laupäev, 20. august 2016

Inno ja Irja kommenteerivad peaministrite intervjuusid. Andrus Ansip

Väljavõte ERR-i veebist.

Inno: Minu meelest oli Ansip kõige nõrgem peaminister.

Irja: Isegi nõrgem kui Siimann?

Inno: Jah.

Irja: Aga miks siis Ansip nii edukas oli? Ega mitte sellepärast, et tema seljataga seisis Laar?

Inno: Laar ka, aga Ansip oli suur nahahoidja. Ta tegi täpselt seda, mida temalt oodati. Mitte seda, mida oleks pidanud tegema.

Irja: Mida siis oleks pidanud tegema?

Inno: Oleks pidanud reformidega edasi minema.

Irja: Millised reformid siis ära jäid sinu arvates?

Inno: No näiteks seesama haldusreform, mis oleks tulnud ammu ära teha juba. Õige aeg lasti käest ja nüüd on juba hilja.

Irja: Samas ma praegu teda kuulan ja ta tundub täiesti tore, selline sümpaatne mees. See peaministri amet ei sobinud talle mu meelest.

Inno: Ta oli natuke krampis mu meelest. Ses mõttes oli Kallas palju muhedam.

Irja: Jaa, Kallasele sobib juhtiv amet. Hea juht ongi see, kes pole kunagi ülbe. Hea juht suudab suhelda nii tähtsate funktsionäride kui kojamehega. See on hea juhi tunnus. Savisaarel on samuti see omadus olemas, ta suudab suhtuda samamoodi tädi Maalisse või teise riigi peaministrisse. Mart Helmel on ka see omadus olemas, ta oleks ka hea juht. Aga vat Ansipil ei ole. Kui tema on võimul, siis suhtub ta hästi ainult tähtsatesse tegelastesse. Taavi Rõivas on juhina Ansipi kloon.

Inno: Rõivas tahab jah mu meelest kopeerida kõiges Ansipit, sest Ansip oli hästi populaarne. Aga inimesed ei taha teist Ansipit, nad tahavad kedagi teist. Ansipil on muidugi elukogemus ka, mida Rõivasel ei ole. Päris plakatikleepijast ikka head peaministrit ei saa.

Irja: Praegu ta tõesti, selline meeldiv naabrionu. Talle lihtsalt ei sobi võimul olek. Siis ta muutub. Talle lööb võim pähe.

Inno: Ta on nagu Ingrid siis.

Irja: Jah. Aga mida ma tahan öelda, ta ei sobi kindlasti presidendiks. Ma loodan, et Juhan Parts kandideerib kunagi presidendiks.

Inno: Mulle tundub, et Ansip on kuidagi hädiseks jäänud. Kas talle ei anta süüa seal Brüsselis korralikult?

Irja: (naerab) Ma arvan, et ta on võimust ilma jäänud. Osadel inimestel on nii, et kui nad võimust ilma jäävad, siis vajuvad ära. Ta on üks selliseid inimesi, kellele mõjub hävitavalt võimust ilmajäämine.

Inno: Seal Reformis vist visati kõik vanad olijad üle parda. Plakatikleepijad tegid revolutsiooni.

Irja: Nojaa, see võib neile saatuslikuks saada. Kas järgmistel valimistel valitakse plakatikleepijaid?

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Kuidas see nali omal ajal kõlaski - et Andrus Ansip on peaminister Edgar Savisaare valitsuses..