pole üldse kallis. Küsimus on tahtmises. Ja suhtumises. Ja olukorras, kus Estonioan Air nagunii ei suuda odavlennufirmade hindadega võistleda, ja kui teenindus on ka kehv, siis pole ime, et kliente üldse pole. Või on ime, et selle firmaga üldse keegi veel sõidab. Ilmselt mingist vanast rasvast. Või patriotismist.

Anonüümne ütles ...

ühelt poolt on õige, et transport on "commodity", kus loeb hind, mitte kvaliteet.
Teiselt poolt on ka igat commodityt mitut sorti. Brent Crude vs. West Texas Intermediate naftaturul näiteks.

EA võiks natuke mõelda, ja uurida, palju on reisivat kõntsa ja palju on keskmikke. Ja keda on üldse mõtet lennutada.

Minu arvates ei peagi igaüks ja alati lendama. Kui tudengid (või poissmehed) on liiga idiootlikud, et kodumaal midagi ilusat leida, no käigu siis Lätti keskkonda reostama. Sellised odavreisijad on netona kahjulikud nii kodumaale, sihtkohale kui lennufirmale. Niisiis on ühiskondlik huvi nad turult välja rookida.

Lastega pered, ametnikud, äritegelased näiteks ilmaasjata ei reisi. Ja neile võiks ikkagi korralikku teenust pakkuda, ilma et osa raha rändrottide toetuseks kuluks.

Omal ajal sai EA ikka korralikult teenust pakutud ja hinnad ei olnud mitte just liiga kõrged.

Probleemide põhjus on ikka vale finantseerimine, mõttetud liisingostud jne jne. Juhtkond ühesõnaga.

Edmund ütles ...

Inno, selles videos (vaata 8:27) sa imestad, et miks inimestel on vaja käia välisreisidel, et miks rabatakse aasta otsa tööd selleks et kõik säästud paarinädalase reisi peale kulutada. Aga kas pole vähe vastuoluline väita seda, ent ikkagi kulutada ise palju raha reisidele ja siis kõigile blogis pasundada, et reisimine on parimat sorti investeering iseendasse vms. Ja siis õelda, et reisimine peabki olema hästi kallis.

Ise ma muidugi arvan, et reisimine võib olla päris keeruline. Ja tõepoolest võib esineda jamasid nagu haigestumine, kaalukaotus, kurnatus jne. Aga see tõestabki seda, et reisimine tegelt ei ole fun! Hoolimata sellest, mis propagandat on tehtud. Sest kui sa ikka ei ole esiteks a) rikkur, kes saab lubada lukshotelle ja äriklassi pileteid või b) ilus tüdruk (haa, Irja!) või magneetiline isiksus*, siis lõbu selgelt vähem. Reisimine võib olla kasulik ja õpetlik kogemus, aga selleks et asi fun oleks, oleks ikka raha vaja küll. Kuid kes on valmis raskustega silmitsi seisma võib vabalt võtta asja ette vähema rahaga.

Ja olen nõus, et transport võiks olla võimalikult odav ikkagi, kui kohapeal niigi kulutama peab. Aga isegi kohapeal võivad kulud olla minimaalsed, kui sul on välismaal tuttavaid (või kui sa oled kas või näiteks Hospitality Clubi, Couch Surfingu vt organisatsioonide kaudu häid kontakte loonud), kes lubaks sul crashida oma sohval. Niisiis arvan mina, et odav reisimine on võimalik, aga see nõuab paratamatult suurel määral teistsuguseid ressursse (ehk siis ülihea kohanemisvõime, suutlikkus taluda ebamugavust, palju kontakte jt), kui raha.

*viide ühe blogija tähelepanekule, et need inimesed, kes reisimist naudivad, on, nagu ta inglise keeles ütleb, "all pretty girls or magnetic personalities".