teisipäev, 26. juuli 2016

Et mismoodi ma ei olnud Võrumaa Teatajas tööl?
















AS Võru Teataja, mille juhataja Kalev Annom on ühtlasi ajalehe Võrumaa Teataja peatoimetaja varastas kohtu materjalide põhjal (halduskohus ja ringkonnakohus) aastail 1996-1999 firma paljaks (kokku pandi kõrvale üle 4 miljoni krooni) ja seetõttu pole firmal raha, et töötajatele palka maksta. Lisaks tegeletakse pettustega, näiteks väidetakse, et mina, Inno Tähismaa pole firmas töötanud ja mul pole õigust midagi nõuda. Kuigi mul oli firmas aastail 2010-2015 oma uhke kabinet, millel seisis minu nimi, mul oli firma mobiiltelefon ja emaili aadress, kasutasin firma arvutit ja viisin peatoimetaja äraolekul läbi toimetuse koosolekuid. Lisaks muidugi kirjutasin artikleid, igasse lehenumbrisse ligi 10 artiklit. Tegin firma heaks tööd, higimull otsa ees. Kes ei usu, võib digaris sirvida Võrumaa Teataja varasemaid numbreid. Ja nüüd öeldakse, et ma pole seal töötanud!!!

Olgu lisatud, et firma lõpetas minuga töösuhte (pani kinni telefoni ja emaili), kui paljastasin, kuidas ettevõtte juht firma paljaks varastas ja ilma mingi karistuseta pääses. Enne seda oli maksuamet arestinud firma arved ja polnud enam raha, et töötajatele palka maksta.

Nagu selgus, pääses firma juht karistuseta, sest kogu süü võttis enda peale raamatupidaja. Viimane, nagu välja tuli, oli täiesti omavoliliselt ja iseseisvalt maksnud firma raha eest kinni firmajuhi isikliku auto liisingut, kindlustust ja bensiiniraha ning firmajuhi suvila kindlustust ning spaa-arveid. Olles eelnevalt koukinud need arved firmajuhi kodusest postkastist välja. Samamoodi jätkab firma praegune raamatupidaja, kes ei nõua firma juhilt sisse ebaseaduslikult saadud tulu, kuigi maksuamet on seda tungivalt soovitanud. Ehk siis: raha on firmal olemas, aga see on firma juhi käes ja seda ei ole võimeline keegi firma juhilt sisse nõudma. Kannatavad firma töötajad, kliendid ja koostööpartnerid.

Ma ise olen seisukohal, et mul on õigus nõuda saamata jäänud puhkuseraha, saatsin firmale sellekohase kirja, eks näis, mis vastatakse. Ma olen seisukohal, et asjaajamine peab olema aus ja õiglane, mitte nii, et makstakse ümbrikupalka. Aga just ümbrikupalga maksmise pärast on AS Võru Teatajal praegu 300 000 euro suurune maksuvõlg, mis kogu aeg suureneb, sest firma poolt igakuiselt tagasi makstav summa ei kata isegi jooksvat intressi. Kas te kujutate ette?! Ettevõte pole registrile esitanud aastaaruannet ja maksuamet laseb sel kõigel sündida. Taustaks: kui ma ise maksuametilt ettevõtte 300-eurosele võlale ajapikendust taotlesin, siis nõuti kohe aastaaruannet. Ja mis huvitav: Annom, kes firma paljaks varastas, jätkab firma juhina nagu õige mees kunagi. Kas annab absurdsemat olukorda enam olla?!

Aga et mu jutt poleks niisama suusoojaks, siis panin siia ülesvõtted oma töötõendist, kus peal Annomi allkiri ja puha.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Töösuhet tõestab minu teada tööleping.

Anonüümne ütles ...

Ilmselt tegeles see kurjategija lisaks elatise mittemaksmisele ka oü-tamisega.

Inno ütles ...

Eks tuleb minna töövaidluskomisjoni ja vaadata, mis saab.

Anonüümne ütles ...

Endise majandusajakirjanikuna peaksid ju teadma, et kui kasseerid oma töö eest raha läbi OÜ, on sinu töötasu ja puhkusearvestus juba sinu OÜ asi, nii et võid saamata jäänud puhkusetasu asjus pigem oma OÜ-d piinama hakata,