teisipäev, 13. detsember 2016

Teate, keerake perse omale see Rail Baltic!

Väljavõte Delfi veebist.

Teate, ma lähen oma perega nagunii varsti Soome või kuhugi mujale elama, sest Eestis jään lihtsalt nälga või parimal juhul virelen, aga sellist elu ei taha endale ega oma lastele. Kusjuures ma ei tarvita tilkagi alkoholi ega suitseta. Lihtsalt mul ei ole tööd. Üks töökoht oli, see kadus ära ja nüüd pole mingit tööd enam. Lihtsalt ei ole. Tulge Kagu-Eestisse ja veendute ise. Ma pole ju ainus, siin on sadu, et mitte öelda tuhandeid, kes virelevad samamoodi. Paljud pikaajalised töötud on omale lasknud määrata invaliidsusgrupi ja tiksuvad niimoodi. Aga mis elu see on, elada paarisaja euroga kuus ja nõnda aastaid. Nüüd tõmbas riik invaliidusraha ka vähemaks, et inimesi tööle sundida. Aga mis tööd sa teed, kui töökohti ei ole. Ega ka tule.

Aga te tehke oma Rail Baltic ära ja siis minge perse! Sest tõesti, Võru ja Valga vahel pole saanud juba aastaid reisirongi käima panna, kuna pole euronõuetele vastavaid perroone. See on sama pikk nagu Tallinna-Aegviidu ots. Raudtee on, aga rongi ei käi. Nii juba üle kümne aasta. Perroonide ehitus läheks maksma paarkümmend miljonit eurot. Seda raha ei leita. Raha pole, riigikassa on tühi. Aga Rail Baltic, mis on tegelikult soomlaste projekt, selle jaoks on küll välja käia lausa poolteist miljardit eurot. Ma tean, mis Kagu-Eestis teist arvatakse ja mis selle peale öeldakse, aga ma parem ei ütle. Muidu veel saan mingi süüasja kaela.

Teadmiseks, Kagu-Eestis, Koidulas on üks teine objekt, mille kohta olid tehtud kõik kalkulatsioonid ja väideti, et seda on väga vaja. Ma arvan, et olid samad inimesed, kes nüüd selle Balticuga jahmerdavad. Koidula maksis samuti miljardi, kroonides, kui mu mälu ei peta oli Eesti suurim raudteeobjekt üldse. Avamas käisid tähtsad ninad nii Eestist kui Euroopast. Sinna uputati kamaluga maksumaksja raha ajal, kui lapsetoetus oli 18 eurot ja teate, seal ulub nüüd tuul, vaikus, mitte üks rong ei sõida. Seisab ja laguneb see sajandi objekt. Iga päev lendavad tuhanded eurod tuulde, piltlikult öeldes. Vaadake, kuidas meil asju aetakse, eksole. Raha on küll, rahapuudust ju tegelikult pole, aga seda raha jagatakse niimoodi, et siga ka ei näksi, mis valemiga. Rail Baltic on järgmine selline.

Võrus on terve rida ettevõtteid, kellele oleks raudtee eluliselt vajalik, et areneda ja laieneda, kasvõi selleks, et näiteks Valgast või Antslast omale töötajaid saada. Rongiga on ju mugav tööle käia, saab veel jalgratta peale võtta ja puha. Tallinna inimesed ju kasutavad vilkalt rongi ja hädaldavad, kui vagunid on täis soditud. Lähirong on nii popp, et mõnikord isegi peale ei mahu. Kagu-Eesti mingis arengukavas oli Võru-Valga rongiühendus isegi sees, aga see võeti välja. Sest raha pole. Paarkümmend miljonit, ei ole.

Aga te ehitage omale see Rail Baltic ja sõitke sellega. Ja olge õnnelikud! Kuigi ma ei kujuta päris hästi ette, kes seda Eestis kasutama hakkab, kui ainsad peatused on Tallinn ja Pärnu. Ja pilet tuleb Tallinna ja Pärnu vahel nii 50 euro ringis, ma pakun. Ok, Riiga saab ka, aga palju neid Riia vahet sõitjaid on. Praegu sõidavad nad bussi või lennukiga, aga ma ei näe lennujaamas erilist tunglemist Riia lendude juures. Pigem tungeldakse odavatele Türgi lendudele. 500 eurot maksab nädalane puhkus Türgis, koos sinna ja tagasi sõiduga. Öeldakse, et uus raudtee ehitatakse lähtuvalt reisjate vajadusest. No aga ehitage siis raudtee Türki, läbi Tartu! Sinna oleks sõitjaid küll, ma pakun.

Teate, praeguste juttude põhjal tähendab Rail Baltic seda, et saab sõita tunniga Pärnusse, paari tunniga Riiga ja 4 tunniga Kaunasesse. Sealt edasi läheb juba keeruliseks ja võib arvestada, et laias laastus poole päevaga jõuab Tallinnast Varssavisse. Ja Varssavist Berliini tuleb nagunii rongi vahetada. Aga kes sinna sõitma hakkab, kui ühe otsa pilet Berliini maksab 200 euro ringis (sellised on Euroopas kiirrongi pileti hinnad 1500 km läbimiseks). LuxExpressi pilet Tallinnast Berliini maksab samas 35 eurot (sõit kestab 27 tundi). Odavlennufirmad sõidavad 50 euroga ja sõit kestab paar tundi. Ja no kesse sinna Berliini ikka niiväga sõita tahab, ikka edasi. Pikast rongisõidust kangete liigestega tahaks lennuki peale istuda, selleks tuleb veel rongijaamast sõita lennujaama, taksosõit veel lisaks 50 eurot. Ma tahaks näha seda lolli, kes hakkab Tallinnast Berliini rongiga sõitma!

Mul on küll tunne, et siin on arvestused täiesti tegemata. Kui üldse, on raudteed vaja Eestile ja seda siis juba Tallinna ja Tartu vahel, lisaks ühendus Võrru. Via Baltica oli ka kunagi suur maanteeprojekt, mis oli vaja kiiresti valmis teha ja räägiti, et saab kiiresti Berliini sõita. Aga sittagi! Balti riikide joaks on Lääne-Euroopasse saamiseks põhiline probleem ja pudelikael Poola, mis tähendab ligi 1000 km tuima loksumist. Olete te näiteks üldse mõnes Varssavi rongivaksalis käinud? Mina olen. Ma ei imesta, kui Poola asjaajamise juures saabuvad ida poolt tulevad rongid hoopis eraldi jaama kui need, mis lääne poole Berliini ja Amsterdami edasi lähevad. Ma olen kindel, et sealt tuleb mõni säärane üllatus!

13 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kui Võrus üldse mingit tööd ei ole, siis mis ettevõtted need on, kes tahaksid Valgast ja Antslast endale töölisi vedada?

Anonüümne ütles ...

Viimaks ometi jumalast normaalne jutt, Inno! Seda Rail Baltic'ut on aetud juba 90.aastate lõpust, ei teagi mis tuli selle nõmeda projektiga lahti on läinud viimasel ajal. Nagu sea selge sadula panemine, ausalt! Peaks nõudma referendumit!

Inno ütles ...

Vedada tahaks need, kes tahaksid tegevust laiendada.

Anonüümne ütles ...

Olen ka nõus seda krt rail baltikut eesti ei vaja, kohutav arulageduse tipp!

Anonüümne ütles ...

Päris hea võrdlus - lastetoetused 18 eurot ning sajad miljonid kaheldava väärtusega ehitusse. Asjad on seatud ikka tähtsuse järjekorda :) Nii nagu peab. Aga pole hullu varsti hakkame Kreeka miljonite eest kuldmune saama :)

LPR ütles ...

Rääkides perse ette keeramisest ... Mulle jäi kuskil siin silma Inno kiitus Trumbile voi vähemalt soojad tunded ja rõõmus olek et see värdjas presidendiks sai. Saan aru, et seda tunnet jagavad paljud eestlased. Hei, isegi mu oma sugulased Eestis.

Laseks sellest mullist natuke õhku valja.
Eesti saatus on perses alates jaanuarist.
Loe seda ja pööra tähelepanu millal see on kirjutatud.

https://www.google.com/amp/www.theatlantic.com/amp/article/492938/

Frei ütles ...

See pompöösne raudtee-projekt on üks paljudest ebanormaalsustest, mille põhjuseks on viimase aastakümne Eesti prognoosimatu vaesumine.
Selle eest vastutavad end liberaalideks-demokraatideks nimetavad valitsejad, kes tegelikult on tühiste seeklite eest riigi huvid maha müünud välismaa ärikatele, pankadele ja sõjarditele.
Jääb loota, et meie majanduse, sotsiaalsfääri ja ressursside kahjustused pole veel pöödumatud?

Anonüümne ütles ...

Mida sa halised jälle? Sa ise oled kõige õnnelikum perega kodus mürades. Töötegemine segaks seda ja sul pole kavatsustki tööle minna.

Inno ütles ...

Ma ei haliseks, kui poleks ühiskondlikku survet, et mees peab raha teenima.

Anonüümne ütles ...

Misasja? Oma esimeses lauses ütled, et su pere on näljas ja vireleb ning et sellist elu ei taha sa ei endale ega lastele. Ja nüüd väidad, et virised, kuna me käsime sul raha teenida ja ise oma peret toita-katta? Kus on loogika?

Inno ütles ...

Siin polegi mingit loogikat!

LPR ütles ...

Oleks sa pederast olnud, poleks sul praegult mingit muret. Räägin omast kogemusest. Naiste trükkimine läheb pikas plaanis jube kalliks maksma ja kasutegur on null ja negatiivne. Plekkides ise tonn taala kuus alimente, on mind ennastki vahel ohkama võtnud. :-)

Anonüümne ütles ...

Pigem Rail Baltic on sõjalise suunitlusega projekt, mida arendatakse "Salaja ".