reede, 5. märts 2010

Ekspressist on saanud naistekas

"Uue" Ekspressi esikaas.

Uue Ekspressi tulek meenutab sitta restorani, mis klientide meelitamiseks on seinad ja laed üle võõbanud ning uued lauad ja toolid muretsenud ning kuulutab, et tal on uus "menüü". Ent toit, see mis teeb ühest söögikohast söögikoha on ikka sama kehv kui varem. Mistõttu kliendid käivad korra ära ja enam tagasi ei tule.

Tegelikkuses pole Ekspressi uues, nn ajakirja formaadis midagi uut. Ka oma ilmumisaja alguses oli formaat sama, ja paber ka, enam-vähem. Vahepeal läks formaat suuremaks ja uhkemaks, kaantele ilmus kallis kriitpaber, vahele igasugu lisad, ent varasem särav sisu kadus koos lehe juhi Hans H. Luige narko- ja alko-lembusega. Aga mehel oli vähemalt paks rull taskus! Mõnda aega. Näiteks võis ööd läbi kasiinos tiksuda. Või endale linna kallima hotelli sauna terve rea naisi tellida.

Uus Ekspress ongi senine põhileht, Areen ja telekava ühte punti kokku seotud. Seejuures on Areeni ehk kultuuri osa kõvasti kärbitud ning telekava täitsa ära nuditud. Mis võib Ekspressi loetavust veelgi vähendada, sest paljud ostsid Ekspressi vaid telekava pärast, mis oli Eesti parim.

Ekspress on teinud küll mõned pealtnäha kõvad valikud, näiteks tihe koostöö Eesti poliitilise politsei Kapo'ga, mis üritab koos Ekspressiga praegust klanni võimul hoida, ent ka Kapo (kes, tundub, et kuulab pealt kõike ja kõiki) lindistatud kõned, mida Ekspress regulaarselt avaldab, on saanud nii tavaliseks, neid avaldavad ka teised väljaanded, et ei paku enam pinget. Ausõna. Need mõjuvad samamoodi nagu TASSi teadaanded kunagises Rahva Hääles.

Mis siis veel. Lugu Heini Vaikmaast, kunagisest Mahavoki staarist. Haigutama ajab. Siis koolilaste test. No, ausõna, kas see on Ekspressi teema?! See sobib ajakirja Pere ja Kodu. Ning Krister Kivi reportaaž haavatud Eesti sõdurite ravilast Londonis. Minu arust selle numbri ainus lugu väärt lugu, ent tekib küsimus, miks just nüüd?! Kui vägesid hakatakse Iraagist ja Afganistanist välja tõmbama, kuna suurte poiste sõjamängudeks enam raha pole, isegi ameeriklastel, kes muidu väga rikkad.

Ja ongi kõik. Kujutate ette! Mitte ühtegi kõva või uurivat lugu. Olukorras, kus Eestis oleks uurimist ja käsitlemist väärivaid teemasid küll ja küll. Minupärast kasvõi teema, kuidas valitsus on skeemitanud eelarvega euro saamise nimel. Mis võib Eestile maksta liikmekoha eurotsoonis. Või siis ministrihärrade armukeste teema, millest kõik räägivad, aga keegi ei kirjuta. Luik on küll ise ka loo kirjutanud, aga igava, mees on oma haarde täiesti minetanud.

Muide, üks tähelepanek veel: Ekspressi päises on päris kiduraks kuivanud loosung "Sõltumatu nädalaleht".

Ja mida tähendab Priit Hõbemäe märkus, et Ekspress on koondanud "erinevad osad ühte"?! Viimastel kuudel on Ekspress olnud ainult selline, lahja, ilma mingite "osadeta". Nüüd on, vastupidi lisandunud uus väljaanne: "EE Naine". Ekspressist on saanud naistekas.

P.S. Minu meelest on viga ka esikülje (millega väljaanne ennast, st sisu müüb) ohverdamine reklaamile, mida, nagu võib aru saada, nagunii ei ole. Pigem siis juba müüa ajakirjanduslikku materjali. Kui seda on.

Irja täiendus: see naistekas ei ole ka mingi naistekas, vaid reklaambuklett. Kosmeetika ja riiete reklaam. Nii et naistel ei maksa küll uut Ekspressi ostma tõtata. Seal polnud ühtki huvitavat artiklit.

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Väga suur ämber, et esikülg on maitsetu reklaami all. Kui ei teaks, siis peaks seda Rimi kliendileheks, kuhu EE endale reklmaaninurgakese on ostnud. Vääääga hale värk ...

ein Mensch ütles ...

EE meenutab praegu küll kui Õhtulehe kriitpaberil versiooni. Kui asi edasi läheb, siis võib teda ilmselt Säästuka kliendilehega segi ajada...

Anonüümne ütles ...

Kesknädalas kõlb Irjake küll süütult nagu vestaneitsi.
Kuidas teil siin seda sappi siin kohvikus nii palju üle ääre ajab?

Anonüümne ütles ...

Inno, kas sa siis pole veel aru saanud, et ühtegi lehte ei huvita Eestis head lood. Huvitab reklaam, mis toob pappi. See, et lugejad kaovad, pole mure. Mure on, et kaob reklaam. See, et telekava on lehe sisse klammerdatud, sunnib telekavaatajat hoidma lehte (=reklaami) kogu nädala oma laua peal.

Anonüümne ütles ...

EE oli täpselt niikaua edukas kuni ta oli SÕLTUMATU NÄDALALEHT!
Nii kui EE hakkas flirtima parteidega ,kadus automaatselt sõltumatus ja ka üritusele ustav klientuur, ei et mitte see reklaami oma vaid tellijad ikka!
Nii et noorajakirjanikud kui tahate täna kõva pappi kokku ajada tehke analoogne reaalselt sõltumatu nädalaleht, ilmumisajaga igal esmaspäeval, et ikka kohe nädala esimesel päeval kisa kära ülesse ja asi toimib! Ja kindlasti pange igaks juhuks oma vaim/füüsis valmis, sest nüüd põrkute kokku juba ringkondadega kelledel juba on reaalset varandust, seisust, võimu ja veel krt teab mida millest ilma jääda!
JA ÄRGE FLIRTIGE VAID OLGE SÕLTUMATUD AJAKIRJANIKUD, SEST SEE TASUB ENNAST ÄRA!

Anonüümne ütles ...

Kuulge, mina usun, et ainuyksi selle kooli testi tõttu osteti sadakond Ekspressi. Vähemalt mina ostsin kyll.
Selles osas aga on teil õigus, et leht on muutunud naistekaks...