laupäev, 20. august 2016

Inno ja Irja kommenteerivad peaministrite intervjuusid. Juhan Parts

Väljavõte ERR-i veebist.

Irja: Kas sulle ei tundu, et Allar Jõks meenutab natuke Juhan Partsi.

Inno: Jah, nad on mõlemad sellised tublid ametniku tüübid.

Irja: Jah, võiks lisada ka seda, et naistemehed. Parts on ka naistevahetaja nagu Jõkski. Ta oli kõigepealt abielus Merle Partsiga ju. Mõlemad on ühe erakonnaga seotud. Parts on IRL, Jõksi esitas justnimelt IRL. Mõlemad on juristid. Kas sinu arvates Parts ei sobiks presidendiks?

Inno: Sobiks küll, isegi paremini kui Jõks mu meelest. Mina sellest Jõksi esitamisest üldse aru ei saa nagu. Ta on ilmselt tõesti Kapo kandidaat, et Kallasel asi ära rikkuda. Et Savisaare soosik ei saaks presidendiks.

Irja: Miks nad siis Partsi ei esitanud?

Inno: Ilmselt pole ta eriti popp praegu. Ta on seda haldusreformi asja ajanud, ta ei meeldi eriti rahvale.

Irja: Võibolla see ka, et Parts ei suuda R-i välja öelda, kuidas ta kõnesid peab presidendina.

Inno: Ma ei usu, et see R eriti põhjus on. Lihtsalt Kapo ei toeta teda millegipärast. Ilmselt seetõttu, et ta Laaril tooli alt ära tõmbas. Aga mulle tundub, et Parts on selline aus eesti mees. Aga natuke elukauge.

Irja: Mulle ka meeldib Parts. Kahju, et ta on aktiivsest poliitikast kõrvale tõmbunud. Minu meelest peaks Parts olema IRL-i esimees.

Inno: Nojah, nad lootsid, et sellest Tsahknast saab uus Laar. Aga seda ei juhtunud. Eks Tsahkna ilmselt kardab ka Laari jalajälgedes astuda, et 50-selt oled juba juurvili.

Irja: Mina teda küll juurviljaks ei nimetaks, ta rääkis täiesti normaalset juttu!

Inno: Nojah, ta on natuke taastunud juba. Aga oli ikka küll peaaegu juurvili.

Irja: Laari probleem pole selles, et ta on juurvili, vaid ta on kibestunud. Nagu savisaargi peaks ta natuke positiivsemalt elule vaatama.

Inno: Hea öelda, kui ta on haige.

Irja: haigus tulebki sellest, et ta on pessimistlik.

Inno: Jah, see on hea point. Et kumb tuleb enne, kas pessimism või haigus. Või käivad käsikäes. Et oled haige, tuleb pessimism ja siis veel hullem haigus.

Irja: Tuleta meelde, kui käisime Toompeal Laariga rääkimas. Ta oli siis juba pessimistlik, ta polnud veel haige. Me arutasime, et Laarist on saanud Savisaar.

Inno: See oli jah pärast pronksiööd.

Irja: Sa veel ütlesid, et ta on Savisaarega äravahetamiseni sarnane.

Inno: Ma arvan, et see pole mitte pessimism, vaid kibestumine. Laar oli kibestunud, et ta lasi Res Publica omadel naha üle kõrvade tõmmata IRL-is. Lasi ennast üle mängida.

Irja: Kes seal siis naha üle kõrvade tõmbasid.

Inno: No seesama Parts, ja Palts.

Irja: Kus siis Parts?

Inno: No aga Partsi mees Reinsalu sai ju erakonna esimeheks. Laari omad lükati kõik kõrvale seal IRL-is. Need nn kampsunid tegid Vabaerakonna.

Irja: Kelle kandidaat see Jõks siis on, kampsunite või respublikaanide? Aa, ta on mõlema, nii IRLi kui Vabaerakonna. Mis mulle Partsi juures meeldib, ta on see, kes ta on. Savisaar loob kogu aeg muud muljet. Mis on suur viga Savisaare puhul - ta võiks ka see, kes ta on. Parts vastab alati sellele küsimusele, mis talt küsitakse, ta kunagi ei keeruta. Ta on selline aus mees. Ta on teinud vigu, aga on ikka see, kes ta on.

Inno: No aga kui savisaar oleks aus ja kõik ausalt räägiks, siis ta istuks juba kinni.

Irja: No aga my point exactly, saad aru! Mida see sinu öeldu näitab Savisaare kohta. Siis ta pole mingi riigimees ju!

Inno: No aga sama on ka ju Kallase puhul.

Irja: Mul on seda intervjuud vaadates kahju, et Parts ei kandideeri presidendiks. Kui Parts kandideeriks, oleks ta minu kandidaat. Kõige väärikam kandidaat ei kandideeri. Juhan Parts oli ainus minister, kui käisime Stenbockimas, siis vastas küsimustele. Ei teinud end tähtsaks. Ainsana ministritest rääkis meiega.

Inno: Lukas rääkis ka. Ja siis see Rakvere mees.

Irja: Marko Pomerants ka jah. Jürgen Ligi rääkis ka hammaste kriginal. ma teen ettepaneku Riigikogule esitada Juhan Parts.

Inno: Nalja teed!

Irja: Ei tee nalja! Minu kandidaat on Juhan Parts. Kõige parem, kes võiks olla Eesti president. Aus mees. Siim kallasega tegime nalja, et aus mees. Aga Juhan Parts on päriselt ka aus mees, ilma naljata.

Inno: No aga ausust ei hinnata, vastupidi, esitatakse need, kes võiks midagi kinni mätsida.

Irja: No mina ei tea, mulle tundub, et ka Allar Jõks on selline aus.

Inno: Minu meelest on Jõks selline libe mees.

Irja: No aga Parts küll ei ole. Kõige vähem võib partsi kohta öelda, et ta on libe. Ta on nagu libeduse antipood.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Parts Air - kõverlennud ja kõrvalekusemine iga ilmaga!

Sitakunn Purts - kõik, millele iganes käe külge paneb, see joonelt lehkama hakkab!


Anonüümne ütles ...

Parts on majanduskurjategija.