esmaspäev, 3. aprill 2017

Kas RB on tõesti see, mida eesti rahvas hetkel vajab?

Rail Baltic läheb iga kuuga üha kallimaks, väljavõte Postimehe veebist.

Möödunud aastal arvestati Rail Balticu maksumuseks 3,6 miljardit, nüüd juba 5,8 miljardit. Iga aastaga läheb projekt mitme miljardi võrra kallimaks. Tegelik hind võib olla selle raudtee eest ligi 10-15 miljardit eurot ehk iga Balti riigi kohta ligi 5 miljardit eurot. Eesti saab selle raha eest 2 peatust: Tallinn ja Pärnu.

Kui arvestada, et ühe ühepere elamu või korteri maksumus on ligi 100 000 eurot, siis saaks 5 miljardi eest Eestisse ehitada peredele 50 000 elamut või korterit.

Nüüd on küsimus, kas RB on hetkel eesti rahva seiskohalt kõikse tähtsam asi? Panen üles vastava küsitluse.

Taustaks: mulle meenub, et 1980ndate lõpus, mil Eestis oli väga kõrge sündivus, oli käimas elamuprogramm, kus ehitati igale perele oma eluase. Uuselamud kerkisid kõikidesse keskustesse. Võibolla inimesed veel mäletavad seda aega. Ma kahtlustan, et see oligi suure sündivuse peamine põhjus: inimeste elutingimuste paranemine.

Praeguseks on vanad majad amortiseerunud ja Eesti riik ja rahvas vajaks uut säärast süsti. Või mis?!

6 kommentaari:

Frei ütles ...

See suur projekt pandi paika ajal, kui Eestil terendas ees õitseng ja areng.
Vahepeal on riik aga hoopis vaesunud ja potensiaalsed raudtee kasutajad Maarjamaalt jalga lasknud.
Seega on see osutunud mõttetuks aga bürokraadid on osanud iga halva mängu juures inertsist head nägu tegema.

http://www.telegram.ee/eesti/22-aprillil-toimub-rail-balticu-uldrahvalik-meeleavaldus

Anonüümne ütles ...

Selle ulmelise projekti ehitusega jääb inimeste olukord veel viletsamaks ja vaesemaks. Kui praegu juba ei leita raha puudega inimeste toetuseks ja kehvemas olukorras olevatele peredele.

Anonüümne ütles ...

Siis saaks Eestist ära veelgi kiiremini...

ann ütles ...

Paha lugu jah, kui RB-ga läheb nagu nende Hispaania lennujaamadega, mis ehitati valmis keset hõredalt asuatatud paiku (sest kohe-kohe pidid tulema suured kinnisvaraarendused, terved uued linnad, millele neid lennujaamu hädasti tarvis olevat), kuid siis jäid need kallida uued lennujaamad lihtsalt lagunema ja võssa kasvama... Räägitakse, et raudtee Euroopas ei hakka kunagi ära tasuma ega suutma konkureerida kaubalaevadega - Euroopal on pikk rannajoon ja laevadega kaubavedu jääb alati odavamaks. Nojah, jääb loota, et kuna projekteerimisprotsess on pikk, siis selle aja peale RB projekt juba nii ummikus, et see paberile jääbki ning koppa maasse kunagi ei löödagi. Kuigi eks projekteerimine-paberitöö raiskab kah inimtöötunde ja raha.

Korterite ehitamisega väikelinnadesse võiks riik ettevaatlikult proovida - renoveerida näiteks 1 nõukogudeaegse maja või väiksemas kohas 1 trepikoja riigiüürikateks. Ja vaadata, kuidas läheb - kas täituvad. Liiga suure hurraga ei maksa siingi startida.

Anonüümne ütles ...

Eesti sobibki laoplatsiks. Seepärast metsa ka arutult maha saetakse. Arutult tavaeestlase mõistes. Kupeldajad teavad, mida nad teevad.

Anonüümne ütles ...

2017 riigieelarve on 9,48 miljardit.Maksta ära iga aasta 2 miljardit on ilmselge ,et ees ootavad suured käärid makstud teenustele ja maksutõusud ning uued maksud.Kas Kadri ja Jüri nüüd saavad aru miks neile erakonna reetmise kõrvalt nii lahkelt riigiohjad pihku suruti?