teisipäev, 1. september 2009

Miks naine võib, aga mees ei või?


Väljavõte Postimehe veebist.

Eilses Reporteris oli uudis, kus tagakiusatud naisjutlustaja paljastab mees-pastorite patuelu. Ja mitte keegi ei heida talle seda ette. Keegi ei ütle, et Malle-Malle, mida sa teed? Kaua sa, malle jätkad teiste tagarääkimist? Kas sulle on rohud peale pandud? Sa oled hull, Malle!

Vastupidi, Mallet tunnustatakse, et vaat kus tubli, julgeb kõik pahade meespastorite kohta ära rääkida. Et mehed, va sunnikud, peavad purjus peaga kirikus jutlusi ja teevad muid tükke.

Kui mõni mees seda oleks teinud, paljastanud näiteks nais-pastorite patuelu, siis oleks kutsutud teda kohemaid "eideks" ja parastatud takkajärgi. Miks naine võib ja mees ei või? Vat mina sellest aru ei saa. Naine võib mehe kohta kõik hinge tagant ära rääkida, mees ei või.

Mina pole sellega nõus, et ainult naised võivad rääkida. Sest minu jaoks tähendab rääkimine vabadust. Vabadust otsustada seda, mida ma räägin ja mida mitte. Õigust enda eest seista. Ja laiemas plaanis tähendab see vabadust ja sellega kaasnevaid õigusi kõigi meeste jaoks. Kasvõi vabadust tegeleda oma lastega, sest sageli antakse lastega tegelemise õigus naisele ainult seetõttu, et naine räägib ja mees mitte, või naise juttu usutakse, mehe oma mitte.

Paljud probleemid saaks ühiskonnas lahenduse, ja asjad paistaks teistmoodi, kui mehed hakkaks rääkima. Rääkimine pole ainult eitede pärusmaa.

7 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Nagu alati, unustab Inno vabadustest rääkides kohustused. Aga keda see ikka üllatab.
Muide, kas Malle on Reform ja see rasvalõust-liiderdaja Kesk, et kohe ambrasuurile viskute?

Inno ütles ...

Tuletan meelde, et vabadusega kaasnevadki kohustused, aga kui vabadust ei ole, siis ei saa ka kohustusi realiseerida. Meeste olukord on praegu paljuski selline, et õigused ja vabadused puuduvad, ja ON ainult kohustused. Selline perversne olukord. Mees on ühiskonna vang.

Anonüümne ütles ...

Aga on tegelt vist nii, et meie kirikuelu dirigeerivad keskeakriisis, vormist väljas mehikesed. Kellel pealegi veel probleeme alkoholiga. Mingi korporatiivsuse hõng on asjal juures. Luteri kiriku kõrgeima juhtkonna eest teeb töö ära seesama Hollo või Mölder. Isegi telekasse lastakse need mehed kõnelema, kuigi Mölderi jutt "kvaliteetidest, mida naisõpetaja kandidaat ei täida" on pehmelt öeldes koomiline. Kuidas saab kvaliteedist rääkida inimene, kes ei valda emakeelt?

Anonüümne ütles ...

jutt või asi, mõlakaid on nii meeste kui naiste hulgas. Avalikult hakkab vinguma see, kes ise oma eluga hakkama ei saa

Inno ütles ...

Õige jah, Eesti ei saanud N Liidus hakkama ja hakkas avalikult vinguma.

Anonüümne ütles ...

Ma ei suutnud küll nii mõelda, et naispastor kaebleb meespastorite peale. Pigem ikka, et ametiau kõrgelt hindav inimene paneb kahtluse alla mõnede kolleegide sobivuse oma ametisse. Kirikujuhtkond seda ei tee, sest neil on ringkaitse. Tean isegi mitut pastorit, keda ei tohiks kiriku lähedalegi lasta.

ken taur

Inno ütles ...

Näiteks Irja on samuti põhjalikult kirjutanud oma kooselust selle Portugali mehega. Ja seda ei pea keegi vastikuks, vastupidi, ta on leidnud tunnustust.

Kui kirjutab Inno, oma endisest kooselust, on see millegipärast väga vastik.

Täielik diskrimineerimine.