laupäev, 9. detsember 2017

Inno jõuluköök: ahven



Ükski detsember ei ole täiuslik Inno jõuluköögita, selle peale võite mürki võtta! :) Mida siis minu fantastiline mees mulle jõuluajal süüa teeb?

Alustuseks tuleb öelda seda, et oleme nüüd jälle gluteeni- ja piimavabad. Või, okei, gluteenivaba olen mina, Inno väidab, et tema saab saia väikeses koguses süüa. Eks Katariina kohviku korpidest ja moonisaiadest ole muidugi raske loobuda, Juulike lööks ilmselt samuti kõva lärmi, kui ma ta tema igahommikusest moonisaiast ilma jätaksin :). Mina olen siiski südame kõvaks teinud ja täielikult gluteenivabale dieedile üle läinud. Mul polnud valikut - mul tekkisid lihtsalt gluteeni süües nahale valusad punased villid, mis ajasid hullupööra sügelema. Mul on nimelt ihokeliakia, tõlkige ise soome keelest. Söön saia asemel riisigaleteid ja gluteenivabu küpsiseid.

Piimatoodetest söön mina ainult juustu ja Inno lisaks juustule ka võid, mida saia peale määrib. Lihast loobusime meie ise täielikult ja anname seda ainult lastele.

Aga nüüd Inno jõuluköögi juurde! Täna tegi Inno meile õhtusöögiks ahvenat ja bataate, mida ta oli enne Maksimarketist (ahven) ja Maximast (bataat) soodushinnaga ostnud. Kui ringi vaadata, siis saab väga edukalt tervislikult ja soodsalt söönuks. Ühel varasemal nädalavahetusel ostis Inno Maximast samuti soodusega turska ehk bacalhao'd ja see oli ka ülinämm.

Aga kuidas Inno siis ahvenat tegi? Pani taldriku peale ja ahju, lisas pisut soola ning hoidis ahjus mingi pool tundi. Ja voilá! Valmis!

P.S. Kui te mõtlete, mis selle rohelise taldriku peal on, siis Metsavenna talu sõir. Ma ei ole elus paremat sõira söönud, ausõna!